Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: stř 17.04.2019 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
za mně tobex až na té speciální co jsou na hřídeli ocasu :mrgreen: a tak dal ...

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: stř 17.04.2019 19:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Díky za názor; asi se vyplatí to naklikat v Tobexu. Já teď plánuju nakoupit sadu těch nejběžnějších, dneska jsem náhodou narazil na ložiska na Goblina na Modelsportu, tak jsem si říkal že by to bylo o něco snadnější. Japonec z Tobexu je asi jistota. Ještě jsem koukal na keramická, vypadá to že všechny vlastnosti to má výhodnější, kromě jedné: elektrická nevodivost. A to je asi zásadní nevýhoda, udělá to dokonalou izolaci a z toho zřejmě vyplývá nebezpečí elektrostatických výbojů - z rotoru by byl pěkný Vandegráfův generátor...

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: sob 04.05.2019 14:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Ahoj všichni, nápad:
Všimli jste si, že očka ke gripům vrtulky vedo tak nějak šikmo? Jako kdyby to nebylo správně.
napadlo mě, vyměnit kuličky za typ s krčkem. Pak by se očka dostala pěkně do osy a vše by šlo pěkně kolmo.
Otázka je, jestli to tak jak to je originálně (zešikma) není z nějakého důvodu schválně?
Příloha:
Kulička s krčkem ke gripům vrtulky-1200.jpg
Kulička s krčkem ke gripům vrtulky-1200.jpg
[ 81.53 KiB | Zobrazeno 9027 krát ]


Pozn. Dal jsem tento dotaz duplicitně do vlákna k Devilovi 505, ale tady to asi čte více lidí tak se ptám na to samé i zde.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: sob 04.05.2019 19:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2014
Příspěvky: 139
Bydliště: Hradec Králové ČR
Obrázky: 0
Všiml jsem si toho hned při stavbě. Osobně si myslím, že tím vystředěním nic nezkazíš, ale bude to jen estetická záležitost. S Goblinem mám 396 startů a s tím nacvaknutím oček ze šikma nepozoruju žádný problém.

Jo, a máš to pěkně nafocený.

_________________
DS-12>MiniTitanE325(nostalgie)>Devil420>Goblin500>GoblinSPORT700>KRAKEN580+5xSPIRIT


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: sob 04.05.2019 21:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
ivkucera píše:
... máš to pěkně nafocený.

:wink: mobilem :D

Akorát nevím jestli se mi do toho bude chtít tam tu kuličku roubovat. Původní závit v gripech je M2, ta kulička s krčkem je (tuším) z T-Rexe 700 a má závit M3. Závit není problém udělat, jenom nevím jestli bych příliš nezeslabil stěnu těch gripů. Každopádně technicky by se mi ta kolmá táhla líbila desetkrát víc než originální řešení. Kdybych sehnal kuličky průměr 5mm se závitem M2, šel bych do toho bez rozmýšlení.

P.S. To smykátko mám od Lynxe, a tam jsou kuličky a očka 5mm. Nevím jestli originál Goblin má kuličky 5mm nebo menší?

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: ned 05.05.2019 12:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Tak jsem se neudržel a tu prodlouženou kuličku tam narouboval. Našel jsem totiž vhodné kuličky s dírou 2mm (produkce KDS), tak to nebylo složité a nemusel jsem řezat nový závit do gripů.
Jako distanční trubičku jsem použil vnitřní váleček z kuličkového ložiska o vnitřním průměru 2mm.
Vypadá to dobře, hlavně doufám že to původní křivé řešení není záměrně a nemá nějaký zásadní význam:
Příloha:
Prodloužená kulička ke gripům vrtulky.JPG
Prodloužená kulička ke gripům vrtulky.JPG
[ 80.12 KiB | Zobrazeno 8812 krát ]


Ještě mě velice láká zkusit Chinese Weights na vrtulku - nezkoušeli jste někdo? Mělo by to extrémně ulevit ocasnímu servu (na servo působí 10 x menší síla, a přitom je to velmi jednoduché, takřka zadarmo):
http://www.rcheliwiki.com/Chinese_weights
https://www.youtube.com/watch?v=bkEX1QO ... B&hl=en-GB
Tady to video to ukazuje pěkně změřený:
https://www.youtube.com/watch?v=iiW7McBiN5s

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: ned 05.05.2019 21:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2011
Příspěvky: 17
Bydliště: D.K.n/L
Když jsou očka šikmo jdou vycvaknout, když jsou rovně musíš šroubovat a zase lepit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: stř 08.05.2019 11:24 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 24.8.2014
Příspěvky: 198
Myslím že jen tak ty očka že šikmá nebudou. U pevnyho kamene si můžeš dát očka jak chceš ale u goblinu kde je příčná v gumach a má celkem velkéj pohyb.to možná bude řešení jak kompenzovat ten vykyv. Na pevnejch šutrech jsou třeba i na místo kulaku čepy.. Tady by čep asi hned odešel. Tak nevím zda je dobrý ten kulak prodlužovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: stř 08.05.2019 16:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Říkám si, e hlavní příčná hřídel jke taky v gumách, a tam ty kuličky mají vynesené pěkně kolmo, do osy. Proč by to u vrtulky mělo být zešikma? Snad žádná jiná helikoptéra nemá kuličky zešikma.

No, už to tam mám, tak to s tím určitě vyzkouším a dám vědět na co přijdu. A ještě co určitě dám, to jsou Chinese weights. Včera jsem to vyzkoušel na Dominátorovi 450L a funguje to doslova zázračně. Najednou po ocasním servu nechci skoro žádnou sílu (bez závažíček to byla síla odhadem několik kg - zkoušel jsem za táhlo tahat rukou, byl to děs! Se závažíčky jsem ovládal roztočenou vrtulku za táhlo lehce dvěma prsty), a hlavně: Velmi citelně se zlepšilo fungování ocasu, i při brutálním pumpování kolektivem se ocas nehne snad ani milimetr - to jsem dříve nikdy nezažil, nevěřil jsem vlastním očím 8O .
Takže na novou 500, kterou právě stavím, automaticky závažíčka půjdou taky.
Kdo máte chuť trochu experimentovat, doporučuju!

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 17:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Woita píše:
... A ještě co určitě dám, to jsou Chinese weights. Včera jsem to vyzkoušel na Dominátorovi 450L a funguje to doslova zázračně. Najednou po ocasním servu nechci skoro žádnou sílu (bez závažíček to byla síla odhadem několik kg - zkoušel jsem za táhlo tahat rukou, byl to děs! Se závažíčky jsem ovládal roztočenou vrtulku za táhlo lehce dvěma prsty), a hlavně: Velmi citelně se zlepšilo fungování ocasu, i při brutálním pumpování kolektivem se ocas nehne snad ani milimetr - to jsem dříve nikdy nezažil, nevěřil jsem vlastním očím 8O .
Takže na novou 500, kterou právě stavím, automaticky závažíčka půjdou taky.
Kdo máte chuť trochu experimentovat, doporučuju!

Woito, daj, prosim, k tym Chinese Weights este nejake info, pripadne foto ...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 18:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
ddano007 píše:
Woito, daj, prosim, k tym Chinese Weights este nejake info, pripadne foto ...

OK, pokusím se být stručný, i když tento příspěvek bude asi poněkud dlouhý (sám takové nenávidím), tak se za to omlouvám.

Jestli se nebojíš, tak zkus tento pokus:
Vycvakni očko od ocasního serva, odmontuj hlavní listy, ale nech nasazenou vrtulku. A teď roztoč motor, vrtulka se bude točit. Nyní zkus rukou tahat a tlačit za táhlo (místo serva). Budeš velmi překvapený, jakou krutou sílu budeš muset vynaložit (odhadem několik kilogramů, je to fakt maso), neboť vrtulka má snahu se vracet do střední polohy - takže ocasní servo pracuje na pokraji sil, když má vychýlit vrtulku ze střední polohy. Žere pak určitě velký proud (nároky na BEC), opotřebovávají se mu převody, vše se extrémně mechanicky namáhá, servo je kvůli tomu určitě i pomalé, protože přemáhá velkou sílu. Tento pokus je velice působivý, ale pozor - poněkud nebezpečný. Ruku na táhlu máš proti roztočené vrtulce a hlavně POZOR!!! Při tom vychylování vrtulky se helikoptéra snaží otáčet (bočit), takže je třeba ji dobře držet. Ale na 450L Dominátorovi jsem si to troufnul. Na 500 nevím - trochu bych se bál (asi by se mi udělal proužek v trenkách).
Tak to byl úvod, a teď k těm Chinese Weights:...

V podstatě jde o to, že když přidáš na gripy "vhodná" závažíčka, mimo rovinu otáčení, tak ta závažíčka při rotaci vrtulky se svojí silou snaží vrtulku vychýlit do krajních poloh (tedy opačně než o co se snaží vrtulka, která naopak svou silou se snaží srovnat na 0°výchylku). Čím těžší závažíčka a čím jsou dále od roviny otáčení, tím větší silou působí. No a pokud se ti podaří vyladit hmotnost závažíček, tak síla na tom táhle při vychylování vrtulky je téměř nulová. Na tom Dominátorovi se mi to podařilo tak, že táhlo lehce tahám dvěma prsty. A to jsem to nijak zvlášť neladil. Dal jsem závažíčka na jednu stranu, bylo to o dost lepší, tak jsem stejně těžká dal na druhou stranu (správně by na obou stranách gripu měa být stejná), no a najednou to začalo jít zlehka, tak jsem to tak už nechal a dále nelaboroval. Pokud bys dal příliš těžká, tak vrtulka by měla snahu sklouzávat do krajních poloh a zase by se muselo servo snažit. Pak jsem udělal pokusný let a opravdu jsem užasnul - ocas držel MNOHEM lépe než předtím, v podstatě jako kdyby byl na kolejích, vlastně i při prudkém pumpování kolektivem se ani nehne. Tenhle efekt přičítám tomu, že servo se při odlehčení sil podstatně zrychlilo.

Takže asi tak... Ještě dávám fotku pokusného Dominátora. Dodám, že použitá závažíčka mají hmotnost každé cca 0,6g. Na jedné straně jsou to kuličky z kuláku+hlavičky šroubů M2, na druhé straně jsou to matky M2+pojistné matky M3, spájené stříbrem.
Příloha:
Chinese Weights na Dominatorovi.jpg
Chinese Weights na Dominatorovi.jpg
[ 97.04 KiB | Zobrazeno 8440 krát ]


No takže tak... kdybyste někdo odladil závažíčka pro Goblina 500, dejte vědět. Je třeba znát hmotnost nebo přesně z čeho jsou udělaná, a vzdálenost, takže nejlépe fotku.
FAKT TO STOJÍ ZA TO!!! Je to krásné řešení, čistě mechanické, bezporuchové, a odehraje se to přímo v materiálu gripů, tj. ven z gripu už žádné síly nevedou. :idea:
A je to téměř zadarmo, je třeba pouze sehnat delší pevnostní šrouby se správně dlouhou válcovou částí.

Edit: Právě dokončuji novou heli, sehnal jsem správné šrouby z oceli 12.9, takže je to jasné. Ještě musím objednat motor a jakmile dorazí (příští týden), bodu testovat závažíčka. Dám vědět.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne pát 17.05.2019 19:36, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: pát 17.05.2019 19:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Klucí máte někdo vyzkoušené různé motory?
Potřebuji do makety nějaký, který bude opravdu studený. Studoval jsem názory na RCGroups.

Mám v merku dva:
1. Xnova 4020-1200KV 2Y-B - o tomto je notoricky známé, že je velmi studený oproti ostatním
2. Kontronik Pyro 600-12 - toto je jistě velmi kvalitní motor, ale o teplotě jsem se nic nedočetl. Na svůj výkon je rozměrově malý a lehoučký (230g), tak si říkám že bude asi teplý?

Tedy mám tendenci se přiklonit k tomu Xnova...
Díky za názory, případně za přímé zkušenosti.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: pát 17.05.2019 21:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
mam v G500 motor Xnova 4020-1200KV 2Y-B
dle výrobce vydrží až 150C
https://www.xnovamotors.com/xnova-motors-4020/
ten ti něco vydrží :lol: 8)
taky zaleži na regulátoru a převodech :idea: :mrgreen:

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: sob 18.05.2019 11:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
vasylp píše:
mam v G500 motor Xnova 4020-1200KV 2Y-B...

Díky za reakci, jak je teplý po letu?

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAB Goblin 500
PříspěvekNapsal: ned 19.05.2019 5:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
hodně zaleži podle stylu litani a venkovní teplotě :idea:
nejhorší je to akrobace na mistě 8) když vzduch moc neproudi a zátěž je maximalni :mrgreen:

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: tmx1st a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz