|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
petrpetr
|
Napsal: stř 26.08.2009 7:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2007 Příspěvky: 524 Bydliště: Praha, Kunratice
|
Zdravím pánové,
po dolétání s Rapem 90 mám ve vyrovnávací nádržce cca polovinu paliva. Někdy trochu víc někdy tochu míň. Nemá na to vliv styl létání. Když dám nádrž pouze osmičky, kolečka nebo nádrž "rumplování" kolektivem tak tam zůstane jenom půlka. Tento jev začíná vznikat v okamžiku když v hlavní nádrži klesne hladina paliva cca na polovinu. Mám si dělat starosti nebo je to zcela normální?
Nadrž, hadičky, bimbátka, průchodky jsem už dal nové a nic se nezměnilo.
Motor mám YS91SR-RR, výfuck HATORI 90FS-3D (937).
Nemůže to být tím, že mi moc tlakuje pumpa? Nádrž je po dolétání evidentně nafouklá. Štelovací škroubek na pumpě je ale je zalepený a nechce se mi do toho darmo hrabat.
Díky za případné názory.
_________________ T-Rex500HK-Rex 250T-Rex 600Minititan 325SERaptor 30V2DX7
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lubosh
|
Napsal: stř 26.08.2009 8:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
Viděl bych to na natrženou hadičku k bimbátku v hlavní nádrži. Od poloviny začne přisávat vzduch. Jestli jsi tam nechal originální, tak ji vyměň. Já používám v místech přechodů hadičku zdvojenou, to funguje.
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
petrpetr
|
Napsal: stř 26.08.2009 8:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2007 Příspěvky: 524 Bydliště: Praha, Kunratice
|
Lubosh píše: Viděl bych to na natrženou hadičku k bimbátku v hlavní nádrži. Od poloviny začne přisávat vzduch. Jestli jsi tam nechal originální, tak ji vyměň. Já používám v místech přechodů hadičku zdvojenou, to funguje.
Hadičky jsem dal všechny nové. I ta původní byla OK. S natrženou (puklou) hadičkou jsem se setkal u Rapa 50.
Můžeš mi prosím nějak ozdřejmit terminus "zdvojená hadačka"? A jak to udělat.
Díky
_________________ T-Rex500HK-Rex 250T-Rex 600Minititan 325SERaptor 30V2DX7
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 26.08.2009 9:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Zdvojenou hadičkou bylo asi myšleno to, že v místě navlečení hadičky na bimbátko (a všechny další spoje ) je přes ní převlečena ještě jedna cca 1cm dlouhá hadička. Jako pojistka.
Prolez to ještě jednou. Někde tam je problém. Po dolítání jsem měl vyrovnávačku vždy plnou. Od toho tam je
Bohužel nikdy jsem neměl Yamadu. Tak neporadím. S OS a tlakováním klasicky z výfuku nikdy problém nebyl.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Lubosh
|
Napsal: stř 26.08.2009 9:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
|
Vnější používám s větším průměrem, ale jen trochu, aby dobře držela.
_________________ Luboš www.3dprintedtanks.com
|
|
Nahoru |
|
|
petrpetr
|
Napsal: stř 26.08.2009 11:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2007 Příspěvky: 524 Bydliště: Praha, Kunratice
|
Bezva, díky. Prubnu to a poreferuji.
_________________ T-Rex500HK-Rex 250T-Rex 600Minititan 325SERaptor 30V2DX7
|
|
Nahoru |
|
|
svato
|
Napsal: stř 26.08.2009 13:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.5.2003 Příspěvky: 208 Bydliště: Trencin
|
petrpetr píše: Bezva, díky. Prubnu to a poreferuji.
Skus este pozriet , ci nahodou neni prasknuta trubicka , na ktoru navliekas hadicu z bimbatkom - neviem , ako je to v nadrzi u R90 , ale uz sa stalo , ze ta mosadzna trubicka pozdlzne praskla a ked mas polovicu paliva , tak nasaje vzduch . Inak , YS 90 tlakuje ako diva , ked dolietam , tak z nadrze vypustim pekny tlak
|
|
Nahoru |
|
|
freddix
|
Napsal: stř 26.08.2009 14:52 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 25.8.2006 Příspěvky: 115 Bydliště: Nivnice
|
Ahoj, využiju toho tady a zeptám se. K čemu je taková vyrovnávací nádržka dobrá? Někteří špičkoví piloti ji ani na svých extrémních 3D strojích nemají. Možná tím i odpovím vykašli se na vyrovnávací nádržku.
|
|
Nahoru |
|
|
mikyno12
|
Napsal: stř 26.08.2009 15:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2008 Příspěvky: 464
|
no dovolim si nesuhlasit...
ked ju tam ma tak nech nekasle....ma svoj vyznam
motor je priamo napojeny na vyrovnavaciu nadrzku odkial cerpa palivo
a kedze je helikoptera v polohe kde by cez "bimbatko"nenasavalo dostatok (alebo ziadne) palivo z hlavnej nadrze tak nadrzka stale zasobuje motor
ale ak je v nadrzke vzduch a helikoptera nejaky cas v polohe napriklad cumakom hore, tak by hadicka od motora nasavala len vzduch a mohla by sa pokazit sviecka a to nehovorim o vysadeni motora uprostred letu
_________________ Raptor 50 SE V3
T-Rex 450 PRO
Futaba T-10CG 2,4 GHz
|
|
Nahoru |
|
|
svato
|
Napsal: stř 26.08.2009 15:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.5.2003 Příspěvky: 208 Bydliště: Trencin
|
Ono takto - v podstate mas pravdu , ak je zarucena perfektne dodavka paliva, nemusi tam byt vobec , ale : je to v podtaste rana na istotu , ak by nahodou pri lomcovakoch hlavne bimbatko nasalo vzduch , tak ta vyrovnavacia nadrzka to vykryje , ale hlavne ide o to , aby motor sal palivo z prostredia , kde je konstantny tlak a hladina , co vlastne ta nadrzka teoreticky ma . Pruser je v tom , ze ked mas napr. OS max , ktory nema cerpadlo a je len tlakovany z vyfuku , tak ku koncu paliva v hlavnej nadrzi sa moze motor ochudobnovat . To ale neni pripad pri YS , kde je pressure system . Viac o nom mas na http://vitocz.net/ , sekcia vrtuliky , motory....
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 26.08.2009 16:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Vyrovnávací nádržka se montuje proto, aby byla zajištěna pokud možno stále stejná výška hladiny paliva proti ose jehly karburátoru.
Neříkám, že to bez ní nejde. Pokud je ale helina primárně konstruovaná na provoz bez vyrovnávačky, tak má ( tam kde konstruktér přemýšlel ) nádrž placatější a umístěnou co možná nejvíce do osy jehly. Pokud tomu tak není vyrovnávačka zamezí ochuzování směsi při akrobacii, vlivem rozdílného sloupce paliva.
Je pravdou, že se vedou stále dizkuze i mezi profi piloty zda vyrovnávačku ano či ne. Ono záleží i na nastavení motoru, výfuku, palivu, převodovém poměru, otáčkách, listech atd.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Mad_Box
|
Napsal: stř 26.08.2009 16:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.8.2005 Příspěvky: 2351 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
|
Ono je to hlavně o konstrukci a tvaru nádrže. Třeba u R50 byla vyrovnávačka celkem potřeba kdežto u 600 to chodí super i bez ní.
_________________ Raptor E700 (MSH Brain) MiniProtos (miniVbar 5.2)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|