px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 237 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Outrage Fusion 50
PříspěvekNapsal: čtv 23.06.2011 22:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 226
Ahoj, rozhodl jsem se založit vlákno o tomto vrtulníku, který jsem nedávno pořídil, a o kterém tady na fóru podle hledání prakticky nic není (pokud se nepletu tak tu psal akorát Bozzda, že o něm uvažoval při výběru elektrický padesátky).

Zdroje informací pro zájemce:
http://outragerc.com/main/product_detai ... o_id=30724
http://outragerc.com/blog/
http://www.youtube.com/user/outragercdotcom
http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=248

Moje výbava
Outrage Fusion 50 (Flybarless) PRO Kit
Motor Hyperion HS 4035 (Kv 500)
Regulátor JETI SPIN 77 OPTO
BEC JETI SBEC (napájenej z 6S - půlky pohonný baterky)
Gyro Microbeast
Cyklika SC-1257TG digital servo coreless 52g (10kg/.07sec)
Vrtulka SH-1290MG digital servo coreless 56g (5kg/.05sec)
Listy 600 mm Radix Blades Flybarless
Listy vrtulky z krabice kitu
Baterky Turnigy 2x 6S 3000 mAh 40C

Zatím za sebou mám zálet, teda spíš jen první zavisení pouze na jednu baterku - viz problémy.
Jinak mám za sebou necelej rok lítání s vrtulníkama a zkušenosti s Align Trex 450 PRO, Trex 500 ESP Microbeast a HK250 Microbeast.
Schrnul jsem spíš věci co mi přišly horší než řešení u jiných vrtulníků co znám nebo jsem je viděl (hlavně z hlediska stavby / údržby / předpokládaný výdrže). Jelikož je to moje první šestistovka, tak budu určitě spokojenej neboť letovej projev nemůžu srovnávat s jinou vlastní zkušeností.
Určitě budu rád pokud se někdo přidá k diskuzi, hlavně někdo kdo stejnej vrtulník má nebo chystá.

Stavba
Balení stavebnice celkem super. Značení balíčků s dílama ale nic moc. Začal jsem rotorovou hlavou, ale nenalezl jsem balíček se stejným popisem jako v manuálu :-). Malý balíčky se šroubkama nejsou vůbec číslovaný, ale jsou alespoň v krabici vždy u danýho dílu ke kterýmu patří. V zásadě to není problém, ale u Alignu to šlo podle manuálu líp, člověk vždy věděl po jakých šroubkách sáhnout. Dál v zásadě nebyl problém to dostavět dle návodu a následně osadit výbavou.

Zajímavé "build video" http://www.rcheliresource.com/video-out ... nd-flight/

Nastavení Microbeastu proběhlo, ale nevyšly zrovna nejlepší hodnoty geometrie cykliky - musím zkrátit páky serv a změnit poměr přepákování od cykliky na unašeče (jsou tam tři díry pro kuličku). Kdo zná MB tak parametr 6 stupňů vyšel na červenou, těsně před rozsvícením modrý, parametr max úhly na cyklice vyšel jen slabá červená (při součtu úhlu kolektivu -11 stupňů a při asi 12 stupních na klonění i klopení se začlo lámat jedno táhlo o rameno přepákování)
Při nastavování táhel se hodí možnost zaaretovat skrz díry v rámu a v ramenech přepákování tyto ramena v poloze kolmý na cykliku resp. páky serv.

Zálet (první zavisení) proběhl dobře, vrtulník poslouchal, po přistání a výměně baterky se mi ale při startu pootočil ocas na trubce, viz dále. Pomohlo tomu špatný nastavení pomalýho rozběhu na regulátoru (resp. pomalej rozběh na regulátoru nebyl, byl jen pomalej přechod režimů na TX, ale první cuknutí steně pootočilo vrtulník o minimálně osminu otáčky), kdy při roztáčení a pootočení vrtulníku ryl vertikální stabilizátor v zemi... Po vyřešení budu pokračovat.

Problémy při stavbě/záletu
- ve stavebnici byly dvě očka bez díry na táhlo, naštěstí je přiložen balíček rezervních dílů, kde byly 4 náhradní očka. Dál bylo pár řekněme míň podstatných dílů s horším vyřízlým závitem (šroub do nich šel špatně, ale dalo se to). Šlo myslím o jeden držák serva a jeden sloupek v držáku ocasní trubky.
- není zajištěn domek vrtulky proti otočení na ocasní trubce - velký problém, tím jsem skončil při druhým startu, protože se mi ocas kus pootočil. Je potřeba to zajistit. Výrobce už má nový domek, kde je závit pro červík, bohužel mám starou verzi, ale půjde to tam dodělat, má to i Outrage na blogu.
Jinak jsem nenašel nic, co by bránilo tomu po sestavení věcí z krabice letět.

Věci, který mi přišly, že by mohly být lepší, domyšlenější
- unašeče hlavních listů - není zapuštění pro matky - nutnost použít klíč na utažení šroubů držících listy (totéž např. na držáku ocasní trubky u šroubů stahujících trubku - tam u nové revidované verze toto zapuštění udělali)
- kámen hlavy hl. rotor - nutno pečlivě symetricky utahovat šrouby stahující kámen na hlavní hřídel, jinak kámen na hřídeli hází (prvně jsem to neudělal a pak myslel, že je kámen křivej)
- přichycení podvozkových noh jen do plastu spodního plata rámu - určitě se snadno vytrhne (jako např. u Trex500, Velocity to má přes hliníkový díly)
- nohy podvozku - upevnění lyžin - stažení šroubem - vytrhlo se (matka projela do plastu), naštěstí jen na zadní noze, na přední jsem to asi vzal víc s citem, takže nohy lyžiny tam drží.
- v kitu je ložisko podpory pastorku jen pro motor s 5 mm hřídelí, pro 6 mm je potřeba dokoupit (v nových kitech už jsou ložiska obě), pastorky jsou v kitu 12, 14 a 16z, taky jen pro 5 mm hřídel (nechal jsem si je provrtat, u nových kitů jsou asi taky jen pro 5 mm)

Věci, který zatím nehodnotím, uvidí se provozem
- umístění baterií - jsou dole v rámu pěkně blízko u těžiště, sice se dají vyměňovat bez sundání kabiny, ale úplně snadné to není. Baterky co mám jsou tak akorát vysoké a není je možné nahoru urvat ze suchýho zipu - je to potřeba "odříznout" z boku např. kreditkou
- táhlo k vrtulce je do "Z". Nevím, proč nemůže bejt přímý a nejít trochu šikmo a dolu (jako např. u Trex 450 PRO). Při letmým hledání na Helifreaku jsem na to ale nenalezl žádnou výtku, jen konstatování, že to asi není nejlepší, ale takto to táhlo funguje dostatečně dobře.
- smykátko resp. jeho ovládání je jednodušší než na Velocity (tam je vše včetně táhel od smykátka k unašečům v ložiskách, u Fusiona jsou na táhlech jen čepy, vodění smykátka je jiné), otázka je zda to vadí, rozhodně má celá vtrulka podstatně menší vakl než Align vrtulníky, a chodí to hladce bez drhnutí.

Co jsem viděl u kolegy na letišti Velocity 50, tak jelikož je Fusion novější, tak mi přišlo řešení některých věcí spíš se snahou udělat daný řešení možná jednodušší, možná levnější, nebo s možná s ohledem na rozdíly provozu spalovák/elektrika... Prostě něco si zatím myslím že Velocity má líp, ale opakuju, že zkušenosti z provozem zatím nula.

Pár fotek mobilem
víc po kliknutí na album.

Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.07.2011 22:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 226
Mám na Fusionovi cca 40 startů.

Hmotnost s výše uvedenou výbavou vyšla 2850 g vrtulník plus 1050 g baterka tedy celkem 3900 g. Na hmotnosti se dá určitě ušetřit - hlavně na motoru a baterce, myslím si, že by to šlo dostat celkem i o 300 g dolů.

Přehodil jsem kuličky na pákách serv a Microbeastu se to zalíbilo. 6 stupňů modrá a max. uhly na cyklice taky modrá s rezervou (úhly cca kolektiv 12, cyklika 14).

Vyměnil jsem 14z pastorek za 12, ale zas jsem se vrátil ke 14z, při vybitý baterce s 12z už pohon netočil víc než 2000 ot/min

Lítám na čas 6 minut, dobíjí se cca 1800 až 2200 mAh, tj. průměrná spotřeba je cca 20 A (při lítání klasický akrobacie + cca 1/4 času něco náročnějšího na odběr jako tic-tocy atp., otáčky kolem 2100)
Dle rozdílu vybití baterií zapojených sériově s tím, že BEC je jen z jedný odhaduju průměrnej odběr serv 2-4 A

Výměna baterií bez sundavání kabiny je bezproblémová.

Bohužel mám s Fusionem první pád. Naštěstí do řepky, takže škody jen listy, podvozek, spodní plato rámu a všechny šikmý ozubení náhonu vrtulky. Příčná hřídel a ocasní trubka se narovnala. Naneštěstí ale nevím důvod toho pádu, bylo to v přímým letu a najednou si myslím, že jsem neřídil, motor si myslím, že šel do doby než jsem cvakl autorotaci. Zatím jsem doplnil zálohování BECu samostatným akupackem. Uvidím co bude dál.
Po opravě jsem vyměnil původní listy Radix FBL za půjčený Align 600D PRO (HD600A). Tyhle listy se zdají být ostřejší (jsou taky o 16 g lehčí) a zároveň zmizely vibrace (nebo spíš rozklepání) vrtulníku při nízkých otáčkách.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
no a jaký je ten Hyperion ja uvažoval o X-era jak tam má hugo a cc80hv ta sestava běžela ůžasně. a kolik jsi do toho celkem nasypal at vým nač se připravit dík :roll:

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 20:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 226
Ten Hyperion motor je pravděpodobně totéž co Scorpion 4035 (jestli to chápu dobře, tak je Scorpion pro ně dělá), tj. je to pohon, kterej by asi utáhl i sedmistovku, takže výkonu je dostatek i na nesmyslný cloumání kolektivem. Dle diskuzí na helifreaku při těchto výkonech dochází často k očesání hlavního kola, ale to se mi ještě nepovedlo. Často se dává spíš motor Scorpion 4025 a podobná velikost, je tam pak i nezanedbatelná hmotnostní výhoda.
Kolik se do toho nasype si snadno sečteš z ceny položek v prvním příspěvku, sám to nemám přesně sečtený ale vrtulník, listy, serva, motor, regl., BEC, Microbeast vyšlo kolem 30 tis. Jedna baterka vyšla na necelých 2500.

Jinak ještě doplním, nejrychlejc jsem zatím potřebný náhradní díly měl z http://www.rcheli-store.de/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
jo a znáš nekoho kdo má stejný model jeho no a tvuj osobní pocit šel bys do něj znova nebo jsou nějaké výhrady

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 21:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 226
Pokud myslíš vrtulník jako celek, tak jsem zatím spokojenej (ale furt s ním mám pouze 60 startů). Koupil jsem ho potom co vyšel Align 600 Pro, ale Fusion se mi líbil už předtím. Trex je levnej díky elektronice v super combu, ale 600 Pro se mi stejně vzhledově nelíbí. Díly na Outrage mi přijdou levnější než na Align.
Z výbavy bych ráz zkusil lehčí motor a baterky, jak by to letělo o těch 300-400 g lehčí. Ale v tuto chvíli do toho investovat jen tak pro zkoušku nehodlám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 21:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
a jakej motor a baterky uvažuješ, jo a bec máš jakej a na kolik voltu honíš serva

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 22:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 226
Zatím neuvažuju o jiných baterkách a motoru. Mohlo by to bejt zajímavý s motorem 4025 a baterky něco kolem 2600 mAh 12S.
Ale když si projdeš setupy na http://www.helifreak.com/showthread.php?t=261812 tak se lítají baterky spíš od 3000 mAh vejš. Opravdu nehodlám měnit, dokud baterky neodejdou.
BEC píšu v prvním příspěvku - JETI SBEC zapojenej z 6S. Nastaveno mám 6 V. BEC ani serva nejsou teplý. Teď tam mám navíc přijímačovku paralelně s BECem poté co mi to nevysvětlitelně spadlo, ale pomalu se to chystám zas vyhodit, nic do ní nenabiju, tak to vypadá, že BEC drží a nebylo to tím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
dik za vyčerpávající info

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 22:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 5.10.2008
Příspěvky: 2815
Bydliště: Cesko
A jsme zase u toho. Jaký BEC?
Chlapci, proč tam nedáte 2S LiFe? Po nabití to má 6.6V a něco jako ztráta kontroly mi snad nehrozí, pokud budu hlídat počet startů a zavčasu nabít.

_________________
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 22:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
no a to zapojíš naprudko :?: serva na 6,6v neshoří :?:

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 22:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 5.10.2008
Příspěvky: 2815
Bydliště: Cesko
Většina digitálních serv jsou na 5 NiMh a to je víc jak 7V!
S 2S LiFe tedy nemusíš mít strach.

Ano, dávám to napřímo přes dva servo konektory. Jeden jde do přijímače a jeden do bezpádlovky. Přeci jenom si nemyslím, že by to ten jeden kabílek utáhl. Jistota je jistota.

_________________
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 21.07.2011 23:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.10.2007
Příspěvky: 2807
Bydliště: Český Těšín
dik za dobrej typ. kolik mAh a kolika cečkovou dat do 50heliny

_________________
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 22.07.2011 7:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6349
Bydliště: Dubai, UAE
V Kasamě mám tuhle:
http://www.bestbuymodel.com/detail.asp? ... 0104000005
Nabíjím po pěti pětiminutových skocích.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 22.07.2011 8:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.10.2008
Příspěvky: 1793
Bydliště: Ustí nad Labem
Já si spájel dva buřty A123 2300mAh. Dalo by se dát až 20 startů na nabití, ale nabíjim po cca. 6ti startech. Jeden 5min. let mi v 600E Pro sežere něco málo přes 100mAh...
Když už se tu probírá napájení. Jak to mám zdvojit? Mám servo konektor do 3GX a na konci 2mm goldy na tu přijímačovku. Rx a 3GX propojeno S-busem. Kam bych měl píchnot rozdvojku, tedy do jakýho kanálu RX. Nebo je to jedno?

_________________
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 237 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: caven a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz