jaroslav.falcon
|
Napsal: sob 20.04.2019 20:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
pokud chcete přesné měřeni výšky pro sepnutí automaticky záchranu s přesností na 30 cm je to relativně jednoduché a spolehlivé. Je to otestováno na Frsky s OpenTX. Tímto bych chtěl poděkovat firmě RC studio panu Hozovi za zapůjčení senzorů pro testy a následně si můžete zde objednat párované varia. Jedno dáte do rádia a druhé do modelu. V telemetrii se udělá rozdílový virtuální senzor naváže se no logický spínač a je to. Tímto způsobem eliminujete změnu tlaku i třeba po 30 minutách a záchrana maká super. V párovaných senzorech je i změna ID a zvýšena frekvence odesílání. Je to spolehlivé a nějaký geolink jsem zpět zabalil do krabice.
Osobně moc nevěřím způsobu jak je to uděláno, a že to někdy bude přesnější než výše uvedený příklad, který jsme společně s Wojtou otestovali a navrhli., protože senzory "kloužou" a GNSS tak přesná není.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: sob 20.04.2019 20:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
mě by třeba zajímalo jak by to bylo v případě havarie s náhradou škody. představa, že si koupím nové auto, zabrzdím před přechodem a bum ? ale asi je za to vždy zodpovědný provozovatel.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: sob 20.04.2019 21:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
jaroslav.falcon píše: pokud chcete přesné měřeni výšky pro sepnutí automaticky záchranu s přesností na 30 cm je to relativně jednoduché a spolehlivé. Je to otestováno na Frsky s OpenTX. Tímto bych chtěl poděkovat firmě RC studio panu Hozovi za zapůjčení senzorů pro testy a následně si můžete zde objednat párované varia. Jedno dáte do rádia a druhé do modelu. V telemetrii se udělá rozdílový virtuální senzor naváže se no logický spínač a je to. Tímto způsobem eliminujete změnu tlaku i třeba po 30 minutách a záchrana maká super. V párovaných senzorech je i změna ID a zvýšena frekvence odesílání. Je to spolehlivé a nějaký geolink jsem zpět zabalil do krabice.
Osobně moc nevěřím způsobu jak je to uděláno, a že to někdy bude přesnější než výše uvedený příklad, který jsme společně s Wojtou otestovali a navrhli., protože senzory "kloužou" a GNSS tak přesná není. Dobrý den, gratuluji super nápad použít diferenciální měření.Lituji jediné věci, že to nemám již od začátku takto zapojené, netušil že lze vario zapojit do vysílačky. Mám zájem. Zatím používám jen jedno vario verzi precision měří mi to cca +-10cm.Záchrana maká o proti Geolinku super. Teprve čase se mi měření posouvá max. o 1m, diferenciální mi posunutí 100% eliminuje. Plánuji do vysílačky zapojit přijímač pro bezdrátové propojení další vysílačky učitel žák, vlezlo by se mi tam i to vario? Šlo by dokoupit jen jedno Vario do vysílačky? A nějak si to nastavit doma nastavit vyšší frekvenci odesílání? Nějaký návod by nebyl? Př. jak zapojit druhé vario do vysílačky? Jde mi o použití čidla ve vysílačce v součinnosti s více modely, v každé modelu bude jiné čidlo nechci čidla přehazovat. Je tedy nutné mít čidla párovaná? Děkuji Honza
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: ned 21.04.2019 8:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
vytvoříme s Wojtou samostatné téma, kde to bude detailně popsané
dokoupit samostatné čidlo lze, ale párovaná jsou daleko přesnější. nepárovaná můžou mít rozptyl i 1 m, záleží kus od kusu
změna id lze samostatně, pomocí modulu k tomu určenému, viz RC studio. frekvence se mění myslím, usb programátorem
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 21.04.2019 10:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6961 Bydliště: Písek, ČR
|
jaroslav.falcon píše: vytvoříme s Wojtou samostatné téma, kde to bude detailně popsané
Tak tady je to samostatné téma, abychom nezaplevelili toto Spirit FBL téma technickými detaily: viewtopic.php?f=107&t=86026&p=1450244#p1450244
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 06.05.2019 21:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2878 Bydliště: Zavar, SK
|
Chlapci, tak nezáväzne sa pozerám nejakého Spirita pre moju predĺženú Innovu 550. Najviac sa mi pozdáva čierny: má záchranu, čo je dôležité. Lietam FrSky, tož ma počet Spektrum satelitov netrápi, GeoLink tiež skôr nie - na RTL mám koptéry. Ktosi tu radil radšej uSpirit, ale tie JST konektory ma nenadchýňajú. Dve otázky: 1, prečo má čierny Spirit uvedené použitie heli 250 - 550, Spirit Pro väčšie heli a uSpirit menšie? Je to kôli vlastnostiam jednotky, alebo kôli zaťaženiu serv? ( Vo väčších heli mám powerbox, takže to druhé by ma netrápilo ). 2, má nejaký prakticky pozorovateľný význam 210 DMIPS + 9osý senzor v uSpirite oproti 96 DMIPS a 6-osému senzoru v čiernom Spirite?
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 07.05.2019 7:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6961 Bydliště: Písek, ČR
|
Zvážil bych Spirita Pro, nebo uSpirita: Pro tvé použití (propojení s S-Bus přijímačem) nemusíš použít specielní propojku (takže jednak si odečti cenu propojky a jednak se zjednoduší drátování). poznámka: Píšeš že nehodláš používat GeoLink, ale nikdy neříkej nikdy - Spirit Pro jako jediný má dva konektory zboku - do jednoho telemetrii a do druhého Geolink. S jinými Spirity je to problém. Já mám Spirity celkem 3, a všechny už jsem vyměnil za Pročko, ale jen z důvodů co píšu výše a v jednom případě také že Pročko má o jeden kanál navíc (kvůli letadlu s více servy). Co se týká fungování, tak mezi různými DMIPS a 6-osým a 9-ti osým Spiritem jsem nepozoroval žádný rozdíl, ale říkám si, lepčí procák a čidla nejsou na škodu nikdy. Vývoj SW bude pokračovat a pak se může ukázat výhoda. Za zvážení stojí též uSpirit, ten je vlastnostmi hodně podobný Pročku (včetně toho integrovaného S-Bus invertoru), - s Powerboxem myslím, že by to krásně pasovalo i do velkých heli. Pozoruju že dneska je tendence používat na komponentách maličké konektory, tak bys byl moderní. Navíc je nejlevnější.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: úte 07.05.2019 9:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
Pročko má o něco silnější procesor a více portu, na frsky nepotřebuješ s-bus invertor. Ty větší budou odolnější proti vibracím, nemusíš měnit konektory na servech. U normálního nenapojíš současně telemetrii Hobbywing a GeoLink. Castle ano. Jinak nepoznáš rozdíl.
|
|
Nahoru |
|
|
Netopyr
|
Napsal: úte 07.05.2019 9:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.1.2012 Příspěvky: 315 Bydliště: Praha Obrázky: 1
|
Ahoj,
jestli mohu tak taky něco přidám:
Osobně do 550 určitě PRO.
Černýho spirita jen v případě, že se PRO nevejde, pak možná zvážit uSpirita.
uSpirita do velký heli ne, z důvodu nutnosti dělat rozvod napájení bokem. Mám to u 380, funguje lítá, ale kdybych kupoval nový, vezmu PRO.
Letově rozdíl nepozná ani profík (jen jsem slyšel, nejsem profík). Já rozdíl rozhodně nepoznal.
Možnost více portů a připojení jednoznačně hovoří pro PRO.
Můj názor je, že PRO je základ a to ostatní jen když je k tomu nějaký důvod.
_________________ Netopyr
XL V2, Devil 380, Spirit GTR,RS,W1, Sir Edmunt Race, Bublinky, DS 12, Wave a NETOPÝR
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 07.05.2019 10:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Já jsem PRO narval i do Ricco. Vejít vejde, pár gramů hmotnosti neřeším. Ale důležité jsou konektory a taky i další využití - jednoho dne Spirit skončí v jiném stroji a proč to potencionální využití předem omezovat?
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: úte 07.05.2019 10:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
zdzd:
Zdravím, překvapuje mne, že používáš Spirita. Co tě k němu vedlo , že jsi zvolil tuto FBL jednotku ?
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 07.05.2019 12:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Ani ti nevím... Chtěl jsem zkusit bezpádlo, na Spirita byly slušné recenze a dostupná podpora, tak jsem šel do něj. Svým způsobem výstřel do tmy.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: úte 07.05.2019 12:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
myslím, že to byl dobrý výstřel.
Z toho co píšeš plyne, že asi lítáš i pádlové heli. Pokud tomu tak je, jaký na to máš porovnání a závěr.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 07.05.2019 13:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Hlavní problém je v tom, že v poslední době létání s helinou moc nestíhám. Měl jsem i delší pauzu po úraze, pak jsem zkusil to FBL. Není to tedy tak, že bych střídal lety s pádlem a FBL. Tak bezprostřední srovnání nemám.
Nicméně FBL je jiné. Člověk má z padel "kompenzační návyky", které si ani neuvědomuje. Ty se ale na FBL projevují jako nechtěný zásah do řízení. Tudíž chvíli má pilot pocit, že helina šmajdá a neposlouchá, aby moment na to zase hleděl, jak sama letí velmi spořádaně a stačí se jen dívat a čumět jak to funguje. To jsou pocity z mírného poletování. Motyku nelítám, tam to posoudit neumím.
Obecně řečeno FBL je méně střečkovité a kdo začal rovnou na něm to má v pohodě. Ten, kdo pádloval, se musí odnaučit některé věci, které se před tím pracně učil, aby helina letěla rovně...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|