RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Litani v zime
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=109&t=33377
Stránka 2 z 4

Autor:  Ceeper [ ned 28.11.2010 13:05 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za info, taky zastavam podobnej nazor: Bud prasan nebo trava. Vrtas pak pada jak do perin a poskozeni je minimalni. Pro zacatecniky, jako sme my, asi idelani prostredi :)
Ono asi zalezi na typu vrtulnika, ale vcera sem lital pri teplote nejak okolo nuly a potvora se zacal cukat. Dneska je o neco chladnejc, tak udelam dalsi pokus :P
Co se tyce zmrzlych prstu, doporucuju kombinaci slaby rukavice a svaracek :P

Autor:  Howking [ ned 28.11.2010 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ceeper píše:
Diky za info, taky zastavam podobnej nazor: Bud prasan nebo trava. Vrtas pak pada jak do perin a poskozeni je minimalni. Pro zacatecniky, jako sme my, asi idelani prostredi :)
Ono asi zalezi na typu vrtulnika, ale vcera sem lital pri teplote nejak okolo nuly a potvora se zacal cukat. Dneska je o neco chladnejc, tak udelam dalsi pokus :P
Co se tyce zmrzlych prstu, doporucuju kombinaci slaby rukavice a svaracek :P

No pád do sněhu je sice šetrný k mechanice, ale smrtící pro elektroniku a ložiska - ty se během letu zahřejou a po dopadu sníh roztaví na vodu a ta zateče kam může - je to jako pád do rybníka. V rukavicích lítám taky - tenké golfové stačí, když se člověk dobře obleče až k přehnání, tak unik tepla je jen rukama a stačí i tenké rukavice. Alkohol ale k letu nebrat - dějou se pak věci i při sebemenším množství. Přeci jen to je činnost na hraně lidských reflexů.

Autor:  Ceeper [ ned 28.11.2010 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tak samozrejme ze svaracek ceka doma, ne na zemi vedle vysilacky...
A co se tyce toho snehu a lozisek... Kdyz se vse necha vysusit, eventuelne jednou za cas promaze, problem nikde nevidim.

Jinac teplota -2 stupne a baterka si to nechala libit odhadem tak 5 minut. Potom se rolzoucila. Takze litani v zime asi pada :?

Autor:  DaveLister [ ned 28.11.2010 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to dneska taky zkousel, bylo to spis utrpeni nez zabava :)
Po prvni baterce se mi zdalo, ze serva maji takovy tezkopadnejsi zvuk, ale behali bez problemu tak jsem dal druhou baterku. Kdyz jsem tam dal treti tak jakoby gyro najednou melo moc velkej zisk, ocas se vrtel a celkove se choval nejak divne. Mozna tou zimou zatuhlo nejake tahlo nebo proste gyro diky zime zvetsilo svoji citlivost.

Nejvetsi problem ale byl v tom, ze bile listy na snehu nejsou vubec videt. Diky tomu ze disk rotoru nebyl vibec videt jsem nedokazal ani poradne zaviset..

Autor:  geriatrix [ pon 29.11.2010 6:29 ]
Předmět příspěvku:  gyro

Já jsem s Bladem 400 skončil někde u plus pěti stupňů, při nižší teplotě už mi ustřeloval zadek sem a tam, na zemi jsem sledoval ocasní servo vrtulky a pořád přejíždělo do krajní polohy, aniž bych sáhl na knipl. Nejdřív jsem si myslel, že je v tahu(čti v pr..li), po příchodu domu jsem to chtěl zpravit a doma vše v pořádku, vystrčil jsem ho znova ven a zachvilku to dělalo zas. Evidentně setové gyro neumí teplotní kompenzaci.
Zkusím udělat na gyro nějaký návlek, uvidíme jestli se to zlepší. Nechci celou zimu sedět doma na zadku a létat jen s msr po obýváku, nebo trénovat na simu :twisted:

Autor:  Ceeper [ pon 29.11.2010 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli se ti zadari, hod obrazek nebo navod...
Ja sice mam malou walkeru CB180D, ale v zime se chova vicemene podobne...
Vidim to na vanocni darek v podobe pokojovy miniatury :?

Autor:  demolátor [ pon 29.11.2010 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: gyro

geriatrix píše:
Já jsem s Bladem 400 skončil někde u plus pěti stupňů, při nižší teplotě už mi ustřeloval zadek sem a tam, na zemi jsem sledoval ocasní servo vrtulky a pořád přejíždělo do krajní polohy, aniž bych sáhl na knipl. Nejdřív jsem si myslel, že je v tahu(čti v pr..li), po příchodu domu jsem to chtěl zpravit a doma vše v pořádku, vystrčil jsem ho znova ven a zachvilku to dělalo zas. Evidentně setové gyro neumí teplotní kompenzaci.
Zkusím udělat na gyro nějaký návlek, uvidíme jestli se to zlepší. Nechci celou zimu sedět doma na zadku a létat jen s msr po obýváku, nebo trénovat na simu :twisted:


No to mě blade 400 zradil úplně, ale pravděpodobně to nebylo ani kvůli zimě. Tejden před touto událostí byla ještě větší zima a jakštakš OK.
V sobotu si dávám poslední baterku, a najednou mi začal ujíždět ocas, tak že jsem nakonec musel mit skoro plný trym. Jsem si řek že se zejtra uvidí. V neděli jsem zavisel, udelal zatačku a pak se to po nějakém cukání ze strany na stranu roztočilo. Pak už jen PRÁSK!!! :lol: Gyro už nejde ani doma, ale servo vrtulky je OK.

Autor:  František Koudelka [ pát 03.12.2010 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

Pres vanoce budu mit spoustu casu...jinak ho moc neni :? a premyslim zda si vzit sebou velky vrtulnik...da se letat treba kdyz je kolem nuly? Ziju v Anglii a do CR jezdim na dovolene....v lete sem vrtulnik mel taky sebou letal sem ctyri dny a pak prask..a bylo po letani :lol: ..ted v zime nevim jestli to ma cenu se s tim tahat..uz tak toho mam hodne :D

Autor:  shake13 [ úte 04.12.2012 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Litani v zime

Zdravim vsetkych heli pozitivnych, co tomu nedaju pokoj aj v zime :) .
Mam na vas jeden dotaz: Ake mate skusenosti s so zivotnostou lozisk pri lietani v zime? Moj predpoklad je, ze sa urcite skrati vplyvom zhorseneho mazania sposobeneho tuhnutim maziva. Dalsim negativnym faktorom, posobiacim na skratenie zivotnosti, je kondenzacia vody vo vnutri lozisk. Moze ale dojst az k 10-nasobnemu skrateniu ich zivota?

Autor:  Wenda [ čtv 06.12.2012 2:48 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Howking píše:
Ceeper píše:
Diky za info, taky zastavam podobnej nazor: Bud prasan nebo trava. Vrtas pak pada jak do perin a poskozeni je minimalni. Pro zacatecniky, jako sme my, asi idelani prostredi :)
Ono asi zalezi na typu vrtulnika, ale vcera sem lital pri teplote nejak okolo nuly a potvora se zacal cukat. Dneska je o neco chladnejc, tak udelam dalsi pokus :P
Co se tyce zmrzlych prstu, doporucuju kombinaci slaby rukavice a svaracek :P

No pád do sněhu je sice šetrný k mechanice, ale smrtící pro elektroniku a ložiska - ty se během letu zahřejou a po dopadu sníh roztaví na vodu a ta zateče kam může - je to jako pád do rybníka. V rukavicích lítám taky - tenké golfové stačí, když se člověk dobře obleče až k přehnání, tak unik tepla je jen rukama a stačí i tenké rukavice. Alkohol ale k letu nebrat - dějou se pak věci i při sebemenším množství. Přeci jen to je činnost na hraně lidských reflexů.

Autor:  Wenda [ čtv 06.12.2012 2:53 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Howking píše:
Ceeper píše:
Diky za info, taky zastavam podobnej nazor: Bud prasan nebo trava. Vrtas pak pada jak do perin a poskozeni je minimalni. Pro zacatecniky, jako sme my, asi idelani prostredi :)
Ono asi zalezi na typu vrtulnika, ale vcera sem lital pri teplote nejak okolo nuly a potvora se zacal cukat. Dneska je o neco chladnejc, tak udelam dalsi pokus :P
Co se tyce zmrzlych prstu, doporucuju kombinaci slaby rukavice a svaracek :P

No pád do sněhu je sice šetrný k mechanice, ale smrtící pro elektroniku a ložiska - ty se během letu zahřejou a po dopadu sníh roztaví na vodu a ta zateče kam může - je to jako pád do rybníka. V rukavicích lítám taky - tenké golfové stačí, když se člověk dobře obleče až k přehnání, tak unik tepla je jen rukama a stačí i tenké rukavice. Alkohol ale k letu nebrat - dějou se pak věci i při sebemenším množství. Přeci jen to je činnost na hraně lidských reflexů.


Tak s alkoholem a vrtulníkem mám svoje zkušenosti. Po pěti pivech skončila moje heli cca dva kilometry od místa startu někde v zahradách, naštěstí jsme jí našli a byla klika, že nikoho nesejmula-bylo to velmi nezodpovědné.

Autor:  Wenda [ čtv 06.12.2012 3:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Litani v zime

Tak moje zkušenost s létáním v zimě je následující. Lítám s MJX F-45, je mi jasné, že spousta zdejších borců by se mi vysmála, co to mám doma za srandu, JENŽE - zatím mám s tímto aktuálním modelem nalétáno cca. 5hodin a z toho jsem poměrně dost letů absolvoval v mlze a teplotách nepřesahujících 5stupňů, párkrát jen 1 stupeň nad nulou a v ničem nebyl sebemenší problém, nic mi necukalo, řízení v poho a baterka vydržela téměř 10minut. Takže nabývám přesvědčení, že to zas takovej shit asi nebude a zdejší borci Trexáci asi nemají vždy pravdu, když tvrdí, že JEDINĚ T-rex a NIC jiného :-D

Autor:  shake13 [ čtv 06.12.2012 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Litani v zime

Moja otazka zostala bez odpovede, znamena to teda ze zvysene opotrebenie lozisk pri lietani v zime nezaznamenal nikto z vas? Dat v zime 30 startov a vymienat potom loziska sa mi nezda moc lakave, ak by to tak naozaj bolo.

Autor:  Dejfak [ čtv 06.12.2012 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Litani v zime

Nějak nevím proč by se ničily, to by si v zimně nemoh jezdit autem, vlakem, na kole. Loziska jsou všude a nikdo je po zimně nemnění že by se zimou zničila. Samozřejmně není vhodné vytáhnou modelarinu z 22C° do -1C° ložiska by to ještě zvládla ale dochází k orosení a kondenzaci vody.
Když jdeš lítat tak je dobré nechat věci vytemperovat. Bud na chotbě nebo mít vše v obalech a nechat to před otevřením v zimně aby se srovnaly aspon trochu teploty. Vysílač v kufru, vrtas v tašce s letadlem je to horší to dám do vyhrátého kufru u auta a pak po příjezdu na letiště to nechám v kufru schladnout i s autem jde otevřít jedny dveře pro rychlejší chladnití. Ale stejně se to opotí než to doneseš do auta. Trup jde zabalit do deky, tam je přijímač. Mám chladnou chodbu kde je 15C° takže z 22C° to dám na hodinku do 15C° pak přenesu do auta kde to pak schladne na 8C° a pak ven. Je to trochu komplikace, zimu létám celou at je jaká koliv zima. Nikdy nic neodešlo. Ani ložiska. A pozor po příchodu domu, tam je to ještě dramatičtější. Když je venku pod 0 a přineseš kufr s rádiem do místnosti kde je 23C° tak z něj teče skondenzovaná voda. Takže pak hlavně nic neotvírat! Nechat vše zavřené, než se teploty pomalu srovnají.

Autor:  shake13 [ čtv 06.12.2012 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Litani v zime

Dik za odpoved. Tiez si myslim, ze by to s tymi loziskami nemalo byt az take zle. Ja som lietal v zime len pri +5 a viac. S nizsimi teplotami zatial nemam skusenost, ale chcel by som to aj ja skusit. Negativne sa o lietani v zime vyjadrili dvaja kolegovia zo Slovenska, hlavne o vplyve na loziska, ze po zime boli zrele na vymenu. Mohlo to ale byt tak, ze ked niekto nalieta v lete dajme tomu 300 startov a v zime 30, tak tie loziska mohli byt jak sa hovori na sr..ky, ale nie z dovodu ze v zime nalieteli 30 startov, ale ze maju dokopy 330 startov a mozu byt uz jednoducho opotrebovane.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/