Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak dnesk jsem pokoročil trochu dále... Když to shrnu... x Podařilo se mi nastavit cca jehly. xx volnoběžná cca 3/4 otáčky od zavřeného stavu - zavřený stav je ten, když je i zavřený plyn!
x Zase se mi klepaly serva, ale přišel jsem na to, čím to je xx zkoušel jsem odpojovat telemetrii, odpojovat satelit, atd... xx Když jsem ale ladil volnoběžnou jehlu, tak jsem vrtulník různě nakláněl a všimnul jsem si, že je povysunutá fajfka na svíčce (úplně tam bylo vidět jiskry ) xx Zasunul jsem a rušení je fuč (sevra přestaly škubat) .
Chyba je zřejmě tam, že v manuálu je psáno, že se fajfka na svíčku má nasadit a o cca 1/4 pootočit ve směru hodinových! Toho se mě ale nepodařilo dosáhnou!
Koukal jsem na fajfku a opravdu tam nějaký zářezy jsou (viz foto) , ale ať se snažím jak se snažím, tak s ní ne a ne otočit...
Dělam něco špatně?
Přílohy:
Poznámka: Fajfka na svíčku IMG_3682a.jpg [ 64.51 KiB | Zobrazeno 1578 krát ]
Poznámka: Označeny zřezy na svíčce IMG_3682b.jpg [ 64.62 KiB | Zobrazeno 1578 krát ]
Je logické, že motor při otočení vrtulníku ocasem dolů zvýší otáčky (menší tlak paliva => chudší směs => vyšší otáčky) a obráceně. Hlavně, že neměl tendenci chcípat...
Jinak to cukání servy opravdu dělalo zapalování - špatně nasazená fajfka na svíčce. Dnes jsem to byl schopný i zopakovat tím, že jsem povytáhl fajfku ze svíčky a vše se opakovalo.
Takže otázky .
1) Jak se vám zdá naladěný motor? 2) Zajišťjete nějako fajfku na svíčce?
Problém se zasekávacím karburátorem jsem vyřešil povolením karburátoru a fixací modrým Lactitem a push-pull systémem na servu plynu... Trhání cyklikou bylo způsobeno špatně nasazenou fajfkou na zapalovací svíčce.
Už jenom nasadit listy a do vzduchu... Pokud se vám nastavení motoru zdá OK .
Roman
Přílohy:
Poznámka: Push-Pull systém 1 IMG_3684.JPG [ 165.99 KiB | Zobrazeno 1496 krát ]
Poznámka: Push-Pull systém 2 IMG_3685.JPG [ 115.87 KiB | Zobrazeno 1496 krát ]
Ten motor ide za plynom az vynimocne dobre, to je zda sa celkom vporiadku. To polohovanie heli a potom nasledna zmena otacok motora ale nie je podla mna celkom idealne. Ma to za pricinu nedostatocne tlakovanie z vyfuku. Ak sa s tym da este nieco poriesit, tak to este skus vylepsit. Pri narocnejsej akrobacii by sa ti to mohlo vypomstit. Inak ten motor je pre mna zatial prijemnym prekvapenim svojim kultivovanym chodom aj vykonom, sudiac podla videi na YouTube.
A naco si to sem vobec dal? To robis narocky! Uz vidim co budem riesit cez zimu...
A teraz vazne, motor chodi za plynom absolutne krasne a asi ani sam by som ho lepsie nevyladil. Takze listy a uz nech sa plantas vo vzduchu a nezabudni videa a popis pocitov.
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Trochu offtopic, ale velice zajímavá nabídka, pokud někdo uvažuje o konverzi T-Rex600N na T-Rex600G: http://www.heli-world.com/g231e-3d-expe ... n1350.html - offiko distributor Century Heli - je tam i podobné kombo i pro T700. Komplet konverzní kit + modifikovaný Zenoah 23 motor (bez výfuku, ale ten na HK je za cca 50 USD). 450 USD kit, 80 USD pošta, cca 650 USD ve finále s DPH, pokud se bude proclívat (jako že asi bude). (=prakticky cena za dobrý regl, dobrý motor, dobré sady baterií a dobrou nabíječku)... Náklady na minutu provozu pak nižší, nežli u elektriky.
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Úplně nesouhlasím. Musíte rozlišovat mezi standartním Zenoah a mezi modifikovaným Zenoah. Modifikace spočívá v: x Jiný (odlehčený) píst x Jiný pístní kroužek x Odlehčená ojnice x Jiný karburátor (setový používá WT644/WT643, HWC používá Walbro 990H) x Jiné zapalování
Toto umožňuje dosáhnout vyšší otáčky a vyšší výkon - standartní Zenoah točí 11.000, ten modifikovaný až 14.900 Zpřevodování toho setu je také optimalizováno na cca 13.000 otáček (při převodu: 103/16 je to cca 2000 na rotoru).
Např. DavesMotors udává výkon u 231 až 3,75HP. Hanson modified až 4+. Nevím, jaký výkon má HWC modified Zenoah, ale určitě ne setových 2,2HP Také je to rozdílné v ceně toho motoru - místo 250 USD stojí 400-450 USD
Když budu počítat 3,5HP a 4,5kg tak poměr výkon/váha (0,77HP/kg) je pořád lepší, nežli v případě OS Max 55 (2,2 HP, 3,5 kg = 0,63HP/kg). Samozřejmě se zvýší setrvačnost, ale ten výkon tam pořád je...
Nicméně ten rám je (kvůli zpřevodování) prakticky nepoužitelný se standartním Zenoahem (kvůli otáčkám).
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Zdravím, Tak už jsem konečně pokročil... Našel jsem si tam dvě chybičky.
1) Ignition killer z HK je šit! A kvůli němu jsem jsem se s tím natrápil, nežli jsem přišel na to, co to je... Motor na volnoběh šel docela dobře, ale jakmile jsem ho více roztočil, tak jakoby vynechával, připadalo mi, že je hodně bohatý, tak jsem různě točil s jehlami, ale nic nepomáhalo. Tak jsem dělal revizi palivové soustavy - logicky, pokud v otáčkách nechce pracovat, problém s přísunem paliva. Nakonec jsem si všiml, že kontrolní dioda na kill switchi poblikává, když přidám otáčky - prostě je tam asi malý kondenzátor a nestíhá pokrýt špičky. Jakmile jsem připojil baterii napřímo, tak najednou OK!
2) Fajfka na svíčku. Musí se nasadit a pak o cca 1/4 otáčky zamknout. Ale to mi nešlo, tak jsem jí tam jenom silně nasadil. To ale není dostatečné a musí se to opravdu otočit. Fajfka mi dokonce z motoru vypadla ve visu asi 2m nad zemí . Ovšem veeelikou silou jsem schopný to "zamknou" pouze, pokud vyndám pružinku. Takže jsou 2 možnosti: x a) vyndat pružinku x b) trochu "sestřihnout" to gumové těsnění. Když jsem to řesil na Helifreaku, tak tam říkali, že to jde hooodně těžko ze začátku, ale že pak je to lepší...
Ještě nějaký dotaz. 1) Mám umístěj senzor teploty na dobrém místě? Viz foto... 2) Jak se nastavuje teplota benzinového motoru? Docela rychle mi rostla až ke 150, kdy jsem raději přistál (jenom musím říci, že to byl první vis s listy, takže motor asi není ani pořádně zaběhlý), ale jak točit jehlami (H jednou?), kdybych chtěl snížit teplotu? Nebo u benzinu to na teplotu nemá vliv?
Díky, Roman
Přílohy:
Temperature sensor placement_CZ.jpg [ 261.65 KiB | Zobrazeno 1222 krát ]
To cidlo mas umiestnene dobre. S tou teplotou je u benzinovych heli dost problem, preto som cakal na tvoje referencie, ako sa bude spravat tento maly benzinak. No 150° C nie je este najvyssia hodnota, ktoru som pri sledovani benzinovych heli motorov zaznamenal. Ale je to uz dost vysoka teplota. Co sa tyka ihiel a bohatosti, tak to je u benzinovych motorov inak, ako u zhavikov. Tam sa s pridavanim bohatosti teplota skor zvysuje - teda naopak ako u zhavikov. Benzin nema chladiacu shopnost. Benzinak potrebuje optimalnu zmes, teda ani nie malo a ani vela, aby bezal bez detonacii a aby sa nezasieral karbonom. Velku rolu pri optimalizovani teploty tu bude hrat urcite kvalita a mnozstvo oleja. A to sa chce opytat niekde medzi leteckymi modelarmi s benzinakmi, trebars aj tu na fore, alebo na Helifreaku, kde konkretne maju aj skusenost s tymto motorom. Medzi helinarmi zatial s benzinakmi velke skusenosti nie su ani na Slovensku, takze poradit ti neviem moc ani ja. Si zatial priekopnik asi aj u vas v Cechach, tak to mas o to tazsie, ale fandim ti, lebo ma tato problematika tiez zaujima.
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak tady dávám jedno video z dnešního ladění. Je tam nastaveno 65% plynu a myslím, že cca 12 stupňů na listech (to si nejsem jist). Jinak jsem měl pořád problémy s teplotou, ale začíná se mi zdát, že jak má motor vylétáno o každý mililitr více, tak je to lepší a lepší.
První spouštění: Na začátek motor měl vyběháno asi cca 0,7 litru na volnoběh a hodně nabohato. Na začátku byl problém motor nastartovat, ale to mohlo být dáno mojí neznalostí.
První lety: Začátek jsem řešil tak, že jsem 40 sec visel, pak na cca 2 minuty přistál a zase tak dále. Takto jsem vyvisel jednu nádrž. Teplota na motoru docela rychle rostla. Na 150 byla hned, ale motor byl trochu bohatší, tak to přikládám tomu. Teplota se pohybovala cca 150 až 160. Což si myslím, že je pořád hodně… Ale jak jsem četl jinde – prý má tento motor opravdu delší záběh…
Druhou nádrž jsem už visel cca minutku a občas si zaškubal za kolektiv (kvůli odezvě a případné doladění H jehly), ale po té minutce jsem zase přistával. Teplota byla pořád cca 150 – 160. Ale byla stejná v porovnání s větším zatížením.
Ale nevím, jestli jsem tu teplotu neměřil i na špatném místě – hádám, že měřit na žebrech (asi v prostředku žebrování?). Palivo zatím používám 4l natural 95 a 0,5l oleje LIQUI MOLY 2T SYNTH Scooter.
Nějaké rady na další lety??? Chtěl bych to zkusit zítra ráno v 7 před prací (bude zima a bude se dobře chladit ).
Tu teplotu merias aj cidlom aj infra teplomerom? To cidlo, co si dal na tom obrazku vyssie, je dobre umiestnene. Mohlo byt trocha nizsie, na tych rebrach s mensim priemerom - resp medzi rebrami oprete o stenu valca - teda vlastne oprete co najblizsie k stene valca. Tam je najvyssia teplota. Infra teplomerom namerias nizsiu teplotu ako cidlom priamo na valci. Idealne je ak mas telemetriu a merias za letu. Ta teplota by nemala presahovat tych 150 az 160°C. Co sa tyka oleja, vsimol som si na Helifreaku, ze tam niekto pise o doporucovanom zlozeni oleja od vyrobcu. Pise sa tam, ze by to mal byt synteticky olej s primesou 10% ricinu. Ten tiez prisieva ku kvalitnejsiemu mazaniu a teda aj k znizovaniu teploty.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru