Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: stř 06.08.2014 14:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
no nechci tě hanit a nevím co cvičíš, když lítáš v noormal z plynem 0 až něco. Tak dle mého názoru máš kolektiv +-13st zbytečně moc a máš to jedovaté . Dej si tak max+-11 a trénuj raději v idl1 kde máš pořád plyn i při ubrání kolektivu , heli tolik neposkakuje a neprosedá , uvidíš že to bude mnohem příjemnější . Jo a klidně si dej elev, ailer expa cca 20-30% budeš to mít jemnější kolem středu a bude to jak beránek otáčky bych doporučil min 2900 jinak má vrtulka problém ze správným držením. Tot můj názor a zkušenosti , jiní nemusí souhlasit :wink:

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: stř 06.08.2014 23:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 168
Bydliště: Ostrava
petrct píše:
no nechci tě hanit a nevím co cvičíš, když lítáš v noormal z plynem 0 až něco. Tak dle mého názoru máš kolektiv +-13st zbytečně moc a máš to jedovaté . Dej si tak max+-11 a trénuj raději v idl1 kde máš pořád plyn i při ubrání kolektivu , heli tolik neposkakuje a neprosedá , uvidíš že to bude mnohem příjemnější . Jo a klidně si dej elev, ailer expa cca 20-30% budeš to mít jemnější kolem středu a bude to jak beránek otáčky bych doporučil min 2900 jinak má vrtulka problém ze správným držením. Tot můj názor a zkušenosti , jiní nemusí souhlasit :wink:

Díky za tipy. Kolektiv jsem přenastavil na +/-11°. Jinak trénuju 0 a semtam 8 , prozatím takovou tu počáteční orientaci. No jsem samouk a toho času moc není. Btw mám předdefinovaný normal, idle1 (kolektiv je něco pod nulu a max+) a idle2 (kolektiv je max + a max - ).
Prubnu teda ten idle1 a uvidíme :)

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: čtv 07.08.2014 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
TOMU NEROZUMÍM, NĚCO POD NULU. nastav všude křivku -100 0 + 100 na -+ 11 st. pak ti to při přepínání idlu nikam neposkočí heli visí při cca 6 st a jak budeš mít v tomto bodě rozdíl na křivkách tak ti to bude při přepínání poskakovat a vyvede tě to z klidu.

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pát 08.08.2014 8:43 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 168
Bydliště: Ostrava
Nyní mám nastaven úhel náběhu +/- 11° pro idle a -0.5°/+11° pro normal.
Tady přikládám konfigurační soubor mé vysílačky. Mám DEVO 10 a gyro mám BeastX.
Konfigurák jsem dostal od kámoše, když jsem si rexe pořizoval, upravil jsem nějaké drobnosti, ale jinak nijak zvlášť jsem do něj nezasahoval, protože jemu lítá bez problémů a mí se zdá,že celkem taky... Ovšem, pokud můžeš doporučit nějakou optimalizaci, budu jedině vděčný...


Přílohy:
Poznámka: Konfigurační soubor T-REX450DFC BeastX
model1.ini [32 KiB]
57 krát

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pát 08.08.2014 10:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6335
Bydliště: Dubai, UAE
Urcite se najdou lidi co nebudou souhlasit, ale ja nemam takhle nastaveny NORMAL moc v lasce. U spalovaku je to neco jineho, tam se pouziva NORMAL pro roztaceni motoru. U elektriky ti tohle zajisti regulator s pomalym rozebehem.
Jde o to, ze az zacnes helinu prehazovat do invertu, tak je jen otazkou casu, kdy tam NORMAL zapomenes a ... bum.
Asi pro uplny zaklad bych si vystacil se dvema rezimy. Normal a Idle 1. U obou bych nechal stejnou krivku kolektivu, dejme tomu -11+11 stupnu. A jen si nastavil dvoje ruzne otacky.
Vypinani/zapinani motoru pres HOLD. V Hold si muzes nastavit kolektiv treba odlisne pro autorotaci.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pát 08.08.2014 21:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
Jo máš pravdu, to je taky velmi často používaný způspob. Jednu dobu jsem to taky tak mněl, normal jako letový režim bez vypnutí motoru , ale mne to moc nesedělo. Alle mám kolem sebe lidi, kteří to tak normálně provozujou. Takže je to na tobě co ti bude sedět. Oba zpusoby jsou použitelné.

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pát 08.08.2014 21:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
Ezio píše:
Nyní mám nastaven úhel náběhu +/- 11° pro idle a -0.5°/+11° pro normal.
Tady přikládám konfigurační soubor mé vysílačky. Mám DEVO 10 a gyro mám BeastX.
Konfigurák jsem dostal od kámoše, když jsem si rexe pořizoval, upravil jsem nějaké drobnosti, ale jinak nijak zvlášť jsem do něj nezasahoval, protože jemu lítá bez problémů a mí se zdá,že celkem taky... Ovšem, pokud můžeš doporučit nějakou optimalizaci, budu jedině vděčný...

no dle mého názoru těch -0,5 je hodně, hodně málo na přistání, to ta heli padá jenom vlastní váhou. Jak ti bude trochu foukat vítr, tak budeš mít problém bezpečně přistát, Dle mých zkušeností je min tak -7st, ale nejlíp se mi osvedčily stejné rozsahy pro všechny letové režimy, jenom rozdílné otáčky rotoru,

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pon 11.08.2014 13:53 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 168
Bydliště: Ostrava
petrct píše:
no dle mého názoru těch -0,5 je hodně, hodně málo na přistání, to ta heli padá jenom vlastní váhou. Jak ti bude trochu foukat vítr, tak budeš mít problém bezpečně přistát, Dle mých zkušeností je min tak -7st, ale nejlíp se mi osvedčily stejné rozsahy pro všechny letové režimy, jenom rozdílné otáčky rotoru,

Takže tím chceš říct, že si mám i na normal, kdy mám thr 0-100 nastavit -11 až +11st na kolektiv? A nebude to moc drsné při přistání?
Navíc budu mít při nulovém kolektivu poloviční otáčky... (pokud si dám křivku lineární nebo nějakou exponenciální).
V manuálech ke gyrům jsem se dočetl, že normal má plyn 0-100 a úhel 0 až +11st; idle1 (v-křivku pro plyn) a úhel -5 az +11st idle2 taky v-krivku nebo 100 plyn a úhel -11 až +11st, tak co je na tom pravdy?

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pon 11.08.2014 14:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
No ja ti napíšu jak to mám já, a kluci kolem mně
Pokud lítáš governor a da se to v podstatě bez rozdílu alikovat i na křivky bo dřív jsem govik nemněl a plyn a křivky tak praktikuji už dlouho.
Norm
Tr 1 2 3 4 5
0 50 50 50 50%
Kolektiv -100 0 +100
-11 0 +11st
Idl 1
Tr 60 60 60 60 60%
Kolektiv -100 0 +100
-11 0 +11 st
Z vetšími otáčkami mniohem snáz vystartuješ i přistaneš , jak fouka vítr heli ti neposkakuje a jak přepneš na idl tak ti heli neposkočí nebo nepropadne

Přistávám tím stylem zě heli posadím na zem a z kolektivem aby to dosedlo cca 0St cvaknu TH heli se bez třepání a poskakování zastaví

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pon 11.08.2014 14:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5488
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ezio píše:
Takže tím chceš říct, že si mám i na normal, kdy mám thr 0-100 nastavit -11 až +11st na kolektiv? A nebude to moc drsné při přistání?
Navíc budu mít při nulovém kolektivu poloviční otáčky... (pokud si dám křivku lineární nebo nějakou exponenciální).
V manuálech ke gyrům jsem se dočetl, že normal má plyn 0-100 a úhel 0 až +11st; idle1 (v-křivku pro plyn) a úhel -5 az +11st idle2 taky v-krivku nebo 100 plyn a úhel -11 až +11st, tak co je na tom pravdy?



Na Tvém místě, bych si nastavil pro všechny letové režimy stejný max a min úhly na kolektivu a to zhruba +11° a -5°
A naučím se pokud možno co nejdříve vrtulník stratovat přepínačem autorotace ..... spuštěním a odstvením motoru přepínačem - nikoliv pákou kolektivu / plynu.

Až začneš mít choutky akrobatit, mínusovou část kolektivu narovnáš do stejných hodnot jako máš plusovej kolektiv. Do té doby Ti stačí tenhle příjemnější kolektiv pro jemnější ovládání.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pon 11.08.2014 16:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
jo máš pravdu že pokud neakrobatí tak mu do mínusu stačí -5až- 7 st aby to dostal rozumně dolů.
Jo a to že jsem psal +- 11 st v příspěvku a hodnoty plynu ber orientačně
Ja mám v reálu na všech helinách +-13,5 a procenta plynu jsou odvislé od toho co chci létat.

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: pon 11.08.2014 18:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 168
Bydliště: Ostrava
Díky za tipy, zkusím si s tím zase pohrát... ale je fakt, že když jsem zkoušel lítat na ten idle1, tak byla heli o poznání stabilnější :)

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: úte 12.08.2014 7:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1443
Bydliště: Praha
Juhuuu... Ja zvladl prvni autorotaci. :D Pri ticktocku vypl regl (Talon 90 - pujde pryc) a proste jsem musel.
Sice to nebylo uplne jak do perinky, ale nic jsem nerozflakal! :lol:

(Pak vypl jeste jednou, ale to uz bych za uspesnou autorotaci nepovazoval. :? )

_________________
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: úte 12.08.2014 9:04 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4295
Bydliště: Brno
Já jsem si na simu dával občas trénink, že mě motor vypínal náhodně a já jsem musel autorotovat v nečekaných chvílích, přeci jen je rozdíl, když to člověk cvakne sám a když mu to cvakne heli sama:-)
Taky jsem si nastavoval závadu vrtulky, takže se heli roztočila a bylo potřeba dát autorotaci a dosednout, to se mě vyplatilo, protože na jedné akci se mě rozlepilo táhlo vrtulky, heli si při tictoc začala dělat piruety (ano chvíli všichni čuměli, že umím piro tic-toc:-), jen jsem vypl motor tím heli uklidnil a přistál jak do bavlnky. Ale byla to 600 nebo 700ka, tam to jde dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autorotace
PříspěvekNapsal: úte 12.08.2014 10:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5488
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
psena píše:
..... přeci jen je rozdíl, když to člověk cvakne sám a když mu to cvakne heli sama:-)
......

Přesně a to je ten propastný rozdíl. Nevím asi mi už nedělá problém autorotace ale toho že se v nějaké pěkné poloze helina sama cvakne, se trošku bojím a nevím jak bych s ní plachtil dolů. Člově kto může mít natrénováno jak chce, ale ..... to ještě nemusí znamenat, že to ustojí. Čehož se bojím třeba u sebe ....

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz