Autor |
Zpráva |
petrkov
|
Napsal: stř 20.05.2015 21:37 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.4.2015 Příspěvky: 5
|
Čau!Nechtěl jsem to tu psát a klukům kazit radost.Ale už jsem viděl na vlastní voči selhání tý záchrany! Kámoš co lítá akrobačku nic tvrdýho na to doplatil dost zle a už ho to stálo skoro dva kity.Neo má teprv chvili auž toho lituje. Neví co se pokazilo ale dělal trochu složitější prvky a když topotřeboval tak šlus šlo to pod úhlem a totálka do země. Teď o víkendu to opravil vypadalo to slibně snad všechno zkontroloval a celou dobu to fungovalo a až zase z ničeho nic když ji tam dal tak to samý v bledě modrým!!!Neví co si o tom má myslet ale je dost zklamanej.Hlavně ať se nikomu nic nestane!Kluci fakt to není legrace ale ještě to budou muset hodně dopilovat.Prej to řeší už s Mikadem.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Trust
|
Napsal: čtv 21.05.2015 6:38 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.12.2010 Příspěvky: 41
|
Moc něvěřím tomu že Mikádo vypustí do objehu něco co není funkční. Toto vůbec nemusí dělat jednotka ale může to být napájením, instalací.Při aktivaci záchrany jsou tam docela velké odběrové špičky.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: čtv 21.05.2015 7:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
petrkov píše: Čau!Nechtěl jsem to tu psát a klukům kazit radost.Ale už jsem viděl na vlastní voči selhání tý záchrany! Kámoš co lítá akrobačku nic tvrdýho na to doplatil dost zle a už ho to stálo skoro dva kity.Neo má teprv chvili auž toho lituje. Neví co se pokazilo ale dělal trochu složitější prvky a když topotřeboval tak šlus šlo to pod úhlem a totálka do země. Teď o víkendu to opravil vypadalo to slibně snad všechno zkontroloval a celou dobu to fungovalo a až zase z ničeho nic když ji tam dal tak to samý v bledě modrým!!!Neví co si o tom má myslet ale je dost zklamanej.Hlavně ať se nikomu nic nestane!Kluci fakt to není legrace ale ještě to budou muset hodně dopilovat.Prej to řeší už s Mikadem. Tak to ten tvůj kámoš bude asi vytuhávací typ, nebo bude Neo záchrana zasahovat do řízení tak dlouho, dokud nedokončí proces záchrany (to by byla ta horší varianta). Jinak když jsem zkoušel poprvé záchranu, tak jsem to dělal ve výšce několika chyb, a vždy mžikově, co se mi jednou při špatném nastavení vyplatilo - jakmile jsem viděl, že směřuji k zemi, tak jsem záchranu pustil (vypnul), a díky výšce jsem stabilizoval let normálně páčkami. Pokud jsem dobře četl, Vbar neo ukončí režim záchrany poté, co mu sáhneš do řízení, taky (nebo Neo musí dokončit celou sekvenci záchrany, tj. stabilizovat podvozkem k zemi? U Spirita i démona se zachraňuje tehdy, pokud mám záchranu aktivovanou, po její deaktivaci musím řídit).
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: čtv 21.05.2015 9:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
Ked to ma zachranu na tom istom principe ako BD-3SX tak neni velky problem tu zachranu zblbnut a potom posle pri zachranovani heli do zeme. "This is not a bug, this is features."
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 21.05.2015 9:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Tohle se už řešilo na Helifreaku: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=696167U VBaru se prostě nepředpokládá že pilota po cvaknutí záchrany stihne mrtvice. Jinak na zblbnutí NEA bych nespoléhal. Právě proto aby nešel zblbnout se dělal nový HW. Zblbnutelná záchrana na principu HC3 by šla udělat i na původních VBarech. Co se bohužel zatím Mikadu nedaří je donutit piloty si přečíst návod a trochu si záchranu natrénovat. Proto jsem pořád ke VŠEM záchranám skeptický. Zejména noví majitelé si myslí, že si koupili zázračné tlačítko, které za ně vyřeší všechny problémy včetně rozpadajícího se manželství. Takové ale bohužel neexistuje.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: čtv 21.05.2015 9:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
Hum4nfrog píše: Co se bohužel zatím Mikadu nedaří je donutit piloty si přečíst návod a trochu si záchranu natrénovat. Proto jsem pořád ke VŠEM záchranám skeptický. Zejména noví majitelé si myslí, že si koupili zázračné tlačítko, které za ně vyřeší všechny problémy včetně rozpadajícího se manželství. Takové ale bohužel neexistuje. Ja stale nechapem o com hovoris. Co si ma pilot trenovat na cvakani tlacitka zachrany? Proste zachrana ma byt: A) Stihnem cvaknut zachranu nad urovnou zeme = heli zostane v jednom kuse nadalej B) Nestihnem cvaknut zachranu nad urovnou zeme = heli nesiem domov v Tesco igelitke
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 21.05.2015 10:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
IgorGSM píše: .... Ja stale nechapem o com hovoris. Co si ma pilot trenovat na cvakani tlacitka zachrany? Proste zachrana ma byt:
A) Stihnem cvaknut zachranu nad urovnou zeme = heli zostane v jednom kuse nadalej
B) Nestihnem cvaknut zachranu nad urovnou zeme = heli nesiem domov v Tesco igelitke Dalo by se říct, že přesně tenhle přístup k použití záchrany je ten, který dělá zácharnu nebezpečnou. A pro méňe chápavé snad ještě napíšu: Dělám nácvik tik-ťoku ve výšce 2m nad zemí tak do pěti metrů od sebe Dělám nácvik tik-ťoku ve výšce 8m nad zamí ve vzdálonosti cca 15m mírně šikmo od sebe. Jeden z dvou možných scénářů, při Tvém spoléhání se na záchranu bude méňe juzefriendlie. Hádej který.
|
|
Nahoru |
|
|
pheek
|
Napsal: čtv 21.05.2015 11:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2014 Příspěvky: 727 Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
|
Řekl bych že si hodně lidí neuvědomuje to, že se při cvaknutí záchrany heli jen nesrovná, pokud má na to čas=dostatečná výška, ale že má taky nějakou kinetickou energii, takže začne cestovat, třeba i proti tomu kdo řídí model. Nezastaví se a nestojí na místě. V ideálním případě stoupá vzhůru.
_________________ LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: čtv 21.05.2015 11:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
A presne preto co pises zachrana v NEO je k...a a nie zachrana. Zachranu cvakam lebo som v krize a potrebujem heli zachranit. Zachrana pri ktorej musim rozmyslat kedy ju mozem pouzit, ako ju mozem pouzit a kde ju mozem pouzit je vlastne nepouzitelna blbost ktorou sa snazi vyrobca len marketingovo, takze umelo zvysit cenu bezpadla.
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: čtv 21.05.2015 11:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
Skuste si zachranu v bezpadle v tom v ktorom zachrana funguje tak ako ma a uvidite o com zachrana vlastne je.
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
caven
|
Napsal: čtv 21.05.2015 11:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 4.5.2014 Příspěvky: 117 Bydliště: ústecký kraj, ČR
|
Mohu se zepta jak se dá zblbnout záchrana na principu HC3?
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 21.05.2015 16:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Takže jsem vyzískal další informace přímo od Mikada a i z dalčích zdrojů. Mikado opravdu umožňuje pilotovi řídit kdykoliv v průběhu záchranného manévru záměrně a tuto funkci vypínat nebude. Mikado totiž bylo žalováno ve spojitisti s havárií vrtulníku s předchozí verzí VBaru. Proto VBar nikdy zcela nepřevezme řízení od pilota. VBar není autopilot a odpovědnost je vždy na pilotovi který musí mít možnost do řízení letu zasáhnout. Dovedu si představit, že právě ti co jsou tak úporně závislí na záchraně která zcela převezme řízení budou ti první co se budou v případě maléru pokoušet svalit vinu na výrobce. Létání s vrtulníky je prostě v rukách a píli a ne v kouzelné elektronické krabičce.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 21.05.2015 17:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Neznam system, kde by nebylo mozno zasahnout do rizeni behem zachrany.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pát 22.05.2015 0:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Systémů je k dispozici víc a liší se spíš v detailech. Jiné jednotky než ty které mám ( HCX - Demon ) a bohatě mi stačí v podstatě nesleduju, na druhou stranu několik základních zkušeností popíšu. První základní funkce je stav kdy se heli bleskově srovná do pozice rotorem vzhůru nebo do invertu podle toho co je v okamžiku aktivace bližší. Heli nestoupá, jenom pokračuje setrvačností ( a rychlostí ) ve směru ve kterém se pohybovala v okamžiku aktivace. Druhá volitelná funkce ( plynule v rozmezí 0-100% ) je možnost přidat ke srovnání ještě kolektiv= stoupání heli směrem vzhůru. Tam je podle mě teprve efektivita záchrany. Co je platné že model spadne na zem ve srovnané poloze když jsme to aktivovali během klesání apod. Smysl má spíš 100% kolektivu než 20%. Ostatně nic menšího než 100% jsem ani netestoval a občas jsem se i tak modlil aby těch 100% stačilo. Třetí volitelná funkce je zakázat nebo povolit ( v rozmezí 0-100% ) zásah do řízení. U HCX/Demona to nejde povolit pro kolektiv ale pouze pro křidélka, výškovku a směrovku. Když například aktivuju záchranu a heli se mi srovná do invertu a stoupá, nemusím čekat až bude v 50 metrech. Před deaktivací záchrany je potřeba tak či tak zkontrolovat v jaké poloze je knipl kolektivu nebo jej dát alespoň univerzálně na střed čímž nic nezkazím. Kolektiv ponechaný v plusu by heli stoupající v invertu okamžitě poslal zase dolů. S povolenými zásahy do řízení to lze řešit i tak že si už během stoupání heli otočím přes výškovku rotorem vzhůru, srovnám směrovkou ocas kam potřebuju a dorovnám kolektiv tak aby mi heli po vypnutí záchrany zůstala viset nebo lehce stoupala. Pokud to udělám pečlivě, téměř se ani nepozná že to byl manévr z nouze a nikoliv záměrně provedená věc. Tahle třetí funkce může být výhodou ale taky nemusí. Dvakrát jsem si 550 poslal ošklivě na zem, jednou na hranici totálky. Leknutí při aktivaci a špatné vyhodnocení situace totiž způsobily že jsem nechal kniply ve stávající nebo nepatrně jiné poloze a do řízení zasahoval zcela nevědomě. Záhadu jsem rozluštil až po delší době kdy jsem tu situaci opakovaně simuloval ve větší výšce a tam teprve zjistil, že to celé nebyla chyba řídící jednotky ale pilota. Záchranu jsem aktivoval při celkem prudkém klesání v couvačce, zůstalo mi tam 20-30% výškovky k sobě a heli místo stoupání zajela po 50 metrech plnou rychlostí do pole. Pokud bych dal na výškovce ( platí to i pro křidélka a směrovku ) plnou výchylku, heli by se převrátila o 180 stupňů a stoupala, případně se při držení kniplu v krajní poloze otáčela opakovaně a mezitím pořád stoupala. Takto se dá například otáčením přes výškovku výrazně zkrátit nastoupání heli ( pokud by například hrozila srážka s vysokou překážkou - strom, budova apod. ). Každopádně je lepší lítat tam kde se nic podobného nevyskytuje. Malá výchylka - podle toho co jsem si opakovaně vyzkoušel - dokáže stoupací složku přetlačit. Myslím že to je důvod proč si hodně uživatelů buď z vlastní vůle nebo rady prodejce zásahy do řízení radši nepovolí. Na druhou stranu někomu kdo buď začíná nebo nemá ještě heli dobře v ruce bych to taky nikdy nedoporučil. Pokud nebude lítat blízko u sebe, stav kdy se model jenom srovná a vystřelí nahoru je určitě bezpečnější než si model vlastním přičiněním zachránit rozložením na prvočinitele. Záchrana není samospásná, heli je pořád stroj který dokáže zle ublížit. V Praze se cca před 3 roky zranil pilot kterého jsem znal. Sice už dobře lítal ale zkoušel bohužel něco příliš blízko u sebe a ve chvíli kdy ztratil orientaci cvaknul záchranu. Próčko pokračovalo tak kam ho vedla setrvačnost, bohužel přesně na něj ! Na hlavě a krku 17 stehů a to měl pořád ještě obrovské štěstí. I na takové věci je třeba myslet a nic nepodcenit. Preventivně nelítat nikdy u sebe a pokud, okamžité vypnutí motoru je v takové situaci bezpečnější než cvaknout záchranu a modlit se kam naplno roztočený model ( v tu chvíli neřízený ! ) vystřelí. Čistě teoreticky lze zmínit možnost korigovat směr zásahem do řízení, ale je to dost nesmysl. Jaká je tam asi tak šance když ještě před okamžikem pilot ztratil vládu nad strojem pročež aktivoval záchranu ? Heli se bleskově přehodila do záchranné polohy, zrychluje a on má sotva zlomek vteřiny na to aby najednou správně zareagoval na úplně novou situaci ??? Záchrana mi ušetřila desítky pádů protože jsem se na ní byť s dostatečnou výškovou rezervou spoléhal při nácviku nových věcí místo simulátoru v PC ( nemám ho v oblibě, všechno je dost malé a chtělo by to spíš dataprojektor na zeď než monitor ). Ušetřila mi neskutečně financí a hlavně zkrátila dobu, kdy jsem se naučil to co by mi bez ní trvalo buď mnohem déle nebo bych k tomu spíš nenašel dost odvahy resp. bych domodelařil jsa bez prostředků.......... . Ale 100% jistota to nikdy nebude, lidský faktor má a bude mít vždycky navrch.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pát 22.05.2015 12:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
|
Ještě doplním že záchrana se mi na radu zkušenějších osvědčila na spínač Iinstruktor / žák. Aktivace a hlavně deaktivace jsou jednoduché. Hlavní je jí zapínat jinde resp. co nejdál od autorotace. U staršího rádia Futaba FF7 jsem měl v první verzi autorotaci těsně nad záchranou. Při jedné předváděčce jak záchrana probíhá jsem cvaknul Instruktora tak zbrkle a vehementně, že mi prst přeskočil a cvaknul jsem i autorotaci = vypnul jsem si motor...... To tedy bylo překvápko . Není dobré měnit spínače kterými se aktivuje autorotace nebo záchrana pokud už jsme na to navyklí. Leckdo o tom ví své. Ve chvíli kdy jsem zprovoznil Próčko na kabel se dvěma vysílači aby si zalítal i někdo další je to trochu problém. Próčko má Microbeast ale 550 nebo maketa má záchranu takže varianta s kabelem nemá šanci, Instruktor je obsazen. Jedině dát záchranu jinam což právě neudělám.
_________________ TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G http://relax450.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|