corsair
|
Napsal: ned 03.01.2016 11:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
Viz. čtvrtý odkaz kde já byl za sbíhavost, kolega za rozbíhavost tak jsem u dolnoplocha udělal /zero, FMS,1,4m,2 kg/ udělal oboje-povolením červíku v el.podvozku a pootáčením podvozkových nohou a to několikrát a výsledek je na trávě v Lánech kupodivu úplně stejný za což asi může tráva a celkově povrch. Vy startujete z toho asfaltu nebo už vás vyhnali mimo, protože na asfaltu já bych šel do sbíhavosti?
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
svahak
|
Napsal: ned 03.01.2016 12:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 4.3.2014 Příspěvky: 34 Bydliště: KRYRY
|
Ahoj, za mě rozhodně sbíhavost, vyzkoušeno na 2200 mm Citabrii, s "rozbíhavým" podvozkem naprosto nevypočitatelná a ostře reagující na ostruhu, po symetrickém zkroucení podvozku do "sbíhavosti" naprostá pohoda a rovná jízda po zemi ................... a to vše na asfaltu
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 03.01.2016 13:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Na ničem jiným než asfaltu nelítám. Za mě sbíhavost. Ale ani ta na něco nepomůže. Třeba moje Extra 330 2,2m, jede rovně a jak zvedne zadek, šmejkne zadkem do strany ale zase se sama srovná. Pokud nebyla sbíhavost, nesrovnala se. Ale mám vypozorováno, že vše přebíjí dýlka zadku, čím delší, tím stabilnější. Třeba u Funtány 2600, která má ostruhu 2 m za dvoukolákem je úplně jedno, jak jsou kola nastavený a při startu a přistání se ani nehne. Řekl bych, že taky hodně záleží na úhlu o kolik se musí zadek ze země zdvihnout při rozjezdu. Proto třeba hornoplošný Pipery, Citabrie a podobný s relativně krátkým zadkem a "vysokým úhlem náběhu" na zemi při startu rejdí jak postřelený mrchy. Kámoš zkusil u Pipera dlouhou dolů vycabenou ostruhu aby se náběh podstatně zmenšil a startoval bez rejdění. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 03.01.2016 14:15 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Já bych nedával ani sbíhavost, ani rozbíhavost. To není auto, které sedí trvale všema kolama. Podvozek odskakuje a podle toho které kolo se zrovna odlehčí, tak by točilo model po každý jinam. Prostě rovnoběžně a pokud možno bez vaklu . Taky určitě má vliv, jestli je podvozek z drátu, nebo plochého uhlíku - ten se při pružení nebude kroutit.
|
|
Nahoru |
|
|
ondřej
|
Napsal: ned 03.01.2016 14:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.10.2011 Příspěvky: 194 Bydliště: Mnichovo Hradiště
|
Zdar, já osobně, už dělám malou zbíhavost. Právě u mé extry 2,7m jsem měl při přistání na betonu problém. Při stání na rovné ploše bylo vše v pohodě, podvozek byl v nule, ale právě při propružení i váhou modelu docházelo k rozbíhavosti - malinko. To stačilo k tomu, že při snížení rychlosti u dojezdu modelu docházelo k nepředvídanému zahýbání a tím zničení obručí kol. Letos jsem byl na pár leteckých dnech a tam kde měly zpevněnou (beton) plochu byla vidět u pár modelů právě i tyto taneční čísla, při kterých lidé za sítí uskakovali.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 03.01.2016 17:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Hm, na tom mém zmíněném éru jsem zkusmo udělal mírnou rozbíhavost a před chvílí jsem se vrátil z testu - jelo to při startu jak po kolejích... Pak už jsem jen cítil jak mi mrznou a znecitlivují prsty a šel jsem dolů, přistání také OK - viz. http://www.youtube.com/watch?v=9Oy-XoPRI2E (až na to nafouknutí bočním větrem...), cik-cak na konci dojezdu způsobily ty zmrzlé kolíky start natočený nemám, mladý nestíhal
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 03.01.2016 17:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
ROzbiehavost je treba, nie Zbiehavost ... odskusane
|
|
Nahoru |
|
|
Vlasta2
|
Napsal: ned 03.01.2016 17:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.9.2013 Příspěvky: 770 Obrázky: 2
|
kdysi dávno nás starší modeláři učili, že má být mírná sbíhavost. Osobně bych volil mírnou sbíhavost až do rovnoběžnosti. Co je ovšem podle mě nejdůležitější je to, co se nejhůře dělá. Jyrry mluví o éru kde není drát nebo uhlík, ale podvozková noha. A tady je často zakopaný pes (myslím stavebnice). Kola hlavního podvozku se nesmí na osičce kvedlat - vůbec a podvozková noha musí být tuhá - myšleno směr jízdy, ne odpružení. Docílit dostatečné tuhosti je někdy i nereálné. A to samé platí o ostruhovém kolečku. Sice by mělo pružit, ale nesmí kvedlat. Směrová tuhost ostruhového kolečka "není problém" u 3m éra, ale u 1,2 - 2m to už je dost makačka. Navíc ostruhové kolečko se dost často bere jako trochu nedůležité - hlavně aby to zatáčelo při pojíždění. Souhlasím s Celeronem, čím delší trup, tím lepší. Problém je v tom, že éra se staví podle toho, co se komu líbí a né podle délky trupu ... Je to jen můj názor, má-li někdo jiný, je to v pořádku .
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 03.01.2016 17:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
igorb píše: ROzbiehavost je treba, nie Zbiehavost ... odskusane Souhlasím, taky odzkoušené Ono to bude u různých modelů různé... Asi to chce vyzkoušet na konkrétním éru co mu sedí lépe a toho se držet u podobného typu. Kolečka se mi trochu kvedlají, ale nohy z (nečínsky) pérového drátu 4mm je problém překroutit sikovkama - tu rozbíhavost jsem tak ladil, drát v kameni podvozku má plošky, tam ladit nešlo... Tady problém nebyl. Ostruha taky za nic nemohla, po rozjezdu a zvednutí zadku jsem mohl směrovkou pěkně citlivě korigovat směr; jak to jede pěkně rovně jen po dvou kolech po přistání je vidět na tom videu (než to nafoukl boční vítr)...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 03.01.2016 18:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
cim viac podvozok vpredu alebo cim uzsi podvozok vzhladom k vyske taziska tym vecsia rozbiehavost abu to malo efekt
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: ned 03.01.2016 18:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Kdyz jsem jeste jezdil zavody buggyn a truggyn, tak jsme vzdycky pro sklidneni rychle jizdy po rovince nastavovali na predku rozbihavost. Takze bych to u era resil stejne.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
Naposledy upravil Vážka dne ned 03.01.2016 18:54, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 03.01.2016 18:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
Vážka píše: Kdyz jsem jeste jezdil zavody buggyn a truggyn, tak jsme vzdycky pro sklidneni rychle jizdy po rovince nastavovali na predku rozbihavost. Takze bych to era resil stejne. lenze ero nema tu prednu napravu riadenu ... tak nejak sa to riadi inak :- )))
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 03.01.2016 18:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jyrry ned 03. led, 2016 11:35 píše: ... jaké máte praktické zkušenosti? ... Z kontextu celého prvního příspěvku vlákna snad vyplývá že o auta tu nějak nejde...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: ned 03.01.2016 18:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Jasne, ze o auta nejde. Ja tim chtel jen podporit tabor rozbihavych. Kdyz se rozbyhavosti predni napravy zklidni auto, tak verim, ze i letadlo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|