RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Trex 600N problém s palubným napätím
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=59470
Stránka 1 z 3

Autor:  chavier [ úte 09.07.2013 2:00 ]
Předmět příspěvku:  Trex 600N problém s palubným napätím

Zdravím všetkých na tomto fórev heli komunite. Priznám sa, že toto fórum už sledujem nejaký ten mesiac a články a diskusie mnohých z vás mi dali hodne. Teraz ma však trápi problém, na ktorý som tu nenašiel dostatočnú odpoveď (alebo som slabo hľadal). Tak snáď sa niekto nájte, kto radou pomôže. Mám Trex 600N, motor OS Max 55 Hyper, serva na cyklike Align DS610, vrtuľka Savox 1290MG, servo plynu Futaba S5132, napajanie palubnej elektroniky je Align B6T 2 in 1, ktoré ako som sa správne dopátral má výstup 5,8V na príjmač/servá a 1,5V na žhavenie, bezpádlová jednotka Microbeast vo verzii 3.0.8 -6.1 a príjmačové akku používam dvojčlánok 2200 mAh 30C. Problém je v tom, že niekde je zrada, ktorá mi pri jednom lete dokáže tak vycucať baterku, že tak ako mi pri plne nabitej batérii na začiatku svietia na napájani B6T všetky diódy, t.j. červena, oranžová a dve zelené, tak po vylietaní jednej nádrže mi svieti už len tá posledná červená.Čiže čo štart to nová baterka. Pri posledných letoch som si všimol, že mi ostala svietiť len červená dióda a to som mal vylietanú len polovicu nádrže, dokonca pri jednom lete som takmer prišiel o heli, pretože sa zachovala akoby jej vypadlo komplet napätie na príjmači alebo servách, pretože motor išiel zrazu do volnobehu (tak mám nadstavený fail safe) a servá boli úplne mimo..proste heli robila vo vzduchu nečakané pohyby a cca z 25 metrov sa prepadla takmer na 5 metrov, keď sa zrazu chytila a podarilo sa mi ju zastabilizovať a urýchlene pristáť. Vadu baerky vylučujem, pretože som skúšal viac rovnakých akku, taktiež dokonca aj akku 2500 mAh(na tom som takmer stratil heli), elektroniku B6T mám aj na druhej heli Raptor50 nitro, to je ovšem pádlo a tam dám na tie príjmačové akku bez problémov 4 lety. Čítal som, že nároky na akku sú pri bezpádle vyššie ako na pádle, ale že by bolten Microbeast až taký nenažratý ??? ..Prípadne kde by mohla byť závada ?..Heli sa po zapnutí chová normálne, inicializácia prebehne v poriadku, servá držia a necukajú, hodnoty v Microbeaste by mali byť podľa údajov serv nadstavené v poriadku, myslím tým frekvencie a pod. Páky zo serv mi nejdu nikde nejak ťažko, myslím tým, že nedrhnú. Nelietam žiadnu 3D akro, pretože na také veci lietam príliš krátko ani nie rok, takže keď mám teraz takú spotrebu na napätí pri vise, osmičkách piruetách či jednoduchých obratoch, tak čo potom pri akro ?... A ešte jedna zaujímavosť, keď dám po lete baterku na tester tak mi z pôvodných 8,4 V ukáže tak 8,15 až 8,19 čiže žiadny extra pokles a na nabíjačke ukáže zostatkovú kapacitu na úrovni 80 percent, čiže problém je niekde asi v ampéroch, ktoré vznikajú niekde veľmi veľké a neviem kde. 6havenie funguje OK, nažhaví a po pár sekundách vypne.

sorry za slohovú prácu ale v skratke sa mi to nejak nedalo napísať , keďže som chcel problém popísať čo najpresnejšie a aj to čo ja z môjho pohľadu ako možnú príčinu vylučujem.

Autor:  2952 [ úte 09.07.2013 7:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Snad mě někdo opraví..ale já myslím, že problém bude v měření.. Align B6T neznám....ale nemůže být jednotka špatně nastavena? A nebo chyba v ní? A co by se stalo, kdybys varování o napětí ignoroval a "letěl nasucho" dál?

Autor:  bonis [ úte 09.07.2013 7:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Ahoj, předně napíšu, že spalováky nelítám a tak nevim, kolik by si to mělo normálně vzít. Ale Bestii ano a tou to podle mne nebude.
Všeobecně je trochu zvýšený odběr u bezpádla, ale nemělo by to být rozdíl 4:1.
Teda pokud na tom Rapovi nemáš analog serva a nesrovnáváš to s digi+bezpádlo. Ale ani pak by to snad nemělo být tak markantní.
Předpokládám, že tu baterku z Rexe jsi zkusil v Rapovi, aby jsi vyloučil, že je vyměklá.
První co bych doporučil je zkontrolovat teplotu serv po letu. Pokud tam budou nějaký mega odběry, musí se to protopit na některym srvu.
Podezření bych měl na vrtulkový. Přegyrovanej ocas, velký odpor vrtulky za běhu a podobně. To servo maká furt a pokud je tam nějakej problém, bude žrát jako otesánek.
Pak bych zkusil prohodit ty B6T z druhého vrtulníku, jestli neni problém v tom.
Napadá mne ještě zkusit zapnout heli, nenastartovanou a nechat jí po dobu průměrného letu na stole, jen hýbat pákama a sledovat úbytek napětí na aku.
Nevim, jestli Ti to nějak pomůže, ale takto bych to zkoušel já.
Hodně štěstí.
Martin

PS: Nějak se mi taky nezdá ten výsledek z nabíječky.
Pokud je vybito jen 20%, pak je buď slabá (měká) baterka, nebo špatně měří to zařízení.
Ten případ s propadem může být něco jiného, kdyby Ti totiž vypadlo napájení, už nebude síla ani pro to servo plynu, aby šlo do FailSafe. Tohle vypadá spíš na ztrátu signálu, než na výpadek napájení. Ale můžu se plést, tak mne někdo opravte :wink:

Autor:  OPR [ úte 09.07.2013 8:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

No tak pokud jsi psal, že jsi prohazoval různé baterky a výsledek byl cca stejný, máš o možnost, kdy je co špatně, méně.

To Align napájení paluby bych moc dál nepokoušel a snažil se jej co nejdříve nahradit. Můžeš mít vevnitř někde horší spoj, malinkej přechoďáček a po zahřátí při zvýšeném odběru kdy se to ohřeje za určitou mez, Ti to začne signalizovat jako úbytek napětí na palubě.

A pokud nejseš elektrofajnšmekr, tohle asi nevykoumáš. Proto bych se toho zbavil.

Autor:  pkotatko [ úte 09.07.2013 8:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Jsou tam dve protichudne veci.
Ten Align BEC ukazuje ze baterka je prazdna a ona ma pritom cca 80% jak pises. Bezpadlo si vezme malinko vic, protoze serva jsou trochu vice zatizena ale rozhodne ne v nasobcich. Muzeme se bavit o narustu cca 20%.
Takze :
1) zkontroloval bych teplotu serv jak pise Bonis. Tim vyloucis nejaky zasadni problem ve spotrebe.
2) zjisti, kdyz das nabitou baterku a udelas jeden let, kolik do ni zpatky nabijes. Kdyz to bude do 500 mAh je vsechno v poradku. Vic by si paluba vzit za jeden let asi nemela. V tom pripade je problem v tom Align BECu.

Ten Align BEC uz byl zdrojem problemu u par lidi. Do nitra bych dal 4S NiCd nebo 2S LiFe naprimo bez BECu. Pro zhaveni mit zdroj zvlast jako soucast pozemniho vybaveni.

Autor:  IgorGSM [ úte 09.07.2013 9:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Tiez lietam 600N a bezpadlo MSH Brain a na heli mam Align 2in1. S jednou baterkou 2S 2200mah spravim 4 - 6 startov. Nelietam hard 3D ale velku akro po celej oblohe :mrgreen:
Ak som spravne pochopil tak po dolietani ti svieti len jedna ledka (cervena) ale baterka ta testeri ukaze ze je skoro plna. Ked ju odpojis a pripojis spat tak zase svietia vsetky led? Alebo kedy zacnu svietit zase vsetky?

Ale podme spat k rieseniu problemu, Align 2in1 ma tu malu krabicku s ledkami a zhaviacim tlacitkom na celkom tenkom kabliku ktory sa mohol vplyvom vibracii uklepat a nema dobry kontakt alebo druha moznost ze ju mas zle umiestnenu a zatieklo ti do nej palivo takze rozobrat, vycistit s izopropylom a prespajkovat.
Dalsia vec je ze su to len informacne ledky a vypinac je robeny ze ked ho rozopnes tak vtedy zapnes palubne napatie preto aj keby si tam tu krabicku vobec nemal tak to nemoze ovplyvnit palubne napatie ale vplyvom toho zatecenia ti to mohlo vyskratovat.

Takze zhrnutie:
Rozobrat, vycistit, prespajkovat a ked nepomoze tak kupit novu 2in1 za 64USD.

Autor:  chavier [ úte 09.07.2013 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

2952 píše:
Snad mě někdo opraví..ale já myslím, že problém bude v měření.. Align B6T neznám....ale nemůže být jednotka špatně nastavena? A nebo chyba v ní? A co by se stalo, kdybys varování o napětí ignoroval a "letěl nasucho" dál?


varovanie o napätí som nechtiac ignoroval, pretože som o ňom nevedel, keďže som lietal s plne nabitou akku a takmer som pri prvom lete cca po 4-5 minútach stratil heli, keď to zrazu na chvíľu úplne vysadilo. Skúsim krabičku na BECu rozobrať a skontrolovať voľným okom kábliky alebo prípadné zatečenie od paliva.

Autor:  chavier [ úte 09.07.2013 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

bonis píše:
První co bych doporučil je zkontrolovat teplotu serv po letu. Pokud tam budou nějaký mega odběry, musí se to protopit na některym srvu.
Podezření bych měl na vrtulkový. Přegyrovanej ocas, velký odpor vrtulky za běhu a podobně. To servo maká furt a pokud je tam nějakej problém, bude žrát jako otesánek.
Hodně štěstí.
Martin :wink:


RX mám Futabu 10CG a RX v heli zásadne tiež len originál Futaba, žiadne FASST klony, pokiaľ by som mal vrtuľkove servo pregyrované tak by mi klepal chvost a to sa nedeje, chvost drží rovno,v RX mám zisk v Head locku 20 až 25 percent, mením to podľa sily vetra keď je veterno a chvost uteká tak viac a zase naopak menej.

Autor:  Maxipes [ úte 09.07.2013 12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Me prijde, ze bys moh mit nekde uklepanej drat (napajeci), drzi na poslednim vlasku a kdyz zatahnou serva tak je na nem velkej ubytek, kterej BEC vyhodnoti jako vybito. Taky by to moh byt konektor mezi BEC a lipo, doufam ze tam neni ten originalni malinkej cervenej. Pri tom poklesu se muze resetovat prijimac, kterej jeste v posledni kreci stahne mtor na volnobeh. Kdyby se restartoval beast tak uz asi nenabehne - zkousel sem ho zapnout v nastartovany heli a neinicializuje se, blika cervene a nefunguje.

Dalsi moznost, ze se nevypne zhaveni (i kdyz indikace rika ze nezhavi). Zkus nastartovat a pak odpojit kabel ke svicce. Jestli to bude stejny. Ale tahle moznost mi prijde jako min pravdepodobna vzhledem k tomu, ze na nabijecce je 80% zustatek kapacity.

Me T600N s beastem zere kolem 300mAh za jeden let (vcetne zhaveni), ale nemam tu 2in1 vec (ktery bych se mimochodem co nejdriv zbavil).

Autor:  bonis [ úte 09.07.2013 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

chavier píše:
RX mám Futabu 10CG a RX v heli zásadne tiež len originál Futaba, žiadne FASST klony, pokiaľ by som mal vrtuľkove servo pregyrované tak by mi klepal chvost a to sa nedeje, chvost drží rovno,v RX mám zisk v Head locku 20 až 25 percent, mením to podľa sily vetra keď je veterno a chvost uteká tak viac a zase naopak menej.

Futabu Ti chválím, taky jí mám a tam bych asi opravdu problem nehledal. Teď nechci vyvolávat nějakou debatu o vysílačích, jen konstatuji své zkušenosti a vylučuji možný problém.
Přegyrování tedy padá také. Zeptat jsem se musel, nevím, jak na tom jsi s nastavením heli a už jsem viděl lidi lítat s kmity ocasu odhadem 10° a byly mi schopní tvrdit, že si to nastavili sami a perfektně.
A co ten volnej chod vrtulky? Ať už náhon, přepákování, nebo unašeče. Dost často se stává, že vrtulka chodí v klidu bez jediného zadrhnutí, ale po roztočení se roztáhnou ložiska v gripech a pomalu s tim nejde hnout.
Proto zkontrolovat tu teplotu serva.
Jinak jak už tady někdo psal, pokles napětí tak, aby zkolaboval přijímač (tušim že někda kolem 3,8V???) by nutně vyřadil i Bestii a ta Ti nenaběhne, pokud hýbeš páčkama, nebo pokud není heli v klidu, aby se zkalibrovaly senzory. A to jsi v tu chvíli zaručeně páčkama hýbal a heli se hroutila k zemi. Stejně by to nestihla. Nikdy jsem to neměřil, ale určitě je to něco kolem 10s, spíše víc, než všechno odbliká a za tu dobu by byla heli na zemi několikrát.

Nicméně, jak už psali ostatní, je podivné, že bec ukazuje vybito a nabíječka nabito.
Ještě jeden nápad. Nemůže se ten bec přehřívat?

Autor:  Arcicorsa [ úte 09.07.2013 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

No já si nemohu pomoct ale pokud ti při tom "výpadku palubního napětí" jeli serva do FailSafe jak jsi to popsal tak to určitě nebylo palubním napětím :wink: .... Proč jedou serva do FailSafe? Protože nemám signál.... Ovšem to že nemáš signál může být i tím že třeba Align 2in1 (spínaný BEC pracující na x kHz) může rušit přijímač.. Už jsem se setkal s tím že telemetrie Hitec se nesnesla s GT5.1 (pravděpodobně odfláklé odrušení napájení MCU), ukazovala pořád nesmyslné palubní napětí, stačilo vypnout GT a bylo vše OK, nakonec se deaktivovala kontrola palubního napětí a dotyčný létá... Takže bacha na to, všechno se vším se nemusí snést viz EMC (elektromagnetická kompatibilita)...

Autor:  FrenkyL [ úte 09.07.2013 15:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Zbavil bych se toho Align bazmeku, u některých kusů je to celkem klasický chování, občas třeba stačí špatně klepnout do tý krabičky s ledkama a ukazuje to hovadiny ... koukni třeba na youtube, nejsi v žádným případě sám, je toho tam plno :) Je spousta mnohem lepších řešení, jak napájet... a sundavat kvůli žhavení kabinu, nebo si žhavení vytáhnout na bok, to už o moc práce navíc není :)

Autor:  chavier [ pát 12.07.2013 1:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

takze konektory na vsetkych prijmacovych akku a BECu vymenene za 3,5mm..vnutorny odpor bateriek je v poriadku..taktiez prechodove odpory v kabelazi ci k BECu alebo potom od neho do tej mudrej krabicky, ci dalej k prijmacu...nikde ziadny utraseny kabel..spoje pevne..po rozobrati krabicky kde je vypinac a tie ledky vsetko suche, nic zatecene od nitra, spoje premerane, ziadny studeny spoj pohladovo ..ostal som potom uz len skumat vypinac a jeho chod som trochu upravil a aj kontakty a drahu po ktorej sa pohybuje..teraz ide naozaj dost ztuha, takze uvidime co to urobi vo vzduchu...v klude sa do chovalo normalne..aj ked som po om hodne klepal, taktiez ked som zatazoval serva..vsetky pky chodia lahko, takisto aj vrtulkove servo a aj cely prevod az na vrtulku..cize v sobotu sa uvidi.. ..a vlastne potom somcelu tuto proceduru urobil aj na Rapiku...

Autor:  Troll [ pát 12.07.2013 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

pkotatko píše:
Ten Align BEC uz byl zdrojem problemu u par lidi. Do nitra bych dal 4S NiCd nebo 2S LiFe naprimo bez BECu. Pro zhaveni mit zdroj zvlast jako soucast pozemniho vybaveni.

Já, i kdybych koupil zcela nového nepoužitého Trexe, tu jednotku bych okamžitě zahodil, ještě před prvním použitím, a udělal přesně to, co radí pkotatko. NiCd anebo LiFe. Z baterek dva samostatné přívody do přijímače, a máš navždy pokoj. Žádné bádání , potíže a nejistota že Ti to při příštím letu spadne. :wink:

Autor:  raging [ ned 14.07.2013 8:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trex 600N problém s palubným napätím

Moje zkušenosti s tímto zařízením 2+1 jsou naprosto opačné.Provozoval jsem ho na dvou spalovácích 600 a 700 k naprosté spokojenosti.Za ty čtyři roky na obou heli žádný problém.Pohodlné žhavení,žádné debilní žhavítko :evil: prostě pohoda.Faktem je,že svazek vodičů,který vede z regulátoru do ovládací krabičky s ledkami je hodně zranitelný; nesmí se při instalaci různě lámat a šponovat.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/