Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Outrage heli
PříspěvekNapsal: stř 12.03.2014 10:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Po nějakých zkušenostech a něčem odlétaném chci shrnout pár poznatků pro případné zájemce, jelikož se na bazarech začínají objevovat častěji, než do posud.
Tento příspěvek bude užitečný možná jednomu, dvěma lidem, kteří nad těmito stroji uvažují, ale i tak snad splní svůj účel.

Nejdůležitější informace je, že Outrage skončilo s výrobou a díly již pomalu dochází.

Tato informace je dle mne nejdůležitější pro případné zájemce. Především proto, že se tyto bazarové stroje, ač v dobrém stavu, s ohledem k této skutečnosti, prodávají za poměrně vysoké ceny. Stále se nějaké díly dají sehnat, některé jdou použít od jiných výrobců, nebo jako tuning třetí strany. Některé ale prostě nejsou.
Něco se dozvíte tady: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=607372

Moje zkušenost je s Velocity 50 ve verzi FBL a Fusion 50, který létám jako pádlovku (zkoušel jsem i FBL s hlavou přendanou z Velotky).

Velotka má u mne vylétáno 10l paliva.
Z počátku jsem velice bojoval s vibracemi. Koupil jsem jí za hezkou cenu z druhé ruky, nicméně zprovoznění mne stálo skoro jednou tolik v náhradních dílech. Evidentně to byl otloukánek, do nějž se investovalo minimum pro udržení v provozu.
Výměna tak obnášela hlavní a příčnou hřídel, hlavu, gumy, osu vrtulky, všechny ložiska hnacího ústrojí, volnoběžku, startovací unašeč. V průběhu hledání příčin vibrací jsem také poztrácel několik šroubků, které nejspíše nebyly zalepeny.
Řešení bylo jediné, kompletní rozborka a nové složení se zalepením.
Co se týče letových vlastností, po seřízení je to velice příjemný stroj. Vzhledem k tomu, že je to můj první spalovák, jsem trochu bojoval s motorem a hlavně si musel zvyknout, že nemám neomezeně výkonu.
Paradoxně zjišťuji, že mi začínají některé obraty jít lépe, než když jsem vše řešil plnym kolektivem a spoléhal jsem na výkon motoru.
Velotka je stabilní, nezaludná, perfektně autorotuje. Vše je samozřejmě dáno také výbavou a seřízením.
Výhradu mám snad jen k ovládání vrtulky, které je velmi dlouhé, s přepákováním a všechny vůle se sčítají a pak k velmi úzké a pevné stavbě, která přenáší vibrace.
Osazení:
3xDS610 - spokojen
DS620 (plyn) - spokojen
DS655 (vrtulka) - spokojen
R6303SB - super
Spirit - nadšen
Nanotech LiFe 2S 3000mAh - super
TT53 Redline - spokojen, trocha výkonu navíc by neškodila, seřizování trochu složitější
Outrage výfuk - spokojen
PushGlow - super
Bekra 20%nitra - spokojen
TB 600 - spokojen, v plánu Edge 603 (623)


Fusiona jsem pořídil s vyhlídkou na zkrácení na listy 550mm a provoz na 6S a také pro shodnost většiny dílů s Velotkou a tím snazší opravitelností.
Koupil jsem ho také z druhé ruky ve verzi FB, o něco dráž, nicméně v téměř perfektnim stavu a s hromadou dílů.
Narychlo jsem ho rozchodil na 10S, na což ho provozoval i předchozí majitel a odzkoušel.
Letové vlastnosti mne velice překvapily. Heli byla neskutečně citlivá a svižná a velmi rychlá. Pro pořádek dodám, že nastavení hlavy bylo nejostřejší možné.
V této kombinaci mi přišlo úplně nesmyslné jí provozovat. Troufnu si říci, že 10S, HK4025-630, pastorek 14z a listy TB 600 je to dimenzováno pro jakékoli 3D létání a musí to stačit každému. Alternativa pohonu s 12S mi pak příjde opravdu šílený.
Osadil jsem následně motor HK4025-1100 Mikado Edition (pozor, tento motor má narozdíl od klasiky Škorpíka díry M3 a bylo tedy třeba upravit i lože motoru), beterii Gens Ace 6S 4500mAh 25C, regl je JIVE 80+ HV, listy KOK 550 (tyto listy mají nesmyslně široký kořen a nejdou tak sklopit do držáku, což neskutečně komplikuje přepravu a drásá mi nervy).
Kombinace ostrého ladění FB hlavy a FBL listů dělá z Fusiona opravdovou bestii.
Citlivý a okamžitě reagující na řízení, trochu komplikovanější při přistání, kde musím přepínat na výrazná expa. V letu se projeví každá nepřesnost a nutí to člověka stále řídit.
Přesně proto jsem tuto heli chtěl.
Při zkouškách s FBL hlavou a rozumnějším laděním je to parádní polétání a s 6S pohonem naprosto dostačující pro soft 3D.
Naměřené špičky z jLogu jsou většinou do 100A, maximum jsem zatím měl 110A při zarážečce. Průměrný odběr je pak při dopředném letu a velké akro do 50A max.
Létám zhruba 4:30 a dobíjim 2250mAh. Alarm nastavený na 2000mAh + přistání.
Osazení:
3xDS610 - spokojen
GY520 + SH1290MG - spokojen
R617 - spokojen
JIVE 80+ HV, jLog+alarm - super
HK 4025-1100 Mikado + 14z pastorek - spokojen
Gens Ace 6S 4500mAh 25C - super
KOK 550 - nespokojen, nejdou zkolopit do držáku

Závěr je tedy následovný.
Obě heli jsou letově velmi příjemné a dobře přizpůsobivé požadavkům pilota.
Pokud létáte bezpečně a nepadáte, jsou tyto heli stále ještě dobrá volba.
Kutil, experimentátor, nebo někdo dobře zásobený díly se nemusí bát ani do budoucna.
Pro nějaké učení, nebo pro agresivní piloty by tyto heli letově jistě vyhověly parádně, ale rizikům bych se již raději vyhýbal.
Při případném nákupu pak zkuste usmlouvat slevu a argumentujte nedostupností dílů, případně berte pouze heli se zásobou NOVÝCH dílů. Toto si ověřte, jelikož sebenší deformace hřídelů, nebo hlavy se projevuje značnými vibracemi.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Outrage heli
PříspěvekNapsal: stř 12.03.2014 15:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
Pěkně sepsané.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Outrage heli
PříspěvekNapsal: čtv 13.03.2014 7:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Po přečtení svého příspěvku jsem došel k názoru, že bych měl původního majitele Fusiona více pochválit.
Z textu to dostatečně nevyznělo.
Domluva byla perfektní a to i přes průběžné zádrhele a heli byla opravdu téměř v dokonalém stavu.
Rád bych tedy poděkoval uživateli "AUDINO"
Více takových kolegů modelářů.

Jinak včera přibylo dalších 5 testovacích letů.
Jedna baterka komplet provisená a odběr 29A.
Jedna baterka jen osmičky ve volnějšim stylu, odběr 32A.
Velká akro po obloze, odběr 40A, špičky do 62A.
Brutální lomcování v podobě mého neumělého 3D, odběr 45A, špičky 100A, maximum 112A.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Outrage heli
PříspěvekNapsal: čtv 13.03.2014 12:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.10.2010
Příspěvky: 214
Bydliště: Žacléř okr. Trutnov, ČR
Moc hezký čtení, jen vize do budoucna není optimistická. :(

_________________
Outrage Fusion50+HC3-SX,Protos470/MVVS+Spirit,Swift II,DX8,XrayT2/009,Phantom4+Huawei M3


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz