Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Ahoj.
Už se něco málo přes rok bavím převíjením heli motorů. Výsledky jsou překvapivé.
Nižší teplota motoru, nižší spotřeba, větší výkon. Zkrátka zvýšená efektivita.
I když to nevypadá, a multistrand se jeví plnější, dá se lehce spočítat, že podle průřezu je ve slotu řádově 125-160% procent mědi proti původnímu multistrandu.
A naopak statorem potom lépe proudí vzduch.
Na počátku byla fascinace fórem "Electric Motors Winding and Repair Discussion" na helifreaku. A touha to taky zkusit.
Musel jsem si vyrobit a nakoupit spousty nářadí a nástrojů, ale stojí to za to.
Je to jako droga, jak jsem namotal motor poprvé, a zalítal s tím. Už jsem přemýšlel nad dalším, všechny moje heliny mají v motoru kus mojí práce.
Budu sem postupně dávat, všechny moje práce. Doufám že budou inspirací pro další motače :)
Myslím, že není na škodu podělit se o funkční kombinace a výsledky.


Přílohy:
16.jpg
16.jpg
[ 90.99 KiB | Zobrazeno 8204 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
# 01 Scorpion HKIII 4035-530kV na 480kV 1,4mm 11(6+5)D
Tímhle to začalo, základem bylo udělat převin ať to stojí co to stojí, a ať to funguje.
Motal jsem drát 1,4mm 11(6+5)D. Motor vlastním dodnes, lítal na 16zub pastorek v logo700XX.
Náš děda mi vyrobil novou hřídel s výstupním průměrem 8mm, tak aby šla použít v 700XX
Celkem v pohodě.
Jinak origo měl ten motor vinutí:
-multistrand 22x0,29mm 9(5+4)D - ve slotu 13,072mm2 mědi.
Nyní má drát 1,4mm 11(6+5)D - ve slotu 16,925mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 129,476% originálu !!


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
021.jpg
021.jpg
[ 62.7 KiB | Zobrazeno 8181 krát ]

053.jpg
053.jpg
[ 78.3 KiB | Zobrazeno 8181 krát ]

055.jpg
055.jpg
[ 42.2 KiB | Zobrazeno 8181 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 20:52, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#02 Turnigy 4040 - 530kV na 450kV 1,5mm 12(6+6)D
Druhej motor na holení, základem bylo zase udělat další převin ať to stojí co to stojí, a ať to funguje.
Motal jsem drát 1,5mm 12(6+6)D. Motor vlastním dodnes, lítal na 17zub pastorek v logo700XX.
Po dolítání motor fakt skoro studenej, lehce slabší výkon, ale i spotřeba.
Vibroval dost, ale pokusil jsem se ho vyvážit, částečně se povedlo.
Určitě se k němu budu vracet.
Původní návin jsem nějak hluboce nezkoumal :)


Přílohy:
064.jpg
064.jpg
[ 53.99 KiB | Zobrazeno 8170 krát ]

074.jpg
074.jpg
[ 77.59 KiB | Zobrazeno 8170 krát ]

076.jpg
076.jpg
[ 74.29 KiB | Zobrazeno 8170 krát ]

079.jpg
079.jpg
[ 69.07 KiB | Zobrazeno 8170 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 20:58, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#03 Scorpion HKIII 4035-530kV na 530kV 1,4mm (5+4)D
Třetí dílo, dovalil to hrozně spálený, prej si zašrouboval šroub do vinutí.
Spálený to bylo tak, že se plechy od sebe samy rozpadaly.
Nakonec bylo potřeba všech 200 plechů poslepovat jeden po druhým.
Udělal izolaci eprosinem. Nakonec jsem motal 1,4mm 9(5+4)D , cca 500kV
Jinak origo měl ten motor vinutí:
-multistrand 22x0,29mm 9(5+4)D - ve slotu 13,072mm2 mědi.
Nyní má drát 1,4mm 9(5+4)D - ve slotu 13,847mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 106% originálu, to sice není žádný terno, ale na to že ten motor byl úplně mrtvej, tak proč ne :)
Více fotek zde :
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/previnuti_error/


Přílohy:
01.jpg
01.jpg
[ 59.93 KiB | Zobrazeno 8160 krát ]

23.jpg
23.jpg
[ 47.3 KiB | Zobrazeno 8160 krát ]

27.jpg
27.jpg
[ 43.12 KiB | Zobrazeno 8160 krát ]

33.jpg
33.jpg
[ 76.13 KiB | Zobrazeno 8160 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 21:07, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#04 Kds 4725-540kV na 480kV 1,3mm 16(8+8)YY
Majitel chtěl po tomhle motoru nižší kV. Nakonec se domluvil na nějakým převinutí u profesionálů, kde se převíjejí průmyslové motory atd.
Jak to dopadlo je vidět na první fotce. Motor se od nich ani netočil :) Vůbec jsem nepochopil jak byl navinutej,
nešel normálně odmotat, drát byl nějak podvlíkanej. No nic, rozebral jsem, opravil odřenou izolaci eprosinem a motal drát 1,3mm 16(8+8)YY.
To byl první motor kde jsem motal dvě hvězdy, od tý doby jsem se k deltě nevrátil.
Když si člověk spočítá, že v deltě jsou tři dráty skoro dva metry dlouhý, a v YY je 6 metrovejch drátů, tak odpor vinutí je jasně někde jinde.
více fotek zde :
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/KDS_4725_pro_Lada_Ova/


Přílohy:
02.jpg
02.jpg
[ 82.61 KiB | Zobrazeno 8154 krát ]

05.jpg
05.jpg
[ 53.3 KiB | Zobrazeno 8154 krát ]

08.jpg
08.jpg
[ 95.17 KiB | Zobrazeno 8154 krát ]

29.jpg
29.jpg
[ 69.87 KiB | Zobrazeno 8154 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 21:17, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#05 Align 800mx na 500kV 1,5mm 13(7+6)YY
Moje asi nejhezčí , nejplnější převinutí. Druhá schůzka s YY schématem.
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/800MX_13_7_6_YY_500kV/


Přílohy:
02.jpg
02.jpg
[ 53.27 KiB | Zobrazeno 8134 krát ]

07.jpg
07.jpg
[ 58.47 KiB | Zobrazeno 8134 krát ]

09.jpg
09.jpg
[ 82.97 KiB | Zobrazeno 8134 krát ]

13.JPG
13.JPG
[ 78.47 KiB | Zobrazeno 8134 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 21:26, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 20:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#06 Scorpion S4025-16 na 1200kV 1,5mm 8(4+4)DD
Tímto motorem jsem odstartoval svojí éru 4025 motorů. Cílem bylo vytvořit motor pro moje nový logo550SX. Tenhle motor jsem dostal v budkách na helinářezu 2014. Majitel ho tam spálil v letadle. Stator neměl žádnou izolaci, tak jsem si pořídil izolační nomex-paper a stator obložil. Je to letadlovej motorek, pro přestavbu bylo potřeba pár úprav. Vyvrtat nové M4 díry s roztečí 30mm, fréznout novou hřídel broušenou z 6mm na 5mm, obě úpravy mi udělal náš děda v práci na mašinách. Motor má stejně někde šlus a neměl jsem čas se s tím babrat, na cestě byly už další HK 4025 -630 a 720kV od madboxa. Určitě se k tomuto motoru někdy vrátím a dotáhnu ho do konce.


Přílohy:
01.jpg
01.jpg
[ 72.22 KiB | Zobrazeno 8132 krát ]

04.jpg
04.jpg
[ 87.16 KiB | Zobrazeno 8132 krát ]

07.jpg
07.jpg
[ 43.27 KiB | Zobrazeno 8132 krát ]

11.jpg
11.jpg
[ 82.49 KiB | Zobrazeno 8132 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 21:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#07 Scorpion HK4025-630 na 1640kV 1,6mm 6(3+3)YY
Když jsem dostavěl logo550SX potřeboval jsem do něj motor, na nic standartního jsem neměl chuť. Dorazily dva motory od Martina Mad_Boxe První odhad zněl 6(3+3)YY což jsou jen tři závity na každé kotvě, objednal jsem tedy 1,6mm drát a pustil se do práce. Původní izolace statoru se nechala doplnit eprosinem, jinak slušná. Výsledný kV bylo docela mazec 1640kV :), na 13zub to bylo dost, nicméně i takto přidusený motor válel docela slušně, spotřeba 4000mAh za 4:30minuty. Vývoj zněl: navinout o otáčku víc do slotu a snížit kV.
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/HK_4025_- ... na_1640kV/


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
02.jpg
02.jpg
[ 85.59 KiB | Zobrazeno 8125 krát ]

04.jpg
04.jpg
[ 79.03 KiB | Zobrazeno 8125 krát ]

05.jpg
05.jpg
[ 41.43 KiB | Zobrazeno 8125 krát ]

12.jpg
12.jpg
[ 50.98 KiB | Zobrazeno 8125 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#08 Scorpion HK4025-630 na 1400kV 1,6mm 7(4+3)YY
V podstatě to samé jako předchozí , ale o jeden závit na každém lichém zubu statoru víc, pro snížení rychlosti na 1400kV. Zajímavý je plnění mědí. Když porovnám original scorpion HKIII4025-1100kV , tak má průřez 10,695mm2 mědi ve slotu(6x mutistrand 27vlásku á 0,29mm). Tohle je 14,0672mm2 mědi ve slotu, čili 132% originálu! No nic další krok je zkusit 2-wire technique a namotat dva dráty 1,2mm. A dostat tam tak ještě víc mědi.
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Scorpion_ ... _7_4_3_YY/


Přílohy:
02.jpg
02.jpg
[ 61.17 KiB | Zobrazeno 8118 krát ]

05.jpg
05.jpg
[ 78.54 KiB | Zobrazeno 8118 krát ]

06.jpg
06.jpg
[ 42.82 KiB | Zobrazeno 8118 krát ]

08.jpg
08.jpg
[ 57.07 KiB | Zobrazeno 8118 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Naposledy upravil krtek2k dne sob 31.01.2015 22:06, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 21:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#09 Scorpion HK4025-630 na 1400kV 2x1,2mm 7(4+3)YY
Chtěl jsem zkusit 2-wire technique. 7(3+4)YY je tedy pro vysoký kV potřeba jen 3 + 4 otáčky na zub, tak jsem zkusil místo jednoho ultra tlustýho drátu, vinout 2kusy 1,2mm. Je tam tak o 48% víc mědi než s origo vinutím. ve slotu origo=10,695mm2 u mě teď =15,826mm2.
Toto je finální podoba motoru, jak ho lítám v logu550SX do dnes. 4:30minut na 2350rpm max spotřeba 3300mAh z 5Ah 6S. Bomba!
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Scorpion_ ... _7_4_3_YY/


Přílohy:
09.jpg
09.jpg
[ 72.52 KiB | Zobrazeno 8109 krát ]

10.jpg
10.jpg
[ 87.93 KiB | Zobrazeno 8109 krát ]

14.jpg
14.jpg
[ 51.31 KiB | Zobrazeno 8109 krát ]

16.jpg
16.jpg
[ 97.23 KiB | Zobrazeno 8109 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 21:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#10 Pyro700-520 na 461kV 1,2mm 14(7+7)YY
Jubilejní desátej motor, musí bejt krasavec. Použití v LA700 na 12S.
Motor dostal novou hřídel (vyrábí náš děda) a ložiska. Jinak origo měl ten motor drát 1,06mm 11(6+5)D - ve slotu 9,702mm2 mědi.
Nyní má drát 1,2mm 14(7+7)YY - ve slotu 15,826mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 163,11% originálu !!
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Pyro700-5 ... 14_7_7_YY/


Přílohy:
01.jpg
01.jpg
[ 81.51 KiB | Zobrazeno 8085 krát ]

07.jpg
07.jpg
[ 72.92 KiB | Zobrazeno 8085 krát ]

13.jpg
13.jpg
[ 36.16 KiB | Zobrazeno 8085 krát ]

17.jpg
17.jpg
[ 74.12 KiB | Zobrazeno 8085 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 21:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#11 Scorpion HKIII 4025-1100 na 1270kV 2x 1,2mm 6(3+3)YY
Motor zase do loga550SX (ne mojeho), přání znělo zvýšit kV, výpočet vycházel na 1270kV a s konečnou realitou se moc nelišil :) Největší peklo bylo sundat stator. Tady to bylo přilepený, ostatní motory mají stator jen nalisovaný. Nepomohla ani trouba , ani mražák, ani naložení na tři dny do lihu :) Pomohl mi náš děda, který na míru vyrobil stahovák. Navinuto 2-wire technikou 1,2mm 6(3+3)YY . Výsledný kV 1274. Jinak origo měl ten motor vinutí multistrand 27x0,29mm 6(3+3)D - ve slotu 10,695mm2 mědi.
Nyní má drát 2x 1,2mm 6(3+3)YY - ve slotu 13,565mm2 mědi.
Tak je to nárůst na 127% originálu !!
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Scorpion_ ... _6_3_3_YY/


Přílohy:
04.jpg
04.jpg
[ 96.68 KiB | Zobrazeno 8072 krát ]

05.jpg
05.jpg
[ 83.75 KiB | Zobrazeno 8072 krát ]

09.jpg
09.jpg
[ 110.25 KiB | Zobrazeno 8072 krát ]

11.jpg
11.jpg
[ 49.78 KiB | Zobrazeno 8072 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 22:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
#12 Quantum 4125-560 na 1400kV 1,6mm 7(4+3)YY
Tak na tenhle motor se nesahá! Výrobcem je jakási odnož XNOVA dříve xera. Majitel ho chtěl zase do loga550SX. Myslím, že je dnes jedinej na světě, kdo lítá quantum v logu550SX :)
Nejdříve jsem udělal pokusný navinutí na 0,5mm 8(4+4)YY a změřil kV = 1185kV
Cílem bylo udělat ho na nejmenší 12z pastorek M 0,7. Takže cca 1400kV. Navinuto 1,6mm 7(4+3)YY.
Kdo zná logo550SX , tak ví, že rozteč šroubů 30mm každej motor nemá, a že 5mm hřídel už vůbec ne. Mikado se sichruje, aby nikdo nelítal nic jinýho, než jejich "Rebranded Scorpion" . Ale na to jim s velkou pompou kálí tunovej pes. S naším dědou jsme udělali nový M4 závity s roztečí 30mm do stator holderu, a vyrobili hřídel s výstupním průměrem 5mm.
Výsledkem je majitel naprosto unesen :)
Více fotek zde:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/Quantum_4 ... _7_4_3_YY/


Přílohy:
03.jpg
03.jpg
[ 48.27 KiB | Zobrazeno 8043 krát ]

05.jpg
05.jpg
[ 82.83 KiB | Zobrazeno 8043 krát ]

11.jpg
11.jpg
[ 60.45 KiB | Zobrazeno 8043 krát ]

15.jpg
15.jpg
[ 62.33 KiB | Zobrazeno 8043 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 23:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7119
Bydliště: Vsetín
Ahoj,

obdivuju tvou trpělivost s přemotáváním, já to jednou zkoušel a nechal jsem toho. Nicméně... zvýšení průřezu je super, ale ty tenké dráty mají něco do sebe. Ono proud se šíří více na povrchových vrstvách vodiče. Možná by stálo zato zkusit přepočítat a porovnat originál/převinutý motor s ohledem ne na průřez, ale na povrch vodičů. Ono kromě toho že se tenčí dráty líp motají, mají i tu funkci většího povrchu.

Nicméně gratuluji a držím palce v dalším díle. Máš to pěkný.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.01.2015 23:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Díky za pochvalu.
Vezměme vývoj střídavýho motoru pro rc od začátku. Rozebrala se cdromka a převíjela se ručně jedním drátem. Člověk nespěchal a dal si záležet. Když se Střídavý motory rozjely víc, výroba v číně rychle reagovala, ale byla neefektivní. Proto jakýsi čínský mozeček vymyslel multistrand, čili se výroba zrychlila, a desetileté čínské děti dokázali za misku rýže, z multistrandu umotat v jedné šichtě 5x víc motorů, než z jednoho drátu. Ono se totiž dá nakoupit jen jeden rozměr drátu a pak už jen posunuješ počet vlásků. Viz Scorpion. Proto dnes 99% motorů v produkci užívá multistrand a delta schéma. V deltě spojíš konec a začátek drátu rovnou v konektoru, odpadá spoj navíc v motoru. Tohle všechno dohnalo všechny světové výrobce k produktům takovým jaký je známe.
Jediný výrobce co motá YY je S.NEU, XNOVA, KDE , KDS a scorpion 4525Limited edition.
Jediný vyrobce co motá 1 drát je XNOVA XTS řada , KDS a scorpion 4525Limited edition.

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz