Hank
|
Napsal: ned 18.03.2018 18:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
Dnes mě napadlo vyzkoušet tak trochu jinou konstrukční technologii. No a vzniká mini Springer Příloha:
IMG_20180318_151529.jpg [ 112.76 KiB | Zobrazeno 3708 krát ]
Více zde: http://hankovystranky.cz/2018/03/18/70-ni-springer-z-plastu/
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 18.03.2018 22:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: úte 20.03.2018 7:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
Ahoj. Diky za odkazy. Jinak kolik bude váha zatim nevim. Až instaluji pohon, tak to vyzkouším ve vaně. Půjde tam patrně malý cca 60g striďák 750 ot./V s leteckým regulátorem a mechanickým reverzem., čehož mám doma dost, nebo koupim nějaký regl na HK. Aku předpokládám buďto LiPo 2s, nebo 6V gel cca 2500mAh.
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 20.03.2018 9:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Hank Dík za odpověď. Vypadá to, že váha bude hlavě o accu. LiPol 2S1P 2500 mAh cca 0.2 kg Pb gel např. 6 V / 1,2 Ah cca 0.3 kg. Z uvedených odkazů modely Springer(100%) výtlak ponořené části 4 až 6 kg (objem dm3). Springer(75%) potřebný objem části pod vodou 3 až 4.5 dm3. I když budou 2 accu (jeden z každé strany hřídele) pořád dost zbude na dovážení balastem u dna. Jsem sklerotik. Takže ty odkazy tam mám i proto, abych nezapomněl s čím jsem ten tvůj srovnával.
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: úte 20.03.2018 13:23 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
guchar píše: @Hank Dík za odpověď. Vypadá to, že váha bude hlavě o accu. LiPol 2S1P 2500 mAh cca 0.2 kg Pb gel např. 6 V / 1,2 Ah cca 0.3 kg. Z uvedených odkazů modely Springer(100%) výtlak ponořené části 4 až 6 kg (objem dm3). Springer(75%) potřebný objem části pod vodou 3 až 4.5 dm3. I když budou 2 accu (jeden z každé strany hřídele) pořád dost zbude na dovážení balastem u dna. Jsem sklerotik. Takže ty odkazy tam mám i proto, abych nezapomněl s čím jsem ten tvůj srovnával. @guchar. Ahoj. Potřebný objem pod vodou u o 25% rozměrově zmenšeného Springera, bude podstatně menší než jeho poměr zmenšení oproti originálu. Počítat se mi to nechce, ale troufám si odhadovat cca 1,5dm3
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 20.03.2018 13:46 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pokud jsi zmenšil rozměry na 70% originálu, tak výtlak se změnil s 3-tí mocninou. Tedy na 35% originálu.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 21.03.2018 9:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@TomasC Dík. Jsem pako. Jasně, že platí Objem O = délka x šířka x výška a tedy O(0.7)=(.7 x .7 x .7) D x Š x V = 0.343xObjem(100%) Váha(4až6 kg)x0.343=( 1.37až2.06 kg) Těch 1.37 je ve shodě s Hakovým odhadem 1.5 Má-li účinně táhnou/tlačit pak výtlak co největší.
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: stř 21.03.2018 13:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
@guchar. Já s tím patrně tlačit ani tahat nebudu. Dodělám, zprovozním a pak se uvidí. Zatím to vypadá, že se tato technologie, alespoň stavebně osvědčila, a tak přijde na řadu třeba něco dalšího. Hlavně, že to baví
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 22.03.2018 10:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Hank Máme to podobně. I když pro oči a ruce už toho víc dělám hubou, než ve skutečnosti. Stříďák a letecký (jednosměrný) regulátor chápu tak, že jsou doma (a nebudou drahé). Co si mám představit pod "mechanický reverz"? U AC(=BLDC) motoru + jednosměrný régl bych šel do přehození přívodů ke 2 vinutím. Pomocí relé, nebo mechanický přepínač přesouvaný servem.
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: čtv 22.03.2018 13:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
guchar píše: @Hank Máme to podobně. I když pro oči a ruce už toho víc dělám hubou, než ve skutečnosti. Stříďák a letecký (jednosměrný) regulátor chápu tak, že jsou doma (a nebudou drahé). Co si mám představit pod "mechanický reverz"? U AC(=BLDC) motoru + jednosměrný régl bych šel do přehození přívodů ke 2 vinutím. Pomocí relé, nebo mechanický přepínač přesouvaný servem. Elektroodborníci ať toto raději nečtou Napadl mě jednoduchý mechanický přepínač dvou kabelů od réglu k motoru z destiček cuprexitu, ovládaný jedním servem. Vyzkoušel jsem to provizorně a chodí to bezvadně. Výhodu vidím i v tom, že mohu pro regulaci rychlosti využít plnou dráhu kniplu plynu bez středové aretace na vysílači se stejným zvykem tak, jako u eroplánu. Dvoupolohovým přepínačem na vysílači po stažení plynu pak mohu snadno přepinat smysl otáčení. Při použití obousměrného regulátoru jej musím dát kvůli neutralu na kanál výškovky a navíc jej furt držet v požadované poloze.
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 23.03.2018 7:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Hank. Proč ne. Proti gustu žádný dišputát. Já bych spínacím modulem ovládal relé s přepínacími kontakty. V dobách pravěku měla Tamiya na RC Porsche 935?, servem ovládaný mechanický přepínač s odpory, jako řízení otáček hnacího DC motorku.
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: pát 23.03.2018 11:08 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
guchar píše: @Hank. Proč ne. Proti gustu žádný dišputát. Já bych spínacím modulem ovládal relé s přepínacími kontakty. V dobách pravěku měla Tamiya na RC Porsche 935?, servem ovládaný mechanický přepínač s odpory, jako řízení otáček hnacího DC motorku. Relé by bylo jistě elegantnější, jen jsem ho nikdy nepoužíval. Také jsem uvažoval o mikrospínačích přepínaných servem. Ty by ale musely být 4, aby se zabránilo zkratu a tím shoření regulátoru. Kdyby existoval nějaký regulátor, který by fungoval jako letecký s možností reverzu jiným kanálem, tak bych to asi vůbec neřešil. Ale o takovém nevím
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Hank
|
Napsal: ned 25.03.2018 10:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 13.10.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Hořovice, CZ
|
A začala povrchovka. Příloha:
IMG_20180325_103623.jpg [ 120.48 KiB | Zobrazeno 2860 krát ]
Příloha:
IMG_20180325_103659.jpg [ 122.61 KiB | Zobrazeno 2860 krát ]
_________________ Letadla, lodě a taky vlaky :-) www.http://hank61.rajce.idnes.cz/ https://hankovystranky.eu
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|