Autor |
Zpráva |
prikrylm
|
Napsal: úte 11.07.2017 14:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Byl jsem svědkem celkem kuriózní "nehody". Vrtulník (450) sedl trochu tvrději a dost na ocasní ploutvičku, zadní vrtulka nabrala ohnutou ploutvičku, ulomila ji a hodila dopředu. Ulomená ploutvička se zasekla do listu rotoru (asi do půlky). Tam taky po zastavení rotoru zůstala... Takže rozbito: ocasní "ploutvička", listy vrtulky a list rotoru. Jinak zbytek OK...
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 17.07.2017 16:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Vzal jsem si mCP X a zkoušel jsem lítat na zádech. Jako abych nerozbil 450-ku. Jednu věc jsem trochu podcenil. Po ztrátě orientace vrtulník nespadl (na zemi by se mu nic nestalo, byla tam vysoká tráva), ale namotal se do jabloně asi 5m vysoko. Napřed jsem ho musel najít. Takže jsem došel do místa kde jsem viděl, jak zaparkoval a hýbal kniplem, takže jsem slyšel, jak vrzají serva. Našel jsem správný strom a protože jsem vrtulník ještě neviděl, tak jsem vzal vysílačku s sebou na strom. Echolokace zabrala, pověsil jsem vysílačku na blízkou větev a zbytek vylezl bez ní. Vrtulník do zubů, abych mohl lozit a hurá dolů. Povedlo se. Ztratil jsem kabinku. Ta byla vidět o kousek níž, ale nedosáhl jsem na ni. Ale byl a jen papírová, tak jsem ji tam nechal. Krom ztráty kabinky jsem našel trošičku ojeté hnací kolo. Ale nic, proč by vrtulník nelítal. Tož tak.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: čtv 03.08.2017 8:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Vrtulník se začal chovat "divně" cukal sebou. Začal být hodně špatně řiditelný, tak jsem jej ve chvílích, kdy šel řídit, navedl nad kukuřici, co nejníž to šlo a vypnul ho. Kukuřice způsobila "měkký" dopad, takže mechanicky naprosto OK, nic se nepokřivilo, energie listů se vybila na sekání kukuřice a namotávání listí. Po rozebrání serva jsem zjistil upadený drátek (plus) od potenciometru (trimru), který hlídá polohu. Občas se dotknul, takže servo chvílemi fungovalo. Oprava: výměna serv, stejně už jsem měl nachystané nové akorát jsem hledal záminku na výměnu. Letadláři tvrdili, že kukuřice je na havárii nic moc, na "nouzová přistání" pro vrtulníky je naprosto super.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 28.08.2017 9:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Těší mě, že už havaruju jenom já.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: úte 29.08.2017 0:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Ahoj, nefandi si, aj ja som havaroval. Príčinou bola moja lenivosť. Pokiaľ heli lieta, ani ma nenapadne niečo vážne kontrolovať. Po vzlete sa helina divo rozkmitala cez výškovku. Ťahalo ju dopredu, dozadu, keď zamierila na nás, pustil som ju na zem. Príčina: vibrácie, ako sa ukázalo po rozborke zo všetkého - od chvosta, od motora, od hlavného hriadeľa. Takže okrem nutne vymenených ložísk to stálo aj hriadele, rám, uloženie motora, lyžiny, listy. A ešte jednu poznámku: starší kolegovia ma poučili, že padá sa len z dvoch príčin: technická závada alebo rušenie signálu.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 06.09.2017 10:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Trochu z jineho soudku, ale tady je na to asi nejlepsi misto.
Nedavno jsem se bavil na letisti s kolegou z JAR. Nestacil jsem se divit kdyz mi zacal vypravet ce je vsechno potreba k tomu aby mohl clovek sam letat s helinou. V prvni rade, aby mohl letat sam, musi projit heli skolou a slozit zkousku a obdrzet licenci. A jak mi to bylo popisovane, tezko bych to dal. Soucasti zkousky jsou presuny, polohy, vis, autorotace. Vse naprosto presne, ve velmi malem vymezenem prostoru. Fouka? Tvuj problem. Proste dokud neumis helinu perfektne ovladat a cist vsechny jeji polohy, nesmis ji ridit sam. To me hodne prekvapilo.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 06.09.2017 11:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Původní verze byla moc provokativní .......
Určitě se tomu mnozí jistě vysmějou, ale já něco podobného dnes dokážu pochopit.
Naposledy upravil OPR dne stř 06.09.2017 12:25, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 06.09.2017 11:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Nechci polemizovat zda je to dobre ci ne, zda je to prospesne ci ne. Jen jsem popsal tema rozhovoru ktere me velmi prekvapilo.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 06.09.2017 11:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ano, mne to taky velice překvapilo. Že vůbec něco takového někde funguje. U nás si něco podobného absolutně nedokážu představit.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 07.09.2017 20:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Môžu to byť tieto pravidlá (?)
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 07.09.2017 20:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ne ne, to neni ono. Odkazujes na neco jako kucharku zacinajiciho heli pilota. Kdysi jsem podle toho postupoval ale nedosel jsem az na konec.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 07.09.2017 20:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tady jsem to nasel. Je to celkem zajimave. Pokud ma nekdo zajem se tim prokousat v anglictine. Na konci je seznam prvku ktere musi byt zvladnute pro jednotlive kategorie. https://www.prf.co.za/Heli-proficency_testing.pdf
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: čtv 07.09.2017 22:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Pro sólo pilota Basic normální požadavky, resp. prvky
Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 08.09.2017 6:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Jasne, nic mimoradneho. Treba ten kruh vrtulkou k sobe. Pekne ve stejne vysce, udrzet pekny kruh, vejit se presne do prostoru, udrzet stejnou rychlost..... a jeste kdyz ti do toho foukne a jsi nevozni protoze mas za zady zkousejiciho. Nevim jestli bych to dal ted hned napoprve.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|