Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 11:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2010
Příspěvky: 5360
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
Kenny McCormick píše:
Neverim tomu, ze klesanim sa daju zvysit otacky na rotore, urcite na 450 teda budu len klesat...
- autrotoval jsem z Bladem z 15ti metrů a sice to bylo na hraně pevnosti podvozku, ale beze škod (za letu se mi uvolnil pastorek motoru) Jde autorotovat i s 450-tkou - kdybych se spoléhal jen na setrvačnost listů, tak po 2m vrtule stojí a spadnu jak šutr.

_________________
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 12:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
suhlas, len si pisal je třeba vrtuli roztáčet sestupem a s tym som nesuhlasil, pretoze podla mna to nejde.
Zapor na listoch je len na spomalenie zastavovania rotoru.
Na to, aby som to v reale skusal, som este prilis velky srab.. :lol:

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2010
Příspěvky: 5360
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
No s 450-Tkou udržíš aspoň dostatečné otáčky - odhaduju že 1800 se trvale udržet dá. S pětikoulí a výš už roztočíš vrtuli i po bladestopu. Už jsem nuceně autorotoval i s Protosem - chtěl jsem předvést kámošovi, jak to lítá na nízké otáčky, přepnul jsem na idle1 (tam mám cca 1800) a předváděl backflipy - v-bar hlídá úhlovou rychlost, takže vlastně ani nebyly pomalejší než na plný ceres. Pak jsem to za letu asi v 30-ti metrech přepnul na Idle2 - řemen přeskočil - slyšel jsem prasknutí jak s bičem a motor se zastavil. Myslel jsem že mi řemen praskl - okamžitě plný záporný kolektiv a metr a půl nad zemi do plusu a měkce jsem přistál jak do peřinky. Po prohlídce řemenu nic nebylo a dokonce i regl s motorem fungovaly - lítalo se dál. Asi se regl lekl přeskočení zubů na řemenu a bezpečnostně vypnul motor - jinak byla helina říditelná.

_________________
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 12:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
na tak som to skusil teraz na sime so sledovanim otacok na 450

vystupal som vysoko a vypol motor, listy -11 :lol: , vrtulnik zacal, otacky prudko klesaju, ale ked vrtulnik v klesani zrychli /rychlejsie pada/, otacky sa zvysia z 1700 na nejakych 2200. 8O, takze nieco na tom predsa je.

To iste a listy -5 az -6, o dost pomalsie klesanie vrtulniku oproti prvemu pripadu, rychly pokles otacok na 2100-2000 a potom uz minimalny az do pridania + na listoch tesne nad zemou /asi 2m/.

V sime sa to celkom da. Zvlast ked ten pad nieje kolmo dole ale este sa kombinuje s doprednym letom.
Real zatial neskusam :lol:

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 12:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2009
Příspěvky: 1156
Bydliště: Kadaň/Praha
Kenny McCormick píše:
suhlas, len si pisal je třeba vrtuli roztáčet sestupem a s tym som nesuhlasil, pretoze podla mna to nejde.
Zapor na listoch je len na spomalenie zastavovania rotoru.
Na to, aby som to v reale skusal, som este prilis velky srab.. :lol:

Taky jsem to nechapal, ale zrovna vcera jsem 450ku PROcko se zapornym kolektivem nastavil proti vetru. Takovy otacky, na jaky se to roztocilo to snad netoci ani s motorem. 8O 8O
Hodne to ale zalezi na uhlu listu, kdyz je moc velky tak maji listy moc velky odpor a kdyz je moc maly tak se to poradne neroztoci. Chce to hodne cviku, ale na 450ce se da udelat i z invertu, viz http://www.youtube.com/watch?v=hPr2MP64QjM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 13:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 6902
Bydliště: Moravský kras ČR
Nooo na tom principu přece lítají vírníky..

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 20:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.6.2008
Příspěvky: 56
Bydliště: Nupaky
ahoj , celkem bezne se mi stane ze kdyz si vypnu motor v hodne rychle zatacce na sebe a neodhadnu rychlost letim na sebe rychle jako krava a nechci si udelat malou zatacku tak si to prizastavim samozrejme musim mit jeste rychlost a nakou vejsku ale v klidu si pak jeste roztocim vic, je to jak vetrnik kdyz ho das proti vetru pod ruznym uhlem se ti meni otacky, takze ze by to neslo to urcite ne, ale s 450 tam je to nahranici mit jeste nakou slusnou energii a ona jde dolu dost rychle tak uz bych si s brzdenim moc nehral.S 30tkou uz to je parada , vybornej na to je Sniper ten autorotuje uplne sam, a Raptor 50 tak to si uz kolikrat rikam ze to snad neni ani mozny co si odeme necha libit, to je opravdu vernej stroj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 22:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 1250
Bydliště: Anglie, nebo Svitavy
no vida..diskuze v plnem proudu...ja to zase tak nejak vylozene zkouset nepotrebuju.....jen jsem chtel vedet ...nebo spise ujistit se ze vim co ta autorotace je.....udelam to na svem vrtulniku tak jak sem psal na zacatku a to dam stejnou krivku listu jako mam pro normal rezim ve kterem letam...a pri zapnuti autorotace teda jen vypnu motor....mozna nekde kousek nad zemi to vyzkousim...abych vedel jak moc rychle to pada :lol: ....zatim jsem to nejak nepotreboval...nabo i kdyz parkrat.....byla situace ze uz sem vedel ze to spadne ale mozna kdybych vypnul motor tak by skody nebyly tak velike....takze spise tak do budoucnma....kdyz nebudu vedet co s tim tak at muzu aspon vypnout motor...protoze jednou jsem zareagoval stahnutim kniplu a to zase jde silou k zemi..to taky neni dobre...muze se cokoliv stat za letu...a tak...takze mrknu na nastaveni vysilacky..a jak bude moznost tak to nekde nad zemi vyzkousim...

_________________
Nezlob se Béďo, já mám dneska špatnej den


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2011 23:17 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4179
Bydliště: Brno
Uz jsem mel parkrat chut to zkusit, ale nakonec si rikam, ze zrovna dnes se me nechce opravovat heli...takze to nechavam na priste.
Kazdopadne Phoenyx ma autorotaci asi prilis optimistickou, aspon z 1-2 metru je to v realu o dost horsi, energie v listech dojde driv.
Procko je docela tezky, takze urcite to nebude zadna sranda, ale aspon ma kardan, kterej autorotaci pomaha.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 7:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Přesně vím o čem mluví Psena. Autorotace na simu není problém. V reálu mám za sebou pět kousků. Myslím té "opravdové". Ne dosednutí bez motoru. Z toho tři ze žákem na kabelu. To je teprve hukot. Bez přípravy.
Spalovák v R50 najednou chcípnul. Vždy to dopadlo dobře, bez poškození.
Že bych se ale dokázal vyhecovat to zkoušet úmyslně, to rozhodně ne.
Mám rád heli v celku. Sice to vypadá efektně, ale nemám touhu se předvádět. Někde vzadu v hlavě mám schováno, že v případě nouze ji dám a to mi stačí. :D

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 9:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
a co mam robit ja? Ja tam mam schovane, ze ju nedam. :!: 8O
Rozhodne nebudem skusat, ci je to pravda. :lol: :lol:
Ked ma k tomu donuti nejaka situacia, tak uvidim, rad si na to pockam veeelmi dlhy cas. :lol:

V reale som autorotaciu skusil raz z donutenia, to som nelietal este ani lopingy. A tak to aj vyzeralo. 450-tka sla k zemi z asi 8 metrov rychlostou padajuceho sutru. Napriek tomu skody neboli ziadne, padla do 1,5m vysokej repky tak, ze sa nedotkla zeme. Ale bolo to stazene tym, ze zavadou bolo zablokovane zadne servo klopenia, zaseklo sa asi v asi 75% svojej drahy /+5 listy/, tak ten pad moc korigovat nesiel...

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 10:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
pkotatko píše:
Přesně vím o čem mluví Psena. Autorotace na simu není problém. V reálu mám za sebou pět kousků. Myslím té "opravdové". Ne dosednutí bez motoru. Z toho tři ze žákem na kabelu. To je teprve hukot. Bez přípravy.
Spalovák v R50 najednou chcípnul. Vždy to dopadlo dobře, bez poškození.
Že bych se ale dokázal vyhecovat to zkoušet úmyslně, to rozhodně ne.
Mám rád heli v celku. Sice to vypadá efektně, ale nemám touhu se předvádět. Někde vzadu v hlavě mám schováno, že v případě nouze ji dám a to mi stačí. :D


Ano přesně tak. Autorotace je pro mne výhradně nouzový letový režim jako je tomu u velkých vrtulníků. Nevidím jedinej důvod proč ji tam cvakat umyslně. Nějak se mi už samotné slovo "autorotace" neslučuje s pojmem " v klidu a pohodě si polétat". :lol: :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 11:42 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4179
Bydliště: Brno
Jenze i u vylkych vrtulniku je predmetem zakladniho vycviku :D
Autorotaci mam nadrenou na simu, verim, ze by automaticky naskocila vcas, ale rozhodne bych aspon nekdy zkusil jak to ve skutecnosti funguje. Jen mam zatim dilema, jestli si to mam zkusit s malym nebo s velkym...s velkym by to melo byt uz jaktakz v pohode, ale zase v pripade neuspechu vyssi skody... no asi to taky necham az na tu nouzovku, problem je ale to, ze nelitam moc vysoko.
Jednou kdyz me povolil pastorek a mel jsem tedy idealni moznost auto vyzkouset, tak nez jsem zjistil, ze to neni poryv vetsu co me srazilo heli dolu, tak uz jsem s packou nahoru prisel o energii a dolu uz jsem ji nabrat nestihl.
Takze zatim zkusenosti nic moc :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 15:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 866
Bydliště: Turnov
:arrow:

_________________
Miniprotos BeastX
Protos 500 V-bar
Spektrum Dx7


Naposledy upravil demolátor dne pát 04.02.2011 15:05, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2011 15:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 866
Bydliště: Turnov
A co si takhle jít zaautorotovat s 250kou??? :lol:

_________________
Miniprotos BeastX
Protos 500 V-bar
Spektrum Dx7


Naposledy upravil demolátor dne pát 04.02.2011 15:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz