Switch to full style
Opravdu větší kousky.
Odeslat odpověď

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 26.11.2014 14:45

stanikg píše:Takze dnes konecne nastavene logo 550 zalietane za to velmi dakujem TomiXl inak by som sa natrapil riadne . Na akych otackach lietate ja mam zatial 2000 governon ale podla rad tomiho chcelo by to ist hore aspon na 2100 .mam 14 pin na motore a 153 motor scorpion reg yge 90 lv .ake otacky lietate vy .


Logo 550SE,
listy 603 mm,
Scorpion HK III 4025-1100 KV,
13z/153z
HeliJive 120+
GensAce 4400mAh 35C

Governor 1850,2000 a 2100ot/min
létám na spotřebovaný náboj, délka letu při kulaté akrobacii cca 7 min (spotř. 3000 mAh),
max. proudové špičky běžně 100A, max. špička za 9 letů byla 150A,
max. proudová špička BEC byla 9A.

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 26.11.2014 18:18

Jde i z T-Rex 600 karbonova, ma prum. 22mm a jde snadno upravit.

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 26.11.2014 18:20

Když dáváte na Logo 550 SX hl.ozub. kolo s modulem M1.0 T106 jaky davate pastorek na 1100kv motor?

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 26.11.2014 18:56

Nelze zpřevodovat.
Už jsem si tím prošel a vrátil se zpět k 153z 0,7M.
Psal jsem o tom ve vlákně o Kontroniku.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=107&t=56554&start=195#p1110077
tady to začíná a postupně jsem se dopracoval k tomu, že to s dostupnym pastorkem nejde.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=107&t=56554&start=195#p1110544
a tady jsem se dopátral problému.

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 26.11.2014 20:30

JiRas píše:Máte někdo verzi 550SE? Tedy s listy 603mm. Zajímalo by mě, jaký pastorek používáte a jaké otáčky točíte na hlavním rotoru.

Nejraději lítám 2000ot. , pastorek 13z . ( kulaté akro , Tic-toc ...), čas až 6min..

Re: Logo 550 sx alebo se

ned 29.03.2015 11:09

22.2V, 1100 KV, 13T, 153z hlavne kolo. A 2000 otacky. Potom regulator mas otvoreny na 100%?

Re: Logo 550 sx alebo se

ned 29.03.2015 16:13

Na 95 % ...

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 12:11

(22.2x1100x13) :153=2075 -to su teoreticke 100% otacky. Potom 95%=1971. Co nie je daleko od 2000.
Otackomer nemam, preto pytam:
Ked vrtulnik je vo vzduchu (myslim na vysenie) a motor je pod zatazom, potom dosiahne rotor pri 100% otvoreneho regulatora tie 100% teoreticke otacky?

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 12:55

Nedosahne, resp. dosahne jen ze zacatku letu, protoze napeti baterie pada s vybijenim. Tim spadnou i otacky pokud si regulator v governor modu nema kam sahnout. Pokud tam ten prostor je, tak otacky drzi. Pokud tam neni nebo je to nastavene na krivku, pak otacky klesaji.
Na obrazku je hodne zacatecnicky let s T550 na 6S baterku. Regl Jive 80 s governorem. Vsimni si jak ta cervena krivka leze postupne nahoru se snizujicim se napetim. To je PWM, jinymi slovy otevreni regulatoru nutne k tomu aby udrzel konstantni otacky.
T550.jpg

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 13:36

To viem. Nemyslel som tak. To som pytal, ze teoreticke (vypoctove) max. otacky motor dosiahne iba v behu naprazdno, alebo pod zatazom vo viseni?

Ale ked sme pri tom, tak aka je skusenost? Na kolko percent mozem regulator pri governor maximalne otvorit, aby do konca lietania udrzal rovnake otacky? 85%, 90%, 95%?

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 14:33

Pokud pouze pocitas VxKV/prevod tak to pod zatezi tam odchylka urcite bude. Kolik to nevim.
Pro governor se bezne dava 20% prostoru. Takze nastaveni plynu na cca. 80% Ale zalezi i na typu regulatoru.

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 15:04

Ano, ked dam vo vysielacke 100% otvorenia, vtedy musi byt aj regulator na 100% otvoreny. Niekedy nie je to tak.
Aby som mal priestor pre govik viac ako 90% otvorenia nedam, tiez si myslim.
A ten teoreticky vypocet otacok KV krat napatie, tiez si myslym, ze sa znizi o par percent aj pri mierneho zatazenia.
Pri uvedenia KV by mali aj uviest, ze pri akej mieri zatazenia (vykonu) motora je platne.
Nieco take, ze otacky naprazdno a otacky za zatazenia.
Napriklad KV v chodu naprazdno a KV pri odovzdania vykonu.

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 15:27

helipali píše:(22.2x1100x13) :153=2075 -to su teoreticke 100% otacky. Potom 95%=1971. Co nie je daleko od 2000.
Otackomer nemam, preto pytam:
Ked vrtulnik je vo vzduchu (myslim na vysenie) a motor je pod zatazom, potom dosiahne rotor pri 100% otvoreneho regulatora tie 100% teoreticke otacky?


Nabitá baterka má naprázdno 4,2V/čl., takže do vylítání na 1/3 kapacity je napětí šestičlánku v rozmezí 25,2V až 22,2V. Samozřejmě záleží na Ri paku a přechoďácích. A výpočet je hned trochu jinde (25.2x1100x13) :153=2355 -to su teoreticke 100% otacky (byť naprázdno)

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 15:33

helipali píše:Ano, ked dam vo vysielacke 100% otvorenia, vtedy musi byt aj regulator na 100% otvoreny. Niekedy nie je to tak.
Aby som mal priestor pre govik viac ako 90% otvorenia nedam, tiez si myslim.
A ten teoreticky vypocet otacok KV krat napatie, tiez si myslym, ze sa znizi o par percent aj pri mierneho zatazenia.
Pri uvedenia KV by mali aj uviest, ze pri akej mieri zatazenia (vykonu) motora je platne.
Nieco take, ze otacky naprazdno a otacky za zatazenia.
Napriklad KV v chodu naprazdno a KV pri odovzdania vykonu.



Jestli se nepletu, jedná se o bezkomutátorový synchronní motor, takže se snaží udržet otáčky dané kV, dokud mu stačí výkon, tzn. proud, který odvisí od odporu vinutí - to jen pro první přiblížení, problematika je trochu složitější.

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 30.03.2015 15:37

90% pro governor je malo. Pocitej s tim, ze potrebujes kompenzovat pokles napeti baterie a take musis mit prostor pro kompenzaci pri ruznem zatizeni. Zrovna tak cim mas mekci baterku, potrebujes pro governor vetsi prostor ke kompenzaci.

Logo 600 na 10S krivka plynu 46%
logo 46.jpg
Odeslat odpověď