Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 22.01.2015 22:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak to je docela dobrá cena. Když jsem po tom koukal před cca půl rokem, tak to bylo 10k Kč + cca 4k Kč za výfuk.

Teploty se neboj, ale chtělo by ji to raději měřit telemetrií. Je to taková jistota a klid (a nebo neklid), když víš...

Dává se tam tunel ze 700ky + větrák ze sedmistovky. Teda na sedmistovku jsem moc tuningových ventilátorů neviděl (nějako detailně jsem je ani nehledal), ale ono asi nebude potřeba, pokud je dobře navržený. Hlavně se budou používat otáčky, na kterých ten ventilátor normálně funguje, takže tam by změna být neměla.
Pokud by jste někdo chtěl studovat ventilátory :-), tak tady:
http://www.helifreak.com/showthread.php ... 58&page=13
- celé vlákno je docela zajímavé...

Jinak základ je naposlouchat si to video, co jsem tam dával a ladit na hranici čtyřtaktování. Pak jsem chodil po youtube a poslouchal, jaký mají gassery zvuky když s nimi piloti startují a létají a porovnával se svým.

H jehlu pak nejlépe nastavit governorem GV-1 - má paměť na max dosažené otáčky.
Možná by šlo vytáhnout výstup z magnetu pro zapalování i do telemetrie a měřit otáčky takto, ale toto jsem zatím nijako nezjišťoval.

Teď mě tak napadlo, že bych mohl zkusit propojit výstup z HWC zapalování (má RPM output) i do telemetrie a ne jenom do governoru :-).

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.01.2015 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1186
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
O tom Zenoahu som tu pisal na zaklade vlakna ktore je aj tu na rcmanii.
Proste vsetci pisali o tom ze je problem s teplotou (sam si videl ze aj na tom GH56 si s tym vecne bojoval). Ide o to ze nagrcat do starej heli 20000czk a lietat ako s maketou sa neoplati.
Cize konverzia ano ale len ked:

1. Ziadne bastlenie (rezanie bocnic alebo nove bocnice a upravy pri ktorych potrebujes pilnik)
2. Aby si neporeboval mat 4 vysoke skoly alebo byt mechanik od mc-leren aby si neupiekol motor ked chces z neho slusny vykon. Opakujem ze lietanie pri ktorom nemas vykon na 3D je proste o ho...e
3. Aby ten motor nemal take vibracie ze ti bude rozoberat heli za letu a bezpadlo ti kazdu chvilu drbne heli o zem.
Problem ktory si mal a kvoli ktoremu si drbol nebol podla mna kvoli elektrike ale proste bezpadlo neznieslo vibracie a drblo ti heli na bok. Svedci o tom fakt ze uz predtym si mal tie problemy. Ziadne bezpadlo nedokaze prezit vypadok napatia aj ked trva len zlomok sekundy.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.01.2015 22:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
https://rcjapan.net/add_exploded_views/GT15HZ600_CONV.pdf
Tady je návod k té konverzi a v článku "co je třeba dokoupit" je uveden
- Align engine fan cover set for T-Rex 700N DFC #H7NB011XX
- Align metal engine cooling fan for T-Rex 600N #NH6060

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.01.2015 22:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
bonis píše:
https://rcjapan.net/add_exploded_views/GT15HZ600_CONV.pdf
Tady je návod k té konverzi a v článku "co je třeba dokoupit" je uveden
- Align engine fan cover set for T-Rex 700N DFC #H7NB011XX
- Align metal engine cooling fan for T-Rex 600N #NH6060


Jasny, mas pravdu. Tam se dava ventilator z 600ky. Je tam vystupni hridel i spojka z 600ky, tak proto.
Ja si to spletl s konverzemi s klasickymi GT15Hz, kde se davaji vsechny 700kove veci...

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.01.2015 23:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6312
Bydliště: Dubai, UAE
Mam nejake zkusenosti s benzinovym Variem Trainer. Nemodifikovany Zenoah 23 ccm. GV-1 governor.
Cela heli s listy 800 vazila cca 10Kg. Litalo to bez problemu i pri africkych teplotach. Ani naladeni nebyl zase takovy problem. Na rotoru bylo 1500 otacek. Bylo to na velkou akro. Peknou plynulou a procitenou. Pri te motor dokazal pekne drzet otacky. Na 3D to ale rozhodne nebylo. To ani nahodou.
Muj soukromy nazor je, ze dneska proste uz jenom elektrika. Pokud budu vyzadovat vykon jaky mi da nitro nebo benzin, tak budu klidne letat take 10-12 minut. Mozna i dele. Zadne vibrace od motoru. Porizovaci cena stejna nebo spise nizsi.
Beru to jako ze je krasne si hrat, zkoumat neprozkoumane a ucit se nove veci. To jo. Ale jako smysluplne levne a funkcni reseni mi to proste nevychazi.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 10:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Každá řešení má své zastánce odpůrce, pro a proti. Nerad bych, aby se toto téma stalo nečím jiným, nežli by mělo být.

Elektrika má samozřejmě obrovský špičkový výkon, pokud je potřeba - to se z žádného spalováku nedostane - o tom žádná. Problém ale zase je kolikrát nabíjení baterií v poli a jejich stárnutí (záleží, jak hodně se létá a jak se o ně dotyčný stará /sám to vidím na bateriích do MiniProtose/).

Spalovací motory jsou dobré v tom, že se dotankuje a letí. Dokonce i letové časy mohou být dlouhé, ale stejně více jak 10min bez mezipřistání skoro nemá cenu (zase záleží, jak to komu vyhovuje).

Palivo do žhavíka je drahé i když se i žhavík může vyplatit (pokud jdu zalétat jednou za 14dní, nemá cenu mít doma 4ks 6s nebo 12s baterií, které se časem sami požerou)

Benzin je levný (v porovnání s modelářskými palivy), je ale problém napasovat motor do vrtulníku - potřeba použít přestavbové kity nebo přímo helinu designovanou na nějaký motor. Dnešní benzinové motory už poskytují dostatečné výkony, delší letové časy a za 150 Kč nalétám x hodin.

Pokud někdo hledá stroj na extra a výkonově náročné 3D, tak koupí elektriku, 14s baterky, centrálu a může létat (když to tak řeknu, tak za dobrý regulátor dá skoro to, co modifikovanej motor :-)). I nitro i benzin dokáže zaletět 3D, ale nebudu o tom nikoho přesvědčovat (každému vyhovuje něco jiného) - na youtube se najde dost ukázek.

Vraťmě se ale k zpět k tématu - GoEngine GH56.

Jak jsem psal, motor se mi povedlo naladit celkem dobře (bylo to jednodušší s tím TT50 dusítkem, nežli s CiCa výfukem). Pak jsem spadnul, tak testy ustaly :-/. Motor mám doma, měl jsem ho rozdělaný a je OK. Seženu k němu větrák pro Raptora a budu pokračovat...

Motor je extrémě citlivý na naladění L (mixture) jehly. Stačí malinko otočit jinak a už je mimo (teplota nebo výkon - záleží na jakou stranu pootočíte). Já jsem zatím létal spíše na bohatší nastavení (když nepočítám ty první pokusy, kde byl chudý a hodně topil).

Létal jsem ho v poměru olej/benzin 1:10. Někteří zkoušeli i 1:15 nebo 1:20. Ale výsledky nevím.

Dnešní syntetické oleje namažou i v velmi malých mísících poměrech docela dobře. Ale s tím nemám takové zkušenosti. Tento motor má tuším bronzové kluzné pouzdro na ojnici, tak jsem hlavně zvědavý, jak se bude toto opotřebovávat. PS: nevíte, jak toto mají řešeny motory Evolution (10ka a 15ka)?

Jinak tento motor létali jak s tak i bez tlakování z výfuku (jenom poznámka, že motor nemá svojí pumpu, jako motory s karburátorem Walbro nebo externí pumpu, jako GT15HZ-600). Já jsem používal tlakování z výfuku, ale v Raptoru to vyzkouším bez tlakování - třeba takto ten výfuk půjde naladit lehčeji.

Díly na to nejsou drahé - tuhle jsem si nechával naceňovat vložku, píst a kroužek a vyšlo by to s poštou na cca 50 USD (nejaký thajvanský prodejce na e-bay). Doufám, že se za tu dobu ceny nezměnily :-). Jinak se to dá koupit z německa, ale připlatíte si (možná i dvojnásob).

@ Bonis, škoda, že nejsi blíž - klidně bych ti ten motor na vyzkoušení půjčil - jenom teda nemám ty těsnění k výfuku.

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 18:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 879
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
shake13 píše:
Co sa tyka oleja, vsimol som si na Helifreaku, ze tam niekto pise o doporucovanom zlozeni oleja od vyrobcu. Pise sa tam, ze by to mal byt synteticky olej s primesou 10% ricinu. Ten tiez prisieva ku kvalitnejsiemu mazaniu a teda aj k znizovaniu teploty.

Aky si pouzival olej? Tuto informaciu som ti tu pisal, ale asi si si to nejak nevsimol. Pises ze si daval 10% oleja - len cisteho, bez primesi ricinu? Ten ricin, ako primes do oleja, sa dodnes pouziva v dvojtaktnych motoroch. Ma lepsie mazacie schopnosti ako syntetika a zaroven prispieva k lepsiemu chladeniu.

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 20:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6312
Bydliště: Dubai, UAE
V zavodnich motorech 125ccm jsme pouzivali Castrol R40. Ten pokud si dobre pamatuji, rycin obsahuje. Krasne vonel.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 23:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Ten rycin jsem čoveče nezkoušel. Nějako na to nedošlo...
Popravdě nemám představu, jak rycín s benzinem funguje. Ale můžu vyzkoušet.

V manuálu je napsáno něco jako "high quality 2 strock oil" :-). Německý distributor doporučoval Liqui Moly 2T Synth Scooter, tak jsem používal tento olej.

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.01.2015 0:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 879
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
Tak jak pise pkotatko, je to stara znama vec pridavanie ricinu do zmesi. Staci tak jedno -dve percenta v celkovom objeme a hned je to poznat nielen vonou ale aj na chode motora. Inak objavil som zaujimavu cenovu ponuku tohoto motora na ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/GO-56er-Gasol ... 1684982906

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.01.2015 18:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak to je docela dobrá cena :-). Za 6800 s poštou. A cca 8300 s poštou i výfukem.
Pokud by jste to někdo objednával s tím černým (CiCa), tak tam se ta příruba trochu pere se spodním platem...
Já jsem to řešil tak, že jsem celý vrtulník o cca 3 mm zvedl matičkama. Je to vidět na tomto příspěvku v posledním obrázku:
viewtopic.php?f=107&t=66479&start=45#p1151713

Jinak to je ještě vidět, jak to mají nešikovně naaranžované na tomto obrázku:
Příloha:
Poznámka: Příruba výfuku a spodní plato.
GH56_11_450.jpg
GH56_11_450.jpg [ 40.67 KiB | Zobrazeno 675 krát ]


Ale jinak hlavně je to z EU a tak se nemusí řešit clo a daně...
Příjemné je, že to sedne přesně do vrtulníku a nemusí se nic řešit (tím myslím přestavbový kit na GT15HZ nebo Zenoah 20/23).

Já se zatím poptávám po tom větráku k tomu motoru na Raptora, ale zatím ho nikdo nemá skladem a bez toho dál nepokročím...

Roman

EDIT: Tak koukám, že item location je Thaiwan (jenom je to vystaveno na UK ebay), takže CLO a daň asi nemine (tak cca 2000Kč +- něco)...

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.01.2015 18:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1186
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Ale ja tam vidim Post from: Thaiwan :-(

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.01.2015 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 879
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
No ja neviem, ja tam vidim 39,99 Libry + 12 Libier postovne co je priblizne 54 + 16 Eur, teda dokopy 70 Eur.

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.01.2015 19:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Ale to je vyfuk, ne? Tam mas na vyber, co chces zvolit.
Pokud se ti cena neaktualizuje, zkus treba jiny prohlizec ;)

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27.01.2015 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 879
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
A jo, mas pravdu. Ukazal sa mi spolocny obrazok, nadpis motor, cena 39,99. Ze je tam na vyber zo 4 poloziek ma nenapadlo. Sorry no.

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz