Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 188 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 16:42 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2010
Příspěvky: 1676
Bydliště: Brno
Obrázky: 17
Tak že by bylo lepší dát 14z pastorek ?

_________________
Logo 550 SE , Blade 230S with custom belt, DX8


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 16:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6312
Bydliště: Dubai, UAE
Pokud ti to takhle vyhovuje, nepocitujes nebo nevadi ti pokles otacek, tak to nech. S vetsim pastorkem ti poleze nahoru proud, takze i spotreba. Pokud ale ti poklesy otacek vadi, dej vetsi pastorek a sniz krivku. Pozor ale na proudove zatizeni regultoru. Nevim jaky mas, nevim kolik ti tam tece ted.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 18:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 709
Bydliště: Brno
Přesně jak píše pkoťátko - 14z bude větší proudové zatížení. Teď jsem se díval do logu, takže při 2100 ot/min mi helijive 120 otevírá (PWM) na 88 procent při proudech 90 až 110 A při kulaté akrobacii, pokles otáček nebyl zaznamenán.

Tak to, Petře, prostě tak nech, při tvých letech jsem sluchem změnu otáček nezaznamenal. A holt nesmíš vylétat baterky až do mrtě. Btw, myslím si, že lidé z Mikáda věděli, co dělají.

Pastorky mám taky nakoupené, ale spíš kvůli případnému užití 550kových listů.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 18:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
BoŠ pise:
"Jestli se nepletu, jedná se o bezkomutátorový synchronní motor, takže se snaží udržet otáčky dané kV, dokud mu stačí výkon, tzn. proud, který odvisí od odporu vinutí - to jen pro první přiblížení, problematika je trochu složitější."

Ano vlastne to som chcel, asi spatne som dal otazku. Problematika je zlozitejsia, lebo napatie sa stale zmeni. Na to som bol zvedavy, ci sa znizuje KV kvoli zatazenia motora, ak beriem, ze napatie zostava konstantny.
Takze motor sa snazi udrzat KV aj pocas zatazenia tym, ze bere viac prudu, samozrejme do hranici svojho vykonu.
A ked beriem idealny pripad, ze napatie sa nezmeni (co v praxi tak neni), potom ten motor svoje predpisane KV otacky udrzi.

Napatie nabytej baterky pod zataz klesne asi na nominalnu hodnotu tych 3.7V na cell. Preto pocitam teoreticky s 22.2V na 6S.
A ked beriem, ze uz mam vybitu baterku na dve tretini (a uz koncim lietanie), a vtedy baterka dava asi 3.5V/cell pod zatazom(normalny let nie lopping), tak je to na 6S 6x3.5=21V.
Potom: 21Vx1100KVx13T lomeno 153z= 1963 otacok rotora
To by mal udrzat az do vycerpania dve tretiny kapacity baterky (pri normalneho letu)Logo 550 s pinion13T.
1963 otacok zodpoveda 94 % otvoreny regl. s governorom!

To znamena, ak mame presne skalibrovanu vysielacku s regulatorom, mozeme davat az 94% otvorenia pre governor, a zachovame si celu dobu lietania otacky. Iba pri tvrdsich manevrov na konci letu mozeme ocakavat vacsi zapadavanie otacok. A to uz zalezi aj na kvality baterky.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne pon 30.03.2015 20:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 19:32 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2010
Příspěvky: 1676
Bydliště: Brno
Obrázky: 17
BoŠ píše:


Tak to, Petře, prostě tak nech, při tvých letech jsem sluchem změnu otáček nezaznamenal. A holt nesmíš vylétat baterky až do mrtě. Btw, myslím si, že lidé z Mikáda věděli, co dělají.

.


Ok. Nechám to tak . Díky všem.

_________________
Logo 550 SE , Blade 230S with custom belt, DX8


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 21:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
prtka tu som pytal na tie otacky, nepovedal som, ze 13T nie je dobre. Je velmi dobre!
Ja mam 12T. Pre Logo500/550SE ked tam mas 600mm lopatky plati, ze treba ist na plny vykon. To znamena minimalne na 85% otacky. A teraz som ako-tak vypocital, ze mozeme pouzivat aj 94-95% otacky.
S tym 12T mozem max tocit okolo 1800-1850. Skusil som pomalobezne otacky okolo 1500, heli lietal ale velmi zapadavali otacky pri loppingu. Som aj zlakol, ze niekde bude chyba, ale potom som zvysil otacky, teraz mam okolo 1700 a vsetko ok. 8 minut lietam, baterka by vydrzal aj 9.
Ked by si tam dal pastorok 14T a isiel by si iba na 80% otacky, bolo by este horsie.
Ked ides na 550 mm lopaty, potom mozes dat 14T.
A ked mas 600 lopaty a ti staci 1800 rpm a chces ziskat minutu, minutu a pol letoveho casu naviac, mozes tam davat 12T.

Dost ludi pouziva 12T:
http://www.helifleet.com/mikado-logo-500-se/i1306
Tie udaje o rpm su niektore falosne.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 22:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 709
Bydliště: Brno
helipali píše:

Napatie nabytej baterky pod zataz klesne asi na nominalnu hodnotu tych 3.7V na cell. Preto pocitam teoreticky s 22.2V na 6S.
A ked beriem, ze uz mam vybitu baterku na dve tretini (a uz koncim lietanie), a vtedy baterka dava asi 3.5V/cell pod zatazom(normalny let nie lopping), tak je to na 6S 6x3.5=21V.


Není to tak, mrkni na grafy, které zde dal pkoťátko. Pokles napětí odpovídá zátěži, ale aby bylo napětí stále 3,7V si neumím představit. Pokud by to tak bylo, tak asi bude špatně navržený pohonný řetězec, nebo měkké baterky.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 0:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Dobre. Potom ta nominalna hodnota napatia baterky, teda tych 22.2V je zlaty stred, dobre vychodisko. A pri vypocte pribliznych max. rpm mozeme na to spoliehat.
Napriklad ked mam 13T (Logo550SE) viem, ze mozem dosiahnut 2075 rotorove otacky. Ked mam 12T potom 1915 otacky. A potom nastavim regulator s governorom, ako to najviac vyhovuje.
Kontronik odporuca, aby sme volili taky prevod, aby regulator bol otvoreny najmenej na 80%. To znamena, ze mozeme mat viac otvoreny regl. Do konca aj na 100%. Len vtedy governor uz velky vyznam nema.
A potom, ze kde je ta hranica pre governor 85, 90 alebo 94 % kde este dokonale alebo aspon dostatocne kompenzuje klesajuce napatie nad tym mozeme polemizovat.
To suvisi aj od regl, ako pkotatko pisal, a suvisi aj od baterky, ci je to mekke alebo tvrde.

A preco je nominalna hodnota 1S LIPO je 3.7V? Ved dobijame na 4.2V. Preto, lebo pocas zatazenia napatie baterky najviac zdrziava prave na urovni tych 3.7 Voltov.

Napatie v baterke pocas prevadzky nie je konstantny, ako v siete. Prave preto existuje ta nominalna hodnota. Ako zaklad, pre vypocty.

Mimochodom ani siet nie je konstantny, ale zmeny tam su zanedbatelne pre elektricke stroje. (niekedy nie)

Logo 550SE tiez by sa dalo pouzivat na 12S s povodnym motorom a prevodom. Len treba kupit HV regulator a otvorit max na 50% (Aby sa ten motor neodpalil a vrtulnik nerozpadol)
Potom ovela lepsie bude drzat otacky, governor bude mat z coho kompenzovat. Potreboval by to 2500 mAh kapacitu 12S s vybijacim prudom najmenej 60C. Kolko vazi taka baterka? Vyskusa to niekto? Asi nie. 100A HV regulator je moc tazke tiez. Lebo tie Ampery by tam zostali.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 5:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 709
Bydliště: Brno
Ano, nominál 3,7V je při zatížení, v mém případě 35C. Jak dlouho je takhle motor zatěžován? Krátkodobě, v časech max. sekund. Ještě jednou se mrkni na logy pkoťátka.

Co se týká použití motoru na 6S na 12S, tak bych to neriskoval, u brushless motoru je motor řízen pulsně plným napětím, takže by se mohlo vinutí prorazit, nejedná se o klasický lineární ss regl, který si můžeš ideálně představit jako odpor (btw. i klasické ss regly jsou většinou spínané).
Přestavba na 12s musí zahrnovat kromě změny reglu (pokud tam už nemám HV :D ) i změnu motoru na motor s nižším kV, převody hodit na M1, změnit převodový poměr - prostě udělat z toho plnohodnotnou 600vku.

_________________
MC-20HOTT,ImperiumD,RCF Sbach 1,2m,MXS 64",T-Rex500DFC+BDSX,LOGO550SE+Spirit,Goblin570+Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 7:52 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2010
Příspěvky: 1676
Bydliště: Brno
Obrázky: 17
helipali píše:

Logo 550SE tiez by sa dalo pouzivat na 12S s povodnym motorom a prevodom. Len treba kupit HV regulator a otvorit max na 50% (Aby sa ten motor neodpalil a vrtulnik nerozpadol)


Jen taková drobnost . Mikado připouští na 550tce jen 2100ot/min. kvůli gripům které jsou menší jak u 6ti stovky.

_________________
Logo 550 SE , Blade 230S with custom belt, DX8


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 8:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6312
Bydliště: Dubai, UAE
Souhlas. Pokud provoz na vetsi pocet clanku, tak Logo 600 ( listy 600mm ) lita bud na 10S nebo na 12S.
Overene kombinace jsou
12S/3300mAh, motor 450KV, prevod 106/13-14 pastorek, 80A regulator
10S/4000mAh, motor 560KV, prevod 106/12 pastorek, 80A regulator
Logo 600 litam. Mam tam 10S4000mAh, motor 560KV, prevod 106/12, regl Kontronik HeliJive 120, otacky 1700-2200, otevreni reglu je 56-73%.

K vypoctu otacek je lepsi pouzit rovnou kalkulator. Docela presne sedi napriklad tento :
http://heli.dacsa.net/calcv3/

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 9:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2011
Příspěvky: 465
Bydliště: Tísek, Ostrava
Ten odkaz na vypocet pouzivam na pc take, ale verze pro android mi nefunguje

_________________
Spektrum DX6i, TREX600ESP - Hughes 500, LRP S10 Blast TX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 11:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
BoŠ píše:
Co se týká použití motoru na 6S na 12S, tak bych to neriskoval, u brushless motoru je motor řízen pulsně plným napětím, takže by se mohlo vinutí prorazit, nejedná se o klasický lineární ss regl, který si můžeš ideálně představit jako odpor (btw. i klasické ss regly jsou většinou spínané).

Vztahuje na 600mm listy:
prtka píše:
Jen taková drobnost . Mikado připouští na 550tce jen 2100ot/min. kvůli gripům které jsou menší jak u 6ti stovky.


Tie su dolezite veci, treba zapamatat. Tak sa ucime, kazdy vie nieco ovsem nikto nevie vsetko.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 11:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
pkotatko píše:
Logo 600 litam. Mam tam 10S4000mAh, motor 560KV, prevod 106/12, regl Kontronik HeliJive 120, otacky 1700-2200, otevreni reglu je 56-73%.

A preco funguje Logo 600 pri 56% otvoreny regl? Lebo je tam este stale tych 25 V napatia. A to je sila.
Zase motor pre Logo 600 s 560KV ma vykon a krutiaci moment aj pri nizsich otackach uplne inde.
Preto ma Logo 600 tu obrovsku vyhodu, ze ma siroke pasmo tych pouzitelnych otacok.

Logo 550 SE s 600mm listamy mozes tocit iba v pasme 1650-2000rpm. A na 1650 uz potrebujes 12T pinion. Na 2000 13T. Lebo musis pouzivat skoro max. vykon motora.

(Chcel som tocit 500 SE na 1500 otacky , do konca s 625 alebo 630 listamy, ale ani s 600 listamy neide akrobacia. Na to by som potreboval 10T pinion, ale take neexistuje. Alebo iny motor. Proste ten motor 1100KV ma dostatocny krutiaci moment a vykon len nad 85% otvorenia regl pri 6S baterky)

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne úte 31.03.2015 14:26, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Logo 550 sx alebo se
PříspěvekNapsal: úte 31.03.2015 14:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.10.2003
Příspěvky: 319
Jinak luxusní je 550sx s rapidama 550. Listy jsou pěkný plácačky (vpodstatě jen zkrácené 600) a heli létá skvěle na 1800 a 2000ot, regulátor je otevřen jen na 60% a governor na kontroniku funguje skvěle. Žere to i trávu okolo letiště, ale létá to skvěle.
Na druhý let jsem nasadil Zealy 550 a neskutečný rozdíl - s otáčkamam jsem musel jít na 2000 a 2200, governor již nic moc, ale papá to cca o 15% méně.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 188 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz