Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 630 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: pát 01.01.2021 19:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
RC deadband cykliky

Predvolena hodnota rc deadband cykliky je 2.

Profesionalna vysielacka, okrem toho, ze ma presny mechanizmus packy, pravdepodobne ma aj optimalizovanu citlivost okolo nuly a kvalitne, presne potenciometre a optimalne prechody signala cez elektroniky. .............. U roznych, menej profesionalnych vysielackach moze sa stat, ze vrtulnik az moc plava pri malej rc deadband cykliky podobne, ako pri autotrimovani. Vtedy podla odporucania Mikada treba zvysit rc deadband cykliky a max. pri hodnote "15" helina uz musi prestat abnormalne plavat a v tom pripade je to este pouzivatelna vysielacka. Da sa vyskusat aj vacsi rc deadban cykliky, podla vyrobcu je odporucana maximalna hodnota 30.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne sob 11.09.2021 20:35, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: stř 03.02.2021 20:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Vratim sa este k nastaveniu "Cyclic".

Dlho som pouzival predpisaneho 8 stupnoveho nastavenia, kym som zacal s tym laborovat. .......... Algoritmi pre FBL jednotku, okrem teoretickych vypoctov vytvaraju podla skusenosti profesionalnych pilotov zo skusobnych letov, no oni lietaju s urcitymi vrtulnikmi. Pre rozne ine heliny nemusia byt vzdy najoptimalnejsie ani tvrdo predpisane nastavenia, ako napriklad ten 8 stupnovy "Cyclic". :wink:

To je podstata celeho, co som tu o "Cyclic" napisal, ze nestaci "Cyclic" raz nastavit a potom na to zabudnut, treba tomu venovat este pozornost a po skusobnych letoch este upresnit, ako aj ostatne parametre.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne pát 21.05.2021 22:03, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: stř 31.03.2021 23:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Agility a optimalizatori cykliky.

Predvolena hodnota je 90, najcastejsie sa pouziva hodnota od 100 do 110. ........ Pouzivam najcastejsie agilitu od 102 do 108, tak mi vyhovuje pri malych vychilkach cyklickej packy, takze okolo nuly, no a ked potrebujem vacsiu agilitu pri plnej vychilke cyklickej packy, zvysim rozsah vo vysielacke. Vstabi akceptuje max. rozsah 120 vo vysielacke pre cykliku, z bezpecnostnych dovodov radsej to nikdy nenastavit nad 115, no ked chce niekto rozsah zvysit, podla mojich skusenosti netreba viac, ako max. na 110. To vsak potrebuje aj troska vacsi expo, co vsak vobec neuskodi. ........... Rozsah vo vysielacke da sa aj znizit, nic nie je natvrdo predpisane, mozno, ze najviac vyhovuje 90 alebo 95, no ked rozsah znizime, maximalna agilita bude pomalsia. ... Vsak asi najcastejsie zrovna ten 100 percentny rozsah vyhovuje najviac.

S agilitou suvisia optimalizatori vyskovky a kridelky, polovica hodnoty konkretnej agility sa objavy, ci nastuvuje v rubrike, ako zaklad. Potom sa robi automaticka optimalizacia a v idealnom pripade, ked mame vrtulnik s letovymi vlastnostami, ako vyvojari Vstabi, automaticke nastavenie optimalizatorov by malo byt optimalne. Ked nie, da sa napisat do rubriky hodnotu, ktora vyhovuje viac pre konkretny vrtulnik a robim to radsej tak. ......... O co ide u tych optimalizatorov? Aby sa rotor zastavil tam, kde sme packu spustili, nastavuje teda stop gain podobne, ako to je u optimalizatorov pre vrtulku. .................... Ked nemame najdenu optimalnu agilitu a k tomu optimalizatori, bude to spatne sposobit aj na letovy prejav, ako keby sme gyro mali spatne nastavene a nie iba na obratnost, ci na pocit ovladania.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne ned 12.09.2021 10:57, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: ned 02.05.2021 10:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Laboroval som s agilitou dalej a prisiel som na to, ze treba trafit spravnu agilitu a potom netreba laborovat s optimalizatormi, napriklad teraz pouzivam agilitu 100, optimalizator vyskovky som nechal na 50, pre kridelka som nastavil 47, lebo kridelka potrebuju troska mensiu hodnotu.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne sob 11.09.2021 20:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: ned 16.05.2021 10:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
To som si este vsimol, ze ked nastavujem vacsi "Gyro gain" a zapnem automaticku optimalizaciu kompenzatorov, dostanem mensie hodnoty, ako s mensim Gyro gain. To znamena, ze optimalizatori, ci kompenzatori Agility su zavisle na Gyro gain. ............................... Pekvapilo ma to, aj nie, lebo vsetko zo vsetkym nejak suvisi.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne sob 11.09.2021 20:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: pát 21.05.2021 22:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
"Cyclic"

8 stupnovy "Cyclic" ma padnut medzi hodnoty 80 a 95, to je zaklad, aby Vbar pracoval korektne. Ked postupujeme podla manualu pri poskladania heliny a pouzivame originalnu hlavu a dosku cykliky, to aj tak vychadza, no ked napriek tomu nie, potom treba zmenit dlzku ramena cyklickych serv. (Laboroval som vela s dlzkou servovych ramien, tym padom proste s prevodom medzi servami a drziakov list, tak som prisiel na to, co som v prvej vete napisal.)

Dalsia vec, co som nedavno objavil, ze Kyle Dahl uz davno lieta 700-ky s 10 az 11,5 stupnovym "Cyclic"!! ............. Vela som experimentoval s roznymi nastaveniami, vsak aj s polozkou "Cyclic" a nikdy som nebol spokojny. Skusal som aj vacsi Cyclic, ako 8 stupnovy, nevyslo to, lebo som mal ostatne parametre k tomu zle nastavene. Nuz, uz mozem napisat, ze aj 450-ka lieta skvele trebars aj s 9 stupnovym "Cyclic", to uz zalezi na heline a na ostatnych nastaveniach. ..................... Zdoraznujem znova, ze nemoze byt cielom pouzivania vacsieho, alebo mensieho "Cyclic", ako 8 stupnovy, cielom je, aby sme to nastavili tak, aby helina lietala co najlepsie pre nase ucely.

Aby to fakcilo, samozrejme aj "Gyro gain" musi byt spravne nastavene, no a nezabudnut ani na nastavenie "optimalizatorov Agility", lebo korektne a presne nastavenie optimalizatorov Agilty je rovnako dolezite, ako nastavenie Gyro gain. ....... Co sa tyka Agility, toho treba tiez spravne nastavit, ved vacsi "Cyclic" moze vyziadat inu hodnotu Agility a je logicke, ze mensiu.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne sob 25.09.2021 10:18, celkově upraveno 6

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: sob 11.09.2021 21:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Zistil som, ze "rc deadband cykliky" okrem toho, ze sa s tym nastavuje mrtvy chod okolo nuly, ma aj dalsi vplyv. ......................... Vacsia hodnota rc deadband znizuje aj vychilenie cykliky na povel od packy vysielacky, no len velmi jemne, v malej miere. Tym padom s "rc deadband" da sa zasahovat troska aj do tej vazby: " vacsi 'Cyclic' nezvacsuje iba gyroskopicku pracu cyklickych serv, ale sumerne s tym aj vychylenie serv na cyklicky povel z vysielacky".

No, ked nevyhovuje predvolena hodnota 2 pre rc deadband cykliky, da sa tym laborovat tiez. Kedze podla vyrobcu odporucana maximalna hodnota pre "rc deaband Cykliky" je 30, pri experimentovani moze prist do uvahy vsetko od 2 do 30. ......... Da sa to nastavit aj na vacsiu hodnotu, na ukor presnosti, vsak uz aj pri hodnote 30 uz je troska strata presnosti. Zhorsenie presnosti pri hodnote 15 este je zanedbatelna.



V nastaveniach FBL jednotke vsetko so vsetkou suvisi a vobec nie je jednoduche prist na tie najlepsie nastavenia pre konkretny vrtulnik, pre konkretnu vysielacku a pre konkretneho pilota. Avsak bez korektneho nastavenia, je velmi tazke korektne zalietat.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: sob 25.09.2021 10:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
helipali píše:
Laboroval som s agilitou dalej a prisiel som na to, ze treba trafit spravnu agilitu a potom netreba laborovat s optimalizatormi, napriklad teraz pouzivam agilitu 100, optimalizator vyskovky som nechal na 50, pre kridelka som nastavil 47, lebo kridelka potrebuju troska mensiu hodnotu.


Uz to mozem napisat inac, troska opacne. :) ...... Treba najst sprane hodnoty pre optimalizatorov Agility a potom, ked zmenime Agilitu, tie hodnoty uz treba zachovat. .......... Ked hodnota optimalizatorov je vysoka, ovladanie cykliky je prilis trvrde, ked je nizka, potom prilis makke.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Urobim maly suhrn z toho, o com som tu od 16.2.2020 pisal a co som aj velakrat opravil, nuz, podla toho, ako som prisiel na niektore veci postupne.

Takze podla mojich skusenosti okrem tych parametrov, ktorych som zvycajne predtym neustale nastavoval; >> treba spravne nastavit polozku "Cyclic" pre konkretnu helinu, >> treba najst spravne "RC deadband" pre konkretnu supravu, ked nevyhovuje hodnata 2, potom spravna hodnota ma byt medzi 2 a 15, >> no a treba trafit spravne aj optimalizatorov Agility.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: stř 24.11.2021 20:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
"exponent"

Exponent smerovky;
Ked exponenta nastavime vo Vbar, chod smerovky je hladkejsie. Okrem toho je aj iny, ovela vyznamnejsi rozdiel oproti pouzivania exponenta vo vysielacke. .... Ked exponent smerovky nastavime vo vysielacke, vtedy stratime akceleraciu smerovky! Na pomaly pohyb s packou smerovka chodi zhruba rovnako, ako kedy mame exponenta vo Vbar, no ale pre rychle chvostove pohyby musime viac vybocit s packou, lebo exponent vo vysielacke sa vztahuje aj na akceleraciu. Z toho jednoznacne vypliva, ze pre smerovku (pre vrtulku) treba nastavit exponenta v FBL jednotke.

Exponent cykliky;
S exponentom cykliky je to podobne, ked exponent je nastaveny vo Vbar, vtedy nestratime, ked vo vysielacke, vtedy stratime akceleraciu. Pri nedostatocnej akceleracii ked urobime male, ale rychle pohyby s packou, reakcia byde pomala. Takze exponenta cykliky treba tiez nastavit vo Vbar.

Problem moze byt a to aj u smerovky, ze ovladanie okolo nuly je prilis citlive. Vtedy mozeme upravit krivky aj vo vysielacke, hlavne okolo nuly, myslim si, ze v modernych vysielackach to nie je problem. .......................... No, hocijak upravime krivky vo vysielacke, treba dbat na to, aby uz pri polovicnej, 50 percentnej vychilky packy nikdy nedavala menej, ako 45 percent, lebo potom az moc stratime akceleraciu.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2022 21:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Rozsahy cykliky vo vysielacke treba nechat na +-100, kvoli akceleracii cykliky. Pridat troska moze mat vyznam (max do +-110), ubrat z toho nie.

Na simulatore clovek zalieta zvycajne aj take prvky skor, co v reali este nie. Je nieco ine zalietat na obrazovke, ako v realnom pristore aj kvoli tomu, ze na orbrazovke model je vzdy pred nami, aj ked je trebars vysoko, v reali vsak vidime na model z ineho uhla. Dalsia vec, ze simulatorovy model ma ine letove a ovladacie vlastnosti, ako realny model. Na tom sa da troska pomoct. No treba sa snazit poskladat a nastavit realny model tak, aby mal podobne letove a ovladacie vlastnosti, ako simulatorovy model! :) .................. Odpozoroval som par veci od simulatoroveho modelu, napriklad prave tu akceleraciu, ze rotor zmeni polohu rychlo aj na maly pohyb s packou, ked ten pohyb je rychly. Takze simulator neucil ma iba lietat, ale aj nastavit vrtulnik.


Riadna akceleracia a spravne nastavenie optimalizatorov agility su velmi dolezite pre dosiahnutie priameho pocitu ovladania. Optimalizatorov treba nastavit rucne a podla mojich skusenosti treba z tych hodnot ubrat.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: sob 19.02.2022 22:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Automaticke nastvanie optimalizatorov agilty funguje tiez podla urciteho algoritmu, co bolo vyvijane s pomocou skusebnych letoch s konkretnym vrtulnikom s konkretnymi vlastnostami a je zavisle aj na ostatnych nastaveniach Vbar-a. Moja skusenost, ze automatika nefunguje tak, ako ma. (alebo robim nieco spatne)

Ked neide automaticky, potom optimalizatorov treba presne rucne trafit, jeden priklad: agility 108, optimalizator pre elevator 54, pre aileron 52. Vacsinou pre kridelka treba nastavit o 1, o 2, alebo o 3 mensiu hodnotu, ako pre elevator.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: ned 04.09.2022 19:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Pre lahku 450-ku, lahsiu, ako priemer, hmotnost nepisem, lebo aj 450-ky su v roznej velkosti, rozsahy vo vysielacke pre cykliku staci medzi 80 a 90, na miesto 100 a potom staci aj to predvolene 15 percentne expo v FBL jednotke. Nie ze staci, 100 je prilis vela.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: pon 12.09.2022 17:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Hlavne parametre pre spravneho fungovania gyra cykliky su; "cyclic", "gyro gain" a "optimalizatori agility", s tymi treba dosiahnut, aby giroskopicka praca cykliky nebola volna, ani tuha. ..Vedla tych parametrov treba nastavit spravne aj "agility", co pre 450-ku moze byt zrovna 110, "style" nastavit na hodnotu minimalne potrebnu, "paddle simulation" tiez na hodnotu minimalne potrebnu, co moze byt kludne aj velmi mala, trebars 1, 3, ale aj nula. ......... Vsak je velmi dobre, ked aj governor funguje spravne. Vbar governor tu bolo podrobne vydebatovane vdaka ku mne brutalneho Howkinga este volakedy na slovenskom fore, vdaka krtek2k, a vdaka aj ostatnym. .......................................... Rc deadband by nemalo byt vacsie, ako 5, exponenta treba nastavit v FBL jednotke a na minimalne potrebne, no a rozsahy vo vysielacke pre kridelka a vyskovky treba nastavit tiez na minimalne potrebne, nemusi to byt vzdy +100/-100, niekedy to vyzaduje vyrazne menej, napriklad 83.


Stary Vbar, ale aj kloni, funguju. :D

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: sob 29.10.2022 9:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
Vela som pisal o tom, ze "Cyclic" musi byt nastaveny presne, vsak nemusi mat presne 8 stupnov, treba to vyexperintovat, podobne, ako gyro gain.

Dalsia vec, ze podla manuala ten 8 stupnovy "Cyclic" ma padnut medzi hodnoty 80 a 110. Nepoviem, ze ako je najlepsie, vravim to, ze vobec nie je jedno, ked to padne na hodnotu 80, alebo na hodnotu 110. Ako je najlepsie, to uz zalezi na konkretnej heline, na servach, na rotorovej hlave, atd. ..........Treba to tiez vyexperimentovat, kedy funguje Vbar najlepsie, k tomu je potrebne zmenit prevod medzi servami a rotorovou hlavou, zmenit napriklad dlzku servovych ramien.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vbar 5.0 zkušenosti
PříspěvekNapsal: sob 07.01.2023 12:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 575
To je len moja skusenost so 450-kou, ze pre system Vbar5 je najlepsie, ked zakladny 8 stupnovy "Cyclic" sa vychdza na hodnotu 80, respektive na hodnotu 80-85, lebo tazko trafit presne 80. ......Ked to padne na menej, ako 80, uz je horsie a hodnota 90 uz je vela, je tiez horsie, no a 100 a 110 uz je spatne teda. Roky som experimentoval s kratsimi ramenami, ze to vychadzalo na 100 a 110 :lol:

Aby to padlo na hodnotu 80, pre tuto kompletnu hlavu vyrobil som 14 mm-ove ramena serva cykliky:
Příloha:
Tarot 450 DFC.jpg
Tarot 450 DFC.jpg
[ 145.2 KiB | Zobrazeno 252 krát ]



Ano, predpisane rameno je 12,5 mm. A s 14 mm-ovym ramenom funguje Vbar5 najlepsie pre tuto hlavu, to je moja skusenost.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 630 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz