Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2014 13:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Zdarvim.
Nenasel jsem zde zadne informace o tomto motoru, tak zakladam tema.
Chtel bych se vas zeptat, jestli nema nekdo zkusenosti s motorem GH56 - benzinovy motor do 50kove heli.
Podle informace vyrobce je to .56ka a dela se s vetrakem pro Rexe600 a Raptora 30 (mel by snad jit i do Raptora 50 - pokud vim, tak je tam rozdil jenom v prevodech, delce listech, ocasni trubky, reminku, atd...).
Podle manualu by sel primo vlozit do 50kove heli: vykon 1,8 kone, provozni teplota cca 150st celsia, rozmer .56ky, vcetne zapalovani a svicky...
Pokud je to tak, tak je to bud spasa na hodne drahe palivo do zaviku a nebo obrovsky podvod - jak se rika "papir snese vsechno".
Na youtube je s nim par videii a nevypada to spatne.
Ale jinak nikde zadne poradne informace - ani na HF.

Da se koupit pres ebay.de i s vyfukem za cca 350 EUR (250E motor, 100E doporuceny vyfuk). Zadne problemy s clem, dodanim, pripadnou zarukou.

Jediny divny mi prijde pouziti pomeru palivo:olej 7:3. To je na benzin docela hodne, ne?

Diky za nazory,
Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2014 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5258
Bydliště: Vsetín
to je fakt nějaký divný poměr, u mého DLE je psané tuším od 1:25 po 1:40(50?), jedu na cca 1:30 a pohoda. Ten poměr 7:3 (což je skoro 2:1) mě přijde jako nesmysl, nebo spíš si nedovedu představit to spalování a proudy oleje z výfuku...

Ale co se týká heli a benzínových motorů, tak co se dá použít do 700-stovkové heli? Někde jsem tuším četl Zenoah 26ccm, jedná se mi o polomaketu, takže fakt nepotřebuju lítat piroflipy atd :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2014 13:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2009
Příspěvky: 1211
Bydliště: Kadaň/Praha
Ten motor je imho určenej hlavně pro Gaui NX4, a to je velikost jako Protos/Trex 500 (425mm listy).
To je dost daleko do 50kové heli, tam ten motor podle mě nemá šanci :wink:

Tady je vlákno na HF:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=607894

A mimochodem je to nový motor, nedávno teprve vyšel, takže zkušenosti zatím nebudou, jenom pár videí v tom vláknu na HF.

_________________
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2014 14:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1370
Bydliště: Zlínský kraj
nevím ten výkon není nic moc tobude něco jako osmax 15 benzin do 90tkové heli taky nestíhá


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2014 15:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak ted jsem nasel "novy manual", kde je psano redeni benzil:olej 9:1 (900ml:100ml. Zrejme je jeste porad ve fazi vyvoje :). Pro 3D letani je tam opravdu 7:3! Stejne mi to prijde hodne i tech 9:1.

Prave mi slo o to, ze tento motor ma deklarovany vykon 1,8 PS (samozrejme, papir snese vse :) ) a 50TT Pro motor ma cca ten samy. TT50 neni nejzivejsi, ale leta... U spalovaku se musi citlive s kolektivem ne jako u elektra, kde ma motor relativne porad silu :).

Zde to prodavaji jako verzi pro Raptor 30/50:
http://www.ebay.com/itm/Thundertiger-RA ... 3a90081f6d

Je tam i video s Rexem600 a nevypada to, ze by to letalo spatne...

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.08.2014 21:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak mi to nakonec nedalo a po procitani ruznych for vymene par informaci s lidmi, co to maji/meli v T-Rexovi 600 jsem ten motor dnes objednal.
Tak az prijde, tak zkusim popsat prvni zkusenosti...

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.08.2014 22:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
SlezY83 píše:
Tak mi to nakonec nedalo a po procitani ruznych for vymene par informaci s lidmi, co to maji/meli v T-Rexovi 600 jsem ten motor dnes objednal.
Tak az prijde, tak zkusim popsat prvni zkusenosti...

Roman

Držim palce.

A nezapomeň pak poreferovat.
Zajímá mne to.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.08.2014 16:14 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1389
Bydliště: Pardubice
Ten poměr benzín/olej je docela šílený :lol: 7:3 :mrgreen: to si fakt nedovedu představit.. Jakým olejem to budeš mazat?? Já mažu dvoutakty (crossky) jedině tímto http://www.2hmoto.cz/cz/2-taktni-oleje- ... ad-1l.html , na oleji proděláš kalhoty :wink: ..

_________________
Goblin 500 K-BAR@MiniProtos Spirit@Sniper II Spirit@Heli-X4 simulator@Taranis RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.08.2014 16:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Co jsem zjišťoval, tak většina lidí maže 9:1. Zkusím opatrně to samé.
Tento olej:
LIQUI MOLY 2T SYNTH Scooter

Tak by vyšel litr na cca 70 Kč (=poloviční cena) a doba letu dvojnásobná (4x levnější...). Ale uvidíme.
Samozřejmě, nikde není tolik informací o tomto motoru, takže se uvidí časem...

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14.08.2014 20:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak motor je uz na ceste z Nemecka pres DHL:). Koupil jsem k tomu i ten doporucovany vyfuk. Je to ozkousno napr. i s Zimmermann vyfuky, ale nebudu Treba x vikendu ladit kvuli jinak stavenemu vyfuku. Stejne bych nejaky vyfuk potreboval (doma mam na zhavikovi MP5, ale ten tam necham)
Ve finale me to stalo:
Motor: 200 EUR
Vyfuk: 60 EUR
Nahradni svicka: 15 EUR
Nahradni hadicka: 5 EUR.
(Vse kupovano v aukci na ebay.de, ne pres kup ted)
Az prijde, tak nafotim, jak to vypada.

Pokud chcete nekdo neco konkretniho, tak napiste.

Hodlam vyzkouset i ruzne pomery benzin:olej (od 9:1 az po 7:3) a merit teplotu pres telemetrii :).
Samozrejme bych natocil i letovy projev.


Co jsem nasel na internetu, tak jenom jeden uzivatel si stezoval na chod motoru ve strednich otackach (ale pry to resil s vyrobcem). Cetl jsem nazory, ze to mohlo byt zpusobeno karburatorem (bohuzel, tento motor nema Walbro karburator ani benzinovou pumpu - pouze tlakovani je z vyfuku).
Neco je ke cteni zde i vcetne nejakeho videa:
http://www.rc-heli.de/board/showthread. ... 05&page=10


Vyhoda je, ze zapalovani je dimenzovane az na 8,4V (2S LiPo compatible) - planuji napojit primo na prijimacovou 2S baterii (Turnigy, 2S, 12C, 3700mAh) a prijimac a serva za zatim puvodni Align 2in1 BEC.
Zapalovani dam dopredu, bezpadlo (BDsX) a prijimac (Spektrum, 8CH) dozadu na zadni domecek kardanu u T-Rexe 600.

Jakekoliv komentare vitany!!!
Bohuzel, vestavet to do heli budu mit az tak za 14 dni i kdyz bych to rad stihl do FunFly v Trutnove :).

Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2014 12:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak motor konečně dorazil. Nějaké fota v příloze.


Přílohy:
Poznámka: Motor + výfuk + extra hadice a svíčka
IMG_3520.JPG
IMG_3520.JPG [ 98.9 KiB | Zobrazeno 2137 krát ]
Poznámka: Balení motoru
IMG_3524.JPG
IMG_3524.JPG [ 111.57 KiB | Zobrazeno 2137 krát ]
Poznámka: Balení motoru
IMG_3525.JPG
IMG_3525.JPG [ 108.25 KiB | Zobrazeno 2137 krát ]
Poznámka: Motor a karburátor
IMG_3527.JPG
IMG_3527.JPG [ 89.09 KiB | Zobrazeno 2137 krát ]

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2014 12:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Další fota...


Přílohy:
Poznámka: Motor - pohled za karburátor
IMG_3528.JPG
IMG_3528.JPG [ 68.38 KiB | Zobrazeno 2134 krát ]
Poznámka: Motor - pohled na píst
IMG_3529.JPG
IMG_3529.JPG [ 65.61 KiB | Zobrazeno 2134 krát ]
Poznámka: Motor - hlava
IMG_3531.JPG
IMG_3531.JPG [ 99.89 KiB | Zobrazeno 2134 krát ]
Poznámka: Výfuk - pohled do výfuku
IMG_3523.JPG
IMG_3523.JPG [ 64.67 KiB | Zobrazeno 2134 krát ]

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2014 13:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
Poslední várka fotek.....

Jediné, s čím mají zřejmě problém, tak jsou manuály :-).

EN manuál, který přišel s motorem, tvrdí, že:
x 87 - 93 oktanový benzin (to u nás neseženeme)
x 9:1 benzín/olej

EN manuál, který je v současné době na webu www.go-engine.com:
x 87 - 93 oktanový benzin
x 7:3 benzín/olej

DE manuál:
x 87 - 95 oktanový benzin
x 9:1 - normální létání, 7:3 3D létání

Podle němce je maximální teplota hlavy motoru 140 - 150 stupňů, v EN manuálu o tom není zmíňka.

Chtěl bych se zeptat, jak by jste ho doporučovali zaběhnout?
Benzín/olej dám 7:3 na záběh, pak budu létat 9:1. Ale nevím, jestli mám kupovat na záběh leteckou vrtuli a motor zabíhat přištroubovaný k prknu a nebo dát přímo do vrtulníku...

PS:
co znamenají ty rysky na fotu "IMG_3534.JPG"


Přílohy:
Poznámka: Karburátor
IMG_3533.JPG
IMG_3533.JPG [ 71.18 KiB | Zobrazeno 2128 krát ]
Poznámka: Karburátor - rysky?
IMG_3534.JPG
IMG_3534.JPG [ 57.23 KiB | Zobrazeno 2128 krát ]
Poznámka: Karburátor - jehly
IMG_3535.JPG
IMG_3535.JPG [ 54.92 KiB | Zobrazeno 2128 krát ]

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2014 13:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 312
Bydliště: Hlinsko v Č.
blesk píše:
Ale co se týká heli a benzínových motorů, tak co se dá použít do 700-stovkové heli? Někde jsem tuším četl Zenoah 26ccm, jedná se mi o polomaketu, takže fakt nepotřebuju lítat piroflipy atd :D


Ahoj,
Pokuď ti jde o konverze na GAS, tak se podívej na Century heli:
http://www.centuryheli.com/products/upg ... pageid=844

Další konverze jsou zde:
http://www.helibug.com/
http://www.helixheli.com/

Používají se do toho modifikované motory Zenoah. Třeba je najdeš zde:
http://www.centuryheli.com/products/eng ... pageid=348

Mám stažené i video od SmackTalkRC o gassers a tam říkají, že jde hlavně o eliminaci vibrací. Ty upravené motory také točí větší otáčky, nežli ty standartní... Ale obecně benzin točí o malinko menší otáčky, nežli žavík.

Pokud ti jde o nějaké maketové létaní, zkus OS Max GT15Hz - sedne do 700ky napřímo a nemusíš překopávat bočnice...

Měj se,
Roman

_________________
T-Rex 700 HWC PUH;63startů@11:55min
Helibug 600;121 startů@12:37min
MiniProtos;496 startů@5:04min


Naposledy upravil SlezY83 dne pát 05.09.2014 7:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.08.2014 15:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.6.2010
Příspěvky: 639
Bydliště: Praha 10
SlezY83 píše:
Chtěl bych se zeptat, jak by jste ho doporučovali zaběhnout?
Benzín/olej dám 7:3 na záběh, pak budu létat 9:1. Ale nevím, jestli mám kupovat na záběh leteckou vrtuli a motor zabíhat přištroubovaný k prknu a nebo dát přímo do vrtulníku...

Zabíhat benzín na stojanu nedoporučuju. Ani s vrtulí se nebude dobře chladit a bude se přetěžovat. Doporučuji zabíhat v heli hlavně se správně namontovaným venilátorem. Nevím jak to budeš mít namontované, ale pro záběh je potřeba zajistit velmi dobré chlazení. Určitě nezabíhat při vysokých teplotách 30+. Samo to chce jen poletovat a žádnou akrobacii. Jde o to aby byl motor dobře chlazený a měl otáčky doporučené pro záběh.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz