Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 2:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
krtek2k píše:
#04 Kds 4725-540kV na 480kV 1,3mm 16(8+8)YY
Majitel chtěl po tomhle motoru nižší kV. Nakonec se domluvil na nějakým převinutí u profesionálů, kde se převíjejí průmyslové motory atd.
Jak to dopadlo je vidět na první fotce. Motor se od nich ani netočil :) Vůbec jsem nepochopil jak byl navinutej,
nešel normálně odmotat, drát byl nějak podvlíkanej. No nic, rozebral jsem, opravil odřenou izolaci eprosinem a motal drát 1,3mm 16(8+8)YY.
To byl první motor kde jsem motal dvě hvězdy, od tý doby jsem se k deltě nevrátil.
Když si člověk spočítá, že v deltě jsou tři dráty skoro dva metry dlouhý, a v YY je 6 metrovejch drátů, tak odpor vinutí je jasně někde jinde.
více fotek zde :
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/KDS_4725_pro_Lada_Ova/


proč jsi se nevrátil k trojúhlníku, čím je odpor vinutí menší tím menší jsou ztráty v mědi, já když testoval účinnost hvězda trojúhelník tak mi trojúhelník vyšel lépe.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 8:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Hvězda Y vs trohúhelník D možná jo. Ale já nemotám hvězdu, já motám dvě hvězdy. Tady mi účinnost jak měřená, tak praktická vychází lepší. I na helifreaku všichni motají z 95% YY.


Přílohy:
00-12N10P-YY.jpg
00-12N10P-YY.jpg
[ 65.77 KiB | Zobrazeno 5894 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 8:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
aha, a pak je teda spojíš paralerně ? start A na start A B na B C na C


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 21:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
mně tak napadlo, když YY tak proč ne 2x trojúhelník DD , akorát by se lišil směr vinutí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 22:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2010
Příspěvky: 251
Bydliště: Liberecko
Vubec odborné stránce nerozumím, ale rozumím tomu, že mám doma dva motory do vrtulníku třídy 450, které mají nějak poškozenou izolaci a probíjejí. Je cenově reálné je nechat u tebe převinout ? Na kolik by jsi odhadl cenu převynutí motoru této třídy ? Teda pokud vubec by jsi měl cht tutnit motory jiné než jen k svoji potřebě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.02.2015 9:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Prosímtě , do 450tky stojí opravdu slušnej motor na hobbykingu 10-20USD. To nemá vůbec cenu se snažit.
Nemluvě o tom, že stator je u takhle malých motorů do stator holderu přilepený, a je peklo to bez poškození statoru a jeho izolace vůbec dostat dolů. V miniprotosu mám samozřejmě motor taky převinutý.
Turnigy H2223-2900kV na 2120kV z 2x0,5mm drátu 16(8+8)D na 2120kV , lítám ho, je supr. Po dolítání úplně studený.
YY zde nešlo použít, protože stator má 9 slotů, 9 není dělitelný dvěma.
Při sundavání se mi stator rozpadl na pět kusů, musel jsem ho slepovat opravit izolaci a pak navinout. Spoustu práce.


Přílohy:
motor do miniprotose.jpg
motor do miniprotose.jpg
[ 58.83 KiB | Zobrazeno 5805 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne pon 02.02.2015 9:45, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.02.2015 9:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
jarda.falcon:
-Ano , spojí se paralelně jak píšeš.
-DD se moc nepoužívá, protože vychází vysoký kV, kdybys ho chtěl srazit, musel bys namotat mraky závitů.
Vztah mezi Y a D je vzhledem ke kV 1:1,732 .
Y je tedy 1,732x pomalejší. Proto se používá YY. Takže výsledný kV hvězdy vynásobíš dvěma.
Vztah mezi D a YY je tedy pro kV 1:1,155 .
To znamená, že pro stejný kV , můžeš při YY namotat odhadem o závit míň. Tím máš kratší drát, můžeš použít silnější. Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.02.2015 10:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
díky za vyčerpávající odpověd


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.02.2015 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Super práce :) . A taky moc hezké že ses podělil o znalosti.

krtek2k píše:
Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)


Jenom tady jsi to napsal trošku nejasně. Při stejném napětí znamená menší odpor vyšší proud co tudy teče. To bych nenazval menší proudovou zátěží. Zřejmě jsi měl na mysli menší ztrátu výkonu .Na menším odporu se míň protopí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 07.02.2015 19:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2007
Příspěvky: 496
Bydliště: Plzeň
[OT] to taky záleží, protože ztráty jsou sice úměrný odporu, ale druhý mocnině proudu (P=R*I*I) [/OT]


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.02.2015 19:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.1.2015
Příspěvky: 226
supr ,inspirace,taky mám za sebou několik motacích pokusů.
Ohledně těch silných drátů,nebojíš se že se po nějaký době provozu proklepou o hrany plechů?Taky jsem to totiž zkoušel se silným drátem(asi 1mm) a moc nadšen jsem z toho nebyl.Jednak se jednotlivé závity špatně urovnávali,a občas když jsem se spletl a dal pár závitů víc a musel jsem odmotat,některý dráty měli odřený lak právě od hran.
Kažsopádně ti fandím a dávej sem dál fotky a postřehy z motologie

_________________
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.02.2015 20:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Na čistý urovnávání potřebuješ nějaký nástroje, bez toho to nejde, drát tam musí být na těsno jak to jen jde.
Používám ulomený plastový vrtule a na zmačkávání jsem si opracoval jedny rovnoběžný kleště:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Musí se pracovat tak , aby jsi o hrany drát nedřel. Stator má buď izolaci, nebo izolaci vytvořím sám vrstvou eprosinu se zapečením v troubě. Nebo si stator vyložím nomex paperem.

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.02.2015 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#13 Kds 4725-540kV na 510kV 1,5mm 15(8+7)YY
Tenhle motor jsem dodělal před týdnem. Je opravdu hodně výkonnej, a umí si hodně pápnout. Uvidíme jestli je možný ho drobet zefektivnit :)Jeho originální kV je skoro o 50 víc, než to uváděný. Pro člověka , který nepotřebuje na 700vce točit 2300, se šikne snížení kV. Provedeno zkušební navinutí 15(8+7) a to vyšlo 506kV. Rozhodnutí tedy znělo použít o jeden krok tlustší drát a na každou kotvu dát o závit víc než origo. Navinuto tedy 1,5mm 15(8+7)YY . Výsledný kV 510. Jinak origo měl ten motor vinutí one wire 1,4mm 13(7+6)D - ve slotu 20,018mm2 mědi.
Nyní má drát 1,5mm 15(8+7)YY - ve slotu 26,494mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 133% originálu !!
Více foto zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Kds_4725- ... _YY_Petrct


Přílohy:
12.jpg
12.jpg
[ 92.13 KiB | Zobrazeno 5561 krát ]

14.jpg
14.jpg
[ 52.85 KiB | Zobrazeno 5561 krát ]

19.jpg
19.jpg
[ 37.56 KiB | Zobrazeno 5561 krát ]

23.jpg
23.jpg
[ 93.52 KiB | Zobrazeno 5562 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.02.2015 10:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
...........................omyl.........

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.02.2015 11:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
krtek2k píše:
Vztah mezi D a YY je tedy pro kV 1:1,155 .
To znamená, že pro stejný kV , můžeš při YY namotat odhadem o závit míň. Tím máš kratší drát, můžeš použít silnější. Kratší a silnější drát znamená co? Menší odpor. Při stejném napětí znamená menší odpor co? Menší proudovou zátěž. Ohmův zákon, jsme se učili už na základce :)


My jsme se ho na základce taky učili, ale asi nějak blbě :? .

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz