Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 16:00 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Poraďte mi prosím , má smysl ještě dneska kupovat lítanýho Raptora 50 verzi Titan? Je osazený tak spíš v základu, GY 401+ S9254, cyklika HS-6975BH + HS-422 motor základ 50pro , výfuk základ.

Jak to lítá? Měl bych to spíš na vis, osmyčky chtěl bych přejít po 450 na větší, ale prostě Nitro.

Nejvíc se bojím náhradních dílů, je to přecejenom hodně veterán. Na co si dát u něho pozor při koupi?Co zkontrolovat?

Díky

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 16:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.10.2012
Příspěvky: 159
Bydliště: Zlín
Na provoz je levnějši elektro heli, možná bych to ještě promyslel. Taky není úplně jednoduché ladit heli(gyro,mechaniku,...) i pohon(nitro motor).

Co se týká náhradních dílů, tak to bude bída. Měl jsem Raptor E720 a některé díly sehnat u nás, ani v zahraničí v rozumném čase sehnat prostě nejdou.

Asi bych se přiklonil k nějakému T-Rexovu...

Jinak jestli chceš kupovat heli, tak sebou vem někoho, kdo tomu opravdu rozumí a nejenom někoho, kdo tak vypadá (počet příspěvků na fóru nic neříká). Jinak si to určitě nechat předvést v letu.

_________________
Goblin 700 3Digi, Goblin 380 3Digi, NeXt RC
Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 17:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
já měl Nitro do poslední chvíle a nakonec jsem přešel na elektro, ladění při změně počasí, pořád něco

měl jsem 3X raptora X50 a 2X raptora 50 titan, díly dostupné ale taky bych se poohlédnul po trexovi 600N, za necelých 5000kč ho má trivox uplně nového ve verzi PRO (kardan) sice pádlo ale super cena
měl jsem motory os max 50, ten byl slabý a pak TT RedLine 53 a ten byl super, ovšem Yamada 56 nebo OS 55HZ to jsou děla a hlavně kvalitní laděné výfuky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 21:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Děkuji, máte pravdu, takový veterán, jedna rána a budu shánět díly po půlce světa.

Najdu pěknýho rexe 600 pro začátek asi stejně v elektrice.

Díky

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 21:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Ja jsem si na jare poridil jeste stareho raptora 60 v katastrofa stavu. Dily nejak jsou a na verzi 50 taky. Verze 60 ma tu vyhodu ze jde pouzit hodne dilu z verze 90. No a ja sel jeste do stavu, ze mam hlavu z t-rex 700 dfc. Porizoval jsem si tuto heli za ucelem, ze chci zkusit nitro a hlavne chci neco vetsiho. Musim te ale upozornit na cenu provozu. Pocitej s cenou kolem 70-100kc za let zqlezi jake budes litat palivo a jak za to budes tahat. Ja litam pouze lehouske akro a mam let cc 8min a musim sednou s temer prazdnou nadrzi. Od 7 minuty jiz hooodne kontroluji vizuelne. No a litam rapicon 30. Letosni leto prolitano 5 kanystru po cca 800kc a ani to na poctech startu neslo poznat. Abych si zalital za levno tak mam jeste el. 500size


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 21:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
já jsem do poslední chvíle nedal na spalovák dopustit ale teď vidím výhodu v elektrice


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
No a navic raptor je teda na pohled hezci nez trex 600 nitro. Alespon pro me a proto jsem si jej poridil. Tedmam ale stejne zadelano na forzu 700 ta je uuuuuplne bozi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 21:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Se spalovakem musim zaklepat na drevo, ze jsem jej poridil ve stavu, ze ani nelital. Spojka v prdeli, listy pomlaceny a opravovany, kabina desna, neni vyfuk. No ale za 3,5k neber kdyz je tam motor serva vcelku v pohode, jeste ted je litam, k tomu align 3g a gyro gy 401. Ja si ji za nejakych 7k jeste vysperkoval. Vyfuk, nove listy SAB, HC3SX, kabina, align 2v1, nove hridele a buh vi co jeste. Td pujde jeste nova karbon trubka a bude to uplne nova heli. Musim podotknout, ze vse bylo z druhe ruky. Tim ze se mi ale hrozne oibila tak jsem ji proste musel mit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 22:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
tady je takovy spatlany pocit z meho litani z raptorem. Podotykam, ze moje litani konci lepingem, vykrutem, souvratem a teprve ted zkousim tic toc, ale to fakt s timto raptorem nejde kvuli vykonu a zaduseni motoru pri druhem zakvedlani kolektivem.

http://rcmodely.unicov-net.com/vrtulniky/tt-raptor-60/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 22:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Měl jsem jet pro tohodle starocha, pán to koupil olítany a prý s tím ani neletěli, ale neví co to zažilo před tím, startovat to prý jde normálně, někdy na jaře s tím nějakej kámoš jejich vylítal nádrž a prý v pohodě.

http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Raptor-50/607856/

Tak mě to tak dlouho hlodalo, až jsem se zeptal Vás.

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 23:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
koukni sem http://www.pelikandaniel.com/?sec=rel&i ... &rt=2#rels

nahradni dily ma pelikan a neni problem je vzdy objednat. Je pravda, ze neco nemusi jiz byt skldem a shanet se to muze tezko. Ja radeji nakupuji pres sveho dvorniho dodavatele a tak nejak si postupne delam zasobo dopredu i kdyz to vlastne nepotrebuju. Proste beru to tak abych v sasi mel pokud mozno jednu heli a nebo aby to mel skladem alespon pelikan. Hlavu neresim, protoze jsem to predelal na FBL a kamen s gripama tam muzu narazit temer jakykoliv. Zalezi pouze na prumeru hridele. No a tahla si vzdy vyrobim na miru. Tuningove dily beru s Quick UK a musim rict ze treba jejich deska cykliky je oproti orginalu na 100x vyssi urovni.

Zhodnot si to sam. Me osobne se teda verze 50 moc nelibi tou kabinkou. Pouvazuj zda neni lepsi jit jiz rovnou do verze 90 a koukat po bazarech.

Dale mi pripada i po letosni zkusenosti, kdy mam na size 500 120°CCPM a tady je H1, ze je to vhodnejsi na maketovy projev a TT dela i nadherne boudy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 23:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2005
Příspěvky: 2351
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Když už rapa v nitru tak bych koukl po 50 SE má alespoň pár důležitých věcí v kovu. Dále motor alespoň OS a slušný výfuk. Origo TT PRO s jejich dusítkem je tak max. na osmičku. Taková kombinace OS50 nebo TT53 Redline a k tomu MP5, AlignPipe apod. je celkem použitelná. U rapa je potřeba nasadit trochu rozumný ventilátor, ten origo plast moc nechladí.

_________________
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 23.12.2014 23:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Ahoj,
Létám jak elektriky, tak spalováky (nitro a teď i benzin). Shrnul bych to takto.

Spíše bych ti řekl jít na to od konce:
1) Na co ten vrtulník chceš
2) Jak s ním budeš létat
3) JAK ČASTO budeš létat.

Protože (+ a - z pohledu spalováku):
"-": Spalovák má větší provozní náklady, ALE
"+": Pokud půjdeš létat jednou za 14 dní nebo jednou do měsíce (i když třeba na celý den), tak bych volil spalovák - je připraven hned, a baterie ti nestárnou (palivo ve sklepě vyrdží)
"+": Pokud se rozhodneš "půjdu dát dva lety", tak vezměš helinu s rádiem, palivo a startér a jdeš (max po cestě autem oživíš přijímačovku). Mezi lety je jenom pauza na tankování a po létání nejsou starosti s bateriemi a ukládání do storage módu (musíš otřít vrtulník hadrem od oleje).
"-": Spalovák nemá takový výkon, jako elektrika. Elektrika ti dá špičkově x kW, ale spalovák má max výkon (+- 1,6 kW). Většinou to není potřeba (naučíš se dobře a citlivě pracovat s kolektivem), ale ve krizovce se to může hodit.
"-": Pokud máš spalovák, je potřeba občas překontrolovat více věcí, nežli u elektra. Někoho to baví a vyhovuje, někdo to nesnáší. ALE:
@Ráďo, vím, že jsi to pořád ladil, ale já co jsem měl TT50 a teď co mám OS MAX 50, tak neladím - max povolím/utáhnu o zoubek a hlavní jehlu a to je vše.
"+/-": Doporučil bych používat telemetrii a dát teplotní senzor na motor (důležité je ho správně umístit). Při letu se akorát podívát na teplotu a max přistaneš a o zoubek povolíš/utáhneš. Nic víc, nic míň.

Zde uváděná cena za let je zde přehnaná. Výpočet by mohl být takto:
Bekra 20%, 5l........600 Kč
320 ml...............7,5-8, min (cca) (let elektriky cca 4 - 7 min)
cca 15-16 letů na kanystr. Ale let má skoro 8 minut!
600/15 = 40Kč/let = 2 motohodiny!

Ono když rozpočítáte baterky do elektriky 600, tak to taky vyjde cca 15-20 Kč/ let!
Baterie 6S/5000 = 2500 Kč. Životnost = cca 150 cyklů? (střílím od boku!) (nebo max 2 roky).
2500/150 = 16Kč/let!
Musíš mít alespoń 2, dobrou nabíječku a autobaterku (nebo nastartované auto - záleží, kolik toho nabiješ).

Ale jak říkám - vše se odvíjí od toho, jak hodně létáš a jak máš čas si naplánovat létání (a jak se mění počasí :-) - aby nežli nabiješ baterie nezačalo pršet...).

U bazarovky si dej pozor na stav motoru - to je bohužel asi nejhůře posoditelná komponenta u spalováku z bazaru...

Další věc, a hodně podstatná, jsou díly.
Pelikán dost dílů má a pokud ne, tak to 3 týdnů většinou dodá (třeba když jsem měnil nádrž, že byla zaarvená).
Další možnost je obědnat z ebay - seženeš tam prakticky VŠE! Nejčastě je to z UK, takže žádný problém s clením a pondělí objednáš a pátek je to doma. Raptor 50 Titan je tak rozšířený vrtulník, že nepředpokládám, že by za rok nebyly.

Pokud spadneš - ještě si porovněj, kolik stojí díly na rexe a na raptora. Rex je kolikrát o hodně dražší. Raptor je hondě plastový, ale já zatím nepociťuji žádné problémy. Nejsem 3D pilot, ale občas ho proletím. Nějaký příklad tady:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Konfigurace:
OS MAX 50, MP5, BD-3sX + S9254 ocas + pak nějaké analogy...
Klidně se přijeď podívat :-).
OS MAX 50 není špatný, ale chce to dobrý výfuk - ten dělá pak hodně...

Poslendí otázka Raptor vs. Rex (barazový):
1) Na co ho chceš :-).
2) Jak se hodně chceš vrtat v nastavení (např. na Titanu nastavíš rádio prakticky hned - je tam H1 {jedno serva, jedna funkce} - Rex ma CCPM {každá fce kombinuje 3 serva cykliky}).
3) Jak hodně chceš padat :-)

Zde nemám doporučení kup ten nebo ten, hlavně ber podle stavu.

Já jsem na modelbazaru mého Raptora jednu chvíli nabízel (cca 7500 - 8000), ale níž jsem pak nechtěl jít, protože jsem si řekl, že to si ho raději nechám, nežli ho poslat za 5000 a pak litovat (např. když spadnu s jiným, že není s čím létat :-)).

Hlavně se nad tím zamysli od konce (proč, na co, jak často,...) ;-). Ono se vše nedá hned promyslet dopředu, ale je dobré to vědět.

Jak vypadá můj Raptor a jak "nový přírůstek" je v příloze :-)

Roman


Přílohy:
Poznámka: Rex 600 HWC 231
Rex600HWC.jpg
Rex600HWC.jpg
[ 74.47 KiB | Zobrazeno 4644 krát ]

Raptor01.jpg
Raptor01.jpg
[ 98.42 KiB | Zobrazeno 4644 krát ]

Raptor02.jpg
Raptor02.jpg
[ 119.93 KiB | Zobrazeno 4644 krát ]

Raptor03.jpg
Raptor03.jpg
[ 223.65 KiB | Zobrazeno 4644 krát ]


_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: stř 24.12.2014 0:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Presne receno. Spalovak pokud s nim budes litat vzdy v sobotu a nedeli a bude te to hooodne bavit tak te sezere v provozu. Ale pri litani treba vecer pouze pro prozitek jednou za tuden a napriklad 3 nadrze tak je t v pohode. Hlaven nemusis hlidat nejak extra baterky. Ja to provozuji asi tak ze po praci nalozim heli a deti do auta a za hodku jsem spokojene doma a zari mi ocicka. Za tu hodku dam tak 3 nadrze a dve baterky v 500 a jedu domu. Neresim nabijeni na poli. Proste do 500 dobiji az doma a pokud chci 4 nadrz tak ji dam. Pak ale stejne musim domu protoze prijimacovky. Temi honim i zhaveni na Align 2v1 tak ze to taky neco spapa. A ty 4 nadrze jsou fakt maximum. Spalovak ma proste sve kouzlo. A ty sily jsou v pohode. Pokud te ten z inzeratu laka tak si jej nech predvest v letu nebo alespon nastartovat motor, aby jsi vedel jak chodi a jak vubec chyta. Ja mam nastartovano aku vrtackou na drcnuti. Je pravda ze treba ted jsem 2 mesice nebyl litat, ale i kdyz mam v motoru after run olej tak jej jen tak kazdy tyden nasucho lehce protocim, aby mi nezaschl. Uz se mi to jednou stalo a nabylo to prijemne jej potom rozchodit. Zkoncilo to tak, ze jsem prijel na plac, chtel nastarotvat a ani jsem neprotocil vrtackou motor, tak jsem se zbalil a jel jsem domu. Toto se u el. nestane. Tam proste zapojis baterky a letis. Nebo jina story byla, ze jsem si na letiste dovezl nove listy a motor ne a ne dostat s novym listim do takovech otacek, abych vubec mohl litat, tak ze cele odpoledne lazeni motoru a potom domu a z litani bylo velke kulove. ALe to k tomu patri.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: stř 24.12.2014 0:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Přesně tak, Hates.
Já lítám s malou elektrikou (MiniProtos) na "občasné létání" a jako první velkou helinu jsem si koupil Raptor 50 a pak jsem se nějako začal i zajímat o benzin a nakonec z toho vznikl i benzinový T-Rex 600.
Ale takový pradůvod bych to viděl tak, že nechci nabíjet veliké baterky někde v poli.
Doma nabiju 2 až 4 baterky do MiniProtose, vezmu Raptora a jdu na 2 hoďky létat.
Teď se chci začít učit přesnější létání a různé prvky v invertu apod. a MiniProtos je ve vzduchu 4, max 5 minut, Raptor by mě udělal na nákladech, centrálu s sebou vozit nebudu, tak ten benzińák bude ideální (až se neučím ho pořádně naladit - ale beru to jako výzvu :-)).
Neříkám, že se třeba někdy k elektrice nedostanu, ale mě zatím vyhovuje natankovat a letět.
Někomu zase může vyhovovat baterie a nabíjení z centrály/nastartovaného auta a létat silnou elektriku.

Proto tu asi nedostaneš odpověď, co je nejlepší, ale motivaci, jak se na to podívat ;-).

Měj se,
Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz