Na Protose som obratil smer otacania vrtulky tiez a konkretne u Protosa a u mna
je lepsie tak, ze remen taha najprv vodiacu kladku, potom pastorok, takze opacne, ako povodne. Hladkejsi chod, mensia vibracia.
Ako pkotatko pise, vrtulka moze byt na pravej a na lavej strane a moze tocit do lava a do prava, co sa tyka ucinnosti vrtulky, rozdiel na rc modeloch sa spoznat neda. ................ No, na heline s pravotocivym hlavnym rotorom je lepsie, ak vrtulka je na pravej strane, lebo tym padom prave lozisko je viac zatazene radialne a lave axialne, oba loziska dostavaju svoje teda.
Ked by vrtulka bola na lavej strane, lave lozisko by vyfasovalo maximalne radialne i axialne zatazenie. ............ Su iba take drobnejsie rozdieli v tom, ze akym smerom toci a na ktorej strane sa nachadza vrtulka, ktore sa tykaju predovsetkym mechanizmus a pohon. Aerodinamicke zmeny su zanedbatelne.