Reklama

 



Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 20:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: uhlířská lhota 74
Pánové......
ted to má cenu nízkou..... ale to měli žigulíci před 10 lety také...... dnes jsou opět v ceně alespon tam, kde už pochopili, že vše nejdříve časem na ceně klesá, aby po určité době raketově začalo stoupat....... kdo říká něco jiného, je bud ,,mimoň,, , nebo naopak vychytralec co nabídne momentální odpadovou cenu a sám to uloží a vyčká.
Jediná dobrá rada je nechat uležet-myšleno opravit , rozchodit, pohrát si , nic neměnit jen vyčistit a udržovat ve stavu provozuschopném...... řeči o tom jak to je bezcenné historicky tu byly vždy za mých mladých let se tak mluvilo o vláčcích ,,merkur,, a podívej se na dnešní ceny......
Pár mašinkodráh jsem už postavil protože se jimi mimo jiné modely živím...... a tak radím ze zkušenosti.
To Fz1 trafo je výborné a používá se stále , pro historicky reálné kolejiště ideální volba, pro provoz pro pokoukání lze použít i ty pulzní zdroje, ale nebudou ovládat doplnky tam potřebuješ klasické trafo bez usměrnění.
Koleje čisti jemným smirkem nebo smirkovou houbou , lze si vytvořit i provizorní čistící vůz kde pod vagonem je destička volně podvěšená s nalepeným smirkem a ten v soupravě umí čistit celý obvod kolejí.
A pozor řeč tu byla o promazání mašinek, klasický olej ale funguje jako lepidlo na prach a nečistoty takže nepřehnat a vše s rozumem.
Rozumné by bylo poohlédnout se také v okolí po kroužku železničních modelářů, tam veškerá témata znají a dokážou poradit v konkrétním případě.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 20:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
Za takove penize se da poridit moderni zdroj s pulzni regulaci. Jen strcit do zasuvky a otacet koleckem na jednu ci druhou stranu. Ale pokud nekdo chce vyhazovat takove penize za FZ1, jeho vec.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 21:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.4.2007
Příspěvky: 4251
Bydliště: Pardubice
Já čas od času projížděl jednotlivé koleje klasickou gumou na gumování. Kamarádovi jsem takto projel koleje na "Nku", asi po 10-12 letý pauze a chodilo. Ostatní věci jak tady radí větší odborníci. Já to dělal na stř.škole a dnes jsou jinší elektrosoučástky a výbava ...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 22:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 251
Bydliště: Česká republika
Rocky_MK píše:
Za takove penize se da poridit moderni zdroj s pulzni regulaci. Jen strcit do zasuvky a otacet koleckem na jednu ci druhou stranu. Ale pokud nekdo chce vyhazovat takove penize za FZ1, jeho vec.


Tak dejte konkrétní odkaz na pulzní zdroj, který plně nahradí ten FZ1. Pro laika ideálně jedna krabička, regulovaný výstup s reverzem pro vláčky a střídavý výstup pro výhybky. Tazatel si ho určitě rád koupí, když je lepší (a asi i levnější). Ale rada, ať si koupí "nějaký" moderní zdroj, k němu si připojí "nějaký" adaptér, k tomu přidá ještě "nějaký" další adaptér, přitom možná ani nezná rozdíl mezi pojmy napětí a proud, je dost mimo. Toť můj názor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 22:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
Kreyson píše:

Tak dejte konkrétní odkaz na pulzní zdroj, který plně nahradí ten FZ1. Pro laika ideálně jedna krabička, regulovaný výstup s reverzem pro vláčky a střídavý výstup pro výhybky. Tazatel si ho určitě rád koupí, když je lepší (a asi i levnější). Ale rada, ať si koupí "nějaký" moderní zdroj, k němu si připojí "nějaký" adaptér, k tomu přidá ještě "nějaký" další adaptér, přitom možná ani nezná rozdíl mezi pojmy napětí a proud, je dost mimo. Toť můj názor.


Např: http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Pi ... oz/813238/

Stojí to 700, což jsou stejné peníze, co stojí ta FZ1 s poštou. Nebo podobné věci jako https://www.itvlaky.cz/10788 jsou na modelbazaru co chvíli, stačí to trochu sledovat. Nemá to sice výstupy pro napájení přestavníků, ale to není nic, co by nešlo s trochou znalostí z elektroniky vyřešit. Na aukru se taky co chvíli objevují hotové moduly pulzních zdrojů za +- 200 Kč. Koupit k tomu adaptér za 150Kč a připojit ho snad zvládne každý, kdo držel v ruce šroubovák. Je to prioritách - pokud tazatel upřednostňuje mít všechno v jedné bedně a nevadí mu hrubé ovládání trakce, pak je to samozřejmě úplně fuk. Nikomu nic necpu, jen se snažím dobře poradit.

Můj názor zase je, že když chce někdo něco dělat, musí si o tom zkrátka základní věci nastudovat. Neznat rozdíl mezi pojmy napětí a proud a pokoušet se oživovat kolejiště je dost nelogické. Tak jako by letecký modelář měl vědět, co je těžiště a úhel seřízení, železniční modelář by měl vědět, co je napětí a co proud - jsou to přece ELEKTRICKÉ vlaky. Člověk, co chce jenom zapojit šňůru do zásuvky, postavit vlak na koleje a jezdit, si kolejiště koupí/nechá postavit, aby mohl být jenom uživatel. Jinak je holt potřeba o tom něco vědět.

P.S. - s těmi radami o čištění jemným smirkem pozor. Nechci zpochybňovat něčí zkušenosti a nemám představu, jak moc jemný ten smirek má být, aby nenarušil vrstvu niklu na těch kolejích, ale jak to jednou načne - a to je jen otázkou času - tak to půjde od desíti k pěti. Čistil bych to zásadně k tomu určenou gumou, která se nechá sehnat v každém žel. modelářství - samozřejmě stačí nejobyčejnější za cca 140 Kč a vydrží roky rokoucí. Obyčejná guma se dá použít taky, ale za chvíli ji zničíš a navíc si tím jemným bordelem znečistíš kolejiště.

Na mazání pro tyto mašinky bohatě stačí olej do šicích strojů - je to otázka 20 Kč a mají to ve švadlenkách.

Nechci nijak urážet kvalitu toho kolejiště, ale opravdu by mě zajímalo, na základě čeho lze tvrdit, že cena podobných kolejišť roste/poroste/je vysoká apod. Podle mě to má cenu jen nostalgickou. Aukro a modelbazar jsou plné starých kolejí a podobných věcí za pár korun - tak co je na tom tak cenného? Něco jiného jsou např. raritní lokomotivy. Např. jakási 4nápravová el. loko od HERR chodí i za 4 tisíce.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 23:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: uhlířská lhota 74
moc hezká myšlenka...... načít nikl na kolejích které jsou již načaté pokud nevedou napájení :wink: ...... ono jde použít i čistící rouno na trubky od topenářů...... ale docela by mě zajímalo jak podle kolegy fungují brusné vagony současných výrobců?
třeba tenhle:
Příloha:
_vyr_2459754999.jpg
_vyr_2459754999.jpg [ 47.62 KiB | Zobrazeno 401 krát ]

nebo nedejpánbu tenhle:
Příloha:
_vyr_12576DSC_0609.jpg
_vyr_12576DSC_0609.jpg [ 34.63 KiB | Zobrazeno 401 krát ]

:roll: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 0:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 242
Bydliště: Hodonín/Brno
No jak. Dá se tam plátek té čisticí gumy nebo hadřík namočený v isopropylalkoholu. Může tam být i vysavač, tady asi rotuje válec s nějakým čisticím vláknem.
Každopádně to není nic levného a používá se to spíš u větších kolejišť anebo ve skrytých nádražích či tunelech, prostě tam, kde se rukou nedostaneš. A není nutné to kupovat, variantu s čisticí gumou/hadříkem lze snadno vyrobit.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 6:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 23.9.2011
Příspěvky: 430
Bydliště: Otrokovice (Zlín)
Díky pánové za informace.

Zdroj využiji určitě ten FZ1, protože si pamatuji, že stejný zdroj jsme využívali i na autodráhu, tak to půjde využít jak ke kolejišti, tak k autodráze.

A co se týká dalších otázek, tak ve Zlíně je v DDM je kroužek s Železničním modelářstvím a vede to pán, kterého aspoň od vidění znám :-).

A rozdíl mezi napětím a proudem ještě poznám :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 11:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.1.2013
Příspěvky: 30
mior : Z čeho usuzujete,že to má cenu? Z těch nadsazených sum na Modelbazaru,Aukru a dalších? Reálně se dá prodat,jak píší kolegové.Loko 500-600,vagonky 50-150 kč.Kolejiště by se mohlo prodat za cca 3000 kč.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 15:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
:idea: To napájení kolejiště by se podle mne dalo vyřešit i tak, že k jakémukoli stabilizovanému zdroji 12V DC se připojí vysloužilý stejnosměrný regulátor pro RC auta určený pro 3-článek Li-pol/Li-Ion nebo 10-článek NiCd/NiMH. Pro auta proto, že má v sobě funkci reverzu. Asi by šel použít i vysloužilý regulátor pro letadla, ale muselo by se k němu dobastlit to reverzování.

Každopádně pro samotnou regulaci by se musel dobastlit nějaký zdroj PWM pulsů jako pro servo tester. :wink: Ale takových návodů se tady najde spousta, i já jsem sem dával schéma velice jednoduchého zapojení ze šuplíkových součástek viewtopic.php?f=110&t=56811&start=15#p955680, ale v tom vlákně jsou i jiné konstrukce.

Samozřejmě to musejí být dostatečně dimenzované regulátory, tedy minimálně 20A ale ještě lépe kolem 30A. Pokud mají programovatelnou proudovou ochranu (omezení), tak ještě lépe. A kolejiště přes něj klidně napájet i z Li-Polky, nebo několika paralelně spojených. Myslím, že na to postačí i nějaká vysloužilá z heliny například, která už má zhoršené vlastnosti pro létání, ale mašinkám to určitě nebude vadit.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 17:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
ufon13 píše:
Pánové......
ted to má cenu nízkou..... ale to měli žigulíci před 10 lety také...... dnes jsou opět v ceně alespon tam, kde už pochopili, že vše nejdříve časem na ceně klesá, aby po určité době raketově začalo stoupat....... kdo říká něco jiného, je bud ,,mimoň,, , nebo naopak vychytralec co nabídne momentální odpadovou cenu a sám to uloží a vyčká...


No, nevím :roll:, s auty-veterány bych to nesrovnával. Obávám se, že cena toho kolejiště s věkem neporoste, spíš naopak. Důvodem je totální technická a morální zastaralost. Takže to snese přirovnání spíš se starými počítači. A zatím jsem si nevšiml, že by staré IBM PC-XT88, nebo PC-AT286/386/486 c CRT CGA nebo EGA monitory lámaly cenové rekordy. :lol: A zrovna tak staré výměnné rozšiřující karty do ISA 8-bitové nebo 16-bitové sběrnice. Spíš je to šrot, který nikoho nezajímá.
Ale pokud si myslíš, že tomu tak není, tak bych ještě našel třeba 20MB Seagate pevné disky velikosti 5 a 1/4", no prosté dvoukilogramová lahůdka, kterou dnes 1000-násobně nahradí výprodejová fleška. :lol: Nebo taky počítač ZX-Spectrum v plně provozuschopném stavu, do kterého za cca 4 minuty nahraješ (možná) 48kB program z kazetového magnetofonu. Jen bude problém dnes najít televizor, který by byl schopen jeho obraz solidně zobrazit.
:mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 19:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: uhlířská lhota 74
jestli sis nevšiml to je tvůj problém..... klasické staré zběratelské stolní PC je dnes minimálně okolo dvojnásobku tehdejší ceny v Kčs,-
Každá hračka a stejně tak i jakýkoli ,,starý šunt, dle moderních blbů(se supertidlifooooonem v ruce) ,, s věkem na ceně poroste at si myslí kdo chce co chce , kdyby to tak nefungovalo neexistovaly by dnes obchody se starožitnostmi........
Radit někomu dnes , že věc 40 let stará a funkční, je na vyhození nebo na odprodej za odvoz, je bud jen ,,vychcanost,, nebo naprostá neznalost ......... a je uplně jedno jestli to je auto nebo vláček či popelník nebo cokoli jiného, funkčního .............


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 10:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
ufon13 píše:
jestli sis nevšiml to je tvůj problém.....

To, že dnes ty věci stojí v absolutních číslech v Kč dvojnásobek tehdejších cen v Kčs není způsobeno její větší "sběratelskou" hodnotou, ale obyčejnou inflací. Prostě za těch 27 let po revoluci reálná hodnota dnešní české koruny klesla tak, že je už jen zlomek hodnoty té socialistické Kčs. :!: O tom hovoří třeba i ten fakt, že zatím co tehdy v oběhu zcela běžně kolovaly i 5-haléřové mince (platná byla dokonce i jednohaléřová, ale ty v oběhu moc nebyly), tak dnes je nejmenším platidlem 1-korunová mince. 8O Takže pokud jsou ty ceny starých vláčků a jiných hraček dnes v absolutních hodnotách "jenom" dvojnásobné, tak při skutečném cca 8-násobném znehodnocení koruny (z různých zdrojů, je to různé, ale pohybuje se to od 6x do 10x) se prodávají de facto 4-krát levněji. :( A to odpovídá spíš výprodeji starých krámů než zhodnocujících se starožitností. :lol: Takže tu nejde o mou neznalost trhu se starými hračkami, či nějakou vychcanost, ale spíš o Tvou elementární ekonomickou neznalost. :roll:

A krom toho, já majiteli toho kolejiště vůbec nikde neradím, aby se ho zbavil za odvoz. :o A o nějaké mé "vychcanosti" taky nelze mluvit, jelikož já sám na tom nemám ani nejmenší osobní zájem. :P A taky majitele ani v nejmenším nenabádám, aby to prodával. :o Protože zprovoznit to určitě lze, pohrát si s tím taky, ale nějak výrazně do toho investovat vzhledem k morální zastaralosti - to dnes prostě nemá smysl. :P
Takže můj předešlý příspěvek je jen upozorněním na to, aby si dotyčný uvědomil, že nějakou extra vysokou cenu (až ho to přestane bavit a bude to chtít prodat) za to očekávat nemůže. :( A nejsem v tomto názoru osamocený, už výše to bylo napsáno:
Rocky_MK píše:
...Pokud to budeš prodávat, nenastavuj ceny stejně jako idioti (kterých je plný modelbazar), co si myslí, bůhvíjakou to nemají doma raritu a myslí si, že ceny vláčků rostou s časem jako u archivního vína. Občas co tam vidím, to je k smíchu a k pláči zároveň. Lidi prostě uvažují stylem „mám tu staré vláčky, takže to je starožitnost a navíc je to vláček a modelová železnice je přece drahý koníček, tak dám starý německý motorák za 2000 a kolejiště s vyloženě odpadním kolejivem a s pár lobotomicky slepenými papírovými domky za 20 000 ...
S tím jeho názorem a radami souhlasím. Ale ani on neradí, aby se toho zbavil "za odvoz", ale zcela konkrétně co je třeba k tomu aby to mohl rozchodit.

Ale třeba bude mít štěstí a narazí na kupujícího Tvého názoru, který si to koupí jako cennou starožitnost. :lol: :lol: :lol: Konkrétní cena je vždy jen věcí dohody prodávajícího s kupujícím. A může se i dost lišit od ceny obvyklé na trhu. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: uhlířská lhota 74
To, že věci nejdříve hodnotou klesají jsem psal už asi před týdnem , to že pozdějía klidně i mnohem později začnou stoupat právě až tehdy, kdy už všichni ti co nemají trpělivost a tzv. ,,starých křápů,, se zbavili, je prostý fakt, at se to komu líbí či nelíbí .
Jak se k tomu postaví majitel kolejiště a bude-li mít dost rozumu i trpělivost uskladnit ho třeba až pro své pravnuky bude jeho volba .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolejiště TT
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 11:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Jinak já si dovedu představit, že konkrétní východoněmecká TT mašinka, pokud je opravdu v perfektním stavu, se může stát sběratelskou raritou a její cena může i stoupat (pokud jich bylo vyrobeno méně). Ale v případě kolejiště jako celku - to sotva. :roll: Ale obecně těch vláčků z Zwickau v NDR bylo přece nasekáno takové obrovské množství (dodávali to pro celou bývalou RVHP, ale celkem úspěšně i na Západ), že i o tom tak trochu pochybuji. Stejně tak, jako bylo nasekáno těch sovětských Žiguláků o jejichž sběratelské hodnotě pochybuji taky. Tedy možná ano, ale jen za cenu velice důkladné generálky jak motoru tak především karoserie a jiných dílů. Sotva se najde kus, který od roku 1972, kdy byl vyroben, prakticky nejezdil a jen celý čas stál v nějaké vytápěné garáži a čekal na to, než se stane veteránem. :lol:
Uvedu ještě jeden příklad. V roce 1990 jsem za 40 tisíc Kčs koupil 5-letou ojetinu Škody120L v slušném stavu i když s najetými 96 tisíci km (ovšem prokazatelně na dlouhých trasách). Jezdil jsem s ní pak 8 let, poctivě udržoval, nicméně auto stárlo, protože jsem já sám na ní najezdil dalších 120 tisíc km. Ale v roce 1998 jsem auto prodal (celkem snadno) za 44 tisíc Sk. Chceš mi tvrdit, že se to auto věkem zhodnotilo o 10%? Ve skutečnosti Sk v roce 1998 měla kupní sílu cca 4 až 6-krát menší než Kčs v roce 1990. Takže reálná hodnota auta, vyjádřená prodejnou cenou ve skutečnosti klesla na cca 27,5% až 18,3% té nákupní i když v absolutní částce stoupla o 10%. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Exabot [Bot], jio, novfra a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz