Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 10:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 2605
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Myšleno bez mechanické, či elektronické.
Někde jsem zaznamenal pokus s pětilistou hlavou na 450-ce a dotyčný tvrdil, že "ani nepotřebuje stabilizaci". Takže počet listů (setrvačnost, jiný druh stability?) nejspíš bude hrát roli.

Ladím 700 na Ardupilotu, zdá se mi, že lítá z mého pohledu vcelku normálně, otázka je jestli bude mít stejný názor i autopilot...
Jinými slovy, jak moc se mám snažit "vymazlit" nastavení stabilizace.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka | 8ch FlySky FS-T6)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 12:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 710
třeba takto:
https://www.agefotostock.com/age/en/det ... V-11957979
:mrgreen:
Btw - jestli třeba není problém ne v vrtulníku, ale v něčem úplně jiném


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 12:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 710
btw - kdyby náhodou někdo měl pocit, že ta Hanka na staďáku je fake - tak tady je video, z roku 1938 (!)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 14:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 6479
Bydliště: Vsetín
Na heli velikosti 450 jsem zkoušel 5-ti list, ve visu se to dalo udržet, ale žádná pohoda to nebyla. Samozřejmě ocas byl na gyru.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 20:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9252
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Byly časy, že jsme v dvoulistým Helixu žádnou stabilizaci neměli a taky se s tím dalo lítat. :mrgreen:
Tyhle protiběžky u FA-61 jsou téměř autostabilní.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2021 21:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 6479
Bydliště: Vsetín
Celeron píše:
Byly časy, že jsme v dvoulistým Helixu žádnou stabilizaci neměli a taky se s tím dalo lítat. :mrgreen:
Tyhle protiběžky u FA-61 jsou téměř autostabilní.


No helix měl tuším hlavu Bell-Hiller a stabilizované to bylo závažíčkama co byly o 90° pootočené vůči listům, v podstatě to samé jako vrtulníky co lítaly v M*A*S*H.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 1:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9252
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jasně, myslíš Bell 47. Helix neměl závažíčka ale řídící plošky cykliky, kolektiv řízenej nebyl a hlavní listy měly stálej náběh. Stoupání a klesání se řídilo otáčkama motoru. No a stabilizaci reakčního momentu zadní vrtulkou opravdu žádnou neměl, takže jakákoliv změna na rotoru znamenala stále růčo kompenzovat na zadku. No ale letět se s tím dalo. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 6:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 6479
Bydliště: Vsetín
Tak to se omlouvám, byl jsem zdechly hledat plánek :-D Helix neměl kolektivní řízení jak jsi psal, ale jen cyklické, takže náběh listů se měnil, ale nestejně, jen ať tě někdo nechytá za slovo.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2021 17:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 9252
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jasně, za letu se náběh měnil ale hlavní listy byly v příčníku nastavený natvrdo na stejnej úhel. To byla docela pakárna, pokud neměly opravdu stejnej úhel, tak to za letu v určitých otáčkách dělalo příšerný věci. No a na tom Helixu se to nedalo seřídit ani na zemi. Někde najdu starý B/W fotky, ale musel bych to scanovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.08.2021 13:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4623
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:
jakákoliv změna na rotoru znamenala stále růčo kompenzovat na zadku. No ale letět se s tím dalo.


Ked sa k tomu prida klasicka analogova suprava bez akychkolvek vymozenosti, tak kazdy zasah do cohokolvek znamenal kontru v dalsich 3 funkciach :mrgreen:

A ze "letiet sa dalo" bolo v mojom pripade skorej ze cely let bol vlastne jednym dlhym (niekedy kratsim) pokusom o zachranu vrtulnika :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz