Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Příloha:
58DE1AED-7309-4459-8C4B-97A5414BE639.jpeg [ 95.78 KiB | Zobrazeno 2683 krát ]
Příloha:
414CB360-3D65-41B2-ADB9-7669ACFC9B31.jpeg [ 67.16 KiB | Zobrazeno 2687 krát ]
Tak už jsem si taky jednoho prcka pořídil, sice jsem znovuzprovoznil minidiscuse od graupnera, ale jaksi mi nedošlo, že bílej větron se na sněhu fakt blbě hledá a já ho chtěl jako ero na hory.
Nakonec jsem předevčírem koupil u Domanskýho trošku většího --850mm Maxiglidera.
Na hory jedu po štědrym dnu,alespon zatím je takový plán, tak jsem docela fofroval a na křidélka se zatím vyprdnul s tím, že křidélka dodělám až jestli to vubec k něčemu bude---až se vrátim, tak je asi dodělám
Zatím to mám ovládané výškovka dvě serva , mix delta a směrovka. Ovladatelný je to v pohodě, líný výkruty to přez ten delta mix výškovky dává, ale zatím se mi vubec nedaří to seřídit pro výkrut aby to nebyl sud jako hrom, tak po všemožných přenastaveních co teda flysky I6 umožnuje jsem dospěl k závěru, že než se s tím trápit do nekonečna,dodělám asi křidélka a výškovka bude klasicky jednoservová
Včera jsem to byl zalétat, funělo jako blázen ale kupodivu ten 190g prcek vcelku poslouchal a létal, sice s ním vítr cloumal, ale uřiditelný to bylo.
dnes odpoledne vítr polevil a to už bylo polétání docela super, docela to létá i jako letadlo a použitelný to určitě bude.
docela mě potrápilo seřizování těžiště, nakonec se ukázalo, že problém je v profilované výškovce, ona má prohnutý profil jako křídlo, tak na ní vzniká vztlak a ero je pak lehký, nebo těžký na čumák podle jeho rychlosti--jinak při plachtění, jinak pod motorem. Tak jsem výškovku zespodu proříznul, vmáčknul tam uhlíkovou tyčku a tím ji srovnal.----jako volné házedlo je ta výškovka otočitelná zacvakávací---bud to po odhodu letí rovně, nebo se dá výškovka opačně a pak to udělá přemet---proto ten profil.
motor regl serva jsem použil co jsem létal halovku s clikem---motor turnigy, regl 6A turnigy, serva wainponty, baterku jsem koupil novou 2čl 450ma.
Doposud jsem s ním létal s klasickou přigumičkovanou pevnou vrtulí a sklopku co je na fotce jsem dodělal až dnes večer, musel jsem si udělat na ten motor vlastní trámec tak jsem to nechával až jestli to vubec poletí. Smysl té sklopky vidím ale pouze v tom, že to bude v autě se sklopenou vrtulí skladnější a doufám, že to se sklopkou nepoletí o moc huř než s plastovou , pokud ano, pujde tam zpět plastová. Asi koupím ještě jiný motor, typově stejný, ale aby víc točil a mohl jsem u dvoučlánku jít z vrtule 8/4 na trochu menší pruměr, to ještě uvidim, ale jiný motor asi pořídim, tady tomu už od ran do parket drnčej ložiska ale měnit se mi je u motoru který stojí pár korun moc nechce.
Přílohy:
1BCD9A22-AC05-4288-8F66-D9CB6920EF94.jpeg [ 67.96 KiB | Zobrazeno 2687 krát ]
B9E3DDC4-DC15-440D-9BCB-0360A198E740.jpeg [ 57.51 KiB | Zobrazeno 2687 krát ]
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Celeron píše:
Sklopka na Lidlákovi smysl má, párkrát jsem si s ním letos zatermičil. Ale já z něj mám tříčlánkovou stíhačku.
Možná na ten tříčlánek a stíhačku nakonec taky dojde, já mám pocit, že loni jsem si na ty hory taky nějakou poletuchu bral, myslím že easyglidera, ale určitě jsem tam kuli větru a turbulenci nelétal, tady s tím, kdyby to bylo rychlý by to šlo, stálo by to za prd, ale šlo by to. Ted jsem dával dvoučlánek kuli tomu 6A reglu, ten by 3 článek tutově nedal a doma jsem žádnej šuplíkovej malej regl do 12A nevyhrabal a z jinýho era se mi ho kuchat nechce. Uvidím co se bude dít s tou sklopkou, jestli to s ní bude stát za prd, tak dám asi taky tříčlánek a malou pevnou vrtuli.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Kouknu se Ti co v Lidlákovi mám ale na tříčlánek regl 12A nestačí, já tam mám 20A. 12A vypínal za "stíhání" na přetížení. Na dvoučlánek stačil. Vítr snese jakejkoliv, s něčím jiným bych si to nelajzl. Lítal jsem i za takovýho větru, že po větru letěl bázi polovičním časem než proti.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Celeron píše:
Kouknu se Ti co v Lidlákovi mám ale na tříčlánek regl 12A nestačí, já tam mám 20A. 12A vypínal za "stíhání" na přetížení. Na dvoučlánek stačil. Vítr snese jakejkoliv, s něčím jiným bych si to nelajzl. Lítal jsem i za takovýho větru, že po větru letěl bázi polovičním časem než proti.
Dnes funělo děs běs, ale musel jsem tu sklopku vyzkoušet, zdá se že to s ní bude v poho a nejspíš zustanu u toho dvoučlánku, dopředu to letělo i proti větru, takže za bezvětří by to mělo být uplně v poho. Když dám tříčlánek,budu muset dát výkonnější těžší regl, už se zvýší odběr, takže zkrátí motorový čas, tak dám vícekapacitní baterku--tím se zvýší hmotnost, takže když tím trochu jebnu, vyčešu plastový převody--tak dám s kovovejma převodama--tím se zase zvýší váha, tak dám ještě větší baterii--to už zase neutáhne motor--tak dám větší těžší motor, to už začne konečně fungovat---jen to ale bude na ty těžké komponenty chtít větší ero
Podobně to vidím i s těmi křidélky, pokud nedám na křidélka serva, nepřidám tomu eru žádnou váhu, ale co je nejduležitější u era kde vyčesaný převody někde na sjezdovce určitě nevyřeším, když neudělám ovládaná křidélka, nikdy nemohu vyčesat převody na křidélkách.
Ono pro mě by bylo jednoznačně ideální a nejpraktičtější samokřídlo, xeno, nebo tak něco, ale já musím mít na letadle mimo křídla trup, výškovku a směrovku.
Jinak na hory se zítra nakonec nejede, wintguru si tvrdošijně stojí za svým, že nad nulou bude i v noci a to je v háji, parkoviště jedno bahno, sníh mokrej, vítr 25ms a do toho ještě deštové přehánky, to nemá smysl.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Ještě ktěm výkrutum přez delta mix přez výškovku, ona ta výškoivka je poměrně veliká a do těch výkrutu to ero jde vcelku v poho--jako že pořád lepší, než pouze směrovka výškovka, ale ten výkrot je sudovitej a vzhledem k tomu, že výškovka jako křidélka mám co to dá--120 procent, ale výškovka i když pořád divočina už je stažená na 50 procent, já už nemohu jít mixem--velikostí výchylky pro výškovku směrem nahoru níž,jak jdu pod 50 procent výchylky seva, tak už jsou markantní ruzné vule, teplotní drift atd atd--prostě příliš malý pohyb páky serva pro funkci výškovky na to, aby si to ero poruznu nědělalo co chce . tak ted zatím čekám na bezvětrné počasí, abych si byl vubec jistý, že výkrutem jde to ero opravdu do výkrutového přemetu a pak bych zkusil ten mix --diferenciaci pořešit mechanicky přesazením páky na servu. ideál to nebude nikdy, na to je profil křídla příliš klenutý, ale lepšího výsledku si myslím bych se dobrat mohl.
ještě tak trochu zvažuji, jestli by mi mraky trápení se seřizováním neusnadnila stabilizace, kterou navíc mám, ale se tak trochu obávám, že to mi ten 1A bec pidiregulátoru velice rychle vysvětlí, že zapnout na něj stabilizaci nebyl zrovna ten nejlepší nápad.
Ještě mám teda v záloze jednu variantu, pokud z toho budu ohledně letových vlastností nakonec zpruzelej, ale ukáže se, že to smysl--vozit nějaký malý ero v autě pro případ---dnes a ted by bylo super kdybych měl v autě nějaký ero, tak bych si zkusoil jesli se dá ještě dohnat epp čínská ryba, já to kdysi stavěl jako ouhlíkovaný vakuovaný polyš bezmotorový ero na svah, na běžný šikmý český svahy se ukázalo, že je to na prd, ten vítr musí jít kolmo nahoru, ale omotorovaný by to byla bomba. ale to moje polyš uhlík je do mrazu a na nějaké mlácení při přistání na prd, moc pevný na to, aby něco někde při nepovedeném přistání neruplo, ale kámoš to kdysi koupil někde z číny jako epp a to by bylo super.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Tak sudovitých výkrutu jsem se ani tím přepákováním nezbavil, ale zkusil jsem ještě místo delta mixu namixovat na křidélka přez volný mix výškovku a to znatelně pomohlo bo v origo delta mixu se krok páky serva u flysky I6 dělí 50/50 křidélka výškovka, ale takto se mohu dostat na výchylku pro funkci křidélek 100 procent a jen si zmenšit výchylku pro funkci výškovka, takže reakce výškovky coby křidélka je takto víc než dostačující. Na klasicky ovládaná křidélka na křídlech tedy zatím prdím.
Registrován: 20.9.2010 Příspěvky: 310 Bydliště: Znojmo ČR
Zdravím kolegové,byl jsem docela rád,že se mě povedlo omotorovat Lídláka, a po jednom letu mě přistál bez kabiny,musím ji nějak nahradit,ale zatím nevím jak a čím,proto se vás chci zeptat jak byste tu kabinu řešili vy? Děkuji za radu(y) k.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
Raději jsem si na hory přibalil i easyglidera a asi jsem udělal dobře. S tim prckem mi to uplně moc neba.jak je to malý tak je to takový spiš plácadlo než letadlo.
Příloha:
2A97D997-F33A-4C30-9F7F-65BD36FECEE9.jpeg [ 66.99 KiB | Zobrazeno 2084 krát ]
Ahoj, už jsem taky konečně něco postavil, synovi jsem vzal házedlo a nacpal do toho elektroniku. Rozpětí 50cm, lítá to slušně, jen jsem pořídil levný regulátor z Číny a nejsem schopný na něm nastavit brzdu... Motor 1104/8600KV Regulátor 12A Asi by to chtělo udělat ale stejně sklopný pilon, ať to má menší odpor a trochu líp klouže.
Přílohy:
IMG_20230310_090315.jpg [ 93.39 KiB | Zobrazeno 1906 krát ]
Ahoj už jsem taky váš. Dnes mi přišel kluzák z Lídlu, lze jej objednat za 269 Kč. Při prohlídce křídla mě napadlo, jestli by nebylo lepší přidat křidélko za odtokovou hranu, která má asi 5 mm tloušťku. Zvětšila by se i plocha křídla. Přidal bych kousek depronu do klínu od 5 do 2mm a hloubce cca 20mm. Pokud bych to dal na centroplán (uši chci zachovat), tak by to možná šlo přimixovat i jako klapky - brzdy. Jaký na to máte názor, jako zkušení Lídláci. Mám zájem spíše o pomalejší a stabilnější stroj, který nemá takové nároky na pilota a nechá si ledaco líbit. Navíc chci použít baterky 2S/850mAh, tak by přírůstek nosné plochy byl vítán. Děkuji všem za rady a názory, které mi pomůžou sestavit dobrý stroj pro pohodové lítání s trochou blbnutí, které k tomu taky patří.
Mně prostě nejlíp vychází natáčecí křídla. Obratnost úžasná, jen 2 serva, lze bez problémů vše rozebrat a složit do malé krabičky/pytlíku. Pohon volitelný, nejvíc slouží jako svahák na blbých kopcích, kde by se člověk o normální éro bál. Tohle je nezničitelné, kromě dvou uhlíkových trubek (spojka křídla), které jsme postupně zlomili při opravdu velké ráně (jedna byla z gumicuku do země na ruce)
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru