RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Logo 700 sx http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=76463 |
Stránka 3 z 5 |
Autor: | stanikg [ pát 08.07.2016 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx |
Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam Odoslané poštovým holubom |
Autor: | pkotatko [ pát 08.07.2016 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx |
5.2kg nebo 6+kg je docela rozdil. Bude zalezet na osazeni, to je jasne. Xtreme 700 a Goblin 700Comp. se stejnym osazenim a Logo bylo o cca 200-250g tezsi. Pritom bylo takove (alespon pocitove kdyz ho mel clovek v ruce) krehke. Odolnost proti zemi jsem nastesti nezkusil. 700sx se mi libi, byt pro nej asi hned nepobezim. Petr |
Autor: | baui [ pát 08.07.2016 13:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx |
stanikg píše: Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek. Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde. Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý |
Autor: | OPR [ ned 10.07.2016 8:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx |
baui píše: Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek. Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde. Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý Myslím že určitě bude. |
Autor: | Hum4nfrog [ pát 09.09.2016 9:39 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | ||||
Samotná stavba začíná vložením výškovkového a vrtulkového serva do pravé poloviny rámu. K tomu jsou ve stavebnici určeny hliníkové adaptéry pro rozteče šroubů 10 a 11mm. Na bočnici jsou pak našroubovány konzolky kuželového převodu.
|
Autor: | Hum4nfrog [ pát 09.09.2016 17:16 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | ||||
V případě havárie se často ohne ocasní trubka a ta může vylomit rám. Aby se poškození rámu zabránilo a aby bylo uložení ocasní trubky celkově tužší, je do rámu vloženo dvoudílné pouzdro svírající kořen ocasní trubky. Před pouzdrem jsou lůžka pro ložiska kuželového převodu. Pak už jen chybí ložiska hlavní hřídele a je možné sešroubovat obě poloviny horního rámu.
|
Autor: | Hum4nfrog [ sob 10.09.2016 7:22 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||
Stejně jako původní LOGO 700 XX, treme tak i nové logo 700 si zachovává původní koncepci s náhonem předlohového převodu kardanu pomocí ozubeného řemenu. Toto řešení zachovává veškeré výhody pohonu vrtulky kardanem (dlouhá životnost, spolehlivost, vysoká účinnost, necitlivost na změny teploty) a zároveň odstraňuje jeho hlavní nevýhody, které jsou především přenos vysokofrekvenčních vibrací do rámu a možné defekty kuželových ozubených převodů v případě kolizí. Vložený ozubený řemen jen málo snižuje mechanickou účinnost a výrazně tlumí veškeré rázy a vibrace přicházející od vrtulky. V novém konstrukčním uspořádání jsou ložiska vložena do plastové ozubené hřídele a skrz vložky ložisek prochází jen hladká osa, která se zasouvá zvenčí rámu a je pojištěna čtyřmi červíky. Je tak možné vyměnit řemen aniž by bylo nutné půlit rám. (I když ze zkušeností s provozem předchozí verze Loga 700 není výměna řemínku vzhledem k jeho dimenzování prakticky vůbec nutná ani po stovkách startů.)
|
Autor: | Hum4nfrog [ ned 11.09.2016 9:34 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||||
Na řadu přichází spodní polovina rámu a podvozek. Logo 700 má plastový rám rozdělený na horní a spodní polovinu, přičemž v horní polovině je většina elektroniky a převody a spodní slouží k nesení baterií a podvozku. Je tedy určitá pravděpodobnost, že při haváriích typu tvrdé přistání na podvozek bude stačit vyměnit jen spodní část rámu aniž by se musel celý rám složitě rozebírat. Podvozkové nohy jsou standardní Mikado, společné s kelímky a XXtremem.
|
Autor: | Hum4nfrog [ stř 14.09.2016 12:17 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||
Složení horní a dolní poloviny rámu je otázkou chvilky. Díly do sebe pěkně zapadnou a spojuje je po každé straně trojice šroubů. Dále návod nabádá k vložení dvou zbylých cyklických serv, která se jednoduše zasunou z venku do rámu (Na rozdíl od serva výškovkového, které je montováno z vnitřku)
|
Autor: | Hum4nfrog [ stř 14.09.2016 14:50 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||||
Mikado v novém LOGU 700 zachovalo vše co bylo na původním XXTREMU dobré. Hlavní hřídel průměru 14mm a robustní volnoběžka jsou jasným příkladem. Shodná je i autorotační řemenice. Úplně nové je ale hlavní kolo. To původní mělo pro svůj účel až příliš velký průměr a vrtulníku zrovna moc neslušelo. Nové kolo je tedy menší, má stejný modul, ale dostalo větší úhel sklonu boku zubu. Tím se nejen zvýšila únosnost ozubení (zvětšilo se trvání záběru), ale měla by znatelně klesnout i hlučnost soukolí. Mimochodem, pro případ použití extrémně výkonných motorů a obzvláště talentovaných pilotů je možné použít i původní velké kolo, které je přeci jen únosnější (čím větší průměr, tím menší síla na zuby). Rám je pro tuto variantu uzpůsoben. Montáž hlavní hřídele s oběma koly do rámu vyžaduje vložení čepu mezi hlavní a autorotační kolo. Tato operace nebyla nikdy u vrtulníků Mikado příliš oblíbená, z důvodu stísněnosti mezery mezi koly. K LOGU 700 ale Mikado dodává sofistikovaný ořípravek ve formě kousku palivové hadičky , který lze nasadit na šroubovák a čep mezi kola zasunout. I když se jedná o záležitost na první pohled zcela primitivní, zjednoduší pilotovi při stavbě natolik život, že je to až k neuvěření...
|
Autor: | Hum4nfrog [ čtv 15.09.2016 14:20 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | ||||
Axiální sílu ve směru od rotorové hlavy k hlavnímu kolu zachytává svěrná objímka přiléhající k hornímu ložisku, tentokrát jen s jedním šroubem. Spodní konec hřídele je veden třetím ložiskem, jehož šrouby procházejí jak horním, tak i spodním dílem rámu a celek tak nadále vyztužují.
|
Autor: | Hum4nfrog [ pon 19.09.2016 7:35 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||
A jsme u ocasu. Ralf Buxnowitz za 25 let konstruování vrtulníků dospěl k praxi, že vrtulník je třeba konstruovat od vrtulky. Ta je totiž na nejdelším rameni a její hnotnost v podstatě určuje rozložení zbytku hmotnosti celého vrtulníku. Je tedy záhodno postavit vrtulku i s jejím pohonem co nejlehčí. Nejlepšího výsledku co se týče pevnosti ku hmotnosti poskytuje uzavřená skořepina. V Mikadu tedy opět použili osvědčený převod z Loga XXtreme a obalili jej lehkým uzavřeným plastovým domečkem. Celá konstrukce je tedy přísně účelová a kromě nízké hmotnosti se vyznačuje i další výhodou, kterou je možnost zadní převod náležitě mazat tukem, protože je skříň převodů prachotěsná.
|
Autor: | Hum4nfrog [ stř 21.09.2016 12:36 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | ||||
Směrovka je nyní nová, jednodílná, ale částečně lakovaná pro zvýšení čitelnosti ve vzduchu. Smykátko a jeho úhlová páka jsou osvědčené konstrukce převzaté opět z XXtreme 700/800, kde i po létech provozu nedocházelo k neúměrnému zvětšování vůlí. Takže proč mechanizmus měnit
|
Autor: | Hum4nfrog [ čtv 22.09.2016 12:16 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Logo 700 sx | |||||
Když jsem stavěl XXTREME 700 fascinovala mě rotorová hlava vrtulky konstruovaná jako rotorová hlava hlavního rotoru, tzn. s příčnou hřídelí uloženou v tlumících gumách. Jsem přesvědčený o tom, že právě tato konstrukční úprava je příčinou excelentního výkonu vrtulky u tohoto vrtulníku. (I diskuze na Helifreaku označují vrtulku na Logu 700 XXtreme za nejlepší vůbec). Nové Logo 700 tuto vrtulkovou hlavu přebírá beze změny a lze tedy očekávat stejné chování.
|
Stránka 3 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |