Switch to full style
Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odeslat odpověď

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 01.02.2015 2:56

krtek2k píše:#04 Kds 4725-540kV na 480kV 1,3mm 16(8+8)YY
Majitel chtěl po tomhle motoru nižší kV. Nakonec se domluvil na nějakým převinutí u profesionálů, kde se převíjejí průmyslové motory atd.
Jak to dopadlo je vidět na první fotce. Motor se od nich ani netočil :) Vůbec jsem nepochopil jak byl navinutej,
nešel normálně odmotat, drát byl nějak podvlíkanej. No nic, rozebral jsem, opravil odřenou izolaci eprosinem a motal drát 1,3mm 16(8+8)YY.
To byl první motor kde jsem motal dvě hvězdy, od tý doby jsem se k deltě nevrátil.
Když si člověk spočítá, že v deltě jsou tři dráty skoro dva metry dlouhý, a v YY je 6 metrovejch drátů, tak odpor vinutí je jasně někde jinde.
více fotek zde :
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/KDS_4725_pro_Lada_Ova/


proč jsi se nevrátil k trojúhlníku, čím je odpor vinutí menší tím menší jsou ztráty v mědi, já když testoval účinnost hvězda trojúhelník tak mi trojúhelník vyšel lépe.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 01.02.2015 8:07

Hvězda Y vs trohúhelník D možná jo. Ale já nemotám hvězdu, já motám dvě hvězdy. Tady mi účinnost jak měřená, tak praktická vychází lepší. I na helifreaku všichni motají z 95% YY.
Přílohy
00-12N10P-YY.jpg

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 01.02.2015 8:11

aha, a pak je teda spojíš paralerně ? start A na start A B na B C na C

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 01.02.2015 21:18

mně tak napadlo, když YY tak proč ne 2x trojúhelník DD , akorát by se lišil směr vinutí.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

ned 01.02.2015 22:42

Vubec odborné stránce nerozumím, ale rozumím tomu, že mám doma dva motory do vrtulníku třídy 450, které mají nějak poškozenou izolaci a probíjejí. Je cenově reálné je nechat u tebe převinout ? Na kolik by jsi odhadl cenu převynutí motoru této třídy ? Teda pokud vubec by jsi měl cht tutnit motory jiné než jen k svoji potřebě.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 02.02.2015 9:28

Prosímtě , do 450tky stojí opravdu slušnej motor na hobbykingu 10-20USD. To nemá vůbec cenu se snažit.
Nemluvě o tom, že stator je u takhle malých motorů do stator holderu přilepený, a je peklo to bez poškození statoru a jeho izolace vůbec dostat dolů. V miniprotosu mám samozřejmě motor taky převinutý.
Turnigy H2223-2900kV na 2120kV z 2x0,5mm drátu 16(8+8)D na 2120kV , lítám ho, je supr. Po dolítání úplně studený.
YY zde nešlo použít, protože stator má 9 slotů, 9 není dělitelný dvěma.
Při sundavání se mi stator rozpadl na pět kusů, musel jsem ho slepovat opravit izolaci a pak navinout. Spoustu práce.
Přílohy
motor do miniprotose.jpg
Naposledy upravil krtek2k dne pon 02.02.2015 9:45, celkově upraveno 1

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 02.02.2015 9:41

jarda.falcon:
-Ano , spojí se paralelně jak píšeš.
-DD se moc nepoužívá, protože vychází vysoký kV, kdybys ho chtěl srazit, musel bys namotat mraky závitů.
Vztah mezi Y a D je vzhledem ke kV 1:1,732 .
Y je tedy 1,732x pomalejší. Proto se používá YY. Takže výsledný kV hvězdy vynásobíš dvěma.
Vztah mezi D a YY je tedy pro kV 1:1,155 .
To znamená, že pro stejný kV , můžeš při YY namotat odhadem o závit míň. Tím máš kratší drát, můžeš použít silnější. Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 02.02.2015 10:03

díky za vyčerpávající odpověd

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

úte 03.02.2015 11:54

Super práce :) . A taky moc hezké že ses podělil o znalosti.

krtek2k píše: Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)


Jenom tady jsi to napsal trošku nejasně. Při stejném napětí znamená menší odpor vyšší proud co tudy teče. To bych nenazval menší proudovou zátěží. Zřejmě jsi měl na mysli menší ztrátu výkonu .Na menším odporu se míň protopí.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

sob 07.02.2015 19:16

[OT] to taky záleží, protože ztráty jsou sice úměrný odporu, ale druhý mocnině proudu (P=R*I*I) [/OT]

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 09.02.2015 19:34

supr ,inspirace,taky mám za sebou několik motacích pokusů.
Ohledně těch silných drátů,nebojíš se že se po nějaký době provozu proklepou o hrany plechů?Taky jsem to totiž zkoušel se silným drátem(asi 1mm) a moc nadšen jsem z toho nebyl.Jednak se jednotlivé závity špatně urovnávali,a občas když jsem se spletl a dal pár závitů víc a musel jsem odmotat,některý dráty měli odřený lak právě od hran.
Kažsopádně ti fandím a dávej sem dál fotky a postřehy z motologie

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 09.02.2015 20:24

Na čistý urovnávání potřebuješ nějaký nástroje, bez toho to nejde, drát tam musí být na těsno jak to jen jde.
Používám ulomený plastový vrtule a na zmačkávání jsem si opracoval jedny rovnoběžný kleště:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Musí se pracovat tak , aby jsi o hrany drát nedřel. Stator má buď izolaci, nebo izolaci vytvořím sám vrstvou eprosinu se zapečením v troubě. Nebo si stator vyložím nomex paperem.

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

pon 09.02.2015 20:30

#13 Kds 4725-540kV na 510kV 1,5mm 15(8+7)YY
Tenhle motor jsem dodělal před týdnem. Je opravdu hodně výkonnej, a umí si hodně pápnout. Uvidíme jestli je možný ho drobet zefektivnit :)Jeho originální kV je skoro o 50 víc, než to uváděný. Pro člověka , který nepotřebuje na 700vce točit 2300, se šikne snížení kV. Provedeno zkušební navinutí 15(8+7) a to vyšlo 506kV. Rozhodnutí tedy znělo použít o jeden krok tlustší drát a na každou kotvu dát o závit víc než origo. Navinuto tedy 1,5mm 15(8+7)YY . Výsledný kV 510. Jinak origo měl ten motor vinutí one wire 1,4mm 13(7+6)D - ve slotu 20,018mm2 mědi.
Nyní má drát 1,5mm 15(8+7)YY - ve slotu 26,494mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 133% originálu !!
Více foto zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Kds_4725- ... _YY_Petrct
Přílohy
12.jpg
14.jpg
19.jpg
23.jpg

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

sob 14.02.2015 10:53

...........................omyl.........

Re: Tuning střídavých heli motorů (převíjení)

sob 14.02.2015 11:36

krtek2k píše:Vztah mezi D a YY je tedy pro kV 1:1,155 .
To znamená, že pro stejný kV , můžeš při YY namotat odhadem o závit míň. Tím máš kratší drát, můžeš použít silnější. Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)


My jsme se ho na základce taky učili, ale asi nějak blbě :? .
Odeslat odpověď