Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 10:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2291
Bydliště: Ban.Bystrica
Kolegovia, neuvadzajte vycvik profesionalov, ja som myslel beznych ludi, mam peniaze, ze neviem co s nimi, chcem si kupit malu kopteru, , nikoho za peniaze nevozit, mat to len pre seba a to sa mam zabit pri nacviku autorotacie.
A ked si uz spomenul tie nadrilovane postupy pri lietadle, tak tie sa predsa cvicia na simulatoroch.

Odoslané z ASUS_Z00AD a podpis odstránim


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 10:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2264
Mýlíš se. Ani fakt, že si chceš koupit vlastní letadlo a sám si ho řídit, protože na to prostě máš prachy, z tebe nedělá jen tak "běžného člověka", který nepotřebuje adekvátní výcvik.

Ani když nejsi profík a chceš lítat jen pro svou zábavu, tak se musíš stát pilotem - a natrénovat postupy. To letadlo s vysazeným motorem za letu samo od sebe nepřistane jen proto, že lítáš "zadarmo jako amatér". Tomu letadlu v nouzi je tohle fakt úplně šumák :) Pokud nebudeš umět postupy, pak můžeš spadnout někam mezi lidi a zabít spoustu nevinných...

Nouzové přistání se cvičí i s ultralightem. Se simulátorem cvičí nouzové postupy hlavně profíci na opravdu velkých letadlech.
Být pilotem malého letadla je rizikový sport a svá rizika nese již samotný pilotní výcvik.

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 11:39 
Ověřování totožnosti
Ověřování totožnosti

Registrován: 16.5.2017
Příspěvky: 80
Bydliště: Duplicitní účet, probíhá ověřovaní
jozefbb píše:
....., mam peniaze, ze neviem co s nimi, chcem si kupit malu kopteru, , ......a to sa mam zabit pri nacviku autorotacie.


Buď se budeš muset ty nouzové postupy naučit ( rozhodně to není jenom autorotace), nebo to nemůžeš dělat.
Viděl jsi v jakém letadle, nebo kopteře létá třeba americký president?
To je maximum bezpečnosti z hlediska techniky a maximum bezpečnosti z hlediska výcviku a výběru pilotů a celého obslužného personálu.
Ty nebudeš mít peníze na vrtulník na téhle úrovni, jeho provoz a údržbu.
Koupíš si stroj, kde motor jede na plný kule, na hranici svých možností, aby to vůbec letělo a riziko jakékoliv poruchy je řádově úplně jinde.
Představa, že do těchhle věcí vlezeš a nemůže se nic stát je úplně naivní. Naučit se nouzové postupy s instruktorem je první předpoklad, jak to vůbec přežít.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 14:12 
Ověřování totožnosti
Ověřování totožnosti

Registrován: 16.5.2017
Příspěvky: 80
Bydliště: Duplicitní účet, probíhá ověřovaní
jozefbb píše:
... Aj ked sa to nacvicuje, tak v reale, ze to preziju je asi taka nahoda, ako ked sa pri zoskoku neotvori padak, aby sa zachranil, tak musi padnut asi tak do hnoja.


Tuhle chytrost jsem přehlédnul, tak se k tomu ještě vrátím.
Je to jenom přirovnání, takže je jasné, že ani hnůj, nebo voda by tě nezachránila. Ale kdyby se nenacvičoval konkrétní nouzový postup řešení téhle situace - otevření záložního padáku, tak není na světě parašutistů.
Neznám ve svém okolí nikoho z nich, který by ten záložní padák nepoužil ( řeč je o parašutistech s řádově tisíci seskoků, ne o tom, kdo jich má pětset a myslí si, že o tom ví vše). Když měl kdysi kamarád 4k seskoků bez odhozu, tak jsem si jednu chvíli myslel, že to možná přeci jenom jde. Během následujícího půl roku visel na tom záložáku třikrát a tak celkem dohnal statistický průměr.
Nemít tuhle činnost dokonale nacvičenou, tak jsou letiště značkovaná obtisky parašutistů. Také není náhoda, že nejvyšší počet nevyřešených problémů s hlavním padákem je u sportovců s nízkým počtem seskoků.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 15:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10056
Bydliště: Břeclav
0987654321 píše:
Je to jenom přirovnání, takže je jasné, že ani hnůj, nebo voda by tě nezachránila. Ale kdyby se nenacvičoval konkrétní nouzový postup řešení téhle situace - otevření záložního padáku, tak není na světě parašutistů.


V paravýcviku jsme pořád dokola probírali hlavně dvě věci: Jak padák zabalit a co dělat, když se korektně neotevře. Při třetím seskoku se záložák cvičně otvíral.

A, světě div se, nikdo netvrdil, že je to zbytečné - a to si jedna spoluskočka při tom otvírání záložáku lehce nabila čumák, protože z toho udělala pleteninu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 18:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 794
Bydliště: Praha 4
0987654321 píše:

Je to marný :)
Protože někteří , aniž by si přečetli tu zprávu s doplňky a podrobili to nějakému serioznímu rozboru, si myslí, že na ÚZPLN, ÚCL, VZLÚ..... jsou lidi, kteří jdou bez problému, okamžitě nahradit odborníkama z RCManie.


Myslím, že jako mám spolužáky z VŠ na ÚZPLN, ÚCL, VZLÚ, asi je budu mít i tady, na RCMANII ..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 18:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 794
Bydliště: Praha 4
Jen tak mimochodem - Černobyl byl taky nácvik nouzového postupu ..
Já jsem sice pro nácviky všemožných krizovek, ale netvrdím, že to je statisticky to nejlepší ..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 18:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10056
Bydliště: Břeclav
OrDa píše:
Jen tak mimochodem - Černobyl byl taky nácvik nouzového postupu ..
Já jsem sice pro nácviky všemožných krizovek, ale netvrdím, že to je statisticky to nejlepší ..


Černobyl měl být nácvik, ale nebyl. Nebyl proto že jeho průběh "poněkud" zmodifikovali. To by pak neklaplo ani na tom padáku, vrtulníku, kdekoliv.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29.05.2017 18:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 794
Bydliště: Praha 4
zdzd píše:

Černobyl měl být nácvik, ale nebyl. Nebyl proto že jeho průběh "poněkud" zmodifikovali. To by pak neklaplo ani na tom padáku, vrtulníku, kdekoliv.


Oni spíš hledali způsob, jak přistát autorotací na tom jejich stroji. A byli první.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 6:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3944
Já asi ten komentář od jozefbb chápu a do jisté míry jeho logiku beru, ale na druhé straně je mi i jasné, jak argumentovat proti němu.

Je to celé prostá statistika - nácvik určité rizikové situace může být sám o sobě nebezpečný. A teď jsme u té statistiky - pokud se při něm tu a tam někdo pomlátí či v tragickém případě zemře, tak je to přijatelné pouze v případě, že s jistotou víme, že počet zachráněných životů v reálu bude řádově vyšší.

U zde uváděného příkladu se záložním padákem to zjevně splněno je, tak je nácvik na místě. Zrovna tak celkem nepochybuji o vhodnosti nácviku přistání bez motoru s ULL plošníkem, případů, kdy někomu zdechl motor a díky tréningu to dotyčný zvládl dost dobře minimálně pro záchranu života, když ne letadla, je určitě násobně víc než nehod při výcviku.
Popravdě ale u té autorotace s ULL heli by mne nějaká statistika samotného zajímala - existuje nějaký přehled, kolik se našlo případů, kdy se někdo autorotací zachránil? Pokud jich v reálu je hezkých pár, tak je opět vše jasné a názor jozefbb je vyvrácen. Pokud by se ale ukázalo, že na zabité při výcviku připadá pouze stejný či dokonce menší počet těch zachráněných, tak pak je to opravdu dost na pováženou :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 13:18 
Ověřování totožnosti
Ověřování totožnosti

Registrován: 16.5.2017
Příspěvky: 80
Bydliště: Duplicitní účet, probíhá ověřovaní
tomashr píše:
....Popravdě ale u té autorotace s ULL heli by mne nějaká statistika samotného zajímala - existuje nějaký přehled, kolik se našlo případů, kdy se někdo autorotací zachránil? Pokud jich v reálu je hezkých pár, tak je opět vše jasné a názor jozefbb je vyvrácen. Pokud by se ale ukázalo, že na zabité při výcviku připadá pouze stejný či dokonce menší počet těch zachráněných, tak pak je to opravdu dost na pováženou :-(


V těchhle strojích ( UL) se používají motory Rotax řady 91X. Ten motor tady běží na hranici možného, aby to vůbec letělo. Je tam jen jeden, necertifikovaný, takže když se to přestane točit, tak autorotace je jediný způsob jak se z toho dostat. Z pohledu možnosti vysazení motoru je na tom UL vrtulník nejhůře - nejvyšší pravděpodobnost ze všech ostatních kategorií vrtulníků.
(Podobné nápady v pilotním výcviku jako má ty, měli někteří europoserové a např. prosadili, že po absolvovaném výcviku je dnes pilot bez jakékoliv pilotáže základní akrobacie. Takže např. s vývrtkou se seznamuje teprve až mu to tam spadne.)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 14:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 3578
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Jedna autorotace byla tuším u CH-7 kompress


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 15:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2291
Bydliště: Ban.Bystrica
A zase sa spytam sprosto. Kedze ma nejaka koptera, najdolezitejsiu vec necertifikovanu, ako celok je teda necertifikovana, ako za moze taketo zariadenie predavat? A ta necertifikovanost sa nahradzuje vycvikom autorotacie? Inak pre uspesnu autorotaciu je nutna nejaka vyska ako i vhodnost terenu. Takze nakoniec uspesne zvladnutie stejne nakoniec nemusi znamenat v konecnom dvosledku zachranu. Autorotacie je nebezpecny manever aj pri vycviku a to tie dve podmienky su splnene , co pri realnom lietani viacmenej nie je splnene, tak naco riskovat zivot uz pri vycviku.

Odoslané z P00C a podpis odstránim


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 15:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10056
Bydliště: Břeclav
Ty jsi jaksi zatvrzelý...

Vidiš nějaký rozdíl mezi ne úplně bezpečnou možností se to naučit pod dohledem zkušeného a mezi tutovou kraksnou bez výcviku? Ne?

Tak já tedy ano. A vybral bych si jednoznačně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 31.05.2017 15:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1072
To nebyla autorotace, to byl souvrat prováděný moc nízko, už to nevybral. To není z mý hlavy, takhle se ta nehoda podávala v médiích.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz