Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pon 26.09.2016 21:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2009
Příspěvky: 249
Bydliště: Liberec
Nemáte někdo prosím 14 zubový šípový pastorek modul 0,7 na Logo, ten co se používal dříve a měl díru 5 mm? Děkuji případně moc.

_________________
JR Graupner DSX9
Trex 500-hc3sx, Logo 600-hc3sx
(Trex 450, Minititan, T-rex 600N - prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: čtv 29.09.2016 8:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
A vrtulka je kompletní.


Přílohy:
DSC_3415.jpg
DSC_3415.jpg [ 30.94 KiB | Zobrazeno 1558 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: čtv 29.09.2016 9:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Teď zpět k rámu. Vzhledem k tomu, že je rám plastový je motorové lože koncipováno jako samonosný hliníkový pomocný rám, který zachytává síly z ozubení a plošně je roznáší do plastových bočnic. Celý rám motoru je posuvný a dá se tak pohodlně nastavit zubová vůle po povolení z venku přístupných šroubů.

Motor Scorpion HK-4525-520KV je Mikadem doporučený a je shodný s motorem doporučeným pro Logo 700 XXtreme. Rozdíl je ale v tom, že XXtreme využívá hřídel o průměru 8mm, kdežto nové Logo 700 potřebuje hřídel 6mm. Hřídel se ale u Scorpion motorů mění velice snadno a tak pokud má někdo motor z XXtreme není nic ztraceno.

Pastorky jsou zatím dostupné dva a to s počtem zubů 13 a 14. Červík pastorku je u nového Loga 700 dobře přístupný, což se u klasických kelímků říci nedá :)


Přílohy:
Poznámka: Motorové lože je tvořeno základní deskou motoru, domečkem třetího ložiska, rozpěrnými sloupky a velkoplošnými podložkami roznášejícími silý do plastových bočnic.
DSC_3416.jpg
DSC_3416.jpg [ 25.96 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
Poznámka: Smontovaný rám motoru.
DSC_3423.jpg
DSC_3423.jpg [ 22.86 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
Poznámka: Motor Scorpion HK-4525-520KV a 13 zubý pastorek.
DSC_3419.jpg
DSC_3419.jpg [ 33.62 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
Poznámka: Motor s rámem připravený na montáž.
DSC_3425.jpg
DSC_3425.jpg [ 26.29 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pát 30.09.2016 9:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Když je motor na místě, je vhodná doba k montáži zbytku elektroniky a učesání kabelů. Výhoda rámu nového Loga je, že je vněm dostatek místa na protažení kabelů, i na svinutí případných přebytečných délek kabelů aniž by utrpěla estetická stránka. Je pravda, že firemní piloti preferují vedení kabelů vnějškem, což zjednodušuje případné opravy, ale nový rám přímo vybízí k tomu aby se kabely shovaly.

Regulátor jsem zvolil YGE zejména proto, že váží polovinu toho co Kosmik a mám rád governor řízený VBarem, už jen proto, že mám na rádiu přesně vidět otáčky a nemusím se nastavovat s procenty...


Přílohy:
Poznámka: Regulátor YGE 160 s governorem řízeným VBarem. Svazek kabelů prochází kolem motoru do rámu. Na silových kabelech je napájeno proudové a kapacitní čidlo, které je shované pod regulátorem.
DSC_3438.jpg
DSC_3438.jpg [ 70.68 KiB | Zobrazeno 1478 krát ]
Poznámka: Před místem pro bezpádlovou jednotku je v rámu poměrně velký prostor naproti výškovkovému servu, kde se dají pohodlně svinout a shovat kabely.
DSC_3443.jpg
DSC_3443.jpg [ 64.68 KiB | Zobrazeno 1478 krát ]
Poznámka: Pohled z leva. Vzadu visí konektory přijímačové baterie. Sice nemám moc rád práci navíc s nabíjením přijímačovek, ale přeci jen se jedná o nejspolehlivější způsob napájení bez jakéhokoliv rušení.
DSC_3426.jpg
DSC_3426.jpg [ 44.57 KiB | Zobrazeno 1478 krát ]
Poznámka: Pohled zprava. Kabely od výškovkového a vrtulkového serva se dají snadno shovat v rámu
DSC_3429.jpg
DSC_3429.jpg [ 42.9 KiB | Zobrazeno 1478 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pát 30.09.2016 17:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4244
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Pěkně učesaný máš logíčko :)
Taky přispěju pár fotkama ze stavby:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/logo_700_2016/

Musím říct, že tohle logo se staví úplně samo. Opravdu jsem si během stavby vzpomínal na zákysy ze 700XX. Tady se prostě vysypal pytlík na stůl a během pěti minut byl zdělanej, ani jsem nestihl fotit :)
No a jak lítá? Prostě přesně tak, jak má logo lítat. Čistě, přesně, zlehka, předvídatelně, na pohodu. Já nejsem žádnej brutální sekáč zleva doprava na dva a půl. Já si na devatenáctset maluju na oblohu :)
Dokonce!! : Vejde se ve fabii zavřít do kufru :) Takže baterku - dvě dávám skoro každej den. Je super.
Ještě se musím ukecat, a hodit ho na váhu. Ale nemám tam nic zbytečně navíc, ani centimetr servokabelu :)

_________________
T14SG
Logo 700XXTREME, MiniProtos, Logo550SX
Osiris II,RCF 80cm Sbach, Discovery Micro F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: sob 01.10.2016 7:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Servokabely jsem taky nakonec zkrátil. I když ne úplně přesně na míru, ale přišly mě opravdu zbytečně dlouhé a v rámu je skutečně hodně místa. To, že se to staví rychle je pravda. Typické Logo - člověk staví a najednou si všimne, že má vlastně hotovo. Mě drželo zpátky jen to focení :)

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: sob 01.10.2016 7:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Tak a hurá na kardan. Tady si Mikado dovolilo další drobný zlepšovák. Ložiska se na trubku kardanu nazalepují, ale ložisko se usadí mezi dva proužky smršťovačky s lepidlem (Speciální smršťovačka s vnitřní plochou pokrytou tavným lepidlem. Používám tenhle typ smršťovačky na zakončení síťek na kabely a nemůžu si ji vynachválit). Jde to docela rychle, nehrozí nebezpečí, že se dostane lepidlo do ložiska a prakticky se eliminuje problém kdy ložisko není nalepeno úplně rovně a "šmajdá", což způsobuje vibrace. I kdyby ložisko nesedělo úplně dokonale, smršťovačka povolí a ložisko si při provozu brzy sedne. Ložiska jsou celkem čtyři, nerovnoměrně rozmístěná, aby se rušily vlastní frekvence trubky kardanu. Menší rozteč ložisek patří směrem k vrtulce.


Přílohy:
Poznámka: Ložiska jsou v plastových domcích na jejichž obvodu jsou "O" kroužky.
DSC_3446.jpg
DSC_3446.jpg [ 31 KiB | Zobrazeno 1451 krát ]
Poznámka: Koncovky kardanu jsou masivní a i když jsou pojitěny příčným šroubem s maticí, Mikádo přesto požaduje nalepení koncovek epoxidem.
DSC_3448.jpg
DSC_3448.jpg [ 19.19 KiB | Zobrazeno 1451 krát ]
Poznámka: Složený kardan připravený na zasunutí do trubky. Při tomto úkonu doporučuji fouknout do trubky trochu mazacího spreje (třeba WD). Je to daleko lepší se pokoušet nazat kroužky nebo trubku vazelínou nebo olejem. Kardan krásně zajede do trubky.
DSC_3460.jpg
DSC_3460.jpg [ 18.27 KiB | Zobrazeno 1451 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: ned 02.10.2016 10:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Ke složení ocasu chybí ještě vpěry a táhlo vrtulky. Ty se nijak neliší od Mikado standardu - karbonové trubky jsou epoxidem zalepeny do plastových koncovek. Koncovky vzpěr jsou opět Mikado typicky vybaveny kulovými čepy, takže se utažením šroubů nijak nekroutí.
Očka táhel jsou s koncovkou táhla spojena dlouhými červíky s vniřním šestihranem.


Přílohy:
Poznámka: Konce karbonových trubek je před zalepením epoxidem třeba zdrsnit smirkovým papírem.
DSC_3463.jpg
DSC_3463.jpg [ 27.85 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Poznámka: Hotvé vzpěry a táhlo vrtulky.
DSC_3464.jpg
DSC_3464.jpg [ 23.82 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Poznámka: Spona ocasní trubky. I když je černá, tak není plastová, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale hliníková.
DSC_3467.jpg
DSC_3467.jpg [ 23.27 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]
Poznámka: Kompletně smontovaný ocas.
DSC_3470.jpg
DSC_3470.jpg [ 36.94 KiB | Zobrazeno 1392 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pon 03.10.2016 8:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Dalším krokem je deska cykliky a její vodítko. Deska cykliky je kompatibilní s řadou XXtreme. Má lepší povrchovou úpravu, případně materiál. Nevím co z toho. Je prostě lesklejší než deska cykliky na XXtremu. Myslím, že pan Buxnowitz říkal, že je nová kulička, která by měla mít lépe držet bezvůlový chod aniž by šla příliš ztuha. Manuál doporučuje před montáží kuličku lehce namazat olejem, aby se rychleji zaběhla. Vodítko je na rozdíl od XXtremu již klasicky plastové a je do rámu přišroubované zavitovou tyčí spojující držáky kanopy. Ty jsou opět jen dva. Opravdu nejsem nadšený když si konstruktéři nedovedou poradit a musí použít držáky čtyři.


Přílohy:
Poznámka: Robustní deska cykliky. Řádně dimenzované jsou i kulové čepy se závity M3 a M4.
DSC_3475.jpg
DSC_3475.jpg [ 26.43 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]
Poznámka: Zajímavé je, že táhla od serv cykliky nejsou stejně dlouhá. Výškovkové táhlo je delší, což dozajista ovlivňuje kinematiku pohybu desky cykliky. Protože by nebyl problém výškovkové servo otočit a udělat táhlo stejně dlouhé jako táhla křidélková, jedná se nepochybně o záměr.
DSC_3476.jpg
DSC_3476.jpg [ 19.36 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]
Poznámka: Vodítko desky cykliky s držáky kanopy.
DSC_3480.jpg
DSC_3480.jpg [ 19.47 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]
Poznámka: Namontovaná deska cykliky s vodítkem.
DSC_3485.jpg
DSC_3485.jpg [ 61 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pon 03.10.2016 13:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Jediné co ještě chybí je rotorová hlava. V tomto případě je konstrukce bližší spíše kelímkům než XXtremu. XXtreme má hlavu a gripy velice masivní, což ve své době sice způsobovalo "WOW" efekt, ale přinášelo i dost dekagramů navíc. Hlava Loga 700 je v podstatě shodná s hlavou kelímků, jen nemá plastové gripy, ale kovové, v tomto případě podstatně přiměřeněji dimenzované. Příčná hřídel, gumy a podložky jsou prostě typicky osvědčený kelímek. Trochu zajímavá jsou ramena gripů, která jsou do gripu zasazena oválným perem a využívají hliníkové kuželové koncovky jako u plastových gripů.


Přílohy:
Poznámka: Hlava, příčná hřídel, gumy a podložky. Kdyby byl kámen černý, byla by hlave k nerozeznání od kelímku.
DSC_3488.jpg
DSC_3488.jpg [ 28.62 KiB | Zobrazeno 1270 krát ]
Poznámka: Smontovaná hlava. Gumy je samozřejmě záhodno namazat tukem.
DSC_3492.jpg
DSC_3492.jpg [ 23.02 KiB | Zobrazeno 1270 krát ]
Poznámka: Grip má předmontovaná radiální ložiska. Ramena gripů jsou pojištěna oválnou drážkou a dvěma šrouby.
DSC_3494.jpg
DSC_3494.jpg [ 24.11 KiB | Zobrazeno 1270 krát ]
Poznámka: Axiální ložiska jsou však dimenzovaná jako v XXtreme řadě.
DSC_3499.jpg
DSC_3499.jpg [ 27.45 KiB | Zobrazeno 1270 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: úte 04.10.2016 13:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Axiální ložiska je vhodné samozřejmě namazat. Narazil jsem na zajímavou vazelínu, která o sobě tvrdí, že je právě pro axiální ložiska určena. Další věcí je diskuse jak klec ložisek otočit. Celá léta jsem otevřenou stranu klece dával směrem k hlavní hřídeli a ač jsem osobně nikdy problém s klecí neměl, podlehl jsem argumentům a klece otočil otevřením směrem ven.


Přílohy:
Poznámka: Speciální tuk na axiální ložiska.
DSC_3509.jpg
DSC_3509.jpg [ 27.46 KiB | Zobrazeno 1213 krát ]
Poznámka: Rotorová hlava komplet s držáky listů
DSC_3514.jpg
DSC_3514.jpg [ 27.66 KiB | Zobrazeno 1213 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pát 07.10.2016 4:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Táhla ke gripům, brzdící kotouček a ramena kompenzátoru a rotorová hlava je kompletní.


Přílohy:
Poznámka: Očka táhel jsou shodná s očky cyklických serv.
DSC_3515.jpg
DSC_3515.jpg [ 20.67 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]
Poznámka: Ramena kompenzátoru jsou obdobně robustní jako očka táhel.
DSC_3503.jpg
DSC_3503.jpg [ 19.56 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]
Poznámka: Stříbrná rotorová hlava je zakončena černým brzdícím kotoučkem, což ji opticky sjednocuje s černým rámem.
DSC_3508.jpg
DSC_3508.jpg [ 14.54 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]
Poznámka: Kompletní rotorová hlava. Mikado dodává stejně jako u XXtreme řady podložky rotorových listů.
DSC_3522.jpg
DSC_3522.jpg [ 53.77 KiB | Zobrazeno 1103 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pon 10.10.2016 14:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
No a prakticky je hotovo. Namontovat hlavní a vrtulkové listy a vše lze finálně napípat. Vzhledem k tomu, že je v Logu VBar, je napípání otázkou několika kroků, protože položky jako poloha bezpádla, smysl točení, smysl kolektivu a podobně nění třeba vůbec nastavovat. Vše je v presetech již nastaveno. Jediné, co bylo třeba oproti návodu trochu upravit, bylo o jednu až dvě otočky zkrátit táhla serv cykliky, aby listy chodily symetricky +/- kolem nuly bez úprav nastavení VBaru.


Přílohy:
Poznámka: Konzola rámu na špičce je docela krátká, takže když se z vrtulníku sundá kanopa a vytáhle zásuvka baterií, celý stroj je výrazně kratší a jak říká Honza Starosta, vejde se i do kufru Fabie.
DSC_3548.jpg
DSC_3548.jpg [ 50.16 KiB | Zobrazeno 993 krát ]
Poznámka: Pohled z leva...
DSC_3546.jpg
DSC_3546.jpg [ 59.09 KiB | Zobrazeno 993 krát ]
Poznámka: ... a zprava
DSC_3564.jpg
DSC_3564.jpg [ 55.91 KiB | Zobrazeno 993 krát ]
Poznámka: Takhle velké je to celé.
DSC_3554.jpg
DSC_3554.jpg [ 39.04 KiB | Zobrazeno 993 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: úte 11.10.2016 7:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Ještě pár detailů. Mikado do stavebnice přikládá držák antének přijímače, který pěkně sedne na ocasní trubku. Přijímačová baterie, případně buffer pack, kdyby byl použit BEC, se pěkně vejde do dutiny nad zadní podvozkové nohy.


Přílohy:
Poznámka: Držák antének.
DSC_3552.jpg
DSC_3552.jpg [ 48.61 KiB | Zobrazeno 947 krát ]
Poznámka: Přijímačová baterie.
DSC_3535.jpg
DSC_3535.jpg [ 63.67 KiB | Zobrazeno 947 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 700 sx
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2016 7:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Teď jen nasadit boudu a... TA-DÁ - Logo 700 je na světě :)


Přílohy:
Poznámka: Z leva.
DSC_3531.jpg
DSC_3531.jpg [ 39.02 KiB | Zobrazeno 883 krát ]
Poznámka: Z prava.
DSC_3557.jpg
DSC_3557.jpg [ 41.44 KiB | Zobrazeno 883 krát ]
Poznámka: Všimněte si pojistných závlaček v čepech držících kanopu, které jsou pro znažší manipulaci vybaveny "O" kroužky. Myslím si, že vzhledem k magnetům držícím kanopu v zadu uzavřenou nejsou závlačky třeba. Dirky pro pro závlačku ale jsou vhodné k utahování a povolování čepů samotných.
DSC_3534.jpg
DSC_3534.jpg [ 73.46 KiB | Zobrazeno 883 krát ]
Poznámka: Nová grafika je evolucí původního XXtremu s "pásovcovou" grafikou.
DSC_3559.jpg
DSC_3559.jpg [ 38.27 KiB | Zobrazeno 883 krát ]

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz