Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 20:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Omlouvám se za asi hloupý dotaz, ale žil jsem v představě, že "governor" se snaží udržet nějaké nastavené otáčky bez ohledu na polohu páky "plynu" resp. kolektivu, jinak řečeno, že jakmile dosáhne poloha páky plynu určitého stupně, kdy regulátor pozná "aha, už chce, aby se to točilo", tak prostě naběhnou stálé otáčky a ty stroj drží, dokud mu síly motoru a baterka stačí.

Teď tu studuju nový regl (Kingkong) a čtu v návodu, že v režimu GOVERNOR se regulátor snaží držet otáčky, odpovídající nastavení páky plynu. To ale u vrtulníku postrádá smysl, když se s polohou páky taky současně mění kolektiv a tudíž zatížení a nic jiného a to zásadní význam nemá (teda samozřejmě různé zmeny při rozběhu a zatáčkách atd., ale odhadem bych řekl, že ne tak brutální, jako je to třeba u letadla, kde se vertule pohybuje vůži vzduchu v daleko větším rozsahu rychlostí.

JAK TO TEDA JE - co přesně by měl ten zatracený governor dělat???


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 20:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 963
Bydliště: Praha
Governor udrzuje otacky v pomeru hodnoty kanalu plynu, proto se taky pri governoru nastavuje plocha(konstatni krivka plynu), aby se otacky neovladali kolektivem, ale aby otacky zustali konstantni.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 21:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2008
Příspěvky: 1055
Bydliště: Dar es Salaam, Tanzánie
Governor Ti udržuje konstatní otáčky nezávisle na zatížení pohonné jednotky/motoru/ a na poloze kniplu.

V případě elektro si nastavíš režim governor na regulátoru /pokud jej podporuje/ a na RC si nastavíš křivku plynu/THRO CUR na konstantní křivku např (80%-80%-80%-80%). Pohonnou jednotku pak (v případě heli) spínáš/vypínáš tzv. Autorotací.

Není dobré mít nastavenou křivku od nuly, např. 0%-80%-80%-80%.

Taky pamatuj na to, že governor nejede na 100%, neb si nechává cca. 10-15% rezervu na špičku.

V tvém případě bych řekl, že je to chyba překladu návodu. Mělo by tam spíše být, že governor drží otáčky odpovídající nastavení konstantní křivky plynu.

_________________
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 21:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
2lizard píše:
Taky pamatuj na to, že governor nejede na 100%, neb si nechává cca. 10-15% rezervu na špičku.


No to je další probkém - nějak se mi nedaří říct mu, jaké má vlastně držet otáčky. Křivku plynu mám placatou, ale ať ji mám na 50% nebo 80%, tak pořát točí kolem 2700 otáček, a při hodně zvednutém kolektivu to jde dolů (asi už nestíhá motor?). v programovacím sw. governoru to nejde nikde nastavit, je tam jen režim "Auto", asi si to nějak sám "domyslí", ale nikde se meůýu dočíst jak .-( ach jo, zlatá regl bez GOV a jen na křivkách - to jsem přesně viděl, co to dělá .-) a navíc GOV nejde vypnout - teda aspoň nevím, jak....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 21:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2008
Příspěvky: 1055
Bydliště: Dar es Salaam, Tanzánie
Na regulátoru nenastavuješ výkon, ale na RC stanici. Jakou vlastně máš?

Je divné, že by nešel na réglu tento režim vypnout, ale popravdě ten tvůj régl neznám.

_________________
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 21:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Spektrum DX6i. Ale ať hodím plyn ve všech bodech (v zákl. režimu i v "STUNT") na 50% nebo třeba 80%, točí to furt stejně, resp. dokonce se to chová tak, že v zákl. režimu mám te´d v rámci pokusů 50% a točí to cc a 2700 a po přepnutí do "STUNT",kde mám 80%, otášky spadnou tak na 2000. Při stažení plynu úpně dolů na doraz otáčky spadnou na "volnoběh" nějakých 1200 a přepínačem autorotace to vypínám/zapínám.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2009 22:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 963
Bydliště: Praha
off píše:
Spektrum DX6i. Ale ať hodím plyn ve všech bodech (v zákl. režimu i v "STUNT") na 50% nebo třeba 80%, točí to furt stejně, resp. dokonce se to chová tak, že v zákl. režimu mám te´d v rámci pokusů 50% a točí to cc a 2700 a po přepnutí do "STUNT",kde mám 80%, otášky spadnou tak na 2000. Při stažení plynu úpně dolů na doraz otáčky spadnou na "volnoběh" nějakých 1200 a přepínačem autorotace to vypínám/zapínám.

Neznam regulator "Kingkong", ale je mozne ze stoji za prd a governor je nepouzitelnej.
Predpokladam ze jde o regulator pro stridavy motor?
Co je to za typ a jaky tam mas motor, nemuzes nekam hodit manual?
Governor jde u vetsiny regulatoru zapinat a vypinat a nastavovat, vetsinou kanalem plynu, popripade programovaci kartou.
Nevim presne co stim provadis, a na cem to testujes(na jake heli)?
Mas tam opravdu konstatni krivku?
Jak to zetezujes(kolik davas kolektivu atd)?
Pokud to zatizis moc tak zadusis kazdej governor.
Jak meris otacky a cim? (doufam ze ne podle zvuku rotoru)
Vetsinou se kanalem plynu ridi otacky governoru(neni dobre je za behu moc menit), teoreticky by to jeste mohlo ridit napriklad nejeky zisk governoru(pokud sou tam otacky naprogramovany jinym zpusobem).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.06.2009 6:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Motor je https://www.rczona.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1441&category_id=66&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&lang=cz
Regl je tenhle: https://www.rczona.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1252&category_id=67&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&lang=cz
Ve vysílečce je teď napípaný plyn NORM i STUNT na konstatně 70%, kolektiv lineárně od 0 do 100%, v reálu -3 st. -> cca +11 st.
Otáčky jsou měřené elektronickým otáčkoměrem, T-REX 450 s originál listama ALIGN 315 (tedy po jednom ne zcela podařeném přistání tak 313 :-) )
Jen jsme teď ještě koukal znova do návodu k tomu reglu, a to nastavení governoru na "Normal", jak mi to nastavili v RCZ, asi není to pravé ořechové, jsou tam ještě dva další režimy označené jako "Low RPM" a "High RPM" určené spec. pro vrtulníky, ještě to večer otestuju. Ale fakt nevidím cestu, jak to "governorování" prostě vypnout jen na čisté křivky - i když možná ten režim "Normal", byť je deklarovaný jako že "governor drží otáčky podle nastavení páky plynu" vlastně možná je de facto "křivkový" režim, ale pak mě nesedí to, že na 50% a 70% točí +/- stejné otáčky...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.06.2009 6:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2004
Příspěvky: 204
Bydliště: Děčín
Obrázky: 1
Není možné, že máš do toho namíchaný nějaký mix? Neznám DX6, ale přijde mi to, jako bys tam měl v každém režimu jinou pevně danou hodnotu.

A hlavní problém toho reglu bude podle mně v tom, že tvrdí "umí governor" ale není to asi tak úplně pravda. U reglu za 1800,- bych na to moc nesázel. Jak jsi sám uvedl-má nastavení Normal =letecký režim; Low a High rpm=to bude něco jako governor, ale určitě ignoruje křivku z vysílače.

Takže nastaví otáčky "co to de" a drží :)
Není to dogma, ale vyzkoušej to.

_________________
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.06.2009 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 963
Bydliště: Praha
To zni dost podivne :(
Bohuzel nemam stimto regulatorem zadnou zkusenost, ale je mozne ze to neni governor ale "governor" ala krivky. Mozna sou v tom reglu naprogramovane jen krivky, a je urcen pro vysilacky ktere neumi krivky a vstup je kolektiv a ne plyn.
Koukam ze je k tomu nejaka USB programator a sotware, treba pres to jde nastavit vic. Rozhodne by to melo byt v navodu nejak vic popsane.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.06.2009 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Tak další kolo testování: regl v režimu "LOW RPM RANGE" - nakonec jakžtakž pracuje - nastavení plynu je 0% - 40% - 40% - 40% - 40%, takže po "nastartování (přepnutí z "autorotace" na normální úplně stažený plyn) se (krásně plynule!) roztočí na cca 1200 otáček (tady v tom režimu lehce kolísají otáčky), jakmile trochu hnu s plynem tak otáčky vylezou na nějakých 2400 a drží tam. Zatím testováno jen "v ruce", vzhledem k hnusnému počastí jsem s tím ještě nelítal, tak nevím, jak se to bude chovat doopravdy, ale uvidí se. Trochu mě zarazilo těch 40% (když jsem dal víc - třeba 70% - tak točky rotoru lezou až na 2800 a víc, na což jsem neměl odvahu).

Jinak pro úplnost - kdyby si to někdo koupil, tak pro programování je v ovládacím sw. potřeba správně nastavit virtuální COM port, postup je v návodu, ale mě se to nainstalovalo jako port "COM10", který už program neumí (zná jen 1-9). Ale bacha finta - v souboru config.ini (v adresáři programu) to jde zeditovat i na tu desítku a pak to běhá OK.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.06.2009 20:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
off píše:
nastavení plynu je 0% - 40% - 40% - 40% - 40%, takže po "nastartování (přepnutí z "autorotace" na normální úplně stažený plyn) se (krásně plynule!) roztočí


Máš to blbě....

http://zd.wwwcity.cz/zd/IDLErezimy.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.11.2014 5:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Je nutné opět kalibrovat regl pro governor když měním motor?Myslím vyměnit jeden motor za úplně stejný jak výkonově tak výrobce, konstrukční provedení, prostě vše, jen je nový.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06.11.2014 17:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Neni to nutne. Kalibrace se dela kvuli komunikaci vysilac/regulator. Proste regulatoru reknes, jaky rozsah na kanalu plynu ma tvoje radio. Pokud menis motor za ten samy, neni potreba delat nic.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 12:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 25.3.2012
Příspěvky: 912
Pri vymene motoru i za "uplne stejny" doporucuji provest opetovne nastaveni pri pouzivani rezimu zvanych "governor store". Odpor vinuti/konektorech muze byti jiny.

_________________
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz