px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 16:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 331
Bydliště: Blansko
Zdarec,pohravam si s myslenkou vrazit nejakej silnejsi dualni regulator do vetsi heli(450-500) ale nevim esi se vubec neco takoveho vyrabi.......porad totiz nemuzu prijit na chut ruznym prevodum na zadni nahon atd......
Vim ze u Blada 230S to funguje paradne(mam ho) a prave ani pady tolik neboli penezenku jelikoz se nema co rozbit...jako se rozleti zadni vrtulka za 40 kc.....to neresim.....
Zajimal se o toto nekdo?Nejake rady,tipy jak na to?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 17:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
A co dva regulatory ?
Resim to ted u jeste vetsi heliny. Ne kvuli prevodum, ale kvuli jinym vecem. Na vrtulku stridak, regulator s governorem co by drzel konstantni otacky a ovladani vrtulky klasicky servem.
Vrtulka kde by byly listy s pevnym uhlem a ridilo se to jen otackami motoru je u vetsi heliny asi blbost. To moc na nejake akrobateni nebude.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Naposledy upravil pkotatko dne pon 07.03.2016 17:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 17:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 331
Bydliště: Blansko
Jako klidne dva regulatory ale prave se chcu vyhnout i zadnimu servu......chci aby si to ridil zadni stridak sam.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 17:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
Prave jsem upravil predchozi prispevek.
Teoreticky ano, ovladat regulator pres gyro. Prakticky to bude tak na letani osmicek. Mozna. Bez serva je to u vetsi heliny podle mne blbost.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 17:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
milagros píše:
Jako klidne dva regulatory ale prave se chcu vyhnout i zadnimu servu......chci aby si to ridil zadni stridak sam.


To není dobrý nápad...

Na vrtulku se používají co nejrychlejší serva a gyra posílající řídicí impuls mnohonásobně častěji než u normálních serv: A to vše proto, že rychlost reakce vrtulky je pro řízení zásadní. Řádově v desetině vteřiny by měla umět foukat na opačnou stranu.

To nedáš ani náhodou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 18:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
milagros píše:
Zdarec,pohravam si s myslenkou vrazit nejakej silnejsi dualni regulator do vetsi heli(450-500) ale nevim esi se vubec neco takoveho vyrabi.......porad totiz nemuzu prijit na chut ruznym prevodum na zadni nahon atd......
Vim ze u Blada 230S to funguje paradne(mam ho) a prave ani pady tolik neboli penezenku jelikoz se nema co rozbit...jako se rozleti zadni vrtulka za 40 kc.....to neresim.....
Zajimal se o toto nekdo?Nejake rady,tipy jak na to?


Měl jsem pár pádů, ale u heliny s řemínkem na ocase nikdy nic neodešlo.
Maximálně se ohnula hřídelka, nebo přibrousily vrtulkový listy.
Spíš ohneš trubku nárazem rotorových listů.
Být tebou, tak bych to nevymýšlel. Je to k ničemu a reakční rychlost takhle neuděláš - jak píše zdzd .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 21:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 331
Bydliště: Blansko
No prave u toho Blada 230S to funguje paradne.....tak sem si myslel ze staci jen jako "zvetsit" komponenty a pujde to taky......


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 21:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 331
Bydliště: Blansko
a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 21:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
milagros píše:
a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?


A proč by to dělal? Nebude to fungovat z mnoha důvodů. Z principu to nejde změnou otáček zvládat a gyro je naladěno na úplně jiné reakce a zisky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 0:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1340
Bydliště: Praha Barrandov
milagros píše:
a zkousel vubec nekdo napojit regl na gyro?Co to udela?

No já to viděl u Blade 130 myslím, jestli tedy myslíš zapojit na výstupní servo konektor gyra přímo regl motorku vrtulky, místo serva vrtulky. Nějak to viselo a šly s tím zalétat osmičky na víc už tato regulační soustava nestačila. Ale děly se docela zajímavé věci např. vrtulka se po přistání pořád zuřivě točila, nebo při nesení na start taky jela naplno, což je docela nepraktické. Hlavní ale bylo že to kolegovi po pár startech přestalo chodit, většinou se spálil ten motorek, takže po několika výměnách motorku od toho upustil a pořídil si normální helinu.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 7:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
J.J. Když už samostatný regl a motor na ocasu, tak regl s governorem, konstantní otáčky a pak normální vrtulka se servem.

Celkem to funguje a někdy se takové řešení používá u maket, kde by byl náhon složitý. Ale ideální to není. Velká hmotnost na ocasu a otáčky vrtulky nejsou přímo úměrné otáčkám hlavního rotoru, což může někdy vadit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 9:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
Zalezi na velikosti heliny atd. Motor ktery ma primo na hrideli vrtulku nemusi vyjit vyrazne tezsi nez cely nahon, prevody, pripadne dve uhlove prevodovky, trubky atd. Tvrdi se, ze vrtulka zere priblizne 20% z celkoveho vykonu. Teoreticky. Takze pokud visim za nejakych 1000W, mel by stacit motor s 200W.
U makety ti staci jedny otacky rotoru a tomu se da prizpusobit KV vrtulkoveho motoru v kombinaci s napetim a otevrenim reglu. Problem nastava, ze treba v mem pripade je v danne velikosti motoru omezeny vyber. Resp. se moc nedelaji motory s potrebnym KV a 5mm hrideli. Ale to je zase uz jiny pribeh. U makety pro maketovy let take nepotrebujes tak precizni a ucinnou vrtulku jako u 3D masiny. Nelita se (vetsinou) v HL modu gyra. Takze nekdy muze byt system motor na vrtulce, regulator s governorem a ovladani servem klidne i prinosem.
U velikosit 450 (jak byl puvodni dotaz) bych to fakt ale neresil. Tam je prinosnejsi se naucit litat a nepadat. Pak vrtulka a jeji nahon vydrzi bez problemu.
Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 9:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4607
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)

Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 10:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
Amper píše:
Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)

Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....


Jestli dokážeš motor na vrtulce zreverzovat při řádově 10-15 000 otáčkách za 0,1 sec tak jsi borec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 10:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
Amper píše:
Vzhledem k tomu ze copterove regulatory jsou schopne brat data z gyra bez problemu (490Hz update zadny problem) tak technicky v to problem neni. A ano, motor je schopen menit otacky stejne rychle (overeno, copter s ruznou rychlosti update se chova zasadne jinak)

Spis bude problem prizpusobeni toho co leze z gyra tomu co bude vhodne pro ten regulator - myslim tim rozsahy atd....

Jenze u copteru to funguje malinko jinak. Tam mas tah jednim smerem. Ovlivnujes jen jeho velikost. U heliny jak psal ZD potrebujes oba smery. A to nedas. Motor nezastavis a neroztocis na druhou stranu tak rychle. Navic ucinnost vrtule v obracenem smyslu take neni uplne optimalni. Byt ti na jednu stranu pomaha kroutici moment od rotoru.
Tahle cesta opravdu neni pro akro helinu dobra.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz