RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Logo 700 sx
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=76463
Stránka 3 z 5

Autor:  stanikg [ pát 08.07.2016 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam

Odoslané poštovým holubom

Autor:  pkotatko [ pát 08.07.2016 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

5.2kg nebo 6+kg je docela rozdil. Bude zalezet na osazeni, to je jasne.
Xtreme 700 a Goblin 700Comp. se stejnym osazenim a Logo bylo o cca 200-250g tezsi. Pritom bylo takove (alespon pocitove kdyz ho mel clovek v ruce) krehke. Odolnost proti zemi jsem nastesti nezkusil. :D
700sx se mi libi, byt pro nej asi hned nepobezim.
Petr

Autor:  baui [ pát 08.07.2016 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

stanikg píše:
Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam

Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek.

Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde.

Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý :)

Autor:  OPR [ ned 10.07.2016 8:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

baui píše:
Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek.

Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde.

Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý :)


Myslím že určitě bude.

Autor:  Hum4nfrog [ pát 09.09.2016 8:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Konečně jsem se po dlouhé době dostal ke stavění (Musím přiznat, že mám už docela absťák...) Tak snad to bude odsýpat... :)

První jsou na řadě serva. Podobně jako kluci v tričkách s křídly na zádech jsem sáhl po značce JR :D
Parametry cyklických serv jsou 17,8 kg cm při 7,4V a 0,06 s/60°
a serva vrtulkového 7,5 kg cm při 7,4V a 0,03 s/60°

Přílohy:
Poznámka: Tahle serva jsou novinka letošní sezóny. Lehká, silná, poměrně dostupná a značka by měla být dostatečnou zárukou spolehlivosti.
DSC_3309.jpg
DSC_3309.jpg
[ 27.49 KiB | Zobrazeno 3946 krát ]

Poznámka: Klasické Mikado servopáky s JR tisícihranem. Cyklické kuláky jsou M3.
DSC_3311.jpg
DSC_3311.jpg
[ 18.02 KiB | Zobrazeno 3946 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ pát 09.09.2016 9:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Samotná stavba začíná vložením výškovkového a vrtulkového serva do pravé poloviny rámu. K tomu jsou ve stavebnici určeny hliníkové adaptéry pro rozteče šroubů 10 a 11mm. Na bočnici jsou pak našroubovány konzolky kuželového převodu.

Přílohy:
Poznámka: Odlitky bočnice je dobré před motáží prohlédnout a srazit některé ostré hrany.
DSC_3314.jpg
DSC_3314.jpg
[ 39.51 KiB | Zobrazeno 3926 krát ]

Poznámka: Namontované adaptéry serv.
DSC_3316.jpg
DSC_3316.jpg
[ 36.5 KiB | Zobrazeno 3926 krát ]

Poznámka: Vrtulkové a výškovkové servo včetně servopák.
DSC_3318.jpg
DSC_3318.jpg
[ 43.71 KiB | Zobrazeno 3926 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ pát 09.09.2016 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

V případě havárie se často ohne ocasní trubka a ta může vylomit rám. Aby se poškození rámu zabránilo a aby bylo uložení ocasní trubky celkově tužší, je do rámu vloženo dvoudílné pouzdro svírající kořen ocasní trubky. Před pouzdrem jsou lůžka pro ložiska kuželového převodu. Pak už jen chybí ložiska hlavní hřídele a je možné sešroubovat obě poloviny horního rámu.

Přílohy:
Poznámka: Poloviny pouzdra ocasní trubky a ložiska kuželového pastoru. (Pastorek se mi z obrázku někam odkutálel :))
DSC_3320.jpg
DSC_3320.jpg
[ 25.65 KiB | Zobrazeno 3888 krát ]

Poznámka: Pravá polovina rámu před přiklopením levou polovinou.
DSC_3322.jpg
DSC_3322.jpg
[ 57.58 KiB | Zobrazeno 3888 krát ]

Poznámka: Ložiska hlavní hřídele lze snadno měnit i v sešroubovaném rámu.
DSC_3323.jpg
DSC_3323.jpg
[ 43.45 KiB | Zobrazeno 3888 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ sob 10.09.2016 7:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Stejně jako původní LOGO 700 XX, treme tak i nové logo 700 si zachovává původní koncepci s náhonem předlohového převodu kardanu pomocí ozubeného řemenu. Toto řešení zachovává veškeré výhody pohonu vrtulky kardanem (dlouhá životnost, spolehlivost, vysoká účinnost, necitlivost na změny teploty) a zároveň odstraňuje jeho hlavní nevýhody, které jsou především přenos vysokofrekvenčních vibrací do rámu a možné defekty kuželových ozubených převodů v případě kolizí. Vložený ozubený řemen jen málo snižuje mechanickou účinnost a výrazně tlumí veškeré rázy a vibrace přicházející od vrtulky.
V novém konstrukčním uspořádání jsou ložiska vložena do plastové ozubené hřídele a skrz vložky ložisek prochází jen hladká osa, která se zasouvá zvenčí rámu a je pojištěna čtyřmi červíky. Je tak možné vyměnit řemen aniž by bylo nutné půlit rám. (I když ze zkušeností s provozem předchozí verze Loga 700 není výměna řemínku vzhledem k jeho dimenzování prakticky vůbec nutná ani po stovkách startů.)

Přílohy:
Poznámka: Plastová hřídel s kuželovým ozubením a ozubenou kladkou s vložkami, osou a řemenem.
DSC_3328.jpg
DSC_3328.jpg
[ 28.57 KiB | Zobrazeno 3850 krát ]

Poznámka: Ozubený řemen se montuje do již sešroubovaného rámu.
DSC_3334.jpg
DSC_3334.jpg
[ 28.65 KiB | Zobrazeno 3850 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ ned 11.09.2016 9:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Na řadu přichází spodní polovina rámu a podvozek. Logo 700 má plastový rám rozdělený na horní a spodní polovinu, přičemž v horní polovině je většina elektroniky a převody a spodní slouží k nesení baterií a podvozku. Je tedy určitá pravděpodobnost, že při haváriích typu tvrdé přistání na podvozek bude stačit vyměnit jen spodní část rámu aniž by se musel celý rám složitě rozebírat. Podvozkové nohy jsou standardní Mikado, společné s kelímky a XXtremem.

Přílohy:
Poznámka: I spodní polovina rámu je složena jen ze dvou plastových dílů ve kterých je vedení zásuvky baterií.
DSC_3337.jpg
DSC_3337.jpg
[ 45.4 KiB | Zobrazeno 3789 krát ]

Poznámka: Na každé straně spodku rámu jsou namontovány zarážky zásuvky baterií.
DSC_3338.jpg
DSC_3338.jpg
[ 39.41 KiB | Zobrazeno 3789 krát ]

Poznámka: Standardní podvozek Mikado. Nicméně i zde došlo k drobnému vylepšení: Zátky ližin mají vroubkované dříky a stačí je jen narazit bez zalepování.
DSC_3344.jpg
DSC_3344.jpg
[ 30 KiB | Zobrazeno 3789 krát ]

Poznámka: Zkompletovaný spodní díl s podvozkem, který by měl stačit vyměnit v případě tvrdších přistání.
DSC_3347.jpg
DSC_3347.jpg
[ 36.38 KiB | Zobrazeno 3789 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ stř 14.09.2016 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Složení horní a dolní poloviny rámu je otázkou chvilky. Díly do sebe pěkně zapadnou a spojuje je po každé straně trojice šroubů.

Dále návod nabádá k vložení dvou zbylých cyklických serv, která se jednoduše zasunou z venku do rámu (Na rozdíl od serva výškovkového, které je montováno z vnitřku)

Přílohy:
Poznámka: Kompletní rám.
340.jpg
340.jpg
[ 45.05 KiB | Zobrazeno 3705 krát ]

Poznámka: Křidélkové servo.
344.jpg
344.jpg
[ 48.85 KiB | Zobrazeno 3705 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ stř 14.09.2016 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Mikado v novém LOGU 700 zachovalo vše co bylo na původním XXTREMU dobré. Hlavní hřídel průměru 14mm a robustní volnoběžka jsou jasným příkladem. Shodná je i autorotační řemenice. Úplně nové je ale hlavní kolo. To původní mělo pro svůj účel až příliš velký průměr a vrtulníku zrovna moc neslušelo. Nové kolo je tedy menší, má stejný modul, ale dostalo větší úhel sklonu boku zubu. Tím se nejen zvýšila únosnost ozubení (zvětšilo se trvání záběru), ale měla by znatelně klesnout i hlučnost soukolí. Mimochodem, pro případ použití extrémně výkonných motorů a obzvláště talentovaných pilotů je možné použít i původní velké kolo, které je přeci jen únosnější (čím větší průměr, tím menší síla na zuby). Rám je pro tuto variantu uzpůsoben.
Montáž hlavní hřídele s oběma koly do rámu vyžaduje vložení čepu mezi hlavní a autorotační kolo. Tato operace nebyla nikdy u vrtulníků Mikado příliš oblíbená, z důvodu stísněnosti mezery mezi koly. K LOGU 700 ale Mikado dodává sofistikovaný ořípravek ve formě kousku palivové hadičky :), který lze nasadit na šroubovák a čep mezi kola zasunout. I když se jedná o záležitost na první pohled zcela primitivní, zjednoduší pilotovi při stavbě natolik život, že je to až k neuvěření...

Přílohy:
Poznámka: Nové hlavní kolo v kombinaci s osvědčenými momponentami.
346.jpg
346.jpg
[ 43.9 KiB | Zobrazeno 3755 krát ]

Poznámka: Smontovaná hlavní hřídel. Volnoběžku bylo jako vždy třeba naplnit řádně tukem.
353.jpg
353.jpg
[ 22.31 KiB | Zobrazeno 3755 krát ]

Poznámka: "Přípravek" pro montáž čepu mezi klavní a autorotační kolo.
362.jpg
362.jpg
[ 18.42 KiB | Zobrazeno 3755 krát ]

Poznámka: I když je místa málo, šlo to skoro jako po másle :)
358.jpg
358.jpg
[ 65.27 KiB | Zobrazeno 3755 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ čtv 15.09.2016 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Axiální sílu ve směru od rotorové hlavy k hlavnímu kolu zachytává svěrná objímka přiléhající k hornímu ložisku, tentokrát jen s jedním šroubem. Spodní konec hřídele je veden třetím ložiskem, jehož šrouby procházejí jak horním, tak i spodním dílem rámu a celek tak nadále vyztužují.

Přílohy:
Poznámka: Svěrná objímka a třetí ložisko hlavní hřídele.
365.jpg
365.jpg
[ 21.38 KiB | Zobrazeno 3689 krát ]

Poznámka: Svěrná objímka nad horním ložiskem.
366.jpg
366.jpg
[ 31.38 KiB | Zobrazeno 3689 krát ]

Poznámka: Domeček třetího ložiska hlavní hřídele lze snadno nasunout do smontovaného rámu.
367.jpg
367.jpg
[ 26.09 KiB | Zobrazeno 3689 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ pon 19.09.2016 7:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

A jsme u ocasu. Ralf Buxnowitz za 25 let konstruování vrtulníků dospěl k praxi, že vrtulník je třeba konstruovat od vrtulky. Ta je totiž na nejdelším rameni a její hnotnost v podstatě určuje rozložení zbytku hmotnosti celého vrtulníku. Je tedy záhodno postavit vrtulku i s jejím pohonem co nejlehčí. Nejlepšího výsledku co se týče pevnosti ku hmotnosti poskytuje uzavřená skořepina. V Mikadu tedy opět použili osvědčený převod z Loga XXtreme a obalili jej lehkým uzavřeným plastovým domečkem. Celá konstrukce je tedy přísně účelová a kromě nízké hmotnosti se vyznačuje i další výhodou, kterou je možnost zadní převod náležitě mazat tukem, protože je skříň převodů prachotěsná.

Přílohy:
Poznámka: Zcela nová skříň převodů vřídele vrtulky. Zajímavé je, že ložiska jsou umístěna v ocasní trubce, která je nasunuta v úzké štěrbině plastové skříně. Skříň tak může být velice krátká a trubka ji navíc vyztužuje.
373.jpg
373.jpg
[ 35.68 KiB | Zobrazeno 3614 krát ]

Poznámka: Převody v prachotěsné skříni je možné řádně mazat.
375.jpg
375.jpg
[ 31.15 KiB | Zobrazeno 3614 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ stř 21.09.2016 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Směrovka je nyní nová, jednodílná, ale částečně lakovaná pro zvýšení čitelnosti ve vzduchu.
Smykátko a jeho úhlová páka jsou osvědčené konstrukce převzaté opět z XXtreme 700/800, kde i po létech provozu nedocházelo k neúměrnému zvětšování vůlí. Takže proč mechanizmus měnit :)

Přílohy:
Poznámka: Menší a jednodílná lakovaná směrovka.
377.jpg
377.jpg
[ 34.46 KiB | Zobrazeno 3529 krát ]

Poznámka: Smykátko a úhlová páka pocházejí z řady XXtreme.
380.jpg
380.jpg
[ 33.51 KiB | Zobrazeno 3529 krát ]

Poznámka: Připraveno na montáž rotorové hlavy.
383.jpg
383.jpg
[ 30.66 KiB | Zobrazeno 3529 krát ]


Autor:  Hum4nfrog [ čtv 22.09.2016 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 700 sx

Když jsem stavěl XXTREME 700 fascinovala mě rotorová hlava vrtulky konstruovaná jako rotorová hlava hlavního rotoru, tzn. s příčnou hřídelí uloženou v tlumících gumách. Jsem přesvědčený o tom, že právě tato konstrukční úprava je příčinou excelentního výkonu vrtulky u tohoto vrtulníku. (I diskuze na Helifreaku označují vrtulku na Logu 700 XXtreme za nejlepší vůbec). Nové Logo 700 tuto vrtulkovou hlavu přebírá beze změny a lze tedy očekávat stejné chování.

Přílohy:
Poznámka: Příčná hřídel a tlumící gumy. Tak má vypadat konstrukce vrtulky. Gumy je samozřejmě záhodno řádně namazat tukem
386.jpg
386.jpg
[ 27.95 KiB | Zobrazeno 3465 krát ]

Poznámka: I šrouby příčné hřídele jsou řádně dimenzované.
389.jpg
389.jpg
[ 19.54 KiB | Zobrazeno 3465 krát ]

Poznámka: Gripy jsou klasicky Mikado plastové, což poskutuje jednak další tlumení a jednak značnou odolnost při škrtnutí o zem.
391.jpg
391.jpg
[ 19.6 KiB | Zobrazeno 3465 krát ]

Poznámka: Kompletní rotorová hlava vrtulky.
393.jpg
393.jpg
[ 22.61 KiB | Zobrazeno 3465 krát ]


Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/