Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Koľko máte funkčných modelárskych spaľovacích motorov
1 3%  3%  [ 3 ]
2 8%  8%  [ 7 ]
3 9%  9%  [ 8 ]
4-6 16%  16%  [ 14 ]
7-10 17%  17%  [ 15 ]
11-20 9%  9%  [ 8 ]
21-30 4%  4%  [ 4 ]
31-40 1%  1%  [ 1 ]
viac než 40 1%  1%  [ 1 ]
Žiadny 32%  32%  [ 29 ]
Celkem hlasů : 90
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11.10.2017 13:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Tak jsem se téměř po dvou letech vrátil k této anketě a zkorigoval svoji volbu (anketu jsem nakonfiguroval tak, že to umožňuje). Za ty dva roky něco přibylo, takže jsem už o kategorii výš na čísle 41. :mrgreen:
Ale jak koukám, jsem v této kategorii zatím osamocen. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 8:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Dobře, večer to přepočítám, ale nejspíš tě netrumfnu :wink: . Něco málo přes třicet, na to nejspíš zůstanu. Teď mám v měrou Radugu sedmičku, údajně nejetá. Neřeknu kde, aby se někdo nesnažil mi ji vyfouknout. A ještě budu časem kupovat desítku OS Maxe, ale opravdu časem.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 10:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Zkus si pak někde sehnat ABC výbrus do MVVS 6,5cm3. Když ním nahradíš v Raduze-7 ten původní černý výbrus, tak z ní uděláš úplně jiný motor. :D Nebudeš muset dovažovat klikovku a pracně odlehčovat litinový píst (jako já). :roll: U pístu je to rozdíl, když původní vážil téměř 20g, po odlehčení asi 14g, zatím co píst z Al slitiny ABC výbrusu váží asi jen 7g. Na to pak to původní vyvážení kliky stačí. 8) Totiž ten výbrus z MVVSky tam pasuje naprosto dokonale. A když do ní přidáš RC karbec od ASP21M (ten na HK lze koupit cca za 10€), tak máz z ní perfektní, výkonnou a velice lehkou sedmičku. :wink: A bez RC karburátoru velmi dobrou do akrobatických upoutanců F2B (i když, od té doby co to IgorB vyřešil, dnes u nás už téměř všichni lítají na elektriku).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 11:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
No, zatím je Raduga jen v nabídce, doma ji ještě nemám, a otázkou je, zda se mi podaří ji koupit. Ale dík za informaci. Ó karbecech vím, jen jsem myslel, že se tam dávaly z MVVS 6,5, ten z ASP je podle označení na tři a půlku. Ale věřím, že by to chodilo a určitě i výkon bude jinde (výš). Mimochodem, stejně lze vyměnit kompletní vložka z MVVS 2 na Modelu Junior 2 G. Pasuje ojnice, píst i vložka. Jen je třeba u ABC vložky z MVVS odsoustružit horní osazení, protože v Juniorovi je opřená o spodní osazení v karteru. Zkoušel jsem jen možnost vložení do karteru, ale protože Junior i MVVS mají vlastní vložky ještě funkční, nedělal jsem faktické úpravy a zkoušky v provozu. Ale neměl by to být problém. Obráceně to samozřejmě nemá smysl, jednak dávat černou vložku do motoru, kde byla ABC, je nesmysl, jednak ta z Juniora nemá to horní osazení. Pokud má někdo doma vykloktaného Juniora a podařilo by se mu sehnat ty díky, mohl by jí takto ještě zprovoznit. Ale malé kubatury dnes jsou na úbytě a na vzestupu jsou elektry.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 11:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jedna Raduga 7 se mi tu válí a mám k ní i ten ASP karbec. Při té přestavbě s ABC MVVS vložkou z 6,5 jak je to s okýnkama kanálů? Ty se upravovat nemusí?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.10.2017 12:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... Ó karbecech vím, jen jsem myslel, že se tam dávaly z MVVS 6,5, ten z ASP je podle označení na tři a půlku. Ale věřím, že by to chodilo a určitě i výkon bude jinde (výš). ...

Ano je to na třiapůlku ASP21M, ale M znamená "marine" tedy lodní :!: a ty mají díru téměř takovou jako letecké šestapůlky. 8) Já ho dokonce používám i na Raduze-10RU. Do otáček moc nejde, ale zachovává si moment, takže s velkou vrtulí 13x6" nebo i 14x4" pracuje velmi spolehlivě a díky malému difuzéru je absolutně necitlivý na polohu nádrže, což při akrobatu je značná výhoda.
Jinak tenhle karburátor je nejlevnější možná volba, třeba náhradní karbec na leteckou ASP-S40 stojí asi 2x tolika díru má stejnou. Jen je trochu bytelnější, protože třiapůlkový je dost titěrný a taky potřebuje vyhotovit mezikus-redukci aby se dal upevnit ve větším průměru sacího kanálu ať už Radugy-7 nebo 10 či jiného většího motoru. Ale je dost možné, že se redukci nebude dát vyhnout ani při použití toho šestapůlkového karbu. :roll:
Lark píše:
Při té přestavbě s ABC MVVS vložkou z 6,5 jak je to s okýnkama kanálů? Ty se upravovat nemusí?

Ku podivu pasují naprosto přesně 8O (dokonce bych řekl, že ještě lépe než u původní černé :lol: ) a tedy se nemusí upravovat ani vložka ani píst. :mrgreen:
Jenže já měl možnost vyzkoušet MVVS výbrus až potom, co jsem vyvážil klikovku tím olověným nálitkem do vyfrézované drážky, takže už nemělo smysl ten výbrus měnit - motor by byl nevyvážen z důvodu příliš těžkého protizávaží klikovky.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 22:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
Ono je těžké říct, co je funkční motor. :?:
Před čtrnácti dny jsem vytáhnul FUNa s MVVS 6.5 ccm, že to po dvou letech nečinnosti provětrám. Bohužel se to nepodařilo, protože bylo zatuhlé šoupátko karburátoru (po létání to vždy mažu). Navíc nereagovalo ani servo motoru (tomu asi ukousla myš kabel). Nastříkal jsem do zavřeného šoupátka WDčko a dnes to bylo krásně uvolněné. Servo jsem dal jiné, protože na chalupě se mi to nechtělo opravovat. Nabil jsem NiCd aku (články koupeny kdysi u Vanoucha) a šel to vyzkoušet na louku za chalupou (bývalé letiště Model klubu Kardašova Řečice). Tam jsem byl ještě překvapen vysílačem FC 16, který mi nabízel jen dva modely. Vytáhl jsem CAMpack a znovu ho zandal a pak už bylo modelů víc. :) Toto mě dost překvapilo, protože se mi to nikdy nestalo.
Co se týče motoru, tak jsem jen natankoval, rukou nastartoval a šel do vzduchu. Nic jsem nenastavoval a běžel bez problémů. :) Při dalším letu jsem ho o zoubek ochudil, ale to je už je jen doladění konkrétním podmínkám. Docela mi ten motor udělal radost. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 6:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Á koukám návrat ztraceného syna, tebe jsem tu neviděl už hezky dlouho.
No, funkčnost a nefunkčnost bych osobně posuzoval podle komplexního stavu motoru. Pokud bude jen zatuhlý, nebo je jiná drobná, ale odstranitelná závada, je motor funkční. Pokud je vyběhaný - nedrží kompresi a nejde tudíž nastartovat, má jiná znefunkčňující poškození - prasklá klika, zlomená ojnice, vyběhané kluzné ložisko, díra v karteru apod., jedná se o motor nefunkční.
Tudíž zatuhlá šestapůlka v tvém případě se počítá do kategorie "funkční" a můžeš si jí započítat :wink: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 16:50 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.1.2014
Příspěvky: 65
Bydliště: Brno
Obrázky: 24
Vážení, za sebe moc toho nemám, jen 2, ale byli jste někdo u pana Jelena? V návštěvní místnosti mně málem vypadly bulvy, a spadly kalhoty. V zasklených vitrínách na stěnách po obvodu místnosti odhadem 200-300 (nedokázal jsem to v rychlosti spočítat, to se fakt nedalo). Když zjistil můj šok povídá, ať jdu za ním, a táhl mne do své kanceláře. Tam bylo modelářských motorů ve stejných vitrínách odhadem 2x tolik, než v té předchozí místnosti. Na funkčnost jsem se neptal, neboť "oči mi přecházeli". :roll:
Tak pokud se tam někdy kdokoliv dostanete, zeptejte se na počet! 8O 8O :roll: :roll: :roll: :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 18:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
To víš, že byl a mnohokrát. :lol: Je to totiž můj spolužák-kamarád. :wink:
Ale Tvůj odhad je nesprávný (asi si nebyl ve všech místnostech, ale jen ve foyer), on jich má celkově přes 1000ks, možná i víc. Posledně jsem se ho ptal, ale on sám nevěděl ten počet z hlavy přesně. Navíc některé nemá ani vystaveny, ještě je připravuje v dílně.

Jenže nevím nakolik by si on v mojí anketě vrzl :roll: Jelikož on je sběratel a z principu nic neprovozuje a ani to jen nestartuje. :( Pouze ty získané staré motory rozebere, vyčistí, když je třeba něco dokompletuje, nebo opraví, nakonzervuje a uloží do vitrínky. A mnoho z nich má naprosto nových, které jen nakonzervuje a uloží. :o
Kolikrát jsem ho přemlouval, aby jsme spolu nahodili OS-Wankel, nebo 4-T klon MK-17, abych si poslechl jak vrčí - nechce. :P Apeloval jsem na něj, jestli mu ten motor není líto, že si chudák nikdy nevrzne a skončí jako panic - nic. Jsou to jen a jen sběratelské exponáty. :mrgreen:

Takže v této anketě by Standa Jelen zřejmě paradoxně figuroval v kolonce 0 :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 19:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
mnov píše:
Ono je těžké říct, co je funkční motor. :?:
... MVVS 6.5 ccm, že to po dvou letech nečinnosti provětrám. Bohužel se to nepodařilo, protože bylo zatuhlé šoupátko karburátoru (po létání to vždy mažu). Navíc nereagovalo ani servo motoru (tomu asi ukousla myš kabel). Nastříkal jsem do zavřeného šoupátka WDčko a dnes to bylo krásně uvolněné. ...

Souhlasím s DAF v definici funkčnosti. 8)
Ale osobně bych u zatuhlého motoru nespoléhal jen na stříknutí WD či jiného ředidla. :roll:
Starý zaschlý ricín je prevít, který při zasýchání polymerizuje (zvlášť když přišel do styku se spalovacím procesem a vysokou teplotou) a pak už se normálně v palivu ani v rozpouštědlech nerozpouští, pouze nabobtná a změkne a dá se očistit mechanicky. V podstatě se chová jako olejová barva-fermež, jen mu to zasýchání trvá o něco déle. Když ale tohle zůstane v motoru, tak i když se to nějak čímsi rozhýbe a pak hned nahodí, tak se kusy ricínu se mohou za chodu uvolňovat a mohou významně zhoršit mazání a zvýšit opotřebení motoru. :!: Zvlášť nebezpečné jsou nerozpustné zátky v mazacích otvorech (např. ok ojnice) a taky kousky mezi kuličkami ložisek. :x A zvlášť velmi zhoubné následky to může mít u zaschlého 4T :( (i když tam většinou nepoužívají paliva s ricinem - asi i proto ho výrobci, jako Saito, nedoporučují, i když z hlediska kvality mazání je i tam jisté procento ricínu užitečné).
Takže takový nenakonzervovaný, nevymytý, jen tak ledabyle delší dobu odložený motor doporučuji minimálně otevřít (stačí zadní víko a hlava válce), prohlédnout a v případě potřeby rozebrat komplet a všechny díly řádně vyčistit (fyzikálně/chemicky i mechanicky, stačí starý kartáček na zuby a vařit ve vodě se saponátem nebo roztoku jedlé sody bikarbony, případně při silném znečištění v brzdové kapalině nebo chladící směsi pro automobilové motory s Al hlavou - to ale zásadně venku).
A při takové rozborce ložiska zásadně měním za nová (stojí vcelku pakatel a dávat stará a pak vbrzku znovu vše rozebírat jen kvůli jejich výměně - to mi za to nestojí). Jinak je měním preventivně každých 30 hodin chodu motoru (je třeba si vést evidenci).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 22:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
DAF píše:
Á koukám návrat ztraceného syna, tebe jsem tu neviděl už hezky dlouho.
Tudíž zatuhlá šestapůlka v tvém případě se počítá do kategorie "funkční" a můžeš si jí započítat :wink: .

To krásné počasí mi nedalo a musel jsem jít s něčím polétat a tak jsem kouknul i na fórum. :)
Včera jsem ani nesundaval křídlo a dnes to létalo bez dobití akumulátoru znovu bez jediného problému.
Nevím, kde jsi vzal to "zatuhlá šestapůlka", nic takového jsem nepsal. Bylo zatuhlé jen šoupě karburátoru, ale ne zalepené ricinem. Motor byl po výměně výbrusu zaběhnut na ricin, ale pak už provozován jen na palivo se syntetickým olejem. Asi to tam nějak zarezlo, ale nevím proč. Tu korozi WDčko uvolnilo a na šoupátku je vidět malá mapa. Kdyby to bylo zalepené ricinem, tak se to rozpustit WDčkem ani nepokouším. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 7:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
mnov píše:
Nevím, kde jsi vzal to "zatuhlá šestapůlka", nic takového jsem nepsal. Bylo zatuhlé jen šoupě karburátoru, ale ne zalepené ricinem.

Hnidopichu :lol: , prostě ti motor na první pokus nešel, protože tam cosik nešlo hejbat, basta. Podstatné je, že motor je funkční a můžeš si ho započítat :wink: . Řešil jsi otázku, co započítat jako funkční a co jako nefunkční motor, na to jsem ti odpověděl. A jestli bylo zatuhlé jen šoupě, nebo celý motor, je vzhledem k položené otázce v zásadě nepodstatné. Tuhle otázku jsem vůbec neřešil.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 8:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
VTjr píše:
Za ty dva roky něco přibylo, takže jsem už o kategorii výš na čísle 41.

DAFe, teď když jsem si ještě jednou přečetl definici toho, co se započítává a co ne, tak jsem si uvědomil, že s tím číslem 41 jsem asi tak trochu podváděl. :oops: Nebo spíš předběhl čas. Protože ty oba motory OTM 0,8 Kolibri zatím funkční nejsou. Oba mají zlomenou ojnici, kterou v nejbližším čase hodlám vyrobit a motorky zprovoznit. A taky dva další nedávno získané motory mají zlomenou trysku jehly, co vyžaduje opravu, takže taky zcela funkční nejsou. Takže zatím opravuji svoji volbu na 37 a vracím se na čas zpět do nižší kategorie.

Ale jinak, ta hranice kde se jedna o funkční a provozovaný motor, nebo jen o uloženku, či dokonce výstavní exponát, je dost vágní a nelze to spolehlivě rozlišit. :roll: Třeba i u toho Jelena nepochybně 90% motorů ve vitrínkách je technicky vzato funkčních, ale z hlediska zamýšleného účelu jsou to exponáty, které už on nikdy nehodlá provozovat. Otázkou však je, jak ta sbírka skončí až on tu nebude. To nelze předvídat a možná si mnohé jeho motory ještě vrknou. :wink:
Ale hned na začátku ankety jsem napsal, že exponáty z ní vylučujeme, takže u Jelena by to byla bohužel opravdu nula.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 12:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ono je opravdu složité to oddělit. Zabudovaných motorů mám v současné době nějakých 6 - 7, ale schopné provozu jsou , snad s jednou výjimkou, všechny. Nepočítal jsem torza na ND, asi 2. Ale není možné na všechno postavit model, aby byla splněna podmínka "provozovaný". Jednak by nebyl dostatek času (a asi ani prostředků) na všechno něco postavit, a druhak není prostor na uskladnění toho všeho. To bych musel sehnat ještě nějakou stodolu, a pro realizaci toho všeho vykrást banku :lol: .
A teď záludná otázka, budeš opravdu dělat novou (nové!) ojnice na Kolibříka? Nemohl bys vyrobit či nechat vyrobit o dvě navíc? Nechci "slevu" zadarmo!

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Igor659 a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz