DAF
|
Napsal: sob 12.12.2015 20:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9140 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
4 automet, nenapsal jsi, na co jede, co pohání a její objem, prostě nějaká bližší TTD toho tvého "modelu", případně fotku. Pak se sejde komise a ta rozhodne .
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
mnov
|
Napsal: sob 12.12.2015 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.11.2006 Příspěvky: 2105 Bydliště: Ďáblice Obrázky: 8
|
Tak jsem taky hlasoval. Zkusím tedy popsat v čem máme spalovací motory. Sedím v garáži a tak to budu brát, podle toho co vidím. FlyBaby Webra 15 ccm, 2T, benzin byl v tom ASP 15 ccm, 2T, žhavík, který stále mám Bellanca Decathlon ASP 8,5 ccm, 2T, žhavík byl v tom MVVS 6,5 ccm, 2T, žhavík, který stále mám Morane historik Saito FA-90TS byl v tom ASP 20 ccm, 4T, žhavík, který stále mám Texan Zenoah 20ccm Lazy Bee 5 ccm ASP, 4t Beaver Saito FG-14 Pigi OS MAX 7,5 ccm, 2T byl v tom MVVS 6,5 ccm, 2T, žhavík, který stále mám Trainer NGH 9 ccm byl v tom ASP 12 ccm, 2T, žhavík, který stále mám Alien ASP 2 ccm FIT ASP 2,5 ccm Trainer na chalupě ASP 12 ccm FUN (dle DAFa kanoe) MVVS 6,5 ccm To je z provozuschopných modelů vše, ale máme tu ještě ASP 8,5 ccm, 4T z havarováné Cessny. Potom třeba Radugu 10 ccm, kterou jsme provozovali v Trainerovi a pár malých 2T žhavíků, pro další projekty.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 12.12.2015 21:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
DAF píše: Colibri se ohýbala ojnice. Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: sob 12.12.2015 21:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 12.12.2015 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9140 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
No Marku, řekni jestli nemám pravdu. Na spojení křídla je víc laminátu a epoxydu, než na nějaké Vydře, bo jak se ten šíf jmenuje . A pokud jde o ojnice na Colibri, myslím, že byly buď lisované, nebo kované (nevim) , a podle toho to vypadalo. Oka měla potrhané okraje a celkově ten matroš byl horší, než legendární nočníková ocel. Ale koupil jsem je tehdy jako ND, ještě v Žitné.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
mnov
|
Napsal: sob 12.12.2015 23:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.11.2006 Příspěvky: 2105 Bydliště: Ďáblice Obrázky: 8
|
zdzd píše: Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. To sis tedy dovolil celkem dost. Asi byl ten Tvůj dopis zařazen mezi přátelskou korespondenci, která se tehdy provozovala.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 12.12.2015 23:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
mnov píše: To sis tedy dovolil celkem dost. Asi byl ten Tvůj dopis zařazen mezi přátelskou korespondenci, která se tehdy provozovala. To víš, motor tehdy stál 80,- Kčs a kupoval jsem ho z první výplaty. Přepočteno na základní měnu 47 piv. To stálo za pokus.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: ned 13.12.2015 9:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
zdzd píše: Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let.
To si nepocul, ze z tych nahradnych dielov vzdy sa poskladal len samopal
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 14.12.2015 11:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6883 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
zdzd píše: Přesně stejná zkušenost. Psal jsem tehdy i výrobci do CCCP o náhradní, ani neodpověděli. Tak jsem si ve svěráku vypiloval vlastní, nejspíše přibližně stejně "kvalitní" jako originál. S tím to na stojanu chvilku vrčelo, pak jsem ho dal do krabičky je tam dodnes. Příští rok to bude 40 let. Svůj původní OTM-0,8 Kolibri jsem v roce 1989 prodal i s modelem. Používal jsem ho nejprve v malém RC-M1 Farovem motoráčku. Bylo to z časopisu modelář, z trojpohledu na jedné stránce. Název byl nějak F15XX - takové divné nicneříkající číslo, tak jsem si ho pokřtil podle motoru "Kolibřík". Ale nakonec stejně létal s Jenou-1, protože ta se nesrovnatelně snadněji startovala, i když byla mnohem těžší a výkonově taky nic moc. Kolibri byl pak na pylonu jako motorizace k RC-V1 Lion, jestli kdo pamatuje. Jestli se tomu mému ohýbala ojnice - to fakt nevím. Dokud byl u mne, tak běžel, nijak jsem to nezkoumal (možná jsem měl štěstí na lepší kus) a jaký pak byl jeho konec - to taky nevím. Ten Kolibri co mám dnes jsem koupil ve stavu, že neměl ojnici, tu jsem si vyrobil. Zatím však neběžel. Chtěl bych ho dát do nějakého retro modelu. Podobné trable jsem taky měl, ale s motorem OTM-Sokol, který jsem koupil v Kyjevě, kde se mi po pár hodinách provozu ojnice zlomila. Ta taky vypadala jako lisovaná a její lom byl takový čistý šikmý. Jelikož to vypadalo na vadu materiálu, tak jsem to "naivně" zabalil do obálky a poslal do SSSR na adresu výrobce. Reakce nebyla žádná. Bohužel já blbec jsem si pak rval vlasy, že jsem si předtím aspoň nezměřil její rozměry. Nakonec jsem ale vypižlal z kvalitního duralu novou, přičemž její délku jsem nějak odhadl podle polohy pístu v dolní úvrati. Motor pak ještě nějaký čas běžel v mém upoutanci, ale záhy jsem ho někomu v kroužku prodal. Jaký byl jeho konec - nevím. Současný Sokol jsem koupil přes web jen tak z nostalgie. Možná ho dám do nějakého retro upoutance. Jen kdyby toho času bylo víc.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 14.12.2015 12:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6883 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jinak, si myslím, že cca do 15 - 20 motorů a do 5 - 10 modelů se snad i dá nějak reálně využívat, ale vše co je nad tuto hranici je už jen takové zbožné přání, spíše sny (až budu mít víc času, až se budu hrát s vnoučaty a pod...), takže mnohé motory (a samozřejmě i modely) se pak stávají chtě-nechtě exponáty domácího muzea i když si to majitel nepřipouští.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 15.12.2015 22:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9140 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Já Colibri koupil ještě na základce, tedy nějak konce druhé poloviny 70tých let. Když jsme brali ve fyzice motory, předvedl jsem ho. Ale jak psal zdzd, spíše to zavrčelo a nechtělo se to delší dobu držet v chodu, dodnes nevím proč. Pak to také skončilo v krabičce a při jednom "cvičném" rozebírání jsem poškodil píst a ten jsem i pak ztratil. To co dnes mám, je také dokoupené. Jinak mám dost funkčních motorů z dřívějších dob (MVVS1,5 - 2,5: MK-17, Permot), TONO jsem koupil z nostalgie (chtěl bych je do nějakých retro dát). Nějaké ruské 2,5 jsem dostal, ty nevím, jestli do něčeho půjdou. No a moderní ASPéčka, to je jasné. A nyní jsem si vzpomněl ještě na jeden ASP 5,23 ve velkém Piperu, takže opravdu tu třicítku udělám . Pravda, že některé motory, hlavně 4T jsem koupil, protože jsem je prostě chtěl mít doma, nejdřív jen na vyzkoušení, a podařilo se mi je koupit i celkem za slušné prachy v akcích u Lindingera.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 16.12.2015 7:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20843 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Díky panelákovému ubytování nemám ani moc šanci pěstovat tu správnou "skladovací" nostalgii a tak průběžně olétaná či omrzená éra buď ruším nebo odprodávám (za celkem legrační ceny). Na základce (cca 1977) jsem pořídil Mk-17 (upoutaný Moskyt, pak první Terry na 1k), na průmce pak 2x MVVS1,5D (RC-V1 Admirál, Štír, Junior od Modely, druhý Terry apod. na proporcionál); po "revoluci" pak COX Dragonfly (malé motoráčky) a pak nejsilnější kus - žhavík MP-JET 1ccm (Spiteful). Teď po žádném uprděném spalováku netoužím, jedině opravdu velký (nad 150ccm) 4-takt nebo ještě lépe snový Moki 250ccm a samozřejmě 2x Tudíž spalováky nejspíš nehrozí
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 16.12.2015 18:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9140 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
No, i když bydlím v domku, tak na tom nejsem o tolik líp. Mám to ve sklípku, a když používám zdrobnělinu, tak věřte, že to je fakt jen sklípek. Do bytu to netahám a v dílně se netopí, tam bych se bál, že to přes zimu chytne nějakou nátchu a záduchu - orosí se to a zvlhne a do jara se to pokroutí, chytne liščí ocas (rez), nebo dojde k jiné úhoně (zoxidování spojů a kontaktů). Jinak motory skladuju, éra omrzená zatím nemám. I když jsem také něco málo prodal. Spíš čekám na rozbití, ale nikoliv schválně, a pak se podle rány rozhoduju buď o opravě, nebo likvidaci. Ovšem i tak už pomalu začínám mít skladovací problém. Nebo budu muset éra víc rozebírat (přes uložením např. sundat podvozek).
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|