Switch to full style
Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odeslat odpověď

Re: VBar NEO

pát 22.05.2015 13:36

No a právě volba 2 je evidentně právně napadnutelná. Cvaknutím záchrany předáváte plně řízení vrtulníku výrobci bezpádla. Sice jenom na chvilku, ale v té chvilce se může stát pořádný průšvih. Nejsem právník a nemohu posoudit vymahatelnost v takovémto případu. Jisté soudní precedenty, na jejichž základě je Mikado opatrné, ale již existují. Zejména menší výrobci by měli být tím pádem opatrní. Jediná žaloba by je mohla stát existenci. A neříkejte mi, že se nic takového stát nemůže a že je v licenčních podmínkách použití bezpádla dáno, že výrobce není zodpovědný. Jakmile někdo vrtulníkem někoho jiného vážně zraní, nebo nedej Bože zabije, bude svalovat vinu na kde koho jen aby nešel sedět a bezpádlo, které samo řídí, se na svalení viny docela logicky nabízí.

Takže z výše uvedeného jen vyplývá, že onen nešťastník co si to 2x roznesl si jen nepřečetl návod. NEO funguje jak výrobce inzeruje.

Re: VBar NEO

pát 22.05.2015 14:48

Tady ta diskuze se hodne odviji z neznaloti jak system funguje. Rizeni uplne vypnout behem zachrany nejde. Porad mas moznost to ridit. A podle nastaveni vice ci mene. Ale porad. Takze nejaka pravni napadnutelnost tu zrejme neni. A nevim o nikom, kdo by se soudil at uz s Captronem, nebo se Spiritem. A asi bych to vedel pokud by se to stalo.
V-Baru fandim a to ze ma zachranu urcite hodne lidem usetri nemaly peniz. Zarputili odpurci ji samozrejme pouzivat nemusi.
Jen si nemyslim, ze je to v podani Mikada tak silena a inovatorska invence jak se zde prezentuje. Je to proste zachrana jako kazda jina. Nic vic, nic min.

Re: VBar NEO

pát 22.05.2015 15:56

Já s tebou Petře souhlasím. Prostě záchrana která zachraňuje. Jen ovládání je maličko jiné.

Re: VBar NEO

pát 22.05.2015 21:05

Je vidět že po třech letech už si nastavování na 100% nepamatuju. Jenom se mi vybavuje že jsme s Bozzdou při nastavování řešili i tuhle věc a zřejmě to znamenalo "kolik" a ne "jestli ano nebo vůbec ne" ........

Tak se omlouvám za drobnou mystifikaci ( pro HCX a Demona ). Tyhle věci nemám ve zvyku detailně pitvat, spíš se bojím že něco nastavím špatně a pokud jsem jednou s něčím spokojený tak to rád pustím z hlavy :-).

Na screenech nastavení to mám u 550 i Hughese stejně :

Dráha kolektivu při záchraně s kolektivem (10)
Priorita kniplů (7)
Akcelerace reakce kniplů (4)

Při záchraně mám tedy maximum stoupání, dost velkou možnost zásahu do řízení ale s malou akcelerací výchylek.
Přílohy
ScreenShot05391.jpg
8_Horizont.jpg

Re: VBar NEO

pát 22.05.2015 21:15

Když se na ty screeny resp. hlavně ten pro Demona ( maketa Hughes ) dívám a čtu poznámku pod "Režimy automatického urovnávání - 3D režimy" tak to mám nejspíš špatně.

Hughes není 3D stroj a nemá symetricky nastavený kolektiv. Max. úhly +10 až -5,5 stupně, nula na listech je výrazně pod středovou polohou kniplu pro kolektiv.

Re: VBar NEO

sob 23.05.2015 19:41

Hum4nfrog píše:No a právě volba 2 je evidentně právně napadnutelná. Cvaknutím záchrany předáváte plně řízení vrtulníku výrobci bezpádla. Sice jenom na chvilku, ale v té chvilce se může stát pořádný průšvih. Nejsem právník a nemohu posoudit vymahatelnost v takovémto případu. Jisté soudní precedenty, na jejichž základě je Mikado opatrné, ale již existují.


To je nějaké divné ne?? Dovolím si citaci z jednoho návodu (je tam o té bezpečnosti heli celá stránka) "Za jakékoli způsobené škody či újmu na zdraví přebírá uživatel veškerou zodpovědnost, neboť výrobce není schopen zaručit korektní podmínky, ve 
kterých je zařízení užíváno." ... Tím se výrobce distancuje od všeho co může zákazník s jeho produktem způsobit.

Re: VBar NEO

ned 24.05.2015 20:13

"neboť výrobce není schopen zaručit korektní podmínky, ve
kterých je zařízení užíváno"
Je to uplne samozrejma vec. Za vestko je zodpovedny pilot. A budme rad, ze ked niekde zalietame, tak sa tam neobjavy policajt a nepyta na vodicak :mrgreen:
Niekedy myslim na zachranu aj ja, ze by to bolo dobre. Ale vidite kolko ludi naucil sa slusne lietat povedzme od roku 2010. Bez zachrani.

Re: VBar NEO

ned 24.05.2015 21:05

No výrobce si do návodu může psát co chce. Jsou tu ale zákony. Ty se ale nějak moc nerespektují (možná proto, že jim jednak moc lidí nerozumí a jednak jejich dodržování nikdo moc nekontroluje). Dle mého, je podle doplňku X vrulník který je schopen autonomního letu bez zásahu pilota už mimo modelářskou kategorii. To, že se v režimu záchrany dají dělat flipy bych nepovažoval za možnost řídit. Za řízení považuji možnost ovlivnit směr a rychlost letu. Takže ze strany zákona jsou tolik oblíbené záchrany myslím už na hraně a kdyby někdo opravdu chtěl, mohl by se po nich začít vozit.
Nicméně u VBaru se řídit v režimu záchrany dá. Litera zákona je tím naplněna, ale zase na druhou stranu si s tím pilot nedbající pokynů v návodu může snadno prásknout.

Mimochodem, auta už také umí udržovat samy sebe v jízdním pruhu na dálnici. Nesmíte ale dát ruku z volantu. Pokud tak učiníte, funkce se okamžitě vypne. Jinak by byla zodpovědnost na výrobci, nebo by zařízení muselo být pro takovou funkci certifikováno.

Mimochodem. Tuhle se tu někdo ptal jak se dá zmást záchrana HC3. Jedna možnost je vidět na orázku Relaxe - "Nenaklánět o více jak 30°", druhá možnost je poněkud zběsilejší akrobacie, kdy gyra můžou ztratit orientaci.

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 8:09

Já to vidím tak že "řídit v záchraně" není záchrana ale ještě větší stres. Když člověk sahá po záchraně tak většinou už je v koncích ... a neví jak je heli orientovaná a ještě při tom řídit může být i kontraproduktivní.
Tyhle debaty jsou naprosto o ničem, jen neplacená reklama na VBar NEO :-D protože až čas a XXX pilotů ukáže co a jak a jaké budou popř. "následky".

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 8:22

Presne ako pise Habasek, zachrana ma za pilota riesit ked je v sracke a nie este pilotovi davat na vyber ci chce zachranovat dolava doprava alebo kam. Proste zachrana ma v milisekunde prasknut heli co najdalej kolmo od zeme.
Uloha pilota ma byt len stihnut cvaknut tlacitko zacharany kym je este heli nad urovnou zeme.

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 9:11

Hum4nfrog píše:Mimochodem, auta už také umí udržovat samy sebe v jízdním pruhu na dálnici. Nesmíte ale dát ruku z volantu. Pokud tak učiníte, funkce se okamžitě vypne. Jinak by byla zodpovědnost na výrobci, nebo by zařízení muselo být pro takovou funkci certifikováno



Čoveče nevím jak jsi na to přišel ale děláš tu z nás (sebe) blbce https://www.youtube.com/watch?v=fQaWpEIEvMw ... Jak je to teda potom u copter? Ty běžně autonomně létají (DJI) a když to někomu spadne na hlavu tak určitě nežalují výrobce ale jdou po pilotovi :wink: , ten jediný nese zodpovědnost za svůj stroj.. Jinak záchranu opravdu za autonomní let (i neřiditelnou) nepovažuji..

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 11:59

Arcicorsa píše: Čoveče nevím jak jsi na to přišel ale děláš tu z nás (sebe) blbce https://www.youtube.com/watch?v=fQaWpEIEvMw ... Jak je to teda potom u copter? Ty běžně autonomně létají (DJI) a když to někomu spadne na hlavu tak určitě nežalují výrobce ale jdou po pilotovi :wink: , ten jediný nese zodpovědnost za svůj stroj.. Jinak záchranu opravdu za autonomní let (i neřiditelnou) nepovažuji..



..... hrušky s jablkama. Autonomní let coptera nemůžeš přece jakkoliv srovnávat s něčím takovým, jako je auto level u akrobatického vrtulníku.

přece ....už jenom z principu věci rozdilnosti situací, kdy oba dva zdánlivě podobné letové mody aktivuješ. Promiň ale tady jsi vedle.


Jediná naprosto nespochybnitelná podobnost je ve vymáhání vzniklé škody po pilotovi zařízení. Tam to nikdo nijak nevokecá.

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 12:06

Tak jo Ok.. Jen jsem chtěl poukázat na to ze ať spadne co spadne tak vždy půjdou po pilotovi a ne po výrobci řidiči jednotky.. Výrobce vůbec netuší co nebo jak a v jaké konfiguraci bude jeho zařízení používáno tudíž nikdy nebude ručit za vzniklé škody...

Re: VBar NEO

pon 25.05.2015 14:58

Take bych se pridal do teto zajimave diskuze.
Chtel bych se zeptat, jak je mozne nekoho zazalovat za to, co jeste nevydal? Jak mohl Mikado nekdo zazalovat za cokoli souvisejici se zachranou jeste pred vydanim? Predchozi verze zachranu nemela.

Pokud opravdu neco takoveho sdelili, pak to nebude mit mnoho spolecneho s pravdou. Mikado je dostatecne znala firma, aby si to umela pravne podlozit. A pokud to funguje, tak jak Mikado inzeruje, pak se nemaji ceho bat. Kazdy zakaznik musi odsouhlasit licencni ujednani, ktere si oni sami napisou, vetsinou jiz pred samotnou koupi. Zazalovat muzete kohokoli, ale je otazka, zda to ma nejaky smysl.
Jinak Captron ma zachranny system jiz velmi dlouho a nic takoveho se nestalo. Zeby se to stalo Mikadu, jeste pred vydanim?
Pokud by to opravdu takto fungovalo, pak muzete zazalovat vyrobce vrtulniku, za to, ze doslo k jakekoli ujme at uz tam jsou padla se samotnym gyrem nebo cokoli jineho...

Tady je problem uplne jiny.
Pokud ma jista spolecnost patent a neposkytne vam licenci, mate smulu. Prichazi na radu pravnici a studovani patentu, aby vase implementace nebyla napadnutelna. Takze dana funkce tam sice muze byt, ale nesmi nabidnout to co nabizi patentovana technologie. Samozrejme je pak na vyrobci, aby presvedcil zakazniky, ze ta jejich je ta nejlepsi a spravna. Ve skutecnosti umi napr. jen malou cast. V tomto pripade je nezbytny kvalitni marketing. Pokud se udela dokonalou reklamu, muzete vyrabet zbozi za 100kc a za 10000Kc prodavat zakaznikum a pritom tvrdit, ze je to to nejlepsi pod sluncem.
Bohuzel reklama v dnesnim svete hraje velmi dulezitou roli a clovek pak dokaze uverit vsemu. Staci jen par hezkych obrazku a uz stojite ve fronte.
Nekdy je ten pohled k zamysleni. Tak ci tak, hlavni je, aby mel clovek radost.

Re: VBar NEO

úte 09.06.2015 17:26

Minulý týden Mikado oficiálně oznámilo, že odkládá minimálně o měsíc vydání VBaru NEO pro vysílače jiné než VBar Control. Důvodem je vylepšení zabezpečení VBaru NEO proti kolpírování čínskými plagiátory, s čímž má Mikado bohaté zkušenosti.
Otázkou zůstává, jakou má toto úsilí šanci na uspěch.
Odeslat odpověď