Autor |
Zpráva |
František Koudelka
|
Napsal: stř 02.02.2011 22:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
|
Potreboval bych trosku osvetlit tento pojem, hodne vidim..nebo ctu...pristani na autorotaci...co to presne je...na vse vysilacce mam funkci throtle hold...pokud ji zapnu tak po aktivovani mi vypne motor..a prepne se mi krivka pitch curve tak jak ji mam nastavenou pro mod autorotace...predpokladam ze to je to same..tedy throtle hold
pokud to chapu spravne je to v podstate odstaveni motoru, v puvodnim nastaveni vysilace...kupoval sem RTF verzi jsem mel krivku pro autorotaci nastavenou stejne jako pro rezim 3D...ja ale 3D zatim neletam...taze jsem premyslel si krivku nastavit stejnou jako pro normal mod a vlastne v pripade nejakeho problemu za letu pokud prepnu autorotaci tak dojde k vypnuti motoru, ale krivka zustane zachovana......pak teda muzu s vrtasem nejak ...pristat....a nebo proste kdyz uz dopadne na zem motor bude vypnut a nedojde k tak velkym skodam.....chapu tedy spravne ze autorotace vypina motor vrtasu pro minimalizaci skod pri padu........diky
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DaveLister
|
Napsal: stř 02.02.2011 23:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
Spravny vyznam autorotace je zpusob jak dostat vrtulnik bezpecne na zem z jakekoliv vysky pri vypnuti motoru(treba pri poruse). Ale bezne se ten vyraz pouziva pro vypnuti motoru prepinacem.
Pokud chces opravdu autorotovat(bezpecne dostat vrtulnik na zem s vypnutym motorem), musis mit nastavenou krivku kolektivu pro 3D, protoze potrebujes dat zaporny uhel kolektivu.
Pokud chces proste vypnout motor pri padu nastav si stejnou krivku jako na kterou litas, kdybys mel jinou a zapnul autorotaci mohl bys vrtulnik zarazit do zeme zapornym kolektivem.
|
|
Nahoru |
|
|
František Koudelka
|
Napsal: stř 02.02.2011 23:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
|
Diky...procetl jsem to a myslim teda ze to chapu spravne...kolektiv by mel byt do minusu.....a hodne do plusu...udelam to asi pos ve...tedy stejnou krivku co mam pro normal..tam to mam asi -2 a pak do plusu......ale ja stejne zatim neletam moc ve velke vysce takze pokud neco tak proste prepnu a setrvacnosti pristanu.....zkusim dat na helinu pro jistotu kriz a nekdy to vyzkousim...diky za osvetleni pojmu...zase jsem chytrejsi...
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
|
|
Nahoru |
|
|
František Koudelka
|
Napsal: stř 02.02.2011 23:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
|
DaveLister píše: Spravny vyznam autorotace je zpusob jak dostat vrtulnik bezpecne na zem z jakekoliv vysky pri vypnuti motoru(treba pri poruse). Ale bezne se ten vyraz pouziva pro vypnuti motoru prepinacem. Pokud chces opravdu autorotovat(bezpecne dostat vrtulnik na zem s vypnutym motorem), musis mit nastavenou krivku kolektivu pro 3D, protoze potrebujes dat zaporny uhel kolektivu. Pokud chces proste vypnout motor pri padu nastav si stejnou krivku jako na kterou litas, kdybys mel jinou a zapnul autorotaci mohl bys vrtulnik zarazit do zeme zapornym kolektivem.
presne tak jsem to myslel...z velke vysky je potreba mit zaporny kolektiv pro roztoceni listu a pak pridat pro pristani....jenze ja 3D neletam a kdybych ted chtel vypnout motor...tak se mi zmeni i krivka ktera je v 3D -10 a jdu okamzite po prepnuti k zemi....takze si krivku zmenim a vlastne po prepnuti jen vypnu motor.....do ted jsem premyslel jak dostat heli na zemy..kdyby neco....kdyz bych stahnul knipl..tak zase...jdu k zemi....takze to vysreim timhle...a nekdy to vyzkousim...diky
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 03.02.2011 8:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
S jakym vrtulníkem chceš autorotovat?
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: čtv 03.02.2011 9:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Pokud to budeš zkoušet, tak poprvé to udělej hodně nízko, pouze odstav motor a kontroluj klesání a dosedni třeba z metru, ono to překvapí a není to tak jednoduché jak to vypadá. Záleží na listech rotoru (těžší a s těžištěm dále od středu autorotují lépe) na tom jestli má heli řemen nebo kardan (řemen žere víc výkonu z rotoru kterého není nazbyt) a na přistání máš jen jeden pokus.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: čtv 03.02.2011 9:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
OPR píše: S jakym vrtulníkem chceš autorotovat? s malym
Skusaj to na sime, v reale to rozbijes na 99,9%
Ake mas otacky? Z nizkych sa ti rotor zastavi ovela skor..
Listy do minusu tak -5.
Mensi zapor - rotor skor zastavuje
Vecsi zapor - helina rychlo pada
Tolko teoria, v praxi umyselne autorotujem len z dvoch metrov.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Howking
|
Napsal: čtv 03.02.2011 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 5360 Bydliště: Ostrava Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
|
Nelíbí se mi ten nešvar, kdy někdo říká dojezdu vrtule z pár metrů autorotace - to je jen srabárnička na jistotu - nic se nemuůže stát. Autorotace je to až od chvíle, kdy je třeba vrtuli roztáčet sestupem - tedy pro 450-tky od 4 m a pro sedmikila od 15m výš. Jinak si tomu říkejte jak chcete, třeba samorotoace, ale helina rozhodně neautorotuje.
_________________ Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720 youtube.com/heyingosl
|
|
Nahoru |
|
|
Mikelo
|
Napsal: čtv 03.02.2011 9:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2009 Příspěvky: 1331
|
U velikosti 450 je vůbec těžko hovořit o autorotaci, spíš jde o napůl neřízené zpomalené padání.
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: čtv 03.02.2011 9:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Mně zas vadí když se rotoru říká vrtule, heli není letadlo a vrtuly nemá, má rotor a listy rotoru.
Na začátek je metr akorát na to aby si to ošahal.
Myslím že je lepší být srab s celou heli než hrdina s igelitkou pokroucených dílů.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: čtv 03.02.2011 10:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6893 Bydliště: Moravský kras
|
Beep píše: Mně zas vadí když se rotoru říká vrtule, heli není letadlo a vrtuly nemá, má rotor a listy rotoru.
V tom případě by bylo záhodno změnit název okruhu témat na "Rotorníky"...
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
72ka
|
Napsal: čtv 03.02.2011 10:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.11.2010 Příspěvky: 388 Bydliště: Praha 3
|
Musím říct, že jsem nacvičoval autorotaci s HK450, nejdřív z malé výšky, to šlo celkem dobře, ale jakmile je to tak 2x víc než člověk, tak se mi nikdy nepodařilo přistát měkce, vždy to bylo na hranici prasknutí podvozku, nicméně jsem to dál nezkoušel, protože to beru jako nouzový stav. S uhlíkovými listy a řemínkem byl na to sotva jeden pokus.
A to jsem začal autorotaci z ideální polohy.. nedokážu si představit být na zádech, zdali by rotor vůbec měl energii udělat obrat a pak nad zemí přitáhnout... zkoušel to někdo?
No a jsem zvědav s velkou heli, každý říká že je tam víc času.
_________________ Když letadlo kouří, je to správně!
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 03.02.2011 10:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Beep píše: Mně zas vadí když se rotoru říká vrtule, heli není letadlo a vrtuly nemá, má rotor a listy rotoru. ............
Já jen čekal kdo to nevydrží a ozve se.
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: čtv 03.02.2011 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
Howking píše: Nelíbí se mi ten nešvar, kdy někdo říká dojezdu vrtule z pár metrů autorotace - to je jen srabárnička na jistotu - nic se nemuůže stát. Autorotace je to až od chvíle, kdy je třeba vrtuli roztáčet sestupem - tedy pro 450-tky od 4 m a pro sedmikila od 15m výš. Jinak si tomu říkejte jak chcete, třeba samorotoace, ale helina rozhodně neautorotuje. vyznam slova autorotace = samovolná rotace , cize kludne aj samorotace , a vzdy je to len dojazd... Neverim tomu, ze klesanim sa daju zvysit otacky na rotore, urcite na 450 teda budu len klesat... 72ka píše: .. nedokážu si představit být na zádech, zdali by rotor vůbec měl energii udělat obrat a pak nad zemí přitáhnout... zkoušel to někdo? skusal som to len na sime a ani tam to neslo. A tam mi autorotacia funguje lepsie ako v reale.
Ale jeden chlapik /psena prepac / dokaze autorotovat a pristat aj dole rotorom...
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|