Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 19:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
620mm MS Composit souměrné, 1450ot.min a 5kg heli... lítá to docela svižně a na 5Ah baterky bych dal s přehledem 10min :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 20:07 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
To klepání je normální u dost podstatné většiny moderních vrtulníků na nižších otáčkách. Dělají se kvůli 3D v nějakém pásmu otáček a tomu se přizpůsobuje i konstrukce a tvrdost hlavy. Proto se třeba ty Loga s měkčí hlavou cítí v nižších otáčkách líp a Gobliny to zase nesnáší.

Se zapojením baterek do série a výměnou motoru samozřejmě není problém, ale napadá mě možná jiný postup. Když už tam dáš od začátku HV regl, tak proč to neudělat rovnou na 10-12S menší kapacity a nedát tam motor s nižším kV a nějaký vhodný pastorek? Jen se snažím porozumět tomu, proč chceš stavět velký podmotorovaný vrtulník - jestli je to o těch nízkých otáčkách, o baterkách nebo jestli je za tím nějaký jiný důvod.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 20:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
S létáním na níké otáčky zkušenost nemám.

U T-Rexe 500, se okolo 1000otáček vrtulník klepal.

Nejméně jsem létal s nesymetrickými Spinblades listy 1500 vztlak stačil, pomalé reakce chtělo to rychlejší serva, musel jsem zvýšit otáčky na 1800ot = rychlejší reakce, doba letu max. 11,5min.

3D s pádlem 2450otáček
bezpádlo min. 2100 otáček rychlost serva 5,5Kg/0,12sec reakcí mi postačovala. doba letu max. 8,5min. listy Align

připravujibezpádlo Spinblades serva 9kg/0,065sec předpokládám vyší rychlost reakcí a cca +10% kolektiv rychlosti reakcí a rotací mi stačí, ale kolektiv bych potřeboval více a prot již nebude možné snižovat otáčky.

Momentálně u mě v průměru fouká 2až5m/sec v nouzi nárazovém 7až10m při trvalých 7m a nárazech 10 to je strop při kterém to dostanu v celku na zem.

Ve větru se mi osvědčily nižší otáčky a bezpádlo přijde mi, že se vrtulník se Spiritem a FBL chová stejně při cca7m jako s pádlem a Spiritem při cca5m/sec a s pádlem a obyč gyrem cca při 2m/sec a 2450ot.


Naposledy upravil honza.i dne stř 19.04.2017 20:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 20:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
baui píše:
To klepání je normální u dost podstatné většiny moderních vrtulníků na nižších otáčkách. Dělají se kvůli 3D v nějakém pásmu otáček a tomu se přizpůsobuje i konstrukce a tvrdost hlavy. Proto se třeba ty Loga s měkčí hlavou cítí v nižších otáčkách líp a Gobliny to zase nesnáší.

Se zapojením baterek do série a výměnou motoru samozřejmě není problém, ale napadá mě možná jiný postup. Když už tam dáš od začátku HV regl, tak proč to neudělat rovnou na 10-12S menší kapacity a nedát tam motor s nižším kV a nějaký vhodný pastorek? Jen se snažím porozumět tomu, proč chceš stavět velký podmotorovaný vrtulník - jestli je to o těch nízkých otáčkách, o baterkách nebo jestli je za tím nějaký jiný důvod.


Baterky, paky si vyrábím sám 6S2000mAh 45A/90až100A počty cyklů v řádech tisíců vůbec netuším. Nejstarší baterky amatérsky poskládaná, přehřátá a zkratovaná my funguje od roku 2008,nehoří, vybíjím na 5% kapacity a nabíjí 2C. Náklady na jeden let mám pod 1korunu, proto nechci zkoušet nic jiného :lol: ,ale jsou těší, větší a měkčí :( .

Momentálně chcy postavit baterky 6S5000mAh s tvrdostí 20C=100A trvale (Těch 20C mám změřeno výrobce uvádí více).
Krátkodobě mají vydržet 48C=240A po dobu 10sec nikdy jsem nebral více jak 180-200A tak snad to výrobce uvádí správně.

Zatím nechci jít do tak velkých složitostí a výdajů chci pořídit jen 2ks nové nabíječky ne 4ks kopit jen 3sady baterek né 6sad koupit max. 2ks zdroje né 4ks zdroje. Chtěl bych mít možnost nekam popojet autem a to nabít z auta bez centrály (nemuset kupovat centrálu) atd. neřešit zdroje k nabíječkám na vysoké volty atd. baterypaky chci mít možnost kombinovat se stávajícími modeli, co cejvětší=nejvyditelnější model, co nejstabylnější model ve větru, důvodů je Bohužel ještě víc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 20:41 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
honza.i píše:
Zatím nechci jít do tak velkých složitostí a výdajů chci pořídit jen 2ks nové nabíječky ne 4ks kopit jen 3sady baterek né 6sad koupit max. 2ks zdroje né 4ks zdroje. Chtěl bych mít možnost nekam popojet autem a to nabít z auta bez centrály (nemuset kupovat centrálu) atd. neřešit zdroje k nabíječkám na vysoké volty atd. důvodů je víc.

No... Rozhodně tě od toho nechci zrazovat, ale před nákupem si to dobře promysli. Ty větší mašiny jsou už docela koníček a abych řekl pravdu, bez té "infrastruktury" to není nic moc zábava.

S tím nabíjením ti moc nerozumím - proč tolik nabíječek? Já nabíjím 12S sady paralelně jako 6S2P jednou nabíječkou a funguje to perfektně.

Každopádně není rozdíl, jestli budeš mít 6S 5000mAh, nebo 10S 3000mAh a nebo třeba 12S 2500mAh - energie se do nich vejde přece shodná, takže nabíjení z auta vyjde energeticky na stejno (dobře, mimo nějakou % režii). Pak bys mohl jít třeba s nějakou sedmistovkou na nejnižší kV motor, co seženeš a nějaký rozumný pastorek a poletíš třeba na 1500rpm 10 minut v klídku. Jenže to už nemůžeš sdílet ty baterky, pokud ti jde o základní jednotku 6S 5000mAh.

Po pravdě nevím, ani jedno řešení mi nepřipadá jako úplně dobrá kombinace kompromisů a pořád bych mnohem radši volil třeba to Logo 550SX nebo 600SX, pokud nějaký kompromis chceš dělat. 700 už mi přijde za hranou.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 21:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Souhlasím s tebou.

Proto se momentálně v první řadě snažím zařídit novou infrastrukturu a odladit jí.
Dále chcy při zaměnitelnosti bateriií otestovat a používat stávající baterie + postavit pár nových také zaměnitelných.

Pokud dobře počítám, tak z auta cca 80až90A alternátoru cca 14V dostanu max výkon. 1120W pokud budu chtít "kontinuálně" létat budu mít 3sady baterií jednu létat, 2sady nybíjet = 560W nabíjecí příkon na jednu nabíječku cca 20A nabíjení na 1 článek. dvě nezávislé nabíječky nebo jednno duo které umožňuje nabíjet nezávisle dvě sady bateriií= jedna se nabíjí je cca v 50% doby, druhou nabytou vyměním.

Potebuji nabíječky, které podají tento výkon jen při 14V.
Nabít jseden pack 6S5000mAh z auta za 15min.

A pořídit něco na jeden pak 6S5000mAh př. Logo 550SX
př. létat s tím př.5až8min pak mít puazu vlétání na nutnou výměnu baterie jen 2až.max.5min a součastné chladnutí :D :mrgreen: nabíjet takto "kontinuálně" bohužel s nutnými přestávkami na stravu :cry:

Když se bude dařit, třeba v budoucnu budu dále zdvojnásobovat paky a pořídím př. Logo 700 když je na nej nyní jeden pack málo. Jenže to už bych pak musel mít při nabýjení z auta delší pazy minmálně 20minut :evil:

Je to nákladná investice, nevím a neznám všechno, v minulosti jsem hodněkrát naletěl, měl bych za to nové auto, a ještě to nefungovalo prostě akorát k nasr... a když to trochu fungovalo, tak životnost stála za prd a vlastně jsem ve výsledku vyměnil díl pak se snažil zalétat a seřídi a když jsem to měl, musel jsem měnit neco jiného= vlastně jsem si vůbec nezalétal pro radost :evil: pořád jsem jen opravoval a odstraňoval závady prostě k nasr...


Naposledy upravil honza.i dne stř 19.04.2017 22:08, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 21:32 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
No právě, tam trochu mířím. Ono pořídit velkou helinu je jedna věc, ale aby to mělo smysl dlouhodobě, je to docela náročná sranda. Taky mám za sebou řadu pokusů, jenže je to jak říkáš - ve výsledku ten kompromis není o zábavě, ale spíš řešení problémů.
Kdybych se dneska měl rozhodovat, jestli dělat takový kompromis ve výbavě a nebo radši brzdit s velikostí, kašlu na velikost a radši si pořádně zalítám s 500/550 :)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19.04.2017 21:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
500 ka je super, ale nutně potřebuji větší vyditelniost na dálku zatím jsem si natřel stroj signální oranžou RAL2005 je to vidět pro ti tmavému i žlutému či žlutozelenému

Stašně mi vadí vítr potřebuji lepší chování ve větru=více letovích dní.
Snad pomůže větší setrvačnost???

Byl bych radši i za větší setrvačnost listů při autorotaci= delší doba na korekce při přistání vybrání havárky.

Větší stroj bude mít lepší aerodinamiku/účinnost= měl by mít delší lepší chování a delší let

Větší stroj by mšl mít lepší zpracování a kvylitu materiálů= měl by mít větší životnost a odolnost stroje= méně času při údržbě a více času pro létání

Chtěl bych víc místa na úpravy pro zvýšení spolehlivosti, snížení namáhání baterie, záložní napájení při poruše BEC, snížení hluku, možná ochranu proti poškození helikomandu, přijímače a serv přepětím atd.


Přílohy:
IMG_20170227_145143.jpg
IMG_20170227_145143.jpg
[ 50.15 KiB | Zobrazeno 4066 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 5:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
baui píše:
No právě, tam trochu mířím. Ono pořídit velkou helinu je jedna věc, ale aby to mělo smysl dlouhodobě, je to docela náročná sranda. Taky mám za sebou řadu pokusů, jenže je to jak říkáš - ve výsledku ten kompromis není o zábavě, ale spíš řešení problémů.
Kdybych se dneska měl rozhodovat, jestli dělat takový kompromis ve výbavě a nebo radši brzdit s velikostí, kašlu na velikost a radši si pořádně zalítám s 500/550 :)


Můžu ti prodat koblihu 570 :wink: :wink: :lol:

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 10:46 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
BoŠ píše:
Můžu ti prodat koblihu 570 :wink: :wink: :lol:

No jestli už máš nakrimpováno.... :lol: :lol: :lol:

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 11:00 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
honza.i píše:
...

Viditelnost větší získáš, ale s tím zbytkem bych si moc naděje nedělal.

Lehká 600/700 je ve větru jak drak. Mimo hmotnosti je potřeba vzít v úvahu plošné zatížení a velká helina na 6S ho bude mít mizerně nízké, takže s větrem si proti normálně osazené 500/550 spíš pohoršíš. Setrvačnost v tomhle kontextu nemá smysl vůbec brát v potaz.

Větší setrvačnost listů v autorotacích je výhoda, ale proti třeba 550ce to není s trochou tréninku nic, co by stálo za to nějak zásadně řešit. Víc ti možná dají těžší listy na té 550, správnou technikou řízení v nich dokážeš udržet na podrovnání podstatně víc energie.

Kvalita a zpracování materiálů jsou ve všech velikostech dost podstatný faktor. Rozdíly jsou spíš mezi typy modelů, než mezi třídami. Neodvážil bych se tvrdit, že 700 bude trvanlivější, než třeba 550. Počítáš s větší rotující hmotou, většími momenty a násobně větší zátěží všech komponent. Servisní intervaly 550 a 700 jsou hodně podobné, ne-li stejné. Jen do 700 ty díly stojí víc. Ona ta frekvence servisu bude spíš funkcí letového stylu a počtu neplánovaných přistání :D

Co se týká těch elektronických udělátek, tak ano, na 700 budeš na to mít fyzicky víc prostoru. Jenže zase se vracíme k tomu, že když to bude podmotorovaný stroj špatně ovladatelný v důsledku nízkých otáček, budeš počítat deka, možná i gramy, aby se to ve vzduchu chovalo aspoň přijatelně.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 13:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2012
Příspěvky: 128
Bydliště: Brno
Obrázky: 3
Na fast-lad.co.uk je kit Synergy E7SE již pár dní ve slevě. Ja bych ti mohl prodat komplet LA700 (LAHeli) na 6S, HC3-SX, Pyro 650-65L, Jive 100LV, Savox, Spinblades 700, letová ~3.9Kg, otáčky 1000-1400, ~8min.

_________________
LA700-12S, LA630-12S, LA700-6S, Agile5.5-6S Spirit, T-Rex550V2-6S Spirit, HC3-SX, T14SG


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 15:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
S tím plošným zatížením si myslím, že máš pravdu.

Mě se docela osvědčilo:

Stejně dlouhé listy, ale hlubší = nezvýším proudy delšími listy + kvalitně obrobená náběžná hrana.

Při hloubce listu 38mm délka letu max. 6 min, při hloubce listu 45mm délka letu 8až8,5min, při hloubce listu 54mm doba letu 11,5min.

Kvalitně obrobená náběžná hrana mi dělala rozdíl v letu klidně +1až max.+2min o proti natupo uříznuté hraně tipu Align.

Stejně dlouhé listy, ale hlubší= menší plošné zatížení, "laminárnější" proudění=menší odpor, nutnost menšího úhlu náběhu=menší odpor, stejný letoví projev při nižších otáčkách.
+menší proudy do motoru
-asi vyšší nároky na serva
+můžete mít stejné plošné zatížení jako u delších listů
-menší setrvačnost o proti delším listům
+možnost nižsích otáček=menší odpor ++ menší snos
+++menší riziko přeseknutí ocasu o proti delším listům na nízkých otáčkách
Ty prodloužené listy nad 550 bych se bál.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 16:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
baui píše:
Viditelnost větší získáš, ale s tím zbytkem bych si moc naděje nedělal.


Ona ta viditelnost je dost relativní.Jak si zvykneš na větší vrtulník,lítáš dál a jsi zas tam kde si byl :D

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.04.2017 17:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Jasně ale s dvakrát větí heli můžu lítat "dvakrát" dál při stejné velikosti :lol:

S větší heli si myslím člověk zalétá na delší vzálenosti při vyší rxchloti letu mu taky bude míň vadit vítr, furt lepší než stát na místě blízko sebe ve víru u země a při nárazovém větru :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz