Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 11:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Zkusil jsem místní hledání a výsledky jsou:
viewtopic.php?f=11&t=2371&hilit=sb%C3%ADhavost+rozb%C3%ADhavost
viewtopic.php?f=8&t=17297&hilit=sb%C3%ADhavost+rozb%C3%ADhavost
viewtopic.php?f=16&t=21130&hilit=sb%C3%ADhavost+rozb%C3%ADhavost
viewtopic.php?f=16&t=73857&hilit=sb%C3%ADhavost+rozb%C3%ADhavost

Jak koukám, tak se názory liší; jak to tedy opravdu je, jaké máte praktické zkušenosti?
Řeším to u malého éra (dolnoploch WWII 1200mm, 2500g) a rád bych to udělal napoprvně dobře, dle zkušených.

Jen tak mimochodem, hledal jsem i na "druhé" diskuzi a výsledek je stejný. Nejednoznačný.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 11:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
Viz. čtvrtý odkaz kde já byl za sbíhavost, kolega za rozbíhavost tak jsem u dolnoplocha udělal /zero, FMS,1,4m,2 kg/ udělal oboje-povolením červíku v el.podvozku a pootáčením podvozkových nohou a to několikrát a výsledek je na trávě v Lánech kupodivu úplně stejný za což asi může tráva a celkově povrch. Vy startujete z toho asfaltu nebo už vás vyhnali mimo, protože na asfaltu já bych šel do sbíhavosti?

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 12:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.3.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: KRYRY
Ahoj, za mě rozhodně sbíhavost, vyzkoušeno na 2200 mm Citabrii, s "rozbíhavým" podvozkem naprosto nevypočitatelná a ostře reagující na ostruhu, po symetrickém zkroucení podvozku do "sbíhavosti" naprostá pohoda a rovná jízda po zemi :-)................... a to vše na asfaltu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 13:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10507
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Na ničem jiným než asfaltu nelítám. Za mě sbíhavost. Ale ani ta na něco nepomůže. Třeba moje Extra 330 2,2m, jede rovně a jak zvedne zadek, šmejkne zadkem do strany ale zase se sama srovná. Pokud nebyla sbíhavost, nesrovnala se.
Ale mám vypozorováno, že vše přebíjí dýlka zadku, čím delší, tím stabilnější. Třeba u Funtány 2600, která má ostruhu 2 m za dvoukolákem je úplně jedno, jak jsou kola nastavený a při startu a přistání se ani nehne. Řekl bych, že taky hodně záleží na úhlu o kolik se musí zadek ze země zdvihnout při rozjezdu. Proto třeba hornoplošný Pipery, Citabrie a podobný s relativně krátkým zadkem a "vysokým úhlem náběhu" na zemi při startu rejdí jak postřelený mrchy. Kámoš zkusil u Pipera dlouhou dolů vycabenou ostruhu aby se náběh podstatně zmenšil a startoval bez rejdění.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 14:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Já bych nedával ani sbíhavost, ani rozbíhavost.
To není auto, které sedí trvale všema kolama.
Podvozek odskakuje a podle toho které kolo se zrovna odlehčí, tak by točilo model po každý jinam.
Prostě rovnoběžně a pokud možno bez vaklu .
Taky určitě má vliv, jestli je podvozek z drátu, nebo plochého uhlíku - ten se při pružení nebude kroutit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 14:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.10.2011
Příspěvky: 194
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Zdar,
já osobně, už dělám malou zbíhavost. Právě u mé extry 2,7m jsem měl při přistání na betonu problém. Při stání na rovné ploše bylo vše v pohodě, podvozek byl v nule, ale právě při propružení i váhou modelu docházelo k rozbíhavosti - malinko. To stačilo k tomu, že při snížení rychlosti u dojezdu modelu docházelo k nepředvídanému zahýbání a tím zničení obručí kol.
Letos jsem byl na pár leteckých dnech a tam kde měly zpevněnou (beton) plochu byla vidět u pár modelů právě i tyto taneční čísla, při kterých lidé za sítí uskakovali.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 17:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Hm, na tom mém zmíněném éru jsem zkusmo udělal mírnou rozbíhavost a před chvílí jsem se vrátil z testu - jelo to při startu jak po kolejích... Pak už jsem jen cítil jak mi mrznou a znecitlivují prsty a šel jsem dolů, přistání také OK - viz. http://www.youtube.com/watch?v=9Oy-XoPRI2E (až na to nafouknutí bočním větrem...), cik-cak na konci dojezdu způsobily ty zmrzlé kolíky :oops:
start natočený nemám, mladý nestíhal :-)

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 17:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
ROzbiehavost je treba, nie Zbiehavost ... odskusane


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 17:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 770
Obrázky: 2
kdysi dávno nás starší modeláři učili, že má být mírná sbíhavost. Osobně bych volil mírnou sbíhavost až do rovnoběžnosti. Co je ovšem podle mě nejdůležitější je to, co se nejhůře dělá. Jyrry mluví o éru kde není drát nebo uhlík, ale podvozková noha. A tady je často zakopaný pes (myslím stavebnice). Kola hlavního podvozku se nesmí na osičce kvedlat - vůbec a podvozková noha musí být tuhá - myšleno směr jízdy, ne odpružení. Docílit dostatečné tuhosti je někdy i nereálné. A to samé platí o ostruhovém kolečku. Sice by mělo pružit, ale nesmí kvedlat. Směrová tuhost ostruhového kolečka "není problém" u 3m éra, ale u 1,2 - 2m to už je dost makačka. Navíc ostruhové kolečko se dost často bere jako trochu nedůležité - hlavně aby to zatáčelo při pojíždění. Souhlasím s Celeronem, čím delší trup, tím lepší. Problém je v tom, že éra se staví podle toho, co se komu líbí a né podle délky trupu ... :D
Je to jen můj názor, má-li někdo jiný, je to v pořádku . :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 17:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
igorb píše:
ROzbiehavost je treba, nie Zbiehavost ... odskusane

Souhlasím, taky odzkoušené :mrgreen:

Ono to bude u různých modelů různé... Asi to chce vyzkoušet na konkrétním éru co mu sedí lépe a toho se držet u podobného typu.

Kolečka se mi trochu kvedlají, ale nohy z (nečínsky) pérového drátu 4mm je problém překroutit sikovkama - tu rozbíhavost jsem tak ladil, drát v kameni podvozku má plošky, tam ladit nešlo... Tady problém nebyl.
Ostruha taky za nic nemohla, po rozjezdu a zvednutí zadku jsem mohl směrovkou pěkně citlivě korigovat směr; jak to jede pěkně rovně jen po dvou kolech po přistání je vidět na tom videu (než to nafoukl boční vítr)...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
cim viac podvozok vpredu alebo cim uzsi podvozok vzhladom k vyske taziska tym vecsia rozbiehavost abu to malo efekt


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kdyz jsem jeste jezdil zavody buggyn a truggyn, tak jsme vzdycky pro sklidneni rychle jizdy po rovince nastavovali na predku rozbihavost. Takze bych to u era resil stejne.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Naposledy upravil Vážka dne ned 03.01.2016 18:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
Vážka píše:
Kdyz jsem jeste jezdil zavody buggyn a truggyn, tak jsme vzdycky pro sklidneni rychle jizdy po rovince nastavovali na predku rozbihavost. Takze bych to era resil stejne.


lenze ero nema tu prednu napravu riadenu ... tak nejak sa to riadi inak :- )))


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jyrry ned 03. led, 2016 11:35 píše:
... jaké máte praktické zkušenosti? ...
Z kontextu celého prvního příspěvku vlákna snad vyplývá že o auta tu nějak nejde... :roll:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.01.2016 18:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Jasne, ze o auta nejde.
Ja tim chtel jen podporit tabor rozbihavych.
Kdyz se rozbyhavosti predni napravy zklidni auto,
tak verim, ze i letadlo.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz