Switch to full style
Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odeslat odpověď

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

sob 21.02.2015 17:21

#14 hobbyking silver HKIII 4035-547kV na 545kV 1,5mm 12(6+6)YY
Po získání potřebného skillu jsem se rozhodl vrátit k prvnímu svýmu motoru. Vytáhl jsem ho z šuplíku a nejdřív změřil kV. 547. No co , navinutý to bylo 1,4 mm 11(6+5)D , to prostě musí jít natunit :) Udělal jsem testovací vinutí 13(7+6)YY = 509kV , což je pro mě málo, u takovýho kV KOSMIK v mojem XX700 s pastorkem 16T při 1950rpm už sahá na strop PWM. Tak jsem navinul drátem 1,5mm 12(6+6)YY , výsledný kV je 545kV , takže dobrý. Už sedí v 700XX, má za sebou 7startů a šlape jako hodinky.
Přílohy
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

úte 03.03.2015 14:24

Půjčil jsem si z helifreaku supr animaci schématu jak je vinutý YY pro 12N10P a 12N14P motory.
Z toho už musí být všechno jasný :)
Přílohy
rgb.JPG

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

čtv 26.03.2015 21:44

mám dotaz jakým způsobem stahuješ stator ze zadního čela,máš na to nějaký přípravek,ruční lis?

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

čtv 26.03.2015 22:31

Třeba takhle :)
Přílohy
02b.jpg
02c.jpg

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

čtv 09.04.2015 21:32

Nazdar krtek2k! Dole klobukom pred tvojim majstrovstvom! :idea:
Mam ten motor Hacker A40-10L-8Pole-ET:
http://www.krill.cz/katalog/hacker-moto ... le-et.html
Dalo by sa to prerobit na 1250 KV? Ked ano, potom ten motor by mal vacsi vykon na plnych otackach samozrejme. Ale aj pri mensich otackach by zostal zachovany krutiaci moment?
Dalsia otazka, ze v Kontronik Jive mam zapnuty podla predpisu KSA mode. KSA mode musi byt zapnuty na starsich Hacker motorov Elektric Turbine. Po previjani to plati nadalej?
Co to je vlastne KSA mode?

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pát 10.04.2015 13:59

Ahoj, díky.
S kV se dá převíjením hejbat docela hodně, takže určitě šlo. Obecně nízkotočivý motory používají 14pólů, a když potřebuješ větší kVčko tak se dělají 10P nebo 8P.
Obecně snižováním kV se kroutící moment zvedá.
KSA je režim pro větší kompatibilitu se speciálními motory. Spíše funguje tak, že vypne variabilní timing, a nastaví si natvrdo nějakou nízkou hodnotu. Ale radši si to zagoogli, co přesně to dělá.
Co jsem vysledoval já, tak JIVE má obecně problém s nižším počtem závitů v motoru, hlásí že má motor "low inductance - change motor" He he :)
Mám vyzkoušený, že JIVE s v FW v.13 tohle u takových motorů už nedělá.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

sob 11.04.2015 9:25

Takze ten Hacker spolu s Jive radsej nechat ako je. Dobre som rozumel? Z 1100 KV na 1230KV znamena mensi pocet zavitu? Alebo to robi hrubsi drat?
Na Logo 500 SE chcem nechat 12T pastorok a ziskat vacsi vykon resp. otacky. Preto by som chcel 1200-1250 KV motor. Na 600 mm lopaty nedavam 13T pnion. Potom radsej prejdem na 550 mm lopaty. Ale aj v tom pripade by som potreboval motor najmenej 1200KV. Tenkrat na Innovu 550 cinania hned zmkly 1200 KV motor. Zaujimave. Dobre rozmyslaju.
Tento motor za tu cenu sa mi paci, len ked by to mal 5 mm hriadel:
http://www.myrcmart.com/rcx-h3730-1250k ... -8322.html
Tu sezonu budem lietat, tak ako je. Mozno cez zimu nieco vymyslim.
Kazdopadne dakujem tvoj odpoved krtek2k!
Naposledy upravil helipali dne stř 06.05.2015 22:25, celkově upraveno 1

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

stř 06.05.2015 22:22

Nedostal som odpoved v druhom topiku, tak priamo teba opytam ako odbornika krtek2k. Co myslis o ten motor? Mozem ist do toho?
http://www.rcking.eu/cs/heli-elektromot ... 91955.html

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

stř 06.05.2015 22:31

Nechápu otázku, nechápu jak mám posoudit něco podle fotek na internetu, kup si co chceš.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

stř 06.05.2015 23:06

Si mazak! Nebudes verit, ale presne taky odpoved som od teba cakal. Nezklamal si ma. Len som veril ze to bude inak, ale zbytocne. Je tam aj popis, myslel som ze nieco povies.

(len vedomost malokedy robi stastneho cloveka)

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 23.08.2015 16:40

Měl bych jednu otázku, dostal jsem čtyři motorky do coptery tři mají vynutí OK jen je utržený stator od příruby motoru a čtvrtý jsem musel převinout. Ovšem teď řeším čím přilepit statory k přírubě motoru. Nalisované to tam nebylo a stator jde na přírubu nasunout bez jakéhokoliv odporu. Co za lepidlo použít aby to pořádně drželo? Napadá mě epoxid ale radši se zeptám zda se na to nepoužívá něco jiného. Díky za radu.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 23.08.2015 16:52

Epoxidové lepidlo je dobrá volba.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 23.08.2015 20:50

Takže dobrá věc se podařila všechny motorky šlapou jako nové.. Byl to můj první pokus o převinutí motorku a myslím, že jsem se svou prací spokojen. Uznávám, že návin není nijak úhledný, ale vypadá to stejně jako originál, vynutí je dvojitá hvězda. Každopádně motorek se točí a proud je stejný jako u ostatních tří, které jsem nepřevíjel. Přidávám pár fotek a video jak se to pěkně točí :wink: (natáčel jsem to jako inteligent ale youtube to otočilo o 90°).

Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Přílohy
20150822_220219.jpg
Stator očištěný a připravený na nový návin
20150822_224625.jpg
Navinuta první fáze
20150822_232409.jpg
Kompletně navinutý a zapojený stator
20150823_195619.jpg
Hotovo :-)

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 24.08.2015 6:41

gratuluju, není nad ten pocit, když to funguje, ale v čem vidíš dvě hvězdy? Já vidim jednu deltu.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

stř 26.08.2015 0:25

Jo mi nemluv, když jsem to připojil a ten motorek se roztočil tak jsem měl velkou radost, už jen pro to že už mi nebude vadit spálený motor atp., prostě si ho převinu a jede se dále :D . Jinak máš pravdu, je to samozřejmě zapojené do trojúhelníku..
Odeslat odpověď