Autor |
Zpráva |
Peggy
|
Napsal: ned 10.05.2020 19:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
Klucí jak vás tady pročítám,tak mám úplný strach jestli to dobře vše nastavím. Ale jsem rád že tak o tom píšete aspon mám z čeho brát zkušenosti. Díky vám se mi to snad podaří. Jak to bude chodit ozvu se.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Peggy
|
Napsal: pon 11.05.2020 11:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
Ahoj. Tak jsem to vyskoušel a mám problém s vrtulkou. Roztočím ho a vrtulka stále utíká do prava a nelze to přetlačit zpátky. Smykátko se pohybuje normálně. Ještě upřesnuji že mi vrtulka jde obráceně, takže otočené listy a smysl otáčení. Na zemi vše chodí jak má. Když sundám listy a zkusím to na zemi, vše chodí jak má. Mám dvoje listy viz foto. Od Alignu 95mm a ty černé 110mm ani na jedny to nepřetáhnou. Nevím upřimně už co stím. Delší listy na vrtulce??? I jsem zkoušel větší otáčky i menší a stále výsledek stejný. Jednotka (Spirit Pro) Ale tam je podle mě vše v pořádku.Lítám na Spirita více vrtulníků ale dvojlistů a chodí to v pohodě na všech. Na hlavnim rotoru mám ouzké měké listy co byli přímo k té hlavě. Hlava je udělána dobře aníž by se muselo doladit virtualni pootoceni desky cykliky. Nevím co stím. Něco jsem tu pročet,ale jsem s toho už spitomělej co vlastně dělám špatně. Klucí můžete zas náké rady?
Přílohy: |
20200511_113445.jpg [ 89.1 KiB | Zobrazeno 6625 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 11.05.2020 12:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Těžko říct. známý věci jsou -
zvětšit průměr ocasního rotoru Prodloužit ocasní trubku - tady asi možnost nebude. Zvýšit otáčky celé sestavy a zmenšit úhel náběhu hlavních listů - ocas získá víc otáček proti odporu hlavního rotoru a vyššími otáčkami zůstane zachována nosnost rotoru. Asi bych tím začal. Nižší otáčky nic neřeší.
Teoreticky je 5 list mnohem únosnější, než dvoulist, takže by měly stačit menší náběhy.
|
|
Nahoru |
|
|
Peggy
|
Napsal: pon 11.05.2020 12:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
Moc díky za radu. Zeptám se koupit delší vrtulkové listy má smysl? Nechci zbytečně vyhazovat peníze.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 11.05.2020 13:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Mohl bych videt fotku max. uhlu listu vrtulky pokud by mela tlacit doleva ? Kdyz pridas i fotku jak to vypada na druhou stranu, nic se nestane.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Peggy
|
Napsal: pon 11.05.2020 17:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 11.05.2020 18:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Peggy píše: Moc díky za radu. Zeptám se koupit delší vrtulkové listy má smysl? Nechci zbytečně vyhazovat peníze. Zkus napřed zmenšit tu výchylku kolektivu, co to udělá. netuším kolik máš nastaveno. Ale máš to za dvě minuty a uvidíš. Pak můžeš řešit co dál.
|
|
Nahoru |
|
|
Peggy
|
Napsal: pon 11.05.2020 19:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
Jjo to jsem už nastavil. Výchylka kolektivu velice malá od minus do plus a otáčky na 95% křivky plynu. To je záhada. Ještě jsem psal Spiritákům jestli nemám blbě něco na jednotce. Poslal jsem jim data nastavení jednotky, tak uvidím až budu mít zprávu od nich jestli nemám něco blbě.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 12.05.2020 3:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Tezko presne soudit, fotky nejsou uplne prukazne. Vlozenim toho uhloveho prevodu se ti vrtulka toci obracene. To nicemu nevadi ale...... je treba prehodit i tahla na unasecich. Potrebujes je mit zase zpatky u nabezky listu aby jsi zachoval vetsi uhel na listu ve smeru proti kroutaku od rotoru. Ted to mas obracene. Jo a nezapomen potom znova prenastavit smysl vychylek a kompenzace gyra Pokud ani to nepomuze, tak potom uz jen opravdu delsi listy, pokud se vejdou. A mozna i polosymetriky ktere tahnou trochu lepe v tom smeru kam potrebujes.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 12.05.2020 8:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Na toto bolavé téma nízkých otáček na vrtulce bych poznamenal, že se až divím, že někdo nedělá konverzní sety toto řešící. Buď nějaké univerzální s možností více převodů nebo druhy šité na míru nejpoužívanějším mechanikám. Stačila by aspoň nabídka úhlových ozubených koleček do mechaniky vrtulky. U Varia jsem si na prodlouženého Kobolda nějaké takové kolečko před lety pořídil a platné to bylo.
|
|
Nahoru |
|
|
Peggy
|
Napsal: úte 12.05.2020 8:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.6.2012 Příspěvky: 258 Bydliště: Mělník
|
Klucí díky za vaše rady a snažení mi pomoc. Vážím si toho. Budu laborovat a až (tedy jestli vůbec) na to příjdu a bude to chodit,dám vědět. Když vás ještě něco napadne určitě sem napište cokoliv. Díky moc.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 12.05.2020 20:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Virtuální pootočení cykliky nemůže mít vliv. Jestli máš doma dvoulistou hlavu, tak ji zkus přehodit. Když bude fungovat normálně, je jasný, že je chyba v síle zadní vrtulky. Pak to lze jenom řešit změnou převodu na zadek, nebo velikostí (možná i plochou) zadních listů. Takhle na dálku stejně nikdo nic jiného nevymyslí. Ještě můžeš zkusit vypustit spirita a připojit servo ocasu na tvrdo k přijímači. Vyloučíš tím chybu spirita (třeba mu nesedí nějaká vibrace) a na zemi zkusit plnou výchylku. Ale myslím, že je to pouze o tom výkonu zadní vrtulky.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 13.05.2020 3:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
To je nejaky divny. Jednoduse neni mozny aby to vubec nefungovalo. Zkus se trochu rozepsat jak to zkousis. Myslim to "nasadim listy a nic..." Pripadne nejake fotky rotoru. S takovou vrtulkou jako mas na fotkach by to proste fungovat melo.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: stř 13.05.2020 7:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 925 Bydliště: Praha 10 ČR
|
Je skoro jisté, že tah vrtulky není dostatečný, jak tu píšou ostatní. Zvýšit otáčky + delší listy (stačí málo, rozdíl tahu vrtulky 100 a 110 mm je kolem 20 %). Stavěl jsem čtyčlist (má konstrukce hlavy) na mechaniku z Raptora 60, a vrtulku ponechal původní. Létalo to pěkně, ale vrtulka byla o dost tupější než u dvoulistu. https://lubos71.rajce.idnes.cz/Raptor_benzin_ctyrlist
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|