Autor |
Zpráva |
Mikes
|
Napsal: pon 12.03.2012 11:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.9.2011 Příspěvky: 2
|
Ahoj, mate nekdo uz tohohle benzinaka? Zkusenosti? Docela bych G30ku poridil jako trainera na akro.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
doctor_
|
Napsal: úte 31.12.2013 16:42 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.11.2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Praha-východ
|
Zdravím ve spolek, rád bych se s vámi podělil o svoji novou radost - už od jara jsem přemýšlel co bude můj "projekt" na letošní zimu. Během roku jsem toho celkem dost přečetl a nakonec jsem si řekl, že to zkusím s benzínem, i když vím jaká úskalí s tím souvisí. Technika mě ale baví, tak to snad nějak půjde. Konečná volba padla na Radikal G30 v2 FBL s motorem Zenoah 290EI PUH (29ccm) v combo tuningu od HWC. Výbava je tato: ================= Rot. listy: MS Composit RAPID 690mm Listy VR: MS Composit 106mm Serva cykliky: Align DS615 Servo plynu: Align DS620 Servo VR: Align DS655 Bezpádlo: VBar Silverline 5.3 Pro Senzor governoru: Stator Gator BEC: Jeti Max Bec 2D Palubní napájení: GensACE LiPo 2S 2600 mAh Zapalování: Elektronické (CDI) HWC Karburátor: Walbro 990 Hmotnost bez paliva bude kolem 4,9 kg, s palivem cca 5,2 kg - tedy alespoň to tak zatím podle aktuálního vážení vypadá. Pár fotek ze stavby jsem dal na Rajče - budu je průběžně doplňovat. Jsem jeden z těch, které stavba a technika baví, nikam nespěchám - momentálně mi chybí nějaká bižuterie, takže pokračování bude v průběhu ledna. Obecně je kvalita kitu velmi dobrá, ale našel jsem i drobnosti, které mohou celkový dojem trochu kazit. Např. plastová část "šroubového nastavení" délky táhla VR není žádný strojařský skvost - nakonec jsem ji vyrobil z hliníku. Druhou věcí je plastové vedení táhla VR na smykátku - nyní je celá mechanika VR pěkně přesná, ale uvidíme po pár letových hodinách... Létám velkou akro a postupně se snažím prokousávat k soft 3D, na což by výkon této heli měl stačit - uvidíme... Pokud máte někdo zkušenosti s benzinovou heli, rád se od vás "ochytřím" (tipy/triky, na co si dát pozor, apod.) . Létání zdar a vše nej do Nového roku.
_________________ T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator VBar, DX8, Phoenix
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: stř 01.01.2014 9:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Gratuluju k novému přírůstku a značkuju téma. Doufám, že v popisu zkušeností budeš pokračovat. Benzínová 700ka mne hodně zajímá, právě na velkou akro. Tak ať se daří Martin
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
ronin
|
Napsal: stř 01.01.2014 15:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 6.7.2013 Příspěvky: 118 Bydliště: Praha
|
Ja jsem mel prekopaneho Trexe 600 s Zenoahem 20cm a bohuzel, na 3D akro ani nahodou, tak uvidis, jak se to bude chovat s 29ccm. Jedine doporuceni zahod Jeti Max BEc a kup Gryphona apod. Ja bych pro napajeni elektroniky pouzil dve A123 bez Becu.
_________________ Protos, Goblin 700
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: stř 01.01.2014 16:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Jo, s těma LiFe taky souhlasim. Mám to tak na Velotce při shodných servech napřímo a funguje to bezproblémů. Akorát nemám A123, ale Nanotech 3000mAh, ale to už je detail.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: stř 01.01.2014 16:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
A aka bola cena kitu a cena motoru? Odkial si kupoval?
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
doctor_
|
Napsal: čtv 02.01.2014 13:51 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.11.2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Praha-východ
|
ronin: Nárůst výkonu proti 20ccm by měl být znatelný, videa vypadají celkem slibně - ale uvidíme... Napájení na LiFe jsem původně také plánoval, ale na HF se řešily nepříjemné problémy se zapalováním při poklesu napětí. IgorGSM: Kit byl za 900USD, modifikovaný motor 700USD. Bral jsem přímo od výrobce - prodává prostřednictvím http://www.heli-world.com. Motor v základu ("obyč" Zenoah) není tak drahý, ale cena naskočí za jeho modifikace/tuning. V současnosti to dělají v USA 3 firmy.
_________________ T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator VBar, DX8, Phoenix
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: čtv 02.01.2014 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Počkat, Ty chceš z jednoho zdroje napájet jak palubní elektroniku, tak i zápalko? Čoveč, asi bych se toho bál, že to bude dělat neplechu. Tušim, že jsem někde četl o problémech při společném napájení, myslím, že to dotyčnému úplně shazovalo přijímač. Zkusim to dohledat, kde jsem to viděl.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
doctor_
|
Napsal: čtv 02.01.2014 15:44 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.11.2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Praha-východ
|
Tenhle problém jsem zatím nikde nezachytil. V zásadě by to ale mělo být OK. Mám v plánu dvě napájecí větve z BECu do Vbaru a jednu pro zapalko. BEC dává trvale 12A, ve špičce 20A - myslíš, že bude problém? Dík, za dohledání...
_________________ T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator VBar, DX8, Phoenix
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: čtv 02.01.2014 21:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Tak zatim jen tohle, kdy jsm vyzvídal něco málo teoretického využití nového OSmaxe http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=61828#p1037071Tenhle příspěvek a pár dalších. Ještě jsem to někde kdysi četl a tam dotyčný řešil problémy v letadle. Ale já už na diskuse o letadlech dlouho nekoukám, tak teď nevim ani zda to bylo tady, nebo na jiném diskusnim foru a nemůžu to najít. Ještě si zkusim vzpomenout. Jinak tam byly problémy dva. Byl to model letadla z počátku letectví a pro nedostatek místa měl přijímač a zápalko na sobě a místo jen na jednu baterku, takže společné napájení. Ani nejsem schopen říci, zda tam nebyla ještě 35MHz, nebo už 2,4GHz.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
doctor_
|
Napsal: čtv 02.01.2014 21:58 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.11.2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Praha-východ
|
Díky za info. Toto vlákno jsem tenkrát také celé četl. Problémy byly, pokud vím, hlavně na 35MHz, ale je pravda, že i při využití 2,4GHz se pochopitelně doporučuje dát zapalování a přijímače co nejdál od sebe (podobně jako u reglu). Jinak v el. instalaci dochází k záměrnému nepřímému propojení zapalování a bezpádla - impulsy pro govik jdou ze zapalování - pro el. zap. benzin. motorů je to dokonce doporučená kombinace (pokud to zapalko umožňuje). Pokud jde o to magneto a CDI, co se tam řešilo, tak magneto je v podstatě Zenoah "default" bez ohledu na objem motoru. CDI se dává kvůli úspoře hmotnosti (jak u RC style, tak PUH verzí motorů) a možnosti změny předstihu v závislosti na otáčkách (je to předprogramováno). Magneto má ze své podstaty předstih stále stejný, což má negativní dopad na startování motoru a nižší výkon motoru při vysokých RPM - nastavení předstihu je kompromis obojího. Toť teorie a zkušenosti jiných, které jsem zaznamenal, uvidíme, jaká bude praxe...
_________________ T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator VBar, DX8, Phoenix
|
|
Nahoru |
|
|
ronin
|
Napsal: pát 03.01.2014 12:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 6.7.2013 Příspěvky: 118 Bydliště: Praha
|
Z vlastni zkusenosti oddel napajeni zapalka a elektroniky, kazda vetev at ma svoji baterku. Ja jsem taky udelal ze zacatku jednu vetev a obcas se mi stavalo, ze se tam neco indukovala a zacala mi lehce oscilovat serva.
_________________ Protos, Goblin 700
|
|
Nahoru |
|
|
Lada1
|
Napsal: pát 03.01.2014 20:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 25.3.2012 Příspěvky: 912
|
na helifreaku maji benzinari hodne rozsiren Jewel RC generator
_________________ Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
|
|
Nahoru |
|
|
doctor_
|
Napsal: sob 04.01.2014 13:14 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.11.2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Praha-východ
|
To ano, ale je to váha navíc, kterou nechci - baterie tam je vždy také.
_________________ T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator VBar, DX8, Phoenix
Naposledy upravil doctor_ dne ned 05.01.2014 13:34, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
seltino
|
Napsal: ned 05.01.2014 9:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.3.2011 Příspěvky: 2522 Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
|
jak velkou nadrz na benzin ten vrtulnik ma? spotreba paliva - letovy cas?zivotnost motoru? zajimaji me naklady na jeden let. dik
_________________ MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|