Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Koľko máte funkčných modelárskych spaľovacích motorov
1 3%  3%  [ 3 ]
2 8%  8%  [ 7 ]
3 9%  9%  [ 8 ]
4-6 16%  16%  [ 14 ]
7-10 17%  17%  [ 15 ]
11-20 9%  9%  [ 8 ]
21-30 4%  4%  [ 4 ]
31-40 1%  1%  [ 1 ]
viac než 40 1%  1%  [ 1 ]
Žiadny 32%  32%  [ 29 ]
Celkem hlasů : 90
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 19:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
Počíta sa do tých spaľovacích motorov aj manželka ?? :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9140
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
4 automet, nenapsal jsi, na co jede, co pohání a její objem, prostě nějaká bližší TTD toho tvého "modelu", případně fotku. Pak se sejde komise a ta rozhodne :lol: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 21:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
Tak jsem taky hlasoval.
Zkusím tedy popsat v čem máme spalovací motory. Sedím v garáži a tak to budu brát, podle toho co vidím.
FlyBaby Webra 15 ccm, 2T, benzin
byl v tom ASP 15 ccm, 2T, žhavík, který stále mám
Bellanca Decathlon ASP 8,5 ccm, 2T, žhavík
byl v tom MVVS 6,5 ccm, 2T, žhavík, který stále mám
Morane historik Saito FA-90TS
byl v tom ASP 20 ccm, 4T, žhavík, který stále mám
Texan Zenoah 20ccm
Lazy Bee 5 ccm ASP, 4t
Beaver Saito FG-14
Pigi OS MAX 7,5 ccm, 2T
byl v tom MVVS 6,5 ccm, 2T, žhavík, který stále mám
Trainer NGH 9 ccm
byl v tom ASP 12 ccm, 2T, žhavík, který stále mám
Alien ASP 2 ccm
FIT ASP 2,5 ccm
Trainer na chalupě ASP 12 ccm
FUN (dle DAFa kanoe) MVVS 6,5 ccm
To je z provozuschopných modelů vše, ale máme tu ještě ASP 8,5 ccm, 4T z havarováné Cessny. Potom třeba Radugu 10 ccm, kterou jsme provozovali v Trainerovi a pár malých 2T žhavíků, pro další projekty.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 21:29 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
DAF píše:
Colibri se ohýbala ojnice.


Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 21:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1879
Bydliště: Blatnica, SR
DAF
:D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 22:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9140
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
No Marku, řekni jestli nemám pravdu. Na spojení křídla je víc laminátu a epoxydu, než na nějaké Vydře, bo jak se ten šíf jmenuje :wink: . A pokud jde o ojnice na Colibri, myslím, že byly buď lisované, nebo kované (nevim) , a podle toho to vypadalo. Oka měla potrhané okraje a celkově ten matroš byl horší, než legendární nočníková ocel. Ale koupil jsem je tehdy jako ND, ještě v Žitné.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 23:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
zdzd píše:
Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli.

To sis tedy dovolil celkem dost. :) Asi byl ten Tvůj dopis zařazen mezi přátelskou korespondenci, která se tehdy provozovala. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 23:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
mnov píše:
To sis tedy dovolil celkem dost. :) Asi byl ten Tvůj dopis zařazen mezi přátelskou korespondenci, která se tehdy provozovala. :)


To víš, motor tehdy stál 80,- Kčs a kupoval jsem ho z první výplaty.

Přepočteno na základní měnu 47 piv. To stálo za pokus.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.12.2015 23:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
Přepočet na základní měnu je super! :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 9:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
zdzd píše:

Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let.

To si nepocul, ze z tych nahradnych dielov vzdy sa poskladal len samopal


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.12.2015 11:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
zdzd píše:
Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let.

Svůj původní OTM-0,8 Kolibri jsem v roce 1989 prodal i s modelem. Používal jsem ho nejprve v malém RC-M1 Farovem motoráčku. Bylo to z časopisu modelář, z trojpohledu na jedné stránce. Název byl nějak F15XX - takové divné nicneříkající číslo, tak jsem si ho pokřtil podle motoru "Kolibřík". Ale nakonec stejně létal s Jenou-1, protože ta se nesrovnatelně snadněji startovala, i když byla mnohem těžší a výkonově taky nic moc. Kolibri byl pak na pylonu jako motorizace k RC-V1 Lion, jestli kdo pamatuje. Jestli se tomu mému ohýbala ojnice - to fakt nevím. Dokud byl u mne, tak běžel, nijak jsem to nezkoumal (možná jsem měl štěstí na lepší kus) a jaký pak byl jeho konec - to taky nevím.
Ten Kolibri co mám dnes jsem koupil ve stavu, že neměl ojnici, tu jsem si vyrobil. Zatím však neběžel. Chtěl bych ho dát do nějakého retro modelu.

Podobné trable jsem taky měl, ale s motorem OTM-Sokol, který jsem koupil v Kyjevě, kde se mi po pár hodinách provozu ojnice zlomila. Ta taky vypadala jako lisovaná a její lom byl takový čistý šikmý. Jelikož to vypadalo na vadu materiálu, tak jsem to "naivně" :mrgreen: zabalil do obálky a poslal do SSSR na adresu výrobce. :lol: Reakce nebyla žádná. :cry: Bohužel já blbec jsem si pak rval vlasy, že jsem si předtím aspoň nezměřil její rozměry. :oops: Nakonec jsem ale vypižlal z kvalitního duralu novou, přičemž její délku jsem nějak odhadl podle polohy pístu v dolní úvrati. Motor pak ještě nějaký čas běžel v mém upoutanci, ale záhy jsem ho někomu v kroužku prodal. Jaký byl jeho konec - nevím.
Současný Sokol jsem koupil přes web jen tak z nostalgie. Možná ho dám do nějakého retro upoutance. :wink:

Jen kdyby toho času bylo víc. :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 14.12.2015 12:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6883
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jinak, si myslím, že cca do 15 - 20 motorů a do 5 - 10 modelů se snad i dá nějak reálně využívat, ale vše co je nad tuto hranici je už jen takové zbožné přání, spíše sny :mrgreen: (až budu mít víc času, až se budu hrát s vnoučaty a pod...), takže mnohé motory (a samozřejmě i modely) se pak stávají chtě-nechtě exponáty domácího muzea i když si to majitel nepřipouští. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 15.12.2015 22:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9140
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Já Colibri koupil ještě na základce, tedy nějak konce druhé poloviny 70tých let. Když jsme brali ve fyzice motory, předvedl jsem ho. Ale jak psal zdzd, spíše to zavrčelo a nechtělo se to delší dobu držet v chodu, dodnes nevím proč. Pak to také skončilo v krabičce a při jednom "cvičném" rozebírání jsem poškodil píst a ten jsem i pak ztratil. To co dnes mám, je také dokoupené.
Jinak mám dost funkčních motorů z dřívějších dob (MVVS1,5 - 2,5: MK-17, Permot), TONO jsem koupil z nostalgie (chtěl bych je do nějakých retro dát). Nějaké ruské 2,5 jsem dostal, ty nevím, jestli do něčeho půjdou. No a moderní ASPéčka, to je jasné. A nyní jsem si vzpomněl ještě na jeden ASP 5,23 ve velkém Piperu, takže opravdu tu třicítku udělám 8) . Pravda, že některé motory, hlavně 4T jsem koupil, protože jsem je prostě chtěl mít doma, nejdřív jen na vyzkoušení, a podařilo se mi je koupit i celkem za slušné prachy v akcích u Lindingera.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2015 7:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20843
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Díky panelákovému ubytování nemám ani moc šanci pěstovat tu správnou "skladovací" nostalgii a tak průběžně olétaná či omrzená éra buď ruším nebo odprodávám (za celkem legrační ceny).
Na základce (cca 1977) jsem pořídil Mk-17 (upoutaný Moskyt, pak první Terry na 1k), na průmce pak 2x MVVS1,5D (RC-V1 Admirál, Štír, Junior od Modely, druhý Terry apod. na proporcionál); po "revoluci" pak COX Dragonfly (malé motoráčky) a pak nejsilnější kus - žhavík MP-JET 1ccm (Spiteful).
Teď po žádném uprděném spalováku netoužím, jedině opravdu velký (nad 150ccm) 4-takt nebo ještě lépe snový Moki 250ccm a samozřejmě 2x :lol: Tudíž spalováky nejspíš nehrozí :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2015 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9140
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
No, i když bydlím v domku, tak na tom nejsem o tolik líp. Mám to ve sklípku, a když používám zdrobnělinu, tak věřte, že to je fakt jen sklípek. Do bytu to netahám a v dílně se netopí, tam bych se bál, že to přes zimu chytne nějakou nátchu a záduchu - orosí se to a zvlhne a do jara se to pokroutí, chytne liščí ocas (rez), nebo dojde k jiné úhoně (zoxidování spojů a kontaktů). Jinak motory skladuju, éra omrzená zatím nemám. I když jsem také něco málo prodal. Spíš čekám na rozbití, ale nikoliv schválně, a pak se podle rány rozhoduju buď o opravě, nebo likvidaci. Ovšem i tak už pomalu začínám mít skladovací problém. Nebo budu muset éra víc rozebírat (přes uložením např. sundat podvozek).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz