Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 11:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Ahoj,

chtěl bych požádat zde přítomné zkušené vrtulníkáře o radu.
Koupil jsem starší TT Raptor 550E v kapotáži TT MD530.
Mám zalétáno, nastaveno - chodí to slušně, ale dělá mi problémy vrtulka.
Při prudkém přidání nebo ubrání kolektivu (což beru jen pro nouzové situace) se neudrží ocas a vždy to zabere více než je zdrávo.
Abych to popsal lépe. Rotor se točí doprava. Při prudkém přidání kolektivu vrtulník vystoupá a v horní poloze se ocas otočí doprava (čumák doleva).
Při prudkém ubrání to jde opačně. K té otočce dojde vždy až po ukončení klesání/stoupání.
Hledal a našel jsem vůle mezi smykátkem a přepákováním na grip vrtulky. To jsem odstranil.
Gyro je GY401, servo Futba 9254. Nastaveno na digitál, delay 0, zisk 90%. Když uberu zisk tak se to ještě zhorší.
Nastaveno mám dle návodu ke gyru. Nastavoval jsem už Hitec gyra, MSH Brain i MicroBeast, takže nějaký zásadní renonc by tam být neměl.
Motor setový TT, listy Spin Blades 550 polosymetrické. Vrtulka odhaduji je originál k 550E.

Čím to může být? Díky za rady.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 12:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
A co zisk ve vysílači??

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 13:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Beep píše:
A co zisk ve vysílači??

Kanál zisku mám přiřazený na tahový potenciometr abych mohl lehce ladit. Nastavuji chlup od maxima a hodnotu ověřuji v servo monitoru.
Žádný další mix k tomu potenciometru samozřejmě nemám.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 15:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
Zisk 90% je pomerne dost. Skoro by to stalo za to prodlouzit paku na servu a pak zisk znovu doladit.
Tim bych asi zacal.
Dalsi vec muze byt pohon. Pod zatezi spadnou otacky a po odlehceni zase pretoci. To se pak podepise na chovani vrtulky. Co zkusit lehce zmensit max. uhel na kolektivu ? Jen na vyzkouseni co to udela.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 20:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Páka na vrtulkovém servu je opravdu dost zkrácená. Předchozí majitel to tak měl a tím pádem jsem to neřešil.
Zkusím tedy prodloužit.

Otáčky mám nastavené na nějakých 1600-1700 i tak už mám na vis dost vysoké úhly náběhu.
Kolektiv mám nastavený na -2° až +8°.
Za normálního maketového lítání o které se snažím je vše v pořádku. Ale když bych náhodou potřeboval v krizovce zabrat, tak je ta otočka o 180° a víc celkem nepříjemná.

Musím sehnat novou páku na servo a pak už bude záležet na počasí.
Díky za rady, zase se ozvu s výsledkem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 20:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
Ty otáčky se mi zdají dost málo. Není to tak že čím menší otáčky tím lépe drží.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pon 05.01.2015 10:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Tak jsem se včera dostal k rozborce vrtulníku.
Páka na servu je dlouhá 10,5mm a využívá výchylku cca 90°.
Zjistil jsem, že tu páku již někdo zkracoval, resp. přesadil kuličku blíž k ose (o jednu díru).
Přendáním o jednu díru dál se dostanu na délku páky cca 13,5mm a úhel se mi díky limitu smykátka změnší na cca 75°.
Má to vůbec cenu? Není to škoda používat z dráhy serva tak málo?

Co se otáček rotoru týče, tak 1600-1700 je doporučovaný rozsah dle návodu k trupu.
Mohu to točit i na 1900 bez vibrací, ale bylo mi doporučeno spíše méně. Ještě změřím při jakém uhlu náběhu to visí.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pon 05.01.2015 10:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
Pak jedině zkusit dát větší průměr vrtulky.
U návodu ke gyru by měla být uvedená doporučená vzdálenost kuličky od středu serva . Tuším že těch 13,5 je doporučeno v návodu.
Pak ještě zkontroluj limit, aby se ta dráha serva využila.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 18:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Dnes jsem se konečně dostal k otestování změn na páce vrtulky.

Výsledek není o nic lepší. Zlobí to stejně, seřízeno mám správně.
Ke konci letu mi to při zabrání nehezky zakňučelo - podezřívám z toho vrtulkové servo, prostě se mi nezdá.
Zkusím tam dát jiné. Za stejnou Futabu S9254 se mi nechce dávat 2700. Rozhodnul jsem se pro Align DS655 - je to tisíc levnější a parametry vycházejí lépe. Tím bych neměl nic zkazit. Nebo se najde něco levnějšího co postačí? Přeci jen je to polomaketa...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: ned 01.02.2015 22:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1665
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Otáčky při tom Tvém zabrání nepoklesnou a při ukončení stoupání po kterém následuje otočka o 180° se nezvýší?To bude základní otázka.Ptal se už pkotatko ale neodpověděl si.Otáčky si snížil na doporučené k trupu.Trup něco váží a tohle dohromady ovlivnuje letové vlastnosti a hlavně tu vrtulku.Přechod z maketového letového režimu do nějakého brutálního stoupání aby vše drželo jak přibitý bude asi problém.A to pravděpodobně i při nekompromisním pohonu.Podobný problém řešil myslím ne moc úspěšně RELAX v heli-maketách.Makety a krizovky moc dohromady nejdou.Já zas tolik zkušeností nemám ale myslím,že nové servo tenhle problém ůplně nevyřeší.Možná by pomohlo ostatním k identifikaci problému natočené video.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pon 02.02.2015 10:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Otáčky se samozřejmě zhoupnou když za to zaberu.
Asi mi nezbyde nic jiného než připojit Eagletree i se snímačem otáček a všechno to nahrát.
Pak to sem hodím i s videem a uvidíme.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtulka u TT Raptor 550E v TT MD530
PříspěvekNapsal: pon 02.02.2015 10:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
Zaznam otacek by urcite vnesl trochu svetla do problemu.
Osobne si myslim, ze to servem nedo nejakym jednoduchym prenastavenim gyra nevyresis.
Helina je konstruovana na otacky okolo 2300+-. Pak je dostatecna i ucinnost vrtulky. Ty jsi snizil otacky, tim jsi snzil i ucinnost vrtulky a pokud ti pod zatezi jeste otacky poklesnou, pak je problem na svete.
Reseni musi byt komplexni. Tzn. dosahnout pokud mozno konstantni otacky, aby se nehoupaly v zatezi. Takze dobry pohon jako celek ( baterky, regulator s dobrym governorem, motor a precizne zvoleny prevod ). A zvysit ucinnost vrtulky. Bud jinak naprevodovat a dosahnout na ni vyssich otacek, nebo nasadit delsi vrtulkove listy. Pripadne zkusit polosymetricke vrtulkove listy. Je to hrani a hledani. Proste maketa neni jenom o tom navleci na stavajici mechaniku nejakou boudu.
Nebo se s tim proste smirit, letat maketove, plynule a pak problem nebude.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz