Switch to full style
Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.
Odeslat odpověď

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pát 08.09.2017 5:18

Říkám na rovinu že si tím taky vůbec nejsem jistý. :oops:

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pát 08.09.2017 5:42

pkotatko píše:Trochu z jineho soudku, ale tady je na to asi nejlepsi misto.

Nedavno jsem se bavil na letisti s kolegou z JAR. Nestacil jsem se divit kdyz mi zacal vypravet ce je vsechno potreba k tomu aby mohl clovek sam letat s helinou.
V prvni rade, aby mohl letat sam, musi projit heli skolou a slozit zkousku a obdrzet licenci. A jak mi to bylo popisovane, tezko bych to dal. Soucasti zkousky jsou presuny, polohy, vis, autorotace. Vse naprosto presne, ve velmi malem vymezenem prostoru. Fouka? Tvuj problem. Proste dokud neumis helinu perfektne ovladat a cist vsechny jeji polohy, nesmis ji ridit sam. To me hodne prekvapilo.


Několik dotazů - licenci potřebuje kdykoliv, kdy chce létat, třeba i na soukromém pozemku, nebo mohou létat jen na vyhrazených plochách a musí být členy klubu? Já jen, že referované požadavky na získání jednotlivých licencí jsou směřovány na klubové létání, ono i to názvosloví, kdy se jednotlivé obraty bodují pomocí tří rozhodčích, ve mě evokuje plnění výkonostních tříd. Nevíš, zda a jak to mají zakomponované do zákonů?

Jinak po té, co vídám občas na plochách, kde se vyskytují ve větším počtu létači, tak bych pro některé experty licence požadoval, protože létají jak bezmozci a ohrožují ostatní. Na druhou stranu již v současné době máme zákonnou možnost takovéto létače postihnout, bohužel většinou až poté, co se stane nějaká nehoda.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pát 08.09.2017 7:18

Neznam legislativu v JAR, muzu se zeptat pri nejblizsi prilezitosti. Hledat se mi to nechce.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pát 08.09.2017 8:04

pkotatko píše:Neznam legislativu v JAR, muzu se zeptat pri nejblizsi prilezitosti. Hledat se mi to nechce.

Ok, díky

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 12.09.2017 21:31

Mňa "trochu" prekvapili podmienky skúšobného letu: 4 m od vrtuľníka a vo výške očí.
Nemám dobrý pocit keď musím občas kontrolovať dráhy listov vo výške očí, a to ho dávam na 6-7 m od seba, mám 450tku.
Okrem toho vo výške očí sa omnoho ťažšie odhaduje vzdialenosť.
Skúšal som let v kruhu s chvostom od pilota vo výške cca 1m, aby som na to poriadne videl. Zaletel som spojenie všetkých geometrických tvarov vrátane zmeny výšky....

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 18.09.2017 12:35

pkotatko píše:... Nedavno jsem se bavil na letisti s kolegou z JAR. Nestacil jsem se divit kdyz mi zacal vypravet ce je vsechno potreba k tomu aby mohl clovek sam letat s helinou...

Možno sa spýtam hlúpo: a ako sa teda má človek naučiť lietať v JAR s heli, keď na to, aby s ňou mohol lietať, musí vedieť lietať? :roll:

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 18.09.2017 14:25

Pod vedenim instruktora. Nejdriv na kabelu, pak sam ale pod dohledem.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 18.09.2017 20:08

No, to by som sa s mojimi leteckými schopnosťami asi nedoplatil... :mrgreen: Ale holt iný kraj, iný mrav.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 19.09.2017 8:00

A nejsou to právě nějaká klubová pravidla? Jako že lítání na klubovém letišti, kde se pohybují i nepoučení lidé....
Příjde mi divné, že bych nemohl bez nějaké licence lítat v pustině, kde krom mě není ani ptáček, kde můžu zranit max sebe, zvlášť pak s něčím, co má max kilo... co pak takové drony? Taky s licencí?
Ale jak píšete, jiný kraj....

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 19.09.2017 8:12

pkotatko píše:Trochu z jineho soudku, ale tady je na to asi nejlepsi misto.

Nedavno jsem se bavil na letisti s kolegou z JAR. Nestacil jsem se divit kdyz mi zacal vypravet ce je vsechno potreba k tomu aby mohl clovek sam letat s helinou.
V prvni rade, aby mohl letat sam, musi projit heli skolou a slozit zkousku a obdrzet licenci. A jak mi to bylo popisovane, tezko bych to dal. Soucasti zkousky jsou presuny, polohy, vis, autorotace. Vse naprosto presne, ve velmi malem vymezenem prostoru. Fouka? Tvuj problem. Proste dokud neumis helinu perfektne ovladat a cist vsechny jeji polohy, nesmis ji ridit sam. To me hodne prekvapilo.



Třeba taková autorotace s něčím jako je HK-450 (T-Rex 450) je buď hodně obtížná nebo téměř nemožná. Ne, že bych to moc uměl, ale zkoušel jsem to a 450-ka padá jak šutr. Než jsem ji dostatečně pokroutil, povedly se mi dva takové "pády".

(Myslel jsem si, že jsem autorotaci na simu dost potrénoval, ale opravdu ne.)

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

úte 19.09.2017 8:56

Pokud v té své HK450 nikoho nevozíte :o , je zvládnutí autorotace z hlediska bezpečnosti docela nepodstatné.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

sob 25.11.2017 21:22

Ahoj mám pro vás taky jednu letošní divnou nehodu . Je to nehoda na záchranu a blbou hlavu . Mám rádio jr dx8 a záchranu mám na aux 2 což je třípolohový přepínač takže od sebe normal v prostředku záchrana spirit u sebe zase normál takže pokud jsem přepínal záchranu vědome tak pohoda a teď co se mi stalo . Při jednom poletování jsem si v zatáčce ve stresu přepnul záchranu a než jsem si uvědomil co se stalo tak byla z vrtulníku jen nějaká černá tečka nahoře . A teď co stres ty krávo vono mi to snaď uletí do řiti takže hold vypnout motor a z vrtulníku byl kámen padající dolů což trvalo já nevím dvě vteřiny celkově i sťím stoupáním . Pak mi došlo co jsem jelito udělal přepnul jsem si záchranu do normálu a zapnul motor no a to bylo pár metrů nad zemí takže co se ozvalo bum a bylo po listech hlavní ose a trubce ocasu . Super další den jsem letoval nový momentový přepínač na aux 2 ahoj Mirek

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

ned 26.11.2017 13:08

Ahoj, v začiatkoch so Spirit-om som aj ja párkrát zahučal do zeme. Všetko to len na ruky. V krízovke som nestihol prepnúť na záchranu, okrem toho podvedome som sa bál, že pri prudkom prepnutí zlomím páčku. Potom som jeden dvojpolohový prepínač vymenil za mikro tlačidlo. Riadim palcami a ukazovák mám na tlačidle.

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pon 12.03.2018 13:38

Tak jsem včera vytáhl létavce. Měl jsem trochu strach (vítr, lidi - na letišti je zatím moc bláta), tak jsem vrtulník nechal doma vytáhl podobně těžkou koptéru (ale nehoda by byla stejná). Když jsem bez úhony dolétal, sbalil jsem věci (vysílačku do batohu) a jdu domů. Na batohu povolil zip vypadla vysílačka, ulomila si anténu a páčku třípolohového přepínače.
Anténu opravilo vteřinové lepidlo (po té, co jsem se kdysi touhle vysílačkou bránil "útoku" svého vrtulníku už je to stejně takový polepený otloukánek), přepínač jsem měl doma jen dvoupolohový, tak jsem jej tam zatím dal (DX7 teď má jen režim NORMAL a ST2, což zas tak moc nevadí), nový přepínač jsem viděl do 50Kč, takže škody jsou malé. Prostě selhala technika. Pravda, na batohu jsem žádné prohlídky na začátku sezóny neprováděl, můžu si za to sám. :)

Re: Heli a vaše nehody - pokračování

pát 04.05.2018 21:57

Ahoj vsem. Tak mi tady u me na stole pristal maly airwolf, ktery mel podrene brisko od low-pass (nizkeho pruletu). A jelikoz jsrm tzv. "Chvaludupa" tak jsrm se chtel pochlubit svou praci :)

Kdyby to obtezovalo, tak me smazte. Pridam i fotku nabarvenych koncu listu na Airwolfa, ale vetsiho ;)
Přílohy
20180504_183228.jpg
Hotovo
20180504_183059.jpg
Vybrus pred nastrikem
20180502_193400.jpg
Vykitovano
20180502_191611.jpg
Bebinko
Odeslat odpověď