Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 17:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7222
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
tomashr píše:
Co se týče Alza, tak s nákupy v kategorii "Rozbaleno" mám zkušenosti vesměs dobré...

Já netvrdím, že to všechno jsou šmejdy. Je to kus od kusu, koupíš, funguje, máš štěstí a ušetřil jsi. My měli v jednom případě smůlu (víckrát jsme takto nenakupovali). A po pravdě, ten prodavač, který to od nás bral zpátky, říkal, že on by si raději nic takovýmto způsobem nekupoval. Může, ale také nemusí to vyjít.Tím nechci nikoho odrazovat.
A ještě, ČOI skutečně není od toho, aby radila, ale domnívám se, že při dotazu podobného typu by mohli říct "je to správně/špatně". Když takové věci kontrolují, měli by snad vědět, co má dodávka zboží obsahovat (tedy kromě zboží samotného).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 19:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4964
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Ono je to o tom že ČOI by mohla Pokud tak udělá některý její pracovník o své vůli může u zaměstnavatele narazit
Takže správný postup je obrátit se na ČOI jako na instituci. Počkat jak váš dopis - žádost vyhodnotí,
v souladu se zákony a svými vnitřními předpisy A zda, a jak odpoví.

Primárně nenahrazuje - nesupluje činnost advokátů zastupujících klienta(-y).
Trochu v jiné pozici jsou osoby typu dTest, které určitou míru popularity potřebují. Jistým způsobem z ní žijí.

Česká obchodní inspekce v rozsahu působnosti vymezené příslušnými právními předpisy
poskytuje veřejnosti bezplatné poradensko-informační služby.
https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/poradenska-cinnost/
- Pro spotřebiteleSpotřebitelský průvodce
Rady, podněty a stížnosti (e-podatelna): Reklamace zboží / Nákup zboží a záruka
https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 22:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7222
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
ČOIka samozřejmě není poradna, jako je třeba d-test. Ale, a tím je nechci na nikoho poštvat, by mohli aspoň říct, že je to zajímá, už to by značilo, že někde je chyba. Na rady spotřebitelům jsou určitě jine organizace.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.11.2020 14:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 5662
Bydliště: Praha ČR
leon_cz píše:
Já ale Tomáši brblal u "rozbalené" koptéry z Alzy hlavně proto, protože v ní nebyla nabíječka a zboží tak bylo po zakoupení nefunkční, to je docela rozdíl :)


A seš si jistý, že to byla kategorie "rozbaleno"? Ono je tam ještě to "zánovní", kde například absenci některých věcí připouštějí...
Jinak přirozeně chyba je možná vždy, ale je to zkrátka chyba, nikoli obecný problém té kategorie "rozbaleno" :-)

EDIT - mimochodem ať jen nechválím: určitě si u kategorie "rozbaleno" vždy kontrolujte u Alza ceny nového. Ony jsou vesměs OK u věcí, které se prodávají za "běžné ceny", tam je to prostě o něco levnější než u "Nové" a není co řešit. Systém Alzy ale v tomto ignoruje akce a pokud něco padne zrovna do nějaké nadstandardní nabídky, tak pak najednou bude "Rozbaleno" klidně dražší než nové a pokud by si někdo vylistoval jen kategorii "rozbalenek", tak to může přehlédnout. Podle mne to ani není nějaký neférový záměr, je to jen hloupé fungování systému, který tohle neřeší a cenu "vrácenky" nesrazí pod cenu akční nabídky :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.11.2020 18:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.8.2015
Příspěvky: 261
Bydliště: Královéhradecko
Obrázky: 9
Zánovní, tedy nějakou dobu používané věci z Alzy nekupuju, to už radši vezmu citelně levněji z Bazoše nebo z Aukra. Ale u toho "rozbaleno" jsem měl za to, že se jedná stále o nové zboží, maximálně jen někým jednou vyzkoušené a strčené zpět do porušeného obalu, proto jsem se toho nebál. Teď už po té negativní zkušenosti s chybějící nabíječkou pro jistotu nekupuji na Alze ani to "rozbalené" zboží...

_________________
Graupner V-Venture, SkySurfer X8, SkySurfer 800, Stingray EDF
Eachine EV200D FPV brýle


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.11.2020 18:48 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 12.6.2020
Příspěvky: 72
To bys ale mohl pro jistotu přestat kupovat jakékoliv zboží na internetu. Chyba byla na straně prodejce a ty jsi měl možnost věc vrátit nebo reklamovat. Nevím, co tady pořád řešíš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2020 5:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.8.2015
Příspěvky: 261
Bydliště: Královéhradecko
Obrázky: 9
To Helísek: Však já tu věc reklamoval a bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství. A diskutujeme tu o tom proto, že jsme na diskusním fóru :D

_________________
Graupner V-Venture, SkySurfer X8, SkySurfer 800, Stingray EDF
Eachine EV200D FPV brýle


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2020 8:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4964
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Čas od času se nechám v nějakém e-shopu na něco zlákat, 3x čtu. Když to vyjde jsem rád, ale nedělám závěry.
Když se spálím (Beru jen co jde vrátit ze zákona A dle mých nebo www zkušeností to konkrétní e-shop akceptuje)
Podle jejich pravidel v termínu oznámím: Vracím podle § zákona a zboží (s obalem) osobně/poštou vrátím

Na chvíli (pokud nenarazím na příliš velké další pokušení) mne spálené prsty od výhodných koupí vyléčily.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2020 11:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4480
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
leon_cz píše:
... bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství ...

https://www.coi.cz/faq/nekale-obchodni-praktiky/ poslední odrážka z poslední odrážky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.11.2020 10:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 5662
Bydliště: Praha ČR
leon_cz píše:
To Helísek: Však já tu věc reklamoval a bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství. A diskutujeme tu o tom proto, že jsme na diskusním fóru :D


Že jsi reklamoval je správně bez diskuse :-)
Naopak ale odpověď prodejce je pitomost i v rozporu s tím, co tvrdí přímo Alza, podle mne jde o individuální kix na té pobočce a dotyčný se pak hloupě vymlouval, kategorie "Rozbaleno" skutečně je kompletní, jen může být náhradní obal.
Tohle doporučuji nebrat vážně a pokud na něco zajímavého v této kategorii narazíš, tak bych se toho vůbec nebál, fakt to normálně funguje dobře a je to přesně to, co by se čekalo, tedy zboží s plnou zárukou, které někdo vrátil v té 14ti denní lhůtě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.11.2020 11:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 12.6.2020
Příspěvky: 72
leon_cz píše:
.. já tu věc reklamoval a bylo mi sděleno, že u zboží označené jako "rozbalené" nemusí být kompletní příslušenství. ...


Pokud jsi reklamoval, tak máš v ruce reklamační protokol a písemné zamítnutí reklamace s odůvodněním zamítnutí. Potom může přijít na řadu ČOI. Pokud reklamační protokol nemáš, zbytečně tu tlučeš prázdnou slámu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.11.2020 16:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.8.2015
Příspěvky: 261
Bydliště: Královéhradecko
Obrázky: 9
jio píše:
https://www.coi.cz/faq/nekale-obchodni-praktiky/ poslední odrážka z poslední odrážky.


Kontaktní formulář ČOI znám a už jsem také jednou použil, když mi jeden český eShop zamítl platbu Paypalem s odůvodněním, že platbu přes PayPal akceptuje pouze u zahraničních zákazníků. Tuto vyjímku ovšem nikde ve svých obchodních podmínkách neuvedl, po chvíli dopisování s podporou jsem proto použil ten webový formulář ČOI a v odpovědi jsem dostal za pravdu, že podobné detaily platby musí být popsány v obchodních podmínkách.
U té Alzy jsem se spokojil s jejich vysvětlením, protože jsem s tou koptérou už chtěl létat, ne čekat dalších 14 dní a jako modelář mám nabíječku na Li-pol akumulátory vlastní... Ale chápu, že to prostě Alzák zkusil, že se nějakej blbec najde, kdo to nakonec jako "Rozbalené" koupí a nechá si to i bez nabíječky...

_________________
Graupner V-Venture, SkySurfer X8, SkySurfer 800, Stingray EDF
Eachine EV200D FPV brýle


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.11.2020 17:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 8503
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
No tak jsem založil vlákno pro chybějící návod v češtině pro kámoše a ejhle, už mám stejnej problém s chybějícím českým návodem elektronickýho zařízení z českýho e-šopu. Nojo, obchodníci si s náma dělaj co se jim zlíbí, hlavně že na tom urvou svý procenta. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.11.2020 17:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1665
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Celeron píše:
už mám stejnej problém s chybějícím českým návodem elektronickýho zařízení z českýho e-šopu.


Jen volně navážu.

Pak se spousta lidí diví, že si někdo kupuje věci v Číně a že kuli mě naši obchodníci nemají z čeho žít.
Ale jak mám (některé věci) nakupovat tady, když mi obchodník oproti Číňanovi umí nabídnout jen vyšší cenu?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dagx a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz