Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1355 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 16:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
MartinMartin píše:
Na tvé místě bych pro začátek použil krosnu od Hackera co máš pod Flair.


Přesně to chci udělat

Jenže tam jsem rozsah řidiček zvětšil na nějakých 17, možná i více cm.

Paramixér nepoužívám, napípám si co a jak chci sám. Zatím uvažuji o dvou letových režimech - jeden klidnější, kde se bude jen přitahovat, druhý divočejší, kde se bude i povolovat.

Nicméně bez informací o potřebném rozsahu se u toho neobejdu...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 16:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2010
Příspěvky: 875
Bydliště: Hluk ČR
Obrázky: 88
Citace:
Nicméně bez informací o potřebném rozsahu se u toho neobejdu...


Citace:
Celková délky paže pilota RC Para Sky je 13 cm od středu serva k úchytu řidičky. Rozsah stažení je zhruba 7 cm dolů a 7 cm nahoru. Ve středové poloze serva (neutrál) je vrchlík zlehka přibržděn.

Toto jsou informace přímo od výrobce RC Para Sky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 17:04 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2016
Příspěvky: 44
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 0
Nějak nechápu, co se tady pořád řeší a navíc stále dokola.

viewtopic.php?f=111&t=75394&start=645

Tady je to vysvětlené dostatečně. Každopádně doporučuju přečíst a nejlépe dvakrát.

Délku řídících šňůr nastavuju podle doporučení výrobce. Musím ale počítat s tím, že v tomto případě bude vrchlík přebržděný. Výrobce se zkrátka sichruje.

Já mám výhodu v tom, že můj vysílač mi umožňuje nastavovat seřízení odtokové hrany vrchlíku za letu pomocí levého slideru. Díky tomu mohu využít letové vlastnosti vrchlíku na sto procent.
Tohle dodatečné ovládání odtokové hrany vrchlíku se mi osvědčilo také při zalétávání. Levý slider nastavím do střední polohy a délku řidiček upravím podle návodu. Při takzvaných suchých startech pak kontroluju, jestli vrchlík nezůstává pozadu, případně nepředstřeluje. Obojí je špatně.
Přesunováním slideru do krajních poloh zjišťuju, jak moc budu muset ty řidičky povolit, případně přitáhnout.

Správně seřízený vrchlík musí držet fazónu. Nejlépe to vyzkoušíme při větru o síle kolem 3 m/sec.

Poslední poznámka.

U padáku stejně jako u dalších létajících aparátů rozeznáváme tři rychlosti. Startovní, letovou a přistávací. Na to musíme pamatovat hlavně při startu. Pokud se budeme pokoušet startovat padák, který je seřízený na letovou rychlost, tak se nám to nejspíš nepovede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 17:35 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2016
Příspěvky: 44
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 0
Ještě k velikosti výchylek ovládacích pák.

U vrchlíků single skin (pluh na vzduch) je nutné nastavit plné výchylky. Pokud tak neučiníme, bude padák tohoto typu za letu zejména v turbulenci velice špatně ovladatelný.

Vrchlík typu hybrid jsem neměl možnost vyzkoušet, takže si netroufnu komentovat.

Vrchlíků typu double skin provozuju pět.
U obou vrchlíků Wegus RS využívám plné výchylky. Wegus plus je na řízení citlivější a tak tady používám plné výchylky jen v krajním případě.
U padáků Mistrál 6 Swing a Fox 1.5 Dark Razor v porovnání s vrchlíky Wegus RS mi k ovládání stačí poloviční výchylky. Ono to nejspíš bude tím, že ty padáky od Opálů jsou přece jen aerodynamicky čistší.
Vrchlíky typu double skin mají obecně také větší rozsah rychlostí. Proto se u nich to dodatečné ovládání odtokové hrany vrchlíku opravdu vyplatí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 19:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Vendys píše:
Nějak nechápu, co se tady pořád řeší a navíc stále dokola.

...

Správně seřízený vrchlík musí držet fazónu. Nejlépe to vyzkoušíme při větru o síle kolem 3 m/sec.

Poslední poznámka.

U padáku stejně jako u dalších létajících aparátů rozeznáváme tři rychlosti. Startovní, letovou a přistávací. Na to musíme pamatovat hlavně při startu. Pokud se budeme pokoušet startovat padák, který je seřízený na letovou rychlost, tak se nám to nejspíš nepovede.


Opravdu jsi to nepochopil. Já se neptám na rozsah "trimování" rychlosti, ale na zatáčky. Jde o to, aby výchylky nebyly tak velké, že se to hned sesype na bok, nebo naopak tak malé, že s tím nepůjde rozumně zatočit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 19:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
MartinMartin píše:

Celková délky paže pilota RC Para Sky je 13 cm od středu serva k úchytu řidičky. Rozsah stažení je zhruba 7 cm dolů a 7 cm nahoru. Ve středové poloze serva (neutrál) je vrchlík zlehka přibržděn.

Toto jsou informace přímo od výrobce RC Para Sky


S tímto už se dá pracovat.

Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2018 21:59 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2016
Příspěvky: 44
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 0
Pro nick zdzd:

Za to nepochopení se omlouvám.
Nepočítal jsem zkrátka s tím, že dlouholetý modelář nebude znát základní principy aerodynamiky. Takže se to pokusím objasnit.

U rádiem řízeného padáku je to stejné, jako u každého jiného létajícího aparátu. To znamená, že i tady musíme dodržovat jisté zásady.
Abychom při uvedení padáku do zatáčky zabránili pádu do spirály, musíme zvýšit rychlost letu. Toho docílíme tím, že přidáme otáčky motoru.
Je to zkrátka obdoba toho, jakým způsobem řídíme klasický model.

U všech létajících aparátů se spolu s náklonem snižuje plocha průmětu vůči zemi a současně s tím se také snižuje vztlak. Tady pomůže jen zvýšení rychlosti letu.

Takže to pro jistotu ještě zopakuju.
Abychom zabránili pádu do spirály, musíme zvýšit rychlost letu přidáním otáček motoru. Pokud máme padák, jak se říká v ruce, můžeme si pomoci mírným přitažením celé odtokové hrany vrchlíku. Je to opět stejné jako u klasických modelů. Tam také v zatáčkách přitahujeme výškovku.
Po uvedení padáku do zatáčky také okamžitě vracíme páku ovladače směrovky do neutrálu. Padák v té zatáčce pokračuje setrvačností.
Pokud bychom tu výchylku drželi dál na stejné úrovni, přejde padák okamžitě do spirály.
Jakékoliv vychýlení odtokové hrany směrem dolů působí jako aerodynamická brzda. To musíme mít stále na paměti!

Jinak si dovolím opět odkázat na tři moje autorské články, které vyšly v modelářském měsíčníku RC revue číslo 2, 3 a 4/2017.

Lituju, ale polopatičtěji to vysvětlit neumím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 7:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Vendys píše:
Pro nick zdzd:

Za to nepochopení se omlouvám.
Nepočítal jsem zkrátka s tím, že dlouholetý modelář nebude znát základní principy aerodynamiky. Takže se to pokusím objasnit.
.
.
.
Jinak si dovolím opět odkázat na tři moje autorské články, které vyšly v modelářském měsíčníku RC revue číslo 2, 3 a 4/2017.
Lituju, ale polopatičtěji to vysvětlit neumím.



Prosím Tě, tvé informace jsou užitečné, díky za ně, ale to vůbec nesouvisí s mým dotazem.

Jak řízení a jeho aerodynamika funguje celkem vím. I ty články znám.

Ovšem celý dotaz byl jen a jen o tom, jaký rozsah popotahování za řidičky se u Infinity očekává. Jestli 2 cm, nebo 20 cm. O to jde.

U klasického modelu ať letadla, nebo vrtulníku bývá informace "doporučené výchylky". Směrovka, výškovka, křidélka, brzdy, listy. Tu mi to chybělo a přitom krosnu nějak napípat musím...

Mezi tím už jsem dostal informaci od výrobce:

Dobrý den,

ano, základní délka je 103 cm - tato délka je v neutrální poloze rukou pilota při lehce přibržděném vrchlíku. Neutrální poloha rukou by měla být taková, aby pilot měl možnost stahovat ruce nahoru stejně jako dolů.
My používáme na naší krosně stahování cca 7 cm dolů a 7 cm nahoru. To jsou maximální výchylky na naší krosně.
Pokud chceme udělat zatáčku doprava, tak pravou ruku stáhneme např. o 2 cm a levou ruku povolíme o 2 cm. Tyto 4 cm jsou dostačující pro to, aby vrchlík reagoval na změny řízení.
Pokud budete mít nějaké další dotazy, určitě nás kontaktujte, rádi poradíme :-)
Hezký zbytek neděle.


To je přesně to, co jsem potřeboval vědět a co mi pro teď úplně stačí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 9:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2016
Příspěvky: 44
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 0
No vida. Nakonec to vyřešil dotaz přímo u výrobce.

Předpokládal jsem, že s řízením padáku v modelářském provedení už máte nějaké zkušenosti. Pokusil jsem se jen doplnit to, co považuju za důležité
Moje chyba. Už to víckrát neudělám.

No, teď alespoň vím, komu se mám v těchto diskusích zdaleka vyhnout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 9:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Vendys píše:
No vida. Nakonec to vyřešil dotaz přímo u výrobce.

Předpokládal jsem, že s řízením padáku v modelářském provedení už máte nějaké zkušenosti. Pokusil jsem se jen doplnit to, co považuju za důležité
Moje chyba. Už to víckrát neudělám.

No, teď alespoň vím, komu se mám v těchto diskusích zdaleka vyhnout.


Ten dotaz na výrobce byl zadán už dříve, jen odpověď se díky víkendu o něco zdržela. Proto jsem se v sobotu zeptal pro jistotu i zde.

Jen nevím, proč se urážíš. Tvé informace jsou zajímavé a užitečné. Proto jsem za ně taky děkoval.

Nicméně nebyla to odpověď na moji otázku. Proto jsem se po ní pídil dále. Konkrétní čísla pro konkrétní vrchlík. O to mi šlo. Mám jinou krosnu, nastavenou pro jiný vrchlík. Základní poloha rukou je tam úplně jinde, a to nahoře. Pohybují se jen dolů. Musím tedy napípat nové výchozí polohy rukou a rozsah jejich pohybu pro ten nový vrchlík. Proto konkrétní dotaz na tyto údaje pro Infinity. Obecný popis principů řízení mi v tom bohužel nijak nepomůže.

Následné řízení, o kterém Ty píšeš, je už jiná kapitola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 10:04 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.1.2016
Příspěvky: 44
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Obrázky: 0
V mých jedenasedmdesáti letech jsem na nějaké urážení už moc starý.

Přesto si neodpustím ještě jednu malou poznámku.
Tyto diskuse nečtou jen ti, kteří do nich aktivně přispívají. Moje rady jsou tedy primárně určené právě těm ostatním.

Pro rozšíření této u nás stále opomíjené modelářské kategorie jsem udělal víc, než kdokoli z vás. Moje rady byly vždy podložené mými vlastními zkušenostmi.

Lidová moudrost praví, že každý dobrý skutek musí být náležitě potrestán. Takže tohle byla ona příslovečná poslední kapka. Odteď už budu v těchto diskusích jen nezúčastněný divák.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 13:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2006
Příspěvky: 1409
Bydliště: Litoměřice, ČR
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
Tak koukám, že Infinity má jinak ovládání než všechny moje vrchlíky. Neutrální polohu paží mám takovou, že ruce jsou v horní poloze. Maximálně je můžu trimem zvednout o caa 2 cm. No a pak už jen vrchlík řídím tak, že stahuji levou nepo pravou ruku podle toho kam chci zatočit a nebo obě , když brzdím při přistání. Kdybych měl v neutrální poloze ruce v polovině jejich dráhy a při úplném povolení (ruce jsou úplně nahoře) by byl vrchlík plně odbržďený , Tak v normálním letu , kdy jsou ruce v netrálu už by byl vrchlík hodně přibržděný.
Před prvním posláním padáku do vzduchu jej nafouknu nahodím nad hlavu a sledují zda řidička není moc povolená -tzn. hledám mrtvý chod , ten tam mám skoro vždy , to proto abych neodstartoval s moc přibržděným vrchlíkem. Za letu postupně trimem stahuji ruce dolu, až mrtvý chod zmizí a vidím jak odtokovka vrchlíku reaguje na drobné ťuknutí do kniplu.
A celková délka stažení řidičky ta se pozná podle toho, zda je možno vrchlík před přistáním přetáhnout a vrchlík na místě zastavit. když jde vrchlík přetáhnout a ruka by mohla jít ještě dolů tak ji ve vysílači omezím.
Když by byla řidička v neutrálu povolená, třeba víc jak dva centimetry, tak se mi pří mých skopičinách, které s vrchlíkem občas dělám odtokovka jakoby rozflatruje a dělá ve vzduchu neplechu. To však nemá s maketovým poletováním nic společného :-). Když je řidička akorát dlouhá tak se žádný flatr nekoná.
Vývoj jde dopředu, nevím, třeba už je to jinak . Lítám s tím, jak jsem výše popsal a funguje to skvěle.
Popsal jse zde způsob, jak to dělám já. Existují i jiné cesty. každý si časem najde tu svou. Ale jedno je jisté lítat, lítat a zase lítat :-)

_________________
Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 14:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
dub píše:
Tak koukám, že Infinity má jinak ovládání než všechny moje vrchlíky. Neutrální polohu paží mám takovou, že ruce jsou v horní poloze. Maximálně je můžu trimem zvednout o caa 2 cm. No a pak už jen vrchlík řídím tak, že stahuji levou nepo pravou ruku podle toho kam chci zatočit a nebo obě , když brzdím při přistání. Kdybych měl v neutrální poloze ruce v polovině jejich dráhy a při úplném povolení (ruce jsou úplně nahoře) by byl vrchlík plně odbržďený , Tak v normálním letu , kdy jsou ruce v netrálu už by byl vrchlík hodně přibržděný.


Tak to mám zatím taky.

Jenže u Infinity se v návodu píše:

Po nahození vrchlíku nad hlavu a před prvním letem je důležité zkontrolovat, zda jsou řídící šňůry správně nastaveny. Pokud dodržíte doporučenou délku řídících šňůr při připevnění vrchlíku ke krosně (tříkolce) tak, jak je uvedeno v kapitole 2.1, měl by vrchlík být nastaven správně, je však dobré toto ještě zkontrolovat při nahození vrchlíku.
Správné nastavení řidiček poznáme podle toho, že odtoková hrana vrchlíku je při neutrální poloze rukou pilota lehce přibržděná. Odtoková hrana by v této neutrální poloze neměla být příliš zabržděná ani příliš povolená.


K tomu jsou fotky jak přitom má vrchlík vypadat.

1. Přímý let je nejzákladnější pohyb padákového kluzáku. Při stažení řídících šňůr se sníží dopředná rychlost a zvýší se opadání. To lze provádět až do té doby, dokud má padák větší dopřednou rychlost než minimální. Při dosažení minimální rychlosti se již nesmí dále brzdit, jinak se zdeformuje vrchlík a padák přejde do nestandardního režimu letu (spirála apod.).

To je jasné.

2. Mírná zatáčka se provede stažením řídící šňůry na té straně, na kterou chceme zatočit. Stahuje se jen lehce, protože se provádí mírná zatáčka. V momentě, kdy vrchlík udělá požadovanou zatáčku, řidičky opět pomalu povolujeme.

Taky jasné.

3. Ostrá zatáčka „utažená“ se provede větším a rychlejším stažením řídící šňůry na té straně, na kterou chceme zatočit, a zároveň povolením řídící šňůry na druhé straně. Díky většímu náklonu se více sníží dopředná rychlost a zvýší se opadání než u mírné zatáčky. Pokud létáme s motorem, můžeme si pomoci přidáním plynu na motoru.

A to je to jádro pudla. Pokud má jít řidička povolit, musí být neutrál jinde než nahoře. A pak je otázka kde tedy a jaký má být rozsah pohybu nahoru a jaký dolů aby se vrchlík nesplašil.

A na to jsem se ptal.

Už mi odpověděl Martin i RC para SKY, oba stejně, takže to tak udělám.

Citace jsou z
Návod Infinity


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 14:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2006
Příspěvky: 1409
Bydliště: Litoměřice, ČR
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
Tak asi ano . Návod jsem ještě nečetl . Infinity musí být v neutrální poloze mírně přibržděn, jak udává výrobce . Z toho vyplývá , že v zatáčce bude na jedné straně ještě více přibržděn a na druhé naopak odbržděn. Jinak by spadl na přebrždění.
Hodně záleží na tom jak je vrchlík vyvázaný. Jak jsem již psal v příspěvku výše vývoj jde kupředu a proto i ty změny.
Nějak jsem z toho vypadl, a tak fóra o RC paraglidingu vůbec poslední dobou nesleduji.
Moje vrchlíky mám na krosnách stále přidělané a seřízené. Když to na mě přijde . Nabiju baterky naložím RC para výbavu. Zálétám si a spokojeně jdu domů :-)

_________________
Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klub příznivců RC paraglidingu
PříspěvekNapsal: pon 10.12.2018 14:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2006
Příspěvky: 1409
Bydliště: Litoměřice, ČR
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
Návod hovoří jasně. Udělat to podle pokynů výrobce a musí to chodit :-)
Základní nastavení je dáno těmi 103 centimetry. Neutrální polohu paže pilota bych chápal třeba 4/5 výchylky nahoru. Ta 1/5 je rezerva na to odbrždění mírně přibržděné odtokovky. Aby byly ruce v neutrální poloze v polovině své dráhy se mi nějak nezdá. Proč bych odrbžďoval ještě více již naplno odbržděnou odtokovku. Ale jak píšu možná je vše jinak.
Mezi námi když se dodrží těch 103 cm a ruce jsou v nějaké poloze (ne úplně stažené), tak to určitě poletí a pak je jen na nás jak si to dál seřídíme. Buď to bude moc ostré a nebo to nebude zatáčet skoro vůbec. Všechno je to jen o jednom. Lítat lítat a zase lítat.
Bylo by bláhové si myslet, že když si jako RC paraglidingový začátečník koupím RC paraglidingový set, přidělám ke krosně padák , přivážu řidičky k rukám pilota nabiju baterky , roztočím motor, hodím to do vzduchu a ono to hned napoprvé poletí, jak je vidět na firemním videu. I když se na první pohled zdá, že je vše strašně jednoduché. není tomu tak, ale naučit se dá skoro vše :-). Ten kdo už s nějakým RC paglidingovým křídlem lítal, tak moc dobře ví o čem tady píšu :-)
Mnohem důležitější a to zejména pro začátečníky je mít na vysílači naistalován vypínač motoru. Roztáčet motor jen tak přesunutím plynové páky dopředu (viděl jsem i dozadu :-) ) je v začátcích velice nebezpečné .
Všem, kteří chtějí tuto krásnou, ale ne moc zrovna levnou kategrii zkusit držím palce, ať se daří. nebojte se zeptat .

_________________
Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1355 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 91  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz