Myšleno bez mechanické, či elektronické. Někde jsem zaznamenal pokus s pětilistou hlavou na 450-ce a dotyčný tvrdil, že "ani nepotřebuje stabilizaci". Takže počet listů (setrvačnost, jiný druh stability?) nejspíš bude hrát roli.
Ladím 700 na Ardupilotu, zdá se mi, že lítá z mého pohledu vcelku normálně, otázka je jestli bude mít stejný názor i autopilot... Jinými slovy, jak moc se mám snažit "vymazlit" nastavení stabilizace.
Byly časy, že jsme v dvoulistým Helixu žádnou stabilizaci neměli a taky se s tím dalo lítat. Tyhle protiběžky u FA-61 jsou téměř autostabilní.
No helix měl tuším hlavu Bell-Hiller a stabilizované to bylo závažíčkama co byly o 90° pootočené vůči listům, v podstatě to samé jako vrtulníky co lítaly v M*A*S*H.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Jasně, myslíš Bell 47. Helix neměl závažíčka ale řídící plošky cykliky, kolektiv řízenej nebyl a hlavní listy měly stálej náběh. Stoupání a klesání se řídilo otáčkama motoru. No a stabilizaci reakčního momentu zadní vrtulkou opravdu žádnou neměl, takže jakákoliv změna na rotoru znamenala stále růčo kompenzovat na zadku. No ale letět se s tím dalo.
Tak to se omlouvám, byl jsem zdechly hledat plánek Helix neměl kolektivní řízení jak jsi psal, ale jen cyklické, takže náběh listů se měnil, ale nestejně, jen ať tě někdo nechytá za slovo.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Jasně, za letu se náběh měnil ale hlavní listy byly v příčníku nastavený natvrdo na stejnej úhel. To byla docela pakárna, pokud neměly opravdu stejnej úhel, tak to za letu v určitých otáčkách dělalo příšerný věci. No a na tom Helixu se to nedalo seřídit ani na zemi. Někde najdu starý B/W fotky, ale musel bych to scanovat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru