jaroslav.falcon píše:
Další možností může být, pokud se ti mění stopa listů v závislosti na úhlu, problém, může být, že je rozdílný úhel na servech mezi pákou a táhlem, nebo i rozdílnou dráhou jednotlivých serv. Některé bezpádla mají na toto kompenzaci.
No, tak upřímně, nemám to uplně pinktlich 90°. Je to vidět i okem, ale staré pravidlo říká, když to funguje, tak na to nešahej. Nicméně si myslím, že nemáš pravdu v tom, že by to mělo vliv na stopu listů.
Moje chápání je toto:
Tím že je rozdílný úhel na pákách serv cykliky, nehýbe se deska kolektivně vodorovně, ale mírně se při tom naklápí. Z toho důvodu není konstantní úhel náběhu listu kolem dokola 360° v každé poloze kolektivu.
Nicméně oba dva listy musí mít v konkrétní poloze stejný náběh. Čili, když se druhý list dostane na místo, kde byl před půlotočkou první list, tak tam musí mít stejný náběh.
Krom toho nejsou cyklické povely stejně intenzivní do každého ze směrů.
Laik jako já to na řízení nepozná.
No a abych se vrátil ke své investigaci. Test s protáčením šroubu jak psal Beep - no, nepochopil jsem co bych tím měl zjisit, nicméně šroubem jsem točil. Žádný grip se při tom neotáčel. Jediné co se otáčelo byla hlava inbusu protilehlého gripu. Prostě jsem točil celou příčnou hřídelí. Ani jeden z gripů nebyl zakousej. Gripy jsem se snažil i sundat, jen tak cvičně. Sundal jsem jeden. U druhého se mi nepodařilo povolit ten šroub co je zašroubován do příčného hřídele. A vytáhnout hřídel taky nějak nešlo. Nechtěl jsem používat hrubou sílu. Ven bych ho při troše snahy asi dostal, ale mně to stačilo, tak jsem to zase složil.
No a pak jsem testoval úhel náběhu listů. S pomocí malinké vodováhy a obyčejné měrky na úhel listů jsem zjistil, že je tam rozdíl asi půl stupně. Provedl jsem úpravu délky táhla o jednu otočku očka a srovnalo se to.
Zálet se nekonal, protože jednak začala být tma a za druhé venku leje jak z konve.