RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Ikarus ECO 16
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=55632
Stránka 1 z 3

Autor:  karlosmikos [ stř 30.01.2013 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Ikarus ECO 16

Ahoj podařilo se nám s kolegou poskládat přes zimu ze starších dílů tuhle mašinku. Dneska proběhl první zálet. Skládáme to z pro nás dostupných dílů takže lowend a náš první počin v téhle velikosti heli:-) Zítra to trochu nafotím a možná bude i video ze záletu.

setový motor a regulátor
gyro GA250
10ti článek 1700mAh NICD(2*)

Kdyby se někomu doma válely nějaké zbytky po téhle heli, hlavně náhradní listy (i dřevěné) sem s nimi(možno i za drobnou úplatu)

Autor:  karlosmikos [ stř 30.01.2013 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

první sekundy ve vzduchu

http://youtu.be/Um8M37ERth0

Autor:  karlosmikos [ ned 03.02.2013 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Ahoj potřeboval bych poradit jak je nejlepší nastavit 5 ti bodovou křivku plynu a náběhu listů a swashmix na DX6i.

Sám jsem si nastavil křivku plynu na 0-60-70-80-90 a náběh listí na 0-25-50-75-100, rozsah úhlů (měřeno originál Ikarus měrkou) mi ukazuje -5 až +11 st.

Teď jsme hledal na netu a třba na heli pohotovosti je návod na nastavení T500 a tam je doporučená křivka plynu 0-85-85-85-85.

A dále swashmix mám nastavený na Aile -60,Elev -60, Pitch +85, ale zdá se mi to líné, musím dávat plnou výchylku kniplu při srovnání ve visu.

Zajímá mně doporučené nastavení pro 2D a polosymetrické listy.

Předem díky za radu.

Autor:  Milošek [ ned 03.02.2013 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Jestli máš křivku kolektivu 0-100 a úhly -5 až +11,tak je to mechanicky špatně nastavený.Je potřeba aby v nulové pozici kniplu kolektivu bylo 0 stupňů náběh listů.Teď tam bude pravděpodobně +3 stupně.
Takže by to chtělo nastavit táhla od serv na desku cykliky příp.od cykliky nahoru tak,aby tam byla ta nula.Potom podle měrky náběhu listů nastavit ve vysílačce ve swash mixu hodnotu pitch tak,aby při plném kolektivu bylo na listech +12 a -12 stupnů.Ta hodnota která tam bude je individuální a záleží na délce páky serv.Potom natočit listy podélně s ocasní trubkou a při nulovém kolektivu a plné výchylce páky křidélek nastavit hodnotu aile ve swash mixu tak,aby byl náběh listu 8 stupňů.To samé udělat s příčně natočenými listy a upravit hodnotu elev.Pak si můžeš upravit křivku kolektivu třeba 40,40,50,75,100 pro normal a 0,25,50,75,100 pro stunt. Křivku plynu potom pro normal třeba 0,70,70,75,85 a pro stunt 90,80,75,80,90. Pakliže to bude točit hodně tak nastavit menší hodnoty throtle pro oba režimy a naopak.Ty hodnoty jsou jen informativní.

Autor:  karlosmikos [ ned 03.02.2013 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Bylo mi jasne ze mam ten nabeh posunty, dik za srozumitelny navod.

Autor:  karlosmikos [ pon 18.02.2013 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

když nastavuju páky serv, aby to bylo v půlce plynu na nulovém náběhu, musím mít ve swash mixu jaké hodnoty??

Autor:  Milošek [ ned 24.02.2013 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Teoreticky nemusíš.Ale pak ti nebude reagovat kolektiv na pohyb kniplu.Je zbytečné dělat věci co nejsložitěji.Ta hodnota na to nemá vliv. tou si pak jen nastavuješ max a min. uhly kolektivu.

Autor:  Troll [ ned 24.02.2013 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Milošek píše:
Jestli máš křivku kolektivu 0-100 a úhly -5 až +11,tak je to mechanicky špatně nastavený.Je potřeba aby v nulové pozici kniplu kolektivu bylo 0 stupňů náběh listů.Teď tam bude pravděpodobně +3 stupně.

Já si naopak myslím, že je to pro polosymetrické listy nastaveno celkem správně. Pokud to není vrtulník primárně na akrobacii, tak nevidím sebemenší důvod, proč by měl mít ve středu kolektivu nulu. Právě naopak, s takovým nastavením jak tam má teď , se mu bude létat daleko příjemněji.

Autor:  karlosmikos [ ned 24.02.2013 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

No ja to pochopil tak ze s krivkou 0-25-50-75-100 nastavit na stred kniplu nulovy nabeh. A potom uz si nastavim krivkou nabeh jak chci.

Autor:  Milošek [ ned 24.02.2013 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Troll píše:
Milošek píše:
Jestli máš křivku kolektivu 0-100 a úhly -5 až +11,tak je to mechanicky špatně nastavený.Je potřeba aby v nulové pozici kniplu kolektivu bylo 0 stupňů náběh listů.Teď tam bude pravděpodobně +3 stupně.

Já si naopak myslím, že je to pro polosymetrické listy nastaveno celkem správně. Pokud to není vrtulník primárně na akrobacii, tak nevidím sebemenší důvod, proč by měl mít ve středu kolektivu nulu. Právě naopak, s takovým nastavením jak tam má teď , se mu bude létat daleko příjemněji.



Svatá pravda.

Autor:  karlosmikos [ čtv 07.03.2013 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

foto rámu a uchycení ocasní trubky

Přílohy:
IMG_20130307_155138.jpg
IMG_20130307_155138.jpg
[ 96.32 KiB | Zobrazeno 2104 krát ]


Autor:  karlosmikos [ úte 25.06.2013 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Mám k tomuto stroji dvoje nesymetrické listy: jedny jsou plastové délky 535mm šířka 55mm už celkem domlácené a pak dřevěné jako nové délky 560mm šířky 43mm, s těma se mi zdá že v otáčkách je zvuk vrtulníků takový pískavý jakoby už byly moc dlouhé. Nebo je to tím že jsou užší? Máte s tím někdo zkušenosti?

Přílohy:
IMG_20130625_171703.jpg
IMG_20130625_171703.jpg
[ 23.61 KiB | Zobrazeno 1995 krát ]

IMG_20130625_171712.jpg
IMG_20130625_171712.jpg
[ 36.71 KiB | Zobrazeno 1995 krát ]


Autor:  martin z [ úte 25.06.2013 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

K pískavému zvuku blahopřeji! Parádní napodobenina zvuku turbíny Alouette 2 a Alouette 3 http://www.youtube.com/watch?v=Awxe89fXai8

Menší model Eco 8 byl můj nesplněný sen někdy v roce 1999-2000, na větší Eco 16 jsem si nedovolil pomyslet už vůbec, nakonec jsem začínal v 2001 s čuďákem moskito basic, což je podobně letitej oldtimer.

Autor:  karlosmikos [ čtv 27.06.2013 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Eco8 ma kolega ale furt se nema k tomu to doskladat.

Autor:  karlosmikos [ čtv 27.06.2013 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ikarus ECO 16

Mam na Ecu16 vrtulku 80mm ale uz je dost potlucena. V Ostrave je skladem pouze vrtulka z Protose500 a ta ma 76mm. Da se to pouzit?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/