ned 01.02.2015 2:56
krtek2k píše:#04 Kds 4725-540kV na 480kV 1,3mm 16(8+8)YY
Majitel chtěl po tomhle motoru nižší kV. Nakonec se domluvil na nějakým převinutí u profesionálů, kde se převíjejí průmyslové motory atd.
Jak to dopadlo je vidět na první fotce. Motor se od nich ani netočil Vůbec jsem nepochopil jak byl navinutej,
nešel normálně odmotat, drát byl nějak podvlíkanej. No nic, rozebral jsem, opravil odřenou izolaci eprosinem a motal drát 1,3mm 16(8+8)YY.
To byl první motor kde jsem motal dvě hvězdy, od tý doby jsem se k deltě nevrátil.
Když si člověk spočítá, že v deltě jsou tři dráty skoro dva metry dlouhý, a v YY je 6 metrovejch drátů, tak odpor vinutí je jasně někde jinde.
více fotek zde :
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/KDS_4725_pro_Lada_Ova/
ned 01.02.2015 8:07
ned 01.02.2015 8:11
ned 01.02.2015 21:18
ned 01.02.2015 22:42
pon 02.02.2015 9:28
pon 02.02.2015 9:41
pon 02.02.2015 10:03
úte 03.02.2015 11:54
krtek2k píše: Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce
sob 07.02.2015 19:16
pon 09.02.2015 19:34
pon 09.02.2015 20:24
pon 09.02.2015 20:30
sob 14.02.2015 10:53
sob 14.02.2015 11:36
krtek2k píše:Vztah mezi D a YY je tedy pro kV 1:1,155 .
To znamená, že pro stejný kV , můžeš při YY namotat odhadem o závit míň. Tím máš kratší drát, můžeš použít silnější. Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce