Autor |
Zpráva |
7stones
|
Napsal: sob 26.05.2012 15:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.5.2012 Příspěvky: 9
|
Zdravím, prosím o pomoc. Mám vrtulník pro naučení s páčkami a jednorotory, a to tříkanál. Model má stejnosměrný motor jak na hlavní kolo, tak v ocasu na vrtulku.
Řeším teď jednu rozepři dvou názorů a jde mi o praktický dopad i ten teoretický na základě fyziky a logiky.
Ocasní motor má klasický mosazný pastorek a pohání velké ozubené plastové kolo, na kterém je nasazena ocasní vrtulka.
- co se stane, když škrtnu vrtulkou o něco pevného a to do takové míry, že vyseknu kus vrtulky?
Názor A: Odnesou to zuby na převodovém kole. Přinejmenším do té míry, že se s každým názorem lehce ukousnou a s další rotací se budou začišťovat, bude se zmenšovat tvar zubů a tím i zvětšovat zubová vůle a s každým dalším nárazem podobné síly při větší vůli bude škoda na ozubeném kole větší.
Názor B: Nestane se nic, stejnosměrný motor nemá dostatečné otáčky na jakékoliv poškození plastového kola a momentová síla nemůže ani při blokaci vrtulky zuby na kole vylámat.
Budu rád za postřehy z praxe od pilotů, kutilů, i za ostatní názory modelářů, kteří sice nemají vrťasy, ale mají praktickou zkušenost s motory. Rád bych pokud máte k této problematice nějaké odkazy na ideálně technické zdroje.
Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corona
|
Napsal: sob 26.05.2012 16:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
7stones píše: Zdravím, prosím o pomoc. Mám vrtulník pro naučení s páčkami a jednorotory, a to tříkanál. Model má stejnosměrný motor jak na hlavní kolo, tak v ocasu na vrtulku.
Řeším teď jednu rozepři dvou názorů a jde mi o praktický dopad i ten teoretický na základě fyziky a logiky.
Ocasní motor má klasický mosazný pastorek a pohání velké ozubené plastové kolo, na kterém je nasazena ocasní vrtulka.
- co se stane, když škrtnu vrtulkou o něco pevného a to do takové míry, že vyseknu kus vrtulky?
Názor A: Odnesou to zuby na převodovém kole. Přinejmenším do té míry, že se s každým názorem lehce ukousnou a s další rotací se budou začišťovat, bude se zmenšovat tvar zubů a tím i zvětšovat zubová vůle a s každým dalším nárazem podobné síly při větší vůli bude škoda na ozubeném kole větší.
Názor B: Nestane se nic, stejnosměrný motor nemá dostatečné otáčky na jakékoliv poškození plastového kola a momentová síla nemůže ani při blokaci vrtulky zuby na kole vylámat.
Budu rád za postřehy z praxe od pilotů, kutilů, i za ostatní názory modelářů, kteří sice nemají vrťasy, ale mají praktickou zkušenost s motory. Rád bych pokud máte k této problematice nějaké odkazy na ideálně technické zdroje.
Díky. Milej sedmišutre, jdeš na věc moc z boku. Tříkanál není ani na naučení základního visení s jednorotorem, protože neumožňuje pohyby do stran. Dotaz je nanic, protože u každý hračky je vše úplně jinak a tys tu neuvedll ani výrobce a typ tý voloviny, co sis pořídil. Takže ti nikdo ani na základě zkušenosti nepoví, zda dřív rupne křehká vrtulka nebo esi se očeše to bláznivý kolečko - navíc je tahle starost úplně vedlejší, bo s tím stejně flákneš a nějakej ten díl koupíš, pokud to ovšem rovnou nevyhodíš celý.
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: sob 26.05.2012 17:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
Podle posledních vědeckých výzkumů létá i slepice.
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
Jardátor
|
Napsal: sob 26.05.2012 18:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 1248
|
Kurňa synku,ty máš ůplnů pravdu,tady si z tebe kurňa dělajů pitchu.Ale toš já ti kurňa dobře poradím.Vrťas máš kurňa dobrý,3 kanály nemajů ani u nás na dědině.Starosta chce další kanál přikůpit,ať nám kurňa sračky netečů po cestě.Ale včil kurňa k temu vrťasovi.Co nejvíc s tím kurňa štréchaj o všecko co de.Teoreticky i prakticky sa ti vylámů po čase všecky zuby,a to je moc dobře.Vznikne ti kurňa třecí převod,a to tady eště určitě kurňa nikdo nemá.Toš asi budeš první a rychle kurňa utíkaj na patentový úřad,ať tě kurňa nepředběhne Cimrmann.Toš pilně trénuj,a kdy bys měl kurňa volný kanál,toš sa kurňa ozvy,dám vědět starostovi!A lítat kurňa s půlků ocasní vrtulky taky néni na škodu.Možeš sa kurňa přihlásit na brigádu do pekárny,vrťasa kurna posypeš cukrem,a možeš kurňa lítat nad buchtama a pěkně je cukrovat.U vidíš na vlastní oči,jak kurňa třepající sa vrťas krásně cukruje.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: sob 26.05.2012 19:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
7stones píše: - co se stane, když škrtnu vrtulkou o něco pevného a to do takové míry, že vyseknu kus vrtulky?
Názor A: Odnesou to zuby na převodovém kole. Přinejmenším do té míry, že se s každým názorem lehce ukousnou a s další rotací se budou začišťovat, bude se zmenšovat tvar zubů a tím i zvětšovat zubová vůle a s každým dalším nárazem podobné síly při větší vůli bude škoda na ozubeném kole větší.
Názor B: Nestane se nic, stejnosměrný motor nemá dostatečné otáčky na jakékoliv poškození plastového kola a momentová síla nemůže ani při blokaci vrtulky zuby na kole vylámat.
Na to se dá těžko odpovědět. S větší pravděpodobností nastane možnost B. Tedy z části. Pokud si jen štrejchneš, tak ti vrtulník poskočí a nestane se nic, jen si trošku drbneš tu ocasní vrtulku. Pokud to z otáček zastavíš zcela zastavíš (třeba o klacek, kámen, apod.), tak se dost pravděpodobně něco urve. Nedá se říct co, protože nevím, co je z čeho vyrobeného, jak robustní je konstrukce zubů, jak je uchycená ocasní vrtule k ozubenému kolu. Mně, když se stalo něco podobného, tak se mi svlíkla gumová pojistka zadní vrtule a vrtule vypochodovala ven z hřídele. Jinak se nestalo nic. Zadní vrtuli mám k ozubenému kolu přidělanou dvěma takovými kolíčky, průměru asi 1mm. Předpokládám, že by jako první došlo k ulomení těchto. Ozubení si myslím, by to přežilo.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 26.05.2012 22:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Neřeš to. U takové hračky je naprosto jedno, co prdne jako první. Ono to nebude pořádně fungovat ani když nic neprdne.
Pokud má helina na ocasu motorek, je to jen na hraní pro malé děti. Pokud není ocas spřažen s hlavním rotorem, nikdy to nebude to pravé.
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: ned 27.05.2012 19:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
7stones píše: Budu rád za postřehy z praxe od pilotů, kutilů, i za ostatní názory modelářů, kteří sice nemají vrťasy, ale mají praktickou zkušenost s motory. Rád bych pokud máte k této problematice nějaké odkazy na ideálně technické zdroje.
Díky. ja myslim ze dalsi studentik potrebuje podklady k nejakej praci...
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: úte 29.05.2012 10:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
K problému destrukce vrtulky. Hodně záleží na materiálu převodového kola a materiálu vrtulky. Ze zdejších příspěvků vezmu třeba praxi s V200D02 a její třílistou vrtulkou ( download/file.php?id=3725&mode=view - fotka vrtulek před pohřbem (po exhumaci?)). Pokud se vrtulka dotkne pevného povrchu - asi při přiblížení ke zdi, protože dole je jakási zábrana, aby k tomu nedocházelo - záleží na rozdílu tuhosit obou materiálů. Mohou nastat následující případy: 1. materiál překážky je tvrdší nebo srovnatelně tvrdý jako vrtulka a je drsný: vrtulka po styku s tímto materiálem zasekne/nesklouzne, vrtulka pravděpodobně praskne, při troše zlé vůle při aktu praskání dojde při překonávání meze pevnosti listu vrtulky i k překonání meze pevnosi některého ze zubů převodového kola. Při povrchu hladkém až klouzavém (sklo) záleží na úhlu dopadu vrtulky. Tam pak může list přežít nebo se taky ulomí. 2. materiál překážky je měkčí jak list vrtulky (např keř): tady hodně záleží na výkonu motoru a pevnosti převodového kola. Povětšinou se kolo listím zbrzdí, ale pak narazí na větvičku. List vrtulky sice nepraskne, ale výkonější motor spolehlivě očeše převodové kolo. 3. materiál je měkký (např pevná pavučina, třásně záclon, medůza, vosí hnízdo): vrulka se nezlomí a vlivem pomalého brždění vrtulky přežije i převodové kolo. Optimální případ, ovšem vosí hnízdo nese jistá rizika. Ve všech případech je problém, co na zastavení ocasní vrtulky (ať už destruktivní nebo nedestruktivní) řekne zbytek vrtulníku. Pokud je dostatečně vysoko, může se vyvolaným pádem poškodit zadní vrtulka jaksi sekundárním vlivem pádu celého stroje na zem (proto je dobré lítat nad vodou). Po teoretickém výkladu je potřeba ještě dané skutečnosti vyzkoušet v praxi. Nacouvat vrtulníkem do zdi/okna/keře/medůzy... Aby byl výsledek statisticky významný je potřeba provádět každý pokus alespoň 10x (minimální statisticky významný vzorek pro měření). Optimálně celé měření opakovat pro různé teploty, vlhkosti, atmosférické tlaky, možná i piloty, baterky, výrobce vrtulek a ozubených kol. Pokud budete měření provádět, neudělejte stejnou chybu jako mnozí před vámi a pečlivě zaznamenávejte výsledky a parametry měření.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: úte 29.05.2012 11:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
Kenny McCormick píše: Aby byl výsledek statisticky významný je potřeba provádět každý pokus alespoň 10x (minimální statisticky významný vzorek pro měřen ...taková moudra mám po dvou litrech vína..když se z Modrého portugalu stane Moudrý portugal.... Ale ta fotka z Heli pohřebiště je nádherná....
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: úte 29.05.2012 23:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
vlkodlak píše: Kenny McCormick píše: Aby byl výsledek statisticky významný je potřeba provádět každý pokus alespoň 10x (minimální statisticky významný vzorek pro měřen ...taková moudra mám po dvou litrech vína..když se z Modrého portugalu stane Moudrý portugal.... Ale ta fotka z Heli pohřebiště je nádherná.... A to si si ich prave dal? Skopiroval si citaciu ineho prispievatela s mojim nickom ako moju citaciu
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: stř 30.05.2012 6:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
to Kenny McCormick: Omluva, měl jsem pučenej "šmudlací" tablet, nějak jsem to v zápalu radosti přehlédl....
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: úte 14.08.2012 9:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3760 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Jeden z praxe: na regulátoru byl jeden koneček konektoru k baterce nějak divně nasazený v plastové krytce. Nebyl úplně na dorazu. Důsledkem byl horší kontakt. Po vzletu asi po 10s vrtulník ztrácel výkon, až jej ztratil. Nejspíš se spoj zahříval a zahříval, napětí v palubní elektronice nebylo a celý stroj se nedal ovládat. Byl jsem hodně nízko, tak se prakticky nic nestalo. Nic méně, a proč to píšu, vrtulka si "zobla" do země a výsledkem byla ohnutá oska. Takže, když se zobne vrtulkou do země (hlína, tráva), tak se může ohnout oska. Vzal jsem kleště a narovnal ji. Už to zase lítá.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|