OPR
|
Napsal: pát 25.07.2014 8:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ticcino píše: Čau pánové,
máte nějaké speciální nastavení pitch curve pro autorotaci? Pokud budu mít nastaveno 0-25-50-75-100, pak se mi asi bude obtížně hledat ta správná poloha záporného náběhu listů.
Na zahraničních fórech radili něco jako 40-45-50-75-100. Máte to tak? Samozřejmě uvažuji autorotaci podvozkem směrem dolů. Při tomhle nastavení je záporný úhel listů v polovině rozsahu kniplu a tudíž i když chytnu nerva a stáhnu plyn, tak vím, že jsem někde kolem ideální polohy.
Dík Dobrý den Prosím, užívejte číselné hodnoty výsledných úhlů jinak se nikdy nedomluvíme. Pěkný den.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pát 25.07.2014 10:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
OPR píše: Dobrý den Prosím, užívejte číselné hodnoty výsledných úhlů jinak se nikdy nedomluvíme. Pěkný den. Aha, tak to bude horší, ale zkusím to přepočítat. Pokud vycházím z toho, že maximální výchylka je +/-12°, pak hodnotám 40/45/50/75/100 odpovídají hodnoty -2,4° / -1,2° / 0° / +6° / +12°. Poloha plynové páky (páky kolektivu) je dole / čtvrtina / polovina / třičtvrtě / nahoře. V tomtéž pořadí.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 25.07.2014 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
ja si tedy myslim, ze se zapornym uhlem v takto male vychylce to spis zabrzdis a na zem jiz nedorotujes ale spadnes. Ono se pouziva na autorotaci to, ze musis zapornym uhlem ty listy jeste nejak roztocit. a pred zemi to teprve srovnavas do kladneho uhlu ale taky tim hodne ztracis na otackach. Ja tedy nejak extra autorotovat neumim, ale kdyz jsem to zkousel tak jsem to spis napalil dolu a potom to teprve ridil. Je ale jasny ze ten zaporny uhel nemuzes namastit na maximum.
|
|
Nahoru |
|
|
DaveLister
|
Napsal: pát 25.07.2014 11:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
Nějakým přepínáním si akorát zkomplikuješ život. Helina ti tím přepnutím nějak poskočí, tím se vydojí část energie z listů, lekneš se, atd. Navíc je v průběhu tý autorotace dobrý řídit rychlost sestupu právě kolektivem - aby ses trefil cca tam kam chceš, korigoval vítr atd. To s tím tvým nastavením nepůjde. Navíc 2,4° záporného kolektivu mi přijde strašně málo, ale nemám zjištěno kolik stupňů je potřeba, jenom podle citu.
_________________ Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 25.07.2014 11:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
DaveLister píše: ...Navíc je v průběhu tý autorotace dobrý řídit rychlost sestupu právě kolektivem - aby ses trefil cca tam kam chceš, korigoval vítr atd. To s tím tvým nastavením nepůjde. Navíc 2,4° záporného kolektivu mi přijde strašně málo, ale nemám zjištěno kolik stupňů je potřeba, jenom podle citu. Minimum na bezpečé korigování sestupu v autorotaci se mi jeví asi - 7° . Dost to taky záleží od hmotnosti vrtulníku. Ne že bych to nějak zkoumal, ale já nelétám +13 - 13°. Létám křivku -8° + 12° A těch -8° je tam kvlůli tomu sestupu v autorotaci. Takhle to mám souhlasně nastaveno na dvou vrtulnících. Logo 600 a Sniper. A došel jsem k tomu tak že jsem si dal + 12° a - 5° a zkoušel jsem autorotovat a navyšoval záporný úhel dle příjemnosti. U obou se to zastavilo na - 8°. Toť má zkušenost.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pát 25.07.2014 13:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
OK, díky za názory.
Já s vrtulníkem nejen že neautorotoval, ale v podstatě vůbec nikdy neletěl. Ale nastavuju teď rádio a něco tam nastavit musím. Volba mít pitch curve autorotace shodnou s pitch curve idle up režimu, ve kterém se létá nejčastěji, má svou logiku.
Jen mě překvapilo, že pro autorotaci používáte tolik záporného kolektivu. Jsem koukal na nějaká videa na youtube (videa ze simulátoru) a tam ten borec říkal "little bit of down pitch" a snášelo se mu to k zemi jako lísteček. Ovšem, byla to autorotace z visu, což může být diametrálně odlišné od autorotace vynucené z nějaké šílené polohy, když to člověk nečeká.
Mám pořád na paměti, když jsme házívali "nosy" z javorů. Taky klesaly pěkně pomalu. Ale to se asi s heli nedá pořádně srovnat, protože poměr hmotnost vs plocha listu je u javoru trochu jiná.
Ještě se zeptám off topic. Kdy přepínáte z Normal režimu na IdleUp1? Ještě na zemi nebo až ve vzduchu? A když přistáváte, tak přistáváte autorotací z minimální výšky nebo zůstáváte v IdleUp?
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 25.07.2014 13:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Tak tímhle jste měl pane kolego začít a dostalo by se Vám úplně jiné odpoědi. Pro první skoky stačí klidně -4° záporného kolektivu. Dle velikosti a vzletové hmotnosti vrtulníku pak je potřeba i nastavit ony max plusové úhly. Budou se pohybovat někde okolo + 10°
Tedy výsledná křivka kolektivu bude ( +-) +10° -4°. To by pro první učení se mohlo být jakž takž příjemné, nepřehnaně reagovat na kolektiv a pákou kniplu se bude lépe vystihovat potřebnej moment kolektivu.
Idle up přepínám kdy se mi zachce a přistávám pod motorem, který vypínám až po tom, co vím že jsem správně na chtěném místě přistání a odstvuji jej holdem ( přepínačem autorotace )
|
|
Nahoru |
|
|
František Koudelka
|
Napsal: pát 25.07.2014 18:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.11.2010 Příspěvky: 1250 Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
|
OPR:delam to rekl bych uplne stejne, roztocim rotor, v pulce drahy kniplu pak prepinam na idle 1(mam stejnou krivku od pulky nahoru) pak odstartuju, v letu pak jeste muzu jit do idle 2, ktery mam ostrejsi, (dle potreby) a pristavam zas na idle 1 a az na zemi vypnu motor pomoci throtle hold, krivky kolektivu mam stejne pro idle 1 a 2 i autorotaci a pro normal ji mam jinou, tam ji nemam tolik do zaporu, rekneme od -5stupnu do +10 a ostatni krivky od -10 do +10 jinak s blade 450 sem zkousel vypinat motor jeste nad zemi, ale moc to na me nepusobilo, asi to neumim, ale nerozbil sem to i lyziny vydrzely, kupodivu
_________________ Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den
|
|
Nahoru |
|
|
stanikg
|
Napsal: pát 25.07.2014 19:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 16.2.2014 Příspěvky: 305
|
Na blade 450x mne to velmy tiez nic moc neautorotuje .
_________________ VBar Control , Logo 550 SX+Neo, Goblin700 Competition+neo , Icharger 4010duo ,
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pát 25.07.2014 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Ok, díky za radu. Já stejně nemám digitální úhloměr, takže plusmínus stupeň. Uvidíme.
|
|
Nahoru |
|
|
chimo
|
Napsal: úte 05.08.2014 22:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.6.2014 Příspěvky: 83 Bydliště: Žilina
|
Ja si neviem predstaviť, že by som si mal autorotáciu komplikovať zmenou krivky kolektívu pri vypnutí motora, jednoducho vypnem a idem k zemi a pocitovo regulujem aj kolektív a je to. Načo si to komplikovať.
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: stř 06.08.2014 6:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
Ahoj pánové, tak jsem si dneska prošel celé tohle vlákno a jsem zase poněkud chytřejší... Zkoušel jsem autorotaci již dříve na simu, a tam mi to příšlo "hodně uživatelsky přívětivé až pohádkové", tzn. jsem přístál velmi hladce i při dost nízkých otáčkách a kladném kolektivu. Nicméně se mi "poštěstilo" autorotaci zkusit v realitě... a nedopadlo to vůbec dobře - helina šla k zemi jako šutr a byla pěkně pomlácená. Během letu jsem ztratil výkon - resp. byl total blackout - protože jsem měl studeňák na baterce. Byl jsem v celkem velké výšce - cca 20m, ale problém byl v tom, že jsem měl nastavený pomalý rozjezd motoru (soft start reglem) a taky jsem příliš brzo začal hnát kladný kolektiv, a tím mi nezbyla žádná energie, resp. jsem ji měl notně málo díky pomalému rozběhu a taky příliš velkému kladném úhlu kolektivu. Teď vím, že kdybych dal záporný (ale musel bych mít idle namísto normal, ten mám od 0), možná by nedopadl vrťas tak zle.. Hlavně jsem si ani nepředstavil, že musím začínát ze záporu, protože mě to nějak vždy nutkalo, že to heli "přitlačí" k zemi... Každopádně zatím mě neláká opravování heliny, takže si s cvičením počkám... Zatím lítám hlavně normal a snažím se učit manévry, přepl jsem párkrát do idle, ale to se stal z vrtulníku dravec... Mám T-REX 450 s 0-13° v normal a -13/+13 v idle.
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 06.08.2014 6:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
A řídil jsi to vůbec, když tam byl ten "total blackout"?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: stř 06.08.2014 7:43 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
JosefSvejk píše: A řídil jsi to vůbec, když tam byl ten "total blackout"? No on se pak chytnul a motor se zacal roztácet, ale bylo uz prilis pozde... proto jsem poznal, ze jsem ridil.
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|