Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 01.10.2015 15:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Tak jsem zase oprašoval obě 450. Bohužel Vozembouch Otloukánek měl asi špatný den a zabalil to. Ve vzduchu se mi vycvaklo táhlo spojující vahadlo a desku cykliky. To znamenalo, že se dotyčný sesypal přímo na zem z několika metrů za zajímavého zvukového doprovodu připomínajícího silnou dvouválcovou motorku. Samozřejmě na asfalt. Škody na první pohled minimální. Hlavní listy lehce škráblé, převodová kola OK, zato KO jedna bočnice, dno a komplet podvozek, trochu drblý motor, zadek urvaný list, nejspíš taky klasika hřídele. A taky deska cykliky. Ta se buď rozložila ještě ve vzduchu, nebo až pádem.
Tak přemýšlím, hlava už měla něco za sebou, kdysi jsem chtěl bezpádlo, ale to už mám na druhém. A tak se mi s tím po opravě po posledním dávném velkém kreši tak dobře lítalo. Pádlo asi chci zas. Otázka zní, opravovat, nebo koupit kit, nebo bazarový T-rex řemínkový Sport. Dilema. Mrknu na inzeráty, ale nejspíš asi kit. "Sranda" je, že kamarád dnes taky roznesl toho svého vozemboucha a to tak, že už ten kit objednal. Nádherné počasí. Škoda, že to tak dopadlo...
gallery/album.php?album_id=671


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 02.10.2015 17:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
S Otloukánkem to vypadá blbě. Těch unavených dílů je na výměnu víc. Hlavně hlava. Kdyby se aspoň tak blbě nerozstříknul o asfalt. O metr dál by sednul do pole.
Lože motoru 5342 5341
Naštěstí motor je v cajku, zbytek elektroniky taky, zadní servo se uvidí v chodu. Komplet kit s buddy kódem vychází na 54,5$ v EU, tak nevím, jestli se drbat s opravou tohoto, a nebo začít znova...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.10.2015 18:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2011
Příspěvky: 1826
Blog: Zobrazit blog (1)
Vykašli se na tu pidi helinu a jdi do nějake 5-ti koule :mrgreen: Ideálně Protos na tu velikost hodně levný na náhradní díly při pádu :mrgreen:

_________________
AGILE 7,2/ AGILE 5.5/ DEVIL 420/ T-REX 500PRO-Sportline/ RJX X-TRON 500/ EXTRA 300/ FPV QAV 210/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.10.2015 18:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Jako máš pravdu. 500 už je o něčem jiném, co se týká letových vlastností, ale mě ta malá heli vyhovuje. Mám hodně 3s baterek, docela dost dílů (těch bych se střepal, kdybych chtěl) a nechce se mi moc věřit, že by měl Protos tak levný provoz. Asi u té velikosti s tréninkovými vrťasy zůstanu. :)
P.S.: hlavně to už nechci moc přehánět s utrácením. Začal jsem s 6kanály před rokem a měsícem, letos jsem už koupil 3 vrtulníky.
- nové NanoCPX - včetně BL přestavby, vyhozené peníze, zmetek nehorázný, 2. reklamace neúspěšná - vyřadím a hodím do skříně
- bazarový Rex 700 - lítá skvěle, ale pořád jen spí na skříni
- bazarový Rex 450 - nějak nejde doladit ke spokojenosti

Takže utracených dost peněz a tak nějak zjišťuju, že se mi s tím pádlovým HKčkem lítalo skoro nejlíp. Hlavně ten pocit, že když s tím fláknu, tak to nebude stát moc...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.10.2015 7:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Tak nějak jsem v neděli udělal VELKÉ a vcelku ukvapené rozhodnutí, co se týká mých RC vrťasů. V sobotu krásné polítání, v neděli blbá nehoda s HKčkem (v pořadí 9.), kdy jsem po lopingu vzal moc za kolektiv, vydojil to z otáček, tím pádem zadek to nedal a heli zůstala roztočená kolem své osy kousek nad zemí. Škoda, kdybych víc bojoval, možná bych to dal. To bych ale musel mít na zadku otočené gripy, aby vrtulka víc zabírala, jak je to tady viewtopic.php?f=104&t=22173&start=357 Totální školácká chyba, ale tak mně to vytočilo, že jsem po příjezdu domů dal hned inzerát na všechny 6kanály (kromě Nano CPX, které jsem si ještě pořád nevyzvednul ze zamítnuté reklamace). Kamarádovi jsem to dal taky vědět a ten hned, že jestli si to nerozmyslím, tak ty HK věci by bral do zásoby. Nakonec jsem se rozhodnul, že HKčko si nechám, protože mám dost dílů a byla by škoda dál nelítat, když už aspoň ten základ trochu umím. Samozřejmě, že mi to žena vyčetla, že se zbavuju hlavně té 700, ale co už. Stejně to jen leží na skříni, potenciální zájemci jsou na oba vrťasy dohromady zatím 2 (třetí chtěl jen 700). Tak uvidím. S cenou níž, než jsem jim napsal, nepůjdu. Když prodám, tak prodám, když ne, nechám doma.
Včera (mám hrozně moc nevybrané dovolené, tak jsem doma) jsem během pár desítek minut to HK v pohodě opravil. Škody klasika - listy, hlavní a příčná, drát pádel, převodové kolo, trochu ohnutá lyžina podvozku. Upravil jsem taky ten zadek a byl si zalítat. Tak mě to zas chytlo, přestože mě 2 kamarádi pořád lanaří do 250 koptér a já mám nevyužitou FPV výbavu, protože s Phantomem prakticky nelítám. Tak uvidím. Ty vrťasy mají něco do sebe.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 14:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Vidím, že sem přispívám skoro jenom já, tak hodím další. Pátek 13., jubilejní kreš č. 10. gallery/album.php?album_id=675
Na maximálce zatáčka a něco se nepovedlo, tak následovala mimořádně hluboká orba. Zbytečná chyba, ale co už.
Škody trochu větší - určitě výměna hlavní a příčné, jeden hlavní list, druhý kupodivu přežil tak jako hlavní převodové kolo, na rozdíl od volnoběžného ložiska, které nefunguje a protáčí se, drát pádel, 2 ohnutá táhla od serv, podvozek, ocasní trubka, asi i zadní oska, očko táhla, odřená kabina. Serva a elektronika snad přežila, to se uvidí. Šlupka docela velká, svědčí o tom to, že se jeden grip s listem přetočil přes brzdící kolečko a udělal na něm podpis. 8O Dílů mám nakřečkovaných mraky, takže jen to přehodit a poletí zas. Ovšem až se do toho bude chtít, že :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 17:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ostatní nemajú čas prispievať do fóra, lebo opravujú....

Moja tohtoročná sezóna tiež nebola bez pádov, aj keď ich nepočítam. Odhadom ich bolo tak 20. Všetko kupujem na 4, alebo 10 kusov, už by mi mali v HK a Banggoode dať množstevnú zľavu. Ale snáď ani jedna havárka nebola drahšia ako cca 10€. Mám plechový rám a ten rovnám a zase rovnám. Aj držiak motora, aj lyžiny.

Bolo aj 5-6 týždňov bez pádu, a potom jeden týždeň, keď som zaoral 3 x. Najprv som to nevedel (lietať), potom som si myslel, že už viem.
Najviac ma nasr..., keď som prišiel na letisko, pekný deň, zdvihnem heli do vzduchu a prásk. Mal som v bedni 6 bateriek, lietal som 6 sekúnd.

Mal som aj niekoľko pádov na mechanickú poruchu a všetko boli poruchy so zadným rotorom - odlomil sa jeden grip, uvoľnil sa remeň a naposledy sa poškodil prevod pohonu zadného rotora. Vždy som vypol motor (do autorotácie), ale nikdy som neskúsil niečo s tým robiť v autorotácii. Dajako mi procesor nestíhal využiť príležitosť.

Celé to má ale aj jednu výhodu. Už nepotrebujem na opravu celý stôl, v začiatkoch som si značil kde čo bolo a kládol pekne na papier z poznámkami.
Dnes potrebujem malú krabičku a tam to nahádžem. A okrem toho, keď chlapci vidia, že som to rozbil, v duchu sa potešia - veď najlepšia radosť je škodoradosť (nech mi odpustia, nemyslím to vážne), potom ich na druhý deň dorazím, keď po večernej oprave zas lietam.

Tak všetko dobré a .... chcel som napísať "veľa letových hodín bez nehody", ale realitu všetci poznáme.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 17:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
ujovko píše:
Ostatní nemajú čas prispievať do fóra, lebo opravujú....

Moja tohtoročná sezóna tiež nebola bez pádov, aj keď ich nepočítam. Odhadom ich bolo tak 20. Všetko kupujem na 4, alebo 10 kusov, už by mi mali v HK a Banggoode dať množstevnú zľavu. Ale snáď ani jedna havárka nebola drahšia ako cca 10€. Mám plechový rám a ten rovnám a zase rovnám. Aj držiak motora, aj lyžiny.

Bolo aj 5-6 týždňov bez pádu, a potom jeden týždeň, keď som zaoral 3 x. Najprv som to nevedel (lietať), potom som si myslel, že už viem.
Najviac ma nasr..., keď som prišiel na letisko, pekný deň, zdvihnem heli do vzduchu a prásk. Mal som v bedni 6 bateriek, lietal som 6 sekúnd.

Mal som aj niekoľko pádov na mechanickú poruchu a všetko boli poruchy so zadným rotorom - odlomil sa jeden grip, uvoľnil sa remeň a naposledy sa poškodil prevod pohonu zadného rotora. Vždy som vypol motor (do autorotácie), ale nikdy som neskúsil niečo s tým robiť v autorotácii. Dajako mi procesor nestíhal využiť príležitosť.

Celé to má ale aj jednu výhodu. Už nepotrebujem na opravu celý stôl, v začiatkoch som si značil kde čo bolo a kládol pekne na papier z poznámkami.
Dnes potrebujem malú krabičku a tam to nahádžem. A okrem toho, keď chlapci vidia, že som to rozbil, v duchu sa potešia - veď najlepšia radosť je škodoradosť (nech mi odpustia, nemyslím to vážne), potom ich na druhý deň dorazím, keď po večernej oprave zas lietam.

Tak všetko dobré a .... chcel som napísať "veľa letových hodín bez nehody", ale realitu všetci poznáme.



tak to zavidim nejakych 20 padu a kazda oprava cca 260kc. Ja letos dva pady hned na zacatku usezony. Jeden pad z t-rex 500 a to jsem poridil novy kit. Do dneska tam nemam serva na cyklice protoze se nechtelo, ale asi tusis za kolik mohl byt pad. 14 dni na to jsem prastil raptorem a oprava nejakych 6k a potom za dalsich 6k upgrade serv jelikoz mi dve pri padu odesli. A potom dalsich 2,5k za listi abych mohl litat. Kompletne do letoveho stavu jsem to dal za nejakych 14 dni a penezenka chudsi o 15k. A to nebyl nejaky extra pad. Pri problemu s motorem kdy uz nestihal ocas jsem dal autorotaci a padla na bok tak ze dvou metru do mekkeho pole. Ten t-rex na tom byl tak ze pouzit sla pouze jedna vzpera ocasni trubky. Zbytek na kasi. Po padu se k tomu dal zasadit a pripoutat stromek jak byla zapichnuta v travniku :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 19:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
ujovko píše:
Ostatní nemajú čas prispievať do fóra, lebo opravujú....
Moja tohtoročná sezóna tiež nebola bez pádov, aj keď ich nepočítam. Odhadom ich bolo tak 20. Všetko kupujem na 4, alebo 10 kusov, už by mi mali v HK a Banggoode dať množstevnú zľavu...

:lol: Jinak u mě je problém v tom, že na Hobbykingu je v Evropě z HK 450 snad jen kit, takže díly musím přímo od šikmáčů a to už beru od Tarota. Jsou cenově skoro podobné a kvalita OK. Akorát si hlídám cenu objednávky, takže musím objednávat častěji. Ale je fakt, že cena za kreš s tímto strojem je opravdu cenově přijatelná, skoro směšná. Teď jsem si s tím pohrál, zadek mám komplet, rotor taky, už jen nějaké drobnosti, dát to do sebe, seřídit a frrr. Kdyby se mi chtělo víc, tak je to v kompletu, ale už se mi nechce. Zítra mi to sice nevyjde a v neděli asi zaprší, tak asi v týdnu.
Jinak do 10 Ojro se s opravou asi nevejdu, ale není to žádná hrůza.
hates píše:
tak to zavidim nejakych 20 padu a kazda oprava cca 260kc. Ja letos dva pady hned na zacatku usezony. Jeden pad z t-rex 500 a to jsem poridil novy kit. Do dneska tam nemam serva na cyklice protoze se nechtelo, ale asi tusis za kolik mohl byt pad. 14 dni na to jsem prastil raptorem a oprava nejakych 6k a potom za dalsich 6k upgrade serv jelikoz mi dve pri padu odesli. A potom dalsich 2,5k za listi abych mohl litat. Kompletne do letoveho stavu jsem to dal za nejakych 14 dni a penezenka chudsi o 15k. A to nebyl nejaky extra pad. Pri problemu s motorem kdy uz nestihal ocas jsem dal autorotaci a padla na bok tak ze dvou metru do mekkeho pole. Ten t-rex na tom byl tak ze pouzit sla pouze jedna vzpera ocasni trubky. Zbytek na kasi. Po padu se k tomu dal zasadit a pripoutat stromek jak byla zapichnuta v travniku :-D

Vidím, že to bereš sportovně. Já to sem postuju taky kvůli pobavení publika.
Příloha:
P1011111.JPG
P1011111.JPG
[ 111.68 KiB | Zobrazeno 3784 krát ]



Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 20:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, podľa toho obrázku máš na chvoste krátke listy. Kdesi vyššie si spomenul, že pri zaťažení sa znížia otáčky a chvost nestačí. To je asi všeobecný problém pri našich strojoch s 3S motormi s výkonom cca 450W. Z toho žiadny Tic-Toc nedostaneš.
Ja používam: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=tail blades 450 pomôžu k zlepšeniu.
Nepomohli ani karbónové, sú širšie, ale krátke.

HK teraz ponúka 68 mm: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=tail blades a teraz kukám ako puk, sú tam 68 mm karbónové za 10€ (toľko ja nedám).
Ale ešte sú 69 mm: http://www.banggood.com/ALZRC-Tail-Blad ... 90768.html
Tie dlhšie ani 68 ani 69 nemám ešte vyskúšané, sú dakde na mori alebo v lufte.

Problém s prudkým znížením otáčok a následným roztočením chvosta je trochu v našich rukách.
V posledných týždňoch sa učím reagovať BEZ paniky, jemnejšie. A tajne pripravujem prechod na 6S pohon.

A nakoniec ešte k cene havárie: .... z toho za listy je 5 eurokoruniek .... to aby som viac podpichol. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13.11.2015 21:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Co se týká listí na zadku, tak to je klasika na verzi Sport. Ty hranaté na verzi Pro mám taky, ale nějak moc jsem je nevyužíval. Spíš jsem udělal přehazovačku na zadku viewtopic.php?f=104&t=22173&start=357 aby to víc tlačilo na tu jednu stranu a vůbec aby to mělo větší rozsah. Kdysi jsem to vyzkoušel, pak to dal nazpět a teď jsem se k tomu po jednom kreši, kdy to ocas neustál, zase vrátil.
Co se týká pohonu, tak jsem kdysi dávno dopřál Otlounkánkovi tohle http://www.rc-levneji.cz/turnigy-2/stri ... -heli-450/ a to by snad mělo stačit. Mám doma i motor na 6článek, ale zas přecházet na jiné aku se mi moc nechce.
Tictocy nedávám, jsem začátečník. Jsem rád, že už jakž takž visím v invertu. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.11.2015 22:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
No, keď visíš v inverte, asi nie si začiatočník... Ja mám trochu slabší motor, meraný odber 40-45A, ale pokukujem po tomto: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _930W.html
Inak, môj kamarát pri pohľade na takúto polohu vrtuľníka povedal: keď ti visí v inverte, tak vlastne stojí. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.11.2015 8:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3699
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Marek_Km: Takto elegantně ohnout ocasní trubku se mi podařilo taky. Jako by to nebylo po pádu, ale záměr. Jestli by nestálo za to to ohnutí za záměr prohlásit a za těch 10 Eur ty krásně ohnuté trubky prodávat. :-D


Letos jsem moc nelítal, ale přesto jsem taky 2x zaoral. Někde jsem to tu psal.


Abych nechodil domů s nabitými baterkami chodím lítat s více stroji. Beru svou trabantózní 450-ku + prasolet, někdy i mCP X. Navíc mám v krabici na vrtulník ještě většinou přibaleného draka, kdyby moc foukalo. Takže když zaorám s vrtulníkem, baterky dolítám s kopterou, k té mám náhradní vrtule, takže se málokdy stane, že baterky zůstanou nedolítané. Tedy stalo se.

Jednou jsem si vrtulník nebral a ošklivě havaroval s kopterou, na které se ulomil závěs na motor. Jednou začalo pršet a jednou večer ladil vrtulník, že si příští den zalítám a podařilo se mi nechat zapnutou vysílačku. Takže jsem došel na letiště, kouknu na zapnutou vysílačku s vybitými baterkami, zase jsem to všechno sbalil a koukal na ostatní...

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.11.2015 11:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Dotahl jsem to ještě k vetsi dokonalosti....

Dojedu na letiste vzdalene 45 km. A ? Nemam sebou vysilac ! :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.11.2015 17:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
pkotatko: to zamrzí. Já skoro nemůžu něco zapomenout. Vrťas do kabely, k němu v plechové krabici aku, do batohu rádio a krabičku s vercajkem. Ale co se mi jednou jedinkrát "povedlo", bylo to, že jsem po ladění vrťasu zapomenul to rádio vypnout. Asi už byly články vybité, protože po tom, co jsem brzo ráno zmizel do práce, tak to moji polovičku vcelku vyděsilo, jak to začalo ve skříni vřískat.

prikrylm: ty ohnuté trubky by se daly zpeněžit jako lyžiny do velkého vrťase :lol: Jinak tady je moje sbírka zvadlých růží, ta krabice vlevo jsou ještě jakž takž použitelné díly:
Příloha:
P1011109.JPG
P1011109.JPG
[ 121.99 KiB | Zobrazeno 3524 krát ]



ujovko: i když jen trošičku zavisím v invertu, tak se za začátečníka pořád považuju. Video z nedávna jsem tady postoval. Točil jsem to s kamerou v puse (pfuj) a je krátké, protože mi to "překazil" kamarád, který zrovna přijel zalítat. viewtopic.php?f=102&t=38325&start=375
A ten motor, ten mám :)
Příloha:
P1011112.JPG
P1011112.JPG
[ 73.01 KiB | Zobrazeno 3524 krát ]



P.S.: HKčko dnes zalítnuté a zas lítá, jak zamlada :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz